Täna vestlesin kodanik Talupojaga veidi moskvichi teemadel ja tuleb välja,et see on suhteliselt loterii,mis sa saad enda kätte. Kui saad hästi hoitud või vähemalt hooldatud masina siis on vähem remonti ja enam sõidurõõmu. Aga kuna suuremalt osalt liigub ikka viimaseid surmasid,millest keegi jagu ei saa,sest tööde hulk,mis aastaid tegemata. On lausa kolosaalne,siis iga üks võib siit ise järeldused teha.
Kuid endiste asutuse masinad(nagu minul) on omaette teema. Olenevalt asutusest olid läbisõidud 100000-300000km, tehno hoolet tehti ka kuidas juhtus ja vahepeal ei tehtud üldse. Kuna NL ajal olid tehnilised nõuded ja nende kontrollimise tingimused teistsugused siis võis mõne veaga rahumeeli aastaid sõita ilma,et keegi sind tülitanud oleks. Eks see ilmselt seletab ka miks on mul tulnud väga palju asju enda auto juures üle teha.
Ning viimaks aga mitte vähem olulisemaks. NL autode kvaliteet +osad kõiguvad seinast seina. Otsa vaadates on kõik asjad ühesugused aga nende võimalik toimine on juba ise küsimus. Praak autot pole NL puhul mingi nähtus.
Mõnes mõttes pole see auto,mis on mulle juhtunud kõige lootusetum olen palju kordi hullemaid asju näinud. Ning eelmisele omanikule ei saa ma ka ainsatki etteheidet teha,sest tema selle autoga praktiliselt ei sõitnud ja polnud nendest probleemidest teadlik.Vead ilmnesid siis kui hakkasin autoga tihedamalt sõitma.
Seega mõnes mõttes viirusboy jutus on iva sees. Ning teiseks: raske õppustel, kerge lahingus.
Täna läksin taaskord poodi otsima osasid, sain vaid 5 EUR käputäie osasid.
Üks kattekumm kolvile jäi puudu ja ei õnnestunud seda ka muudest kohtadest leida.
Ette ruttavalt võin öelda,et Lada oma ei sobi,sest sellle puudub lukustus riba.
Esimene asi oli puhastada supporti pooled sodist,roostest. Leotasin ka sisu nitrolahustiga läbi ja välja tuli üsna jubedat s...tta.
Kolbidega kahjuks on asi palju nutusem ja uusi ei ole siin kandis saada ainus võimalus oleks kauplus volga aga
sealsest hinnakirjast ei jaga ma miskit. Kui muud üle ei jää lähevad need samad sisse tagasi.
Käändtelje võtsin legoks ja spilka vahetamiseks, tuli võtta kõik laiali. Tundub,et ketas ja rattalaagrid on jätkuvalt tehase osad ja töötavad. Rattalaagritesse sai ka veidi värskemat määret. Ning katkise spilka sain kätte ilma probleemideta.
Kuna vanad torud ei olnud taastatavad,siis tuli uued vedada ja teha. Aga tekkis väike probleem.
Nimelt kumb ots millisesse voolikusse ennem läheb? Kas on vahet milline ots läheb peaajamist supporti esimesena?
Ning võrdluseks uus ja vana klots.
Tundub,et seadme viga on olnud hoopis tükis mujal kui kehvades kolbides või klotsides. Nimelt on üks õhutus nippel täiesti kinnine ja sealt ei saa mingit õhku välja lasta. Seega sisuliselt on töötanud vaid üks pool supportil ja teine pool on kaasa jooksnud. Ilmselt sellepärast on ka klotsid jõle imelikult kulunud. Tuleb välja,et kokkuvõttes on kogu kurja juur väga lihtne asi aga vaadake,milline töö tuli selle välja selgitamiseks ära teha.
Eile käis ka Järvevana autot vaatamas ja arutasime siis,mis torudega teha, kas võtta vanad ja korda teha või uued teha.
Lõpuks võtsin Järve tänava vanalt laenuks selle seadme ja tegin endale uued torud. Ei olnud midagi keerulist aga väga tähelepanelik peab olema. Siin kohad suured tänud talle,kui ta peaks juhtuma kunagi seda teemat lugema.
Kui kellegil peaks olema pakkuda kiiremas korras Iz 412 supporti kolbe andke märku,kuid ilmselt homme on plaan kõik see kupatus kokku laduda ja lugeda remont lõppenuks.