4 x IZ 412(Ka Sportralli) IZ 2715, MZMA 426 stern100
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: IZ 412 IE 1987 ; AZLK 2140 1975, IZ 412 IE 1984 stern
Diiselmootoritel on küll 25-aasta nõue. Kui on vanem,hinnatakse suitsusust silma järgi.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: IZ 412 IE 1987 ; AZLK 2140 1975, IZ 412 IE 1984 stern
Ma küll täpselt ei tea kuidas need asjad käivad kuid kui mõtlema hakata, siis 76 aasta masinatel ei tohitaks midagi kobiseda heitgaaside asjus. Sest olgem ausad, sel ajal valitses meil nõuka aeg ja polnud mingitest euronõuetest haisugi. Niiet kui heitgaasid vastavad raamatutes toodud normidele, on asi korras. Teadupärast ei tohi ju eestis kasutada ka led pirne ntx park- või lähituledena. Kuid kui need on tehases külge krutitud, nagu on uuematel volvodel või bemmidel, ei hakata ju sõidukit eestis keelama. Niiet mina arvan et kui sul on 75 aasta normidele vastav masin, peavad nad su ka ülevaatusel vastavatele normidele lähtudes läbi laskma. Kui hakkavad kägisemaa oma euronõuetest, siis võib nad ilusti pikalt saata.
Lihtsalt vaata et su masin töötaks tühipööretel 850+-50p/min ja kui raamatust järge ajada siis on seal kiras "GOST-i 17.2.2.03-77 kohaselt ei tohi pärast 1. 01. 80 toodetud auto heitgaasi süsinikdioksiidisisaldus ületada 1,5% tühikäigul ja 1% keskmisel pöörlemissagedusel." (Sõiduautod Moskvitš 1986 lk. 57 teine lõik)
Kui su masin on neile vastavates normides, pole enam midagi öelda ja ülevaatus istub ilusti taskus!
Lihtsalt vaata et su masin töötaks tühipööretel 850+-50p/min ja kui raamatust järge ajada siis on seal kiras "GOST-i 17.2.2.03-77 kohaselt ei tohi pärast 1. 01. 80 toodetud auto heitgaasi süsinikdioksiidisisaldus ületada 1,5% tühikäigul ja 1% keskmisel pöörlemissagedusel." (Sõiduautod Moskvitš 1986 lk. 57 teine lõik)
Kui su masin on neile vastavates normides, pole enam midagi öelda ja ülevaatus istub ilusti taskus!
Moskvits - see on haigus, mida pole võimalik ravida. Peita saab ainult sümptomeid.
Re: IZ 412 IE 1987 ; AZLK 2140 1975, IZ 412 IE 1984 stern
hetkel kehtiv seadus ütleb nii:
1. kõik tüübid (enne 01.01.1973) Ei piirata või peab vastama valmistaja piirväärtusele
2. kõik tüübid (01.01.1973–31.12.1986) 4,5%
3. kõik tüübid (alates 01.01.1987) 3,5%
4. veeldatud naftagaasil, maagaasil või katalüüsmuunduriga töötavad mootorid (alates 01.10.1998) 0,5%
5. katalüüsmuunduriga ja λ-anduriga töötavad mootorid (olenemata esmakasutusele võtmise ajast) 0,5%
6. kolmiskatalüüsmuunduriga ja λ-anduriga töötavad mootorid (alates 01.01.2004) 0,3%
diisli suitsususe kohta:
"§ 15. Kompressioonsüütega mootoriga sõiduki heitgaasi suitsususe piirväärtused
(1) Töösooja kompressioonsüütega mootoriga sõiduki heitgaasitorustikust ei tohi ühelgi mootori püsival töörežiimil väljuda nähtavat suitsu, välja arvatud veeaur.
(2) Alates 1. jaanuarist 1980 esmakasutusele võetud kompressioonsüütega mootoriga M ja N kategooria sõiduki heitgaasi suitsususe ehk kiirguse neeldumisteguri «K» piirväärtused ei tohi ületada valmistaja poolt määratud piirväärtust või M ja N kategooria sõiduki andmesildile või andmesildi kõrvale märgitud kiirguse neeldumisteguri «K» piirväärtust mootori töötamisel vabakiirendusrežiimil. Kui need andmed ei ole kättesaadavad, peab kontrollimisel aluseks võtma vabakiirendusrežiimil ülelaadeta kompressioonsüütega mootoritel 2,5 m–1 ja ülelaadega kompressioonsüütega mootoritel 3,0 m–1 ."
ehk siis kehtib tehase number ning max. lubatud on 0.7g/km kohta
allikas: https://www.riigiteataja.ee/akt/803291
1. kõik tüübid (enne 01.01.1973) Ei piirata või peab vastama valmistaja piirväärtusele
2. kõik tüübid (01.01.1973–31.12.1986) 4,5%
3. kõik tüübid (alates 01.01.1987) 3,5%
4. veeldatud naftagaasil, maagaasil või katalüüsmuunduriga töötavad mootorid (alates 01.10.1998) 0,5%
5. katalüüsmuunduriga ja λ-anduriga töötavad mootorid (olenemata esmakasutusele võtmise ajast) 0,5%
6. kolmiskatalüüsmuunduriga ja λ-anduriga töötavad mootorid (alates 01.01.2004) 0,3%
diisli suitsususe kohta:
"§ 15. Kompressioonsüütega mootoriga sõiduki heitgaasi suitsususe piirväärtused
(1) Töösooja kompressioonsüütega mootoriga sõiduki heitgaasitorustikust ei tohi ühelgi mootori püsival töörežiimil väljuda nähtavat suitsu, välja arvatud veeaur.
(2) Alates 1. jaanuarist 1980 esmakasutusele võetud kompressioonsüütega mootoriga M ja N kategooria sõiduki heitgaasi suitsususe ehk kiirguse neeldumisteguri «K» piirväärtused ei tohi ületada valmistaja poolt määratud piirväärtust või M ja N kategooria sõiduki andmesildile või andmesildi kõrvale märgitud kiirguse neeldumisteguri «K» piirväärtust mootori töötamisel vabakiirendusrežiimil. Kui need andmed ei ole kättesaadavad, peab kontrollimisel aluseks võtma vabakiirendusrežiimil ülelaadeta kompressioonsüütega mootoritel 2,5 m–1 ja ülelaadega kompressioonsüütega mootoritel 3,0 m–1 ."
ehk siis kehtib tehase number ning max. lubatud on 0.7g/km kohta
allikas: https://www.riigiteataja.ee/akt/803291
Re: IZ 412 IE 1987 ; AZLK 2140 1975, IZ 412 IE 1984 stern
Ega kellegil juhuslikult uut vaakumvõimendit,uusi esimesi supporteid või uusi tagumisi pidurisilindreid üle ei juhtu olema?
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Re: IZ 412 IE 1987 ; AZLK 2140 1975, IZ 412 IE 1984 stern
Tagumiste piduriilindrite poolepealt võite mulle ka kirjutada. Oleks ka vaja
Moskvits - see on haigus, mida pole võimalik ravida. Peita saab ainult sümptomeid.
Re: IZ 412 IE 1987 ; AZLK 2140 1975, IZ 412 IE 1984 stern
Kuna varsti 18 kukkumas ning load ARK-is ootamas juba seda, otsustasin siis mosse pidurisüsteemi lõpuks kenasti korda teha. Sai palju närve ja aega kulutatud, aga nüüd on all tutikad tagumised pidurisilindrid (maksid 12 euri tükk Volgas). Nüüd võtan käsile uuesti supportite remondi ja vaakumvõimu vahetuse. Paar pilti ka:
Nende rehvide koha pealt, need kes ligidal olid, väitsid et esimene politsei võtab mind rajalt maha ja annab sõidukeelu Mis teised arvavad?
Nende rehvide koha pealt, need kes ligidal olid, väitsid et esimene politsei võtab mind rajalt maha ja annab sõidukeelu Mis teised arvavad?
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Re: IZ 412 IE 1987 ; AZLK 2140 1975, IZ 412 IE 1984 stern
Kui rehvide mustrisügavus on lubatu piires, siis ei tohiks ju kellelgi kobisemist olla?
Kas veljed jätadki selliseks või plaanid üle värvida?
Kas veljed jätadki selliseks või plaanid üle värvida?
AZLK 2140, 1978
Re: IZ 412 IE 1987 ; AZLK 2140 1975, IZ 412 IE 1984 stern
pdkas anna laiad veljed siia
aga jah.. ei tea miks peaks kobisemist olema kui mustrisygavus norm.
kui laiad veljed on?
aga jah.. ei tea miks peaks kobisemist olema kui mustrisygavus norm.
kui laiad veljed on?
Re: IZ 412 IE 1987 ; AZLK 2140 1975, IZ 412 IE 1984 stern
Veljed viin ikka liivapritsi( kui peale lubade kättesaamist ressurssi jagub veel) ning väriks valgeks ikka.indrek06 kirjutas:Kui rehvide mustrisügavus on lubatu piires, siis ei tohiks ju kellelgi kobisemist olla?
Kas veljed jätadki selliseks või plaanid üle värvida?
No rehv on seal peal 205. velg on sama palju. 2 tolli laiem kui tavaline mosse velg. vist oli siis 6.5 tolli laiad?SanderV kirjutas:pdkas anna laiad veljed siia
aga jah.. ei tea miks peaks kobisemist olema kui mustrisygavus norm.
kui laiad veljed on?
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Re: IZ 412 IE 1987 ; AZLK 2140 1975, IZ 412 IE 1984 stern
Tegelt on seadusega keelatud velgede juures ise tegutsemine jne. Eks mõni ment kelle paha tuju on võib selle eest jaurama ka hakkata, aga pole kordagi kuulnud sellsit juhust. AGa muidu laiendatud veljed sobivad jõhkralt alla. Natuke madaldada ka.