6. leht 16-st

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitatud: 21 Juul 2013 21:12
Postitas Kevin68
Hei-hei, mosse peaks endiselt elus olema. Suunatuled sai vahepeal korda tehtud, probleem peitus läbi läinud kaitsmes. Saaremaale ma ei julgenud temaga siiski tulla kuna teda kimbutab üsna mitu probleemi. Nimelt ükskord Hiiumaal olles sai maanteel sõidetud sõbra ees ning hiljem räägiti mulle, et tagasild täitsa viltu all, et auto jookseb risti, sidur ja summuti on ka väga otsakorral. Summuti vastu ma leidsin aga õnneks rohtu, kui sai tööalaselt Sikassaarde rehve veetud leidsin sealt ühe vanema 412'ne, selle alt sain korraliku summuti ning ka kaks Mosse orginaal kilpi. Hiiumaale pääsen alles järgmine nädalavahetus, eks siis vaatame kas vanake võtab hääle sisse või mitte - seisnud on ta tänase seisuga juba umbes 3 nädalat kuna viibin autost 75km kaugusel :)

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitatud: 22 Juul 2013 01:15
Postitas Edel
Kevin68 kirjutas:Nimelt ükskord Hiiumaal olles sai maanteel sõidetud sõbra ees ning hiljem räägiti mulle, et tagasild täitsa viltu all, et auto jookseb risti
Viimaste piltide pealt näha, et sild on jah vähe viltu all. Vaata alla, tõenäoliselt on poolraame kunagi keevitatud ja vedru kinnitused ei ole alati täpselt õigesse kohta tehtud. See oli kunagi tüüpviga keevitatud põhjadega Mossedel. Viimastel aastatel pole selliseid küll enam kohanud, Mossesid ju väheks jäänud.
Või mõõda ära teljevahe. Vaata, kui palju raamatus esi- ja tagasilla vahekaugus on ning mõõda enda oma üle. Algul ühelt küljelt ratta tsentrist tsentrisse ja siis teisest küljest samamoodi.
Muuseas, minu kõige esimesel 2140-l oli ka tagasild viltu all ja mõõtmine tõi välja 3cm erinevuse. Tollel oli ka üks poolraam kunagi vahetatud ning kinnitused ei olnud õige koha peal.

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitatud: 26 Juul 2013 17:14
Postitas Kevin68
Selle auto veaks on olematud poolraamid, vanaisa on esimestesse poolraamidesse tammepuitu sisse lükanud.. mõelge nüüd ise, neid praktiliselt ei eksistreeri. Ma hoian hetkel teda niikaua elus kui võimalik ja teostan pisiremonte. Aga võibolla juhtub see, et teen ka sellele autole keretööd, kuigi pole tõesti enam kohta kuhu keevitada.. aga perekonna siseselt on selle auto väärtus hindamatu ning see paneb tahtma ka seda autot ülesse ehitada, mitte prillikiviks, vaid lishalt et ta oleks sõidetav.

Tööjuures lapin praegu ühte Ford Transiti põhja otsast lõpuni ülesse, tuli teisel tagasild kongi sisse ja vaadates seda Fordi, ei tundugi Moskvich enam nii hull, niiet kõik on teostatav - elame näeme! :)

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitatud: 19 Aug 2013 00:42
Postitas Kevin68
Tere, auto on enamus aega seisnud. Sai Sikassaare vanametallist toodud ühe teise 412ne alt uus summuti poolenisti kuna vana üsna ära mädanenud aga vahetades suutsin kolmest poldist 2 pooleks keerata ja siis jätsin tegevuse pooleli. Ilmselt on seal tikkpoldid ning tuleks vanad välja puurida?

Väike plaan on ka autot arendada pisemate ralli ürituste jaoks, aga sellejaoks oleks vaja ta ilmselt jäigemaks ajada ning välja tuleks ka vahetada üks esimene poolraam ja põhja veidi keevitada. Ilmselt jääbki ta käe harjutamise jaoks edaspidi ning üritan ta veidi siiski ülesse putitada ennem kui täitsa maha mädaneb. Aga selle suve pidas ausalt vastu, kordagi pole teele jätnud ning isegi peale paari nädalast seismist käivitus alati ka ilma kütet ülesse pumpamata. :)

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitatud: 19 Aug 2013 09:19
Postitas moskiito
kui sa mõtled kollektorit siis jah, seal on kolm tikkpolti. mina lõppuks tegin sedasi eelmise kombil et puurisin julmalt läbi ja panin poldid.

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitatud: 19 Aug 2013 11:03
Postitas partnermosse
moskiito kirjutas:kui sa mõtled kollektorit siis jah, seal on kolm tikkpolti. mina lõppuks tegin sedasi eelmise kombil et puurisin julmalt läbi ja panin poldid.
Tegin ühel mossel ka nii ja panin keermete vahele ohtralt grafiitmääret, et vajadusel saaks lahti keerata.

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitatud: 19 Aug 2013 13:03
Postitas moskiito
partnermosse kirjutas:
moskiito kirjutas:kui sa mõtled kollektorit siis jah, seal on kolm tikkpolti. mina lõppuks tegin sedasi eelmise kombil et puurisin julmalt läbi ja panin poldid.
Tegin ühel mossel ka nii ja panin keermete vahele ohtralt grafiitmääret, et vajadusel saaks lahti keerata.
ma ei mõika miks kohe sinna polte ei pandud vaid pandi tikkpoldid, need ju krt põlevad seal ikka korralikult ära.

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitatud: 19 Aug 2013 13:31
Postitas Lauri-L
Minu poolne soovitus on kasutada roostevabu polte, ei ussita kinni.
Vóimalusel ka kasutada neid pikki jätku mutreid.

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitatud: 19 Aug 2013 14:17
Postitas moskiito
Lauri-L kirjutas:Minu poolne soovitus on kasutada roostevabu polte, ei ussita kinni.
Vóimalusel ka kasutada neid pikki jätku mutreid.
roostevaba põleb samuti kinni ning pole vaja vaielda, tegelen selle materjaliga iga päev. Nii kui roostevaba korralikult kuuma saab, mida seal kollektori juures ka saab, muutub metall kohe roostetavaks ja põleb ikka kinni. roostevaba summuti peab vastu kuid kollektor saab 2x rohkem kuuma ning seal see ei aita.

Re: IŽ 412 IE - 1978, Kevin68

Postitatud: 19 Aug 2013 14:41
Postitas Lauri-L
Räägin omadest kogemustest, üld juhul on olnud probleeme otsa saanud poltide ja mutritega. Nimelt 13 vótme asemel läks 11 vóti peale mutrile mis tiku otsas oli.
Kinni pólevad nad muidu jah, aga roostevaba puhul on mida keerata.