49. leht 93-st
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 04 Apr 2011 20:20
Postitas Edel
Tänaseks siis 2 aastat Moskvitš minu käes olnud ja läbisõit selle ajaga 18 000km.
Moskvitš tegi laupäeval mulle ühe väga ebameeldiva üllatuse. Keset linna otsustas kütteradika alt küljest voolik otsast lahti tulla ja ujutas salongi üle,kaasa arvatud käigukangi ees oleva panipaga ning seal juhustlikult (just juhustlkult,tänavu talve jooksul vast kolmandat korda) olnud minu vaid 3 kuud vana fotoaparaadi
Vat see vihastas küll
Vähe on,et terve talv tegin vaid hädapäraseid sõite ja remonte,hoidsin siit ja sealt kokku ja nüüd takkatipuks uputati mu fotoaparaat ära! See on mul 12 kuu jooksul juba 4 fotokas "loojakarja" saadetud. Lihtsalt vanaduse tõttu väsisid eelmine aasta mul 2 fotokat, kolmandal lõhkusid diplei ja nüüd uputasin neljanda... Lihtsalt tunned,kuidas selliste ebaõnnete tagajäel hakkab trots ja viha sisse pugema
Lihtsalt vihaga keerasin selle voolikuklambri kinni. Maha läks mingi 2-3 liitrit. Et mul olid vanemad ka peal siis ilmselt läks keegi jalaga vastu voolikut ja lõi selle lahti. Ses mõttes on Mosse kütteradika otsik ikka lolli koha peal. Ehk oli see ka kuidagi kehvasti kinnitatud, ei taha uskuda.
Minu 15-aastase autopraktika käigus pole kunagi juhtunud,et lööb jahutussüsteemil vooliku tätsa otsast ära, enamasti need ikka vaikselt lekivad.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 04 Apr 2011 21:08
Postitas SanderV
no kui ikka korralikult kinnitatud see voolik seal siis 6rnalt seda jalaga otsast ära kohe kindlasti ei löö
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 04 Apr 2011 21:22
Postitas stern100
Minul juhtus talvel jäärajal võistlussõidu käigus sama asi, ainult ära murdus kõrv kohe radika küljest ja kõik vastu jalgu juhile. Samas oli ka esiaken tosooli täis lõpuks, ma ei tea kuidas see juhtus, minul lõi välja ikka vähe rohkem kui paar liitrit sest ei saand ju sõitu katkestada
Aga olen nõus et mossel on need otsikud väga vale koha peal.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 05 Apr 2011 21:21
Postitas Edel
Lugesin täna talve lõppenuks ja panin suverehvid alla. Palju ma seda naastukrõbinat ikka kuulan ja ka rooli tunnetus läks suvistega paremaks.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 09 Apr 2011 18:50
Postitas Edel
Pesin täna Mosse talvesaastast puhtaks. Kas just puhtaks läks aga tulemus jäi parem kui enne,omajagu keberniiti nägin sellega küll.
Värvikattel on jälle seline kollakas toon peal, just ukselinkidest allapoole jääv osa. Sama oli ka eelmine kevad ja "valgendamiseks" kasutasin ühte roostesurma.
Ausaltüeldes vapustasid mind roosteplekid,mis pori alt välja tulid. Põhiosa on "uued", eelmisel aastal töödeldud ja värvitud kohtadest on vaid üksikud välja löönud. Küljekarpidest ma ei räägi,need on nagunii mõnest kohast päris läbi roostetanud.
Roolivardaid tuleb vist vahetama hakata. Roolitunnetus on kuidagi liialt vedelaks läinud.
Järgmine nädal teeb mootorile õlivahetuse. Tehase poolt ettenähtud vahetusvälp on kohe kätte jõudmas,kuigi tavaliselt teen seda 6000-7000km pealt.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 23 Apr 2011 00:09
Postitas Edel
Edel kirjutas:
Järgmine nädal teeb mootorile õlivahetuse. Tehase poolt ettenähtud vahetusvälp on kohe kätte jõudmas,kuigi tavaliselt teen seda 6000-7000km pealt.
11. aprillil vahetasingi mootoris õli ära. Tegin seda tööd 5 tundi.... Lihtsalt polnud kogu aeg aega "oma tööd" teha ning nii ma siblisin seal auto ja töökoja vahet...
Viimased paar päeva täheldasin, et aku on kuidagi "lahjaks" jäänud. Eile töö juures oligi,et üks hetk starter enam motot ringi ajada ei jõudnud. Ajasin taaskord Sigulli käima ja täkku. Laadimine oli muidugi kehva. Taaskord olin sunnitud pingutama mutrit ampermeetri taga ja siis tuli laadimine tagasi.
Viimased 2 päeva sõitsin ühe tulega,parempoolses laternas lähituli ei põlenud. Käisin bensiinijaamadest otsimas sellist pirni aga seal laiutavad käsi, pole sellist enam saada. Mossel see vanat tüüpi lamp, selliseid tänapäeval enam ei kasutata. Muidugi on võimalus neid küsida Vene autode varuosi müüdavatest kauplustest aga need on pühiti kinni.
Leidsin oma varudest 2 lampi. Vahetasin mõlemad ära,need vähe teiste näitajatega kui see üks vasakpoolses laternas olnu.
Ma pole uurinud, kas tänapäeva halogeenidest Mossele ka midagi sobib? Lada-2106-l kasutatavadest lampidest ma vist kunagi ühte Mosse laternasse proovisin aga midagi positiivset küll ei mäleta,ju siis ei sobinud.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 23 Apr 2011 00:25
Postitas partnermosse
On olemas vana ehk ümmarguse sokliga halogeene, aga neid saad ka aint nii öelda lada, mosse,volga poodidest või äärmisel juhul rimist või prismast(viimases kahes võib olla aga ei pruugi kuigi seal hea valik pirne).Samas on ka 412 mudelitele spets laternad kuhu sobivad juba uue sokliga(nii öelda kolme väljaulatuva nuudiga) H4 pirnid.2140-te kohta aga paraku jään vastuse võlgu.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 23 Apr 2011 09:36
Postitas 27151
2140-le on ka pakkuda uuemaid tulesi, maksid need kuskil 350 Eeki tk vanas rahas.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 23 Apr 2011 11:54
Postitas Edel
27151 kirjutas:2140-le on ka pakkuda uuemaid tulesi, maksid need kuskil 350 Eeki tk vanas rahas.
Mul on üks paar neid "uuemaid" laternaid, kinnitused sobivad aga laterna pesa peab olema sügavam(mõnel isendil kipub vastu põhja minema) ja see mustast pehmest plastist/nahast tagakülje kate jääb ka uuele natuke väikseks. Neil uuematel olid jah teissugused lambid.
Sain need tuled kunagi 2002a. suvel Tapal Pikk tn ühest Mosse varuosi müüdavast poest,hind jäi siis alla 200EEK/tk, mis oli kaks korda odavam kui Tallinnas Kunderi tn poes...
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 24 Apr 2011 08:14
Postitas Manks
partnermosse kirjutas:On olemas vana ehk ümmarguse sokliga halogeene, aga neid saad ka aint nii öelda lada, mosse,volga poodidest või äärmisel juhul rimist või prismast(viimases kahes võib olla aga ei pruugi kuigi seal hea valik pirne).Samas on ka 412 mudelitele spets laternad kuhu sobivad juba uue sokliga(nii öelda kolme väljaulatuva nuudiga) H4 pirnid.2140-te kohta aga paraku jään vastuse võlgu.
Kas jutt käib nendest pirnidest:
http://www.autoladu.ee/rehvid/2696 ? On keegi proovinud neid ümarate pirnide asemel paigaldada ja kas ülevaatuselt nendega läbi saab?
On olemas ka võimsamad, kuid need vist rikuvad reflektori kiirelt ära:
http://www.autoladu.ee/rehvid/2697