47. leht 93-st
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 17 Veebr 2011 18:02
Postitas Edel
stern100 kirjutas:Kui mul meelde jääb, siis ma võin teha varsti poolteistkuud seisnud mosse külmkäivitusest video, saad võrrelda. Aga siis on sul küll ikka midagi kole paigast ära kui ta üldse käivituda ei taha...klapid on ikka tihedad sul?
Vat kompressiooni pole tal kordagi mõõtnud. Seda on ebamugav teha,üksi ju ei saa
ja abi pole ka siis juures kui teda vaja
Iseenesest tühikäigul töötab ütlaselt ja mootoril sellist märgatavat jõu langust pole ka täheldanud. Olen kunagi sõitnud Mossega,millel kõik sisselaske klapid ebatihedad. Vat see mootor küll käia ei tahtnud ning ka edasi minna ei suutnud,vajuta gaasi või mitte. Lisaks käis töötamisega püsivalt kaasas väiksed paugud-plärtsud. Praegu selliseid "märke" pole täheldanud.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 17 Veebr 2011 19:05
Postitas SanderV
moskiito kirjutas:SanderV kirjutas:ehk siis see näitab seda kui hästi omanikud masinaid ehitavad ja hooldavad
seda ka kuid masinate on ka enda iseloomud. Ühe inimese käes töötab masin nagu oskaja käes viiul heliseb, aga annad kellegi teise kätte, no vot ei tööta nii nagu vaja. Enda kogemusest tean rääkida seda lugu et, kui ma abiellusin, siis sõitsin enda mossega kena hunnik kilomeetreid maha, kõik töötas ilusti, aga kui vend viis minu mossega vanemad kodumanu, siis tartus järgmine päev kokku saades kirus minu masinat maapõhja, ei pidavat töötama nii nagu vaja, hommikul ei läinud käima, turtsus, kähis jne. Mina istusin rooli, panin tööle ja sõitsin rahulikult valka, sealt tallinna. Mitte midagi polnud häda, kõik töötas nigu vaja.
see ei näita masina iseloomu vaid erinevate inimeste autokäsitsemisoskusi
a ok ei risusta edelareisija teemat
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 17 Veebr 2011 20:43
Postitas via
moskiito kirjutas:
seda ka kuid masinate on ka enda iseloomud. Ühe inimese käes töötab masin nagu oskaja käes viiul heliseb, aga annad kellegi teise kätte, no vot ei tööta nii nagu vaja. Enda kogemusest tean rääkida seda lugu et, kui ma abiellusin, siis sõitsin enda mossega kena hunnik kilomeetreid maha, kõik töötas ilusti, aga kui vend viis minu mossega vanemad kodumanu, siis tartus järgmine päev kokku saades kirus minu masinat maapõhja, ei pidavat töötama nii nagu vaja, hommikul ei läinud käima, turtsus, kähis jne. Mina istusin rooli, panin tööle ja sõitsin rahulikult valka, sealt tallinna. Mitte midagi polnud häda, kõik töötas nigu vaja.
Nimetaks neid siiski eripäradeks, aga kui auto on loom siis miks mitte ka iseloomuks
Siiski, igal mudelil on ka omad üldised eripärad ja neid ei saa eirata. Nagu oli mosse tuntud oma kehva käivituse poolest nõuka ajal (võrrelduna ziguliiga) on klassik mosse seda paraku. Samas, 21412 mosse mootor teistsuguse põlemiskambri ja Solex karpaga käivitub sama hästi kuo Ziguliid...
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 18 Veebr 2011 18:31
Postitas stern100
Nagu ma lubasin, tegin oma värvilise 412 külmkäivitusest video, autot pold vähemalt kuu aega käima pannud. Täna astusin juurde, pumpasin kapoti alt bensu üles, katsusin kas veepump käib ringi( radikas olev vedelik oli suht jääs
) ning masin käib. Õues oli külma 17 kraadi. Esimese korraga jäi laksust käima. Õlisurve kohta sate vast ise aru, miks seda alguses kohe üles ei tulnud, kuna õlid ikka suht paksud ja auto oli kaua seisnud.
Video: VOLÜÜMI pange ikka hoolega, et aru saada kuna auto käima läheb
http://www.youtube.com/watch?v=bRX8SinE4mU
Ning selline õlisurve on kohe peale käivitamist täitsa normaalne, keegi siin väitis, et kui see edel-i mossel põhja jookseb, ei ole see hea. Minul on sees lääne kallis mineraalõli ja tühikäigul ongi talvel 5-6 vahel õlisurve külmast peast.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 18 Veebr 2011 18:40
Postitas moskiito
5-6bar on natuke ohtlik mosse mootorile, nimelt sellise õlisurvega võib saaled "kogemata" ringi tõmmata. Minevikus selliseid juhtumeid päris palju olnud. vb tänapäeva õlidega see oht väiksem aga parem karta kui kahetseda Optimaalne töösooja mootoril oleks 2-3, külma mootoriga 3-4.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 18 Veebr 2011 19:55
Postitas tafi
Mul tavaliselt,kui oli seisnud tükkaega siis -15 kraadi,toores põhja(kordagi midagi ei pumpa),annad nuppu ja käis pea et poole või täis pöördega juba alati.Süütesüsteemis muidugi kõik jubinad uued ja mootor korralik.Karpa 2105 talvel..
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 20 Veebr 2011 21:01
Postitas Edel
Mina vaid unistan sellisest käivitumisest.
Täna oli välistemp. niipalju tõusnud,et sai ka käima pandud. Jagaja kontaktivahet tegin vähe suuremaks, isegi 0,35mm kaliiber ei tahtnud hästi vahele mahtuda. Nüüd panin 0,45 vahele ja kinni. Eelmine august mässasin tükk aega kontaktivahega,panid küll 0,40 kaliibriga paika aga peale kruvide kinnitamist oli vahe ikka väiksem!
Jätsin nii,et 0,40 kaliiber läheb kerge pinguga (nagu enne 0,35) vahele.
Süüdet krudisin ka varasemaks kuni hakkas käivitamisel tagasi lööma. Sealt keerasin paar mõne kraadi hilisemaks. Lambiga mässata ei viitsinud,teen seda soojas ruumis mõni teine kord.
Sai külavahel ka üks tiir tehtud. See oli esimene kord peale viimast esmaspäeva kui Moskvalane töötas,peale seda kuni siiani seisis maja ees.
Pidurivedeliku tase ka pidurianumas jube madal. Potsiku ja silindri vahelt immitseb,sealt on küll viimane aeg pidevalt märg kuigi vahel tõmban kaltsuga selle kuivaks.
Eks näe,kuidas hiljem käivitub.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 22 Mär 2011 22:27
Postitas Edel
Homme on mul üks edasilükkamatu töö "soolas" - siduri remont. Täna siduripedaali vajutades käis allpool üks klõks ja enam hästi lahutada ei taha ja pedaali vajutades läheb viimane veerand pedaalikäiku raskeks ja pedaal väriseb jala all ning töötamisel kostub kriginat-kõlinat.
Kraabin oma kõik võimalikud siduridetailid ja selle paigaldamise riistad kaasa.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 22 Mär 2011 22:53
Postitas SanderV
tyypilised symptomid haigusele "grafiit survelaager andis otsad. ehk grafiit laagri peal tykkideks"
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 23 Mär 2011 00:26
Postitas TALUPOEG TALUJA
Kõige kauem kestab grafiit siis,kui pedaal üleval
Mida vähem siduri pedaali all hoiad,seda kauem kestab. Hea,et käigukang leiutatud on,saab neutraali panna...