6. leht 13-st

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 29 Juun 2012 11:49
Postitas 27151
Kuna sa autoga oled juba nii palju vaeva näinud, siis pane ka teine mootor. Mingine BMW 1.8IS mootor oleks päris hea sinna vahele. Auto erineks teistest siis veel rohkem.

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 29 Juun 2012 15:39
Postitas MAZ
Selle turbo panemine sellele, ilmselt kulunud mootorile on küll natuke nalja teema poole kalduv. Pigem soovitaks kas kõik nullist mootoris teha või panna BMW mootor vahele. Või minu pärast ka või, mis tahes muu lääne mootor.
Muidu võib asi lõppeda stiilis nagu ühe tuttava 2101 mootori puhul juhtus, tsiteerides tema lauset:
" Hea mootor oli aga rsk näed kokku jooksis"

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 29 Juun 2012 17:12
Postitas Martpoiss
Mosse mootori arendamine on kindlasti palju huvitavam kui lihtsalt mingi lääneka vahele tõstmine ning minuarvates võiks mosse ikka mosse südamega olla, niiet tehke kindlasti ära, aga mind huvitakski just et kas on plaan pritse peale ümber teha? Kuidas seda juhtima hakata? Kui karpa kas siis turbo enne või peale karpat?

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 29 Juun 2012 17:52
Postitas saarlane
se 1.8 is panek on ka kahtlane mosse esisilla töttu. Midagi tuleb totaalselt ringi teha siis...

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 29 Juun 2012 19:36
Postitas TiitS
Sillatala on ju tavalisest terasest. Vaja ainult ketaslõikurit, keevitust ja natukene lisametalli. Vaadates ülejäänud ehitust võib arvata, et midagi üle jõu käivat seal ei oleks.

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 29 Juun 2012 22:46
Postitas canyondrift
Ükski mootor pole ühegi auto jaoks võimatu peale panna, lihtsalt see projekt on olnud ja jääb nii säästukaks kui vähegi saab ja igasugune 1.8 või millegi säärase vahele tõstmine on suht out teema. Meil muidu seisis kogu elektroonika ja käigukastiga 3.0V6 120kw hoovi peal, aga kuna selle jaoks et see peale visata oleks vaja olnud väga suuri ümberehitusi ja hirmsat käigukasti otsingut ja sadat muud häda, siis pigem jääme ikkagi originaal mootori ja selle forseerimise juurde.

Kuna tegu siiski säästukaga, siis pritset siia väga peale ei tahaks aretada. See tahaks jälle elektroonikat, kütusepumpasid jne jne, igatahes hulganisti keberniiti. Karpast õrnalt kütte peale keeramist ja õrn ülelaaderõhk peaks mosse mootori juba piisavalt ellu äratama. See et see kulunud mootor on ja et temaga igast mudru teeme, siis väga ei põe, jupid on odavad, kui kokku jookseb siis jookseb ja teine mootor on kile all seismas, ootamas oma aega. Probleemi selles mõttes ei ole.

Turbole mõtlesin ka ise teha kindlasti eraldi kollektori, mosse enda malmkollektor on selle töö jaoks vist liiga jura. Flantsidega väga probleemi ei teki, siin pole tegelikult midagi rasket, KKK kolle flantse nad ikka teevad ja ma usun et ka nelja tavalise auguga kollektori tegemine ei ole probleem. Probleemseks osutus see, kui ma omale mersule turbot peale panin ja sisselase ning väljalase olid ühel pool. Kolle pärast ei muretse, selle teeb isegi põlve otsas kui vaja on, torupõlvi ka leiab, lasin kohalikku varuosapoodi tuua teraspoognaid.

Turbo ikka kindlasti enne karpat, nii muutub küll küttesegu alguses päris rikkaks, hakkab tatistama ja paukuma, aga mis rallipill see siis on kui ei tatista :kill

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 30 Juun 2012 12:37
Postitas Martpoiss
Mosse originaalkarpa ei tööta rõhu all, see siin foorumiski juba järgi proovitud, lihtsam on panna turbo karpast läbi imema.

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 04 Juul 2012 09:50
Postitas canyondrift
Kas nii väga raketiks ei lähe, kui karpa enne turbot panna. Turbo ju läheb kuumaks, pumbatakse siis seal ringi aurustunud küttesegu mis on päris süttiv kraam, pärast käib üks suur lahmakas kapoti all ja külm koda on nagu lõhki puhutud pasun... :uhoh

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 02 Aug 2012 14:04
Postitas Talts
Kui turbotada tahad siis mõtekam vaadata renaulti karburaatorite poole millel tehasest turbo + karpa. Kuigi jah, maksab head raha.

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 12 Nov 2012 00:17
Postitas canyondrift
Sain ka mosse juurde mõned nädalavahetused ja tulemuseks on nullist keevitatud väljalaske kolle, mis ilusti peale istub ja sinna ära mahub. Kolle jaoks ei läinudki erilist aega, turbo flantsid tegi kohalik treial 8mm plaadist, torupõlved sain kohalikust autovaruosade poest ja mõistus ning keevitusaparaat pidi endal olema. Õlitorud ja voolikud said Hydroscanis tehtud, pidi kannatama ilusti 20Bar, maksid ligi 20€ kokku terve jura (voolikud) ja selle poolest sai igati vinge asi. Nüüd on vaja luua veel korralik downpipe, originaal pihlakapüss ära põõsasse visata ja uus summutaja teha, kaalume isegi äkki silla alt viimist, kuna meil vedrustuse käiku enam eriti palju hetkel ei ole.
Edasi oleks vaja kas siis uut karburaatorit, mis rõhu all käima hakkaks või siis see nii ära seadistada et see ka haukama hakkaks. Hetkel tuleb lihtsalt liiga palju õhku peale ja teise käigu pealt suht varakult tahab juba hakata ära surema. Praegu on WG turbo enda originaal, peale puhuvat rõhku ei tea, ega oska aimatagi. Süütega tuleb ka vist midagi teha, et see ei keeraks end koormuse all mitte hilisemaks vaid varajasemaks, aga eks näis, kui mõni jõulisa on ka originaal asjaga olemas, siis me oleme rahul, raketti ei maksa teha, tähtis on vile ja eriti tähis on veel BOV :rokib

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt