AZLK 412 1975 ja azlk 408 1970 randoA

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Urukoer
Postitusi: 760
Liitunud: 07 Juun 2011 22:26

Re: AZLK 412 1975 randoA

Postitus Postitas Urukoer »

no mina seda mosse näidikut küll ei uskus :evil
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: AZLK 412 1975 randoA

Postitus Postitas SanderV »

mosse näidik onväga hea, näitab ilusti kui paak on täis või kui tühi :D
randoA
Postitusi: 266
Liitunud: 04 Veebr 2009 19:32
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: AZLK 412 1975 randoA

Postitus Postitas randoA »

Nooh, näidik küllaltki tõetruu kui bens paagis ei loksu.

Täna tulin siis konsumist ja läksin mossesse, andsin võtit..aga...ei midagi.voolu pole.
On seda varemgi ette tulnud ja arvasin et süüteluku põhi ja vahetasin luku ära.siis mingiks ajaks probleem kadus.Igaks juhuks jätsin ühe + juhtme salongi, tänu sellele sain ka masina täna käima ja parklast minema.Kodus uurisin elu, ja kindluse mõttes vahtisin ka ampermeetri taha....seal see viga oligi.+ juhe oli lahti ja - oli vägagi roostes ning ära ussitanud.keerasin + kruvi kinni ja - puhastasin ära.Toimib, väga hästi, laadimine on samuti muutunud paremaks.Ennist oli täpselt nii palju laadimist et ta jõudis tekitada parajalt voolu et ilma akuta käia, aga akut ei laadinud.Nüüd see ka korras.
Turvavööd läksid samuti hingusele...ei jooksnud enam välja. Võtsin doonormossest need orginaal kaltsud ja keerasin külge.Vähemalt on kindel et saab peale panna kui vaja.
Ühtlasi tahtsin ka summuti panna orginaali, kuid ei sobinud raip sinna alla mitte üks teps.Keevitasin veidi allolnud toru veidi paremaks ning panin alla tagasi.Arvan et sai parem.

Eile panin ka kärukonksu külge, vahest hea, kui miskit, keskit lohistada vaja.

mingiaeg peaks vist esivedrudelt veel pool keeru maha võtma, nina on ikka liiga laes.
azlk 412 1975, MZMA 408 1966 ja 2140SL 1986

Mosse on nagu Tallinn-ei saa kunagi valmis
randoA
Postitusi: 266
Liitunud: 04 Veebr 2009 19:32
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: AZLK 412 1975 randoA

Postitus Postitas randoA »

Paar päeva tagasi tahtsin siia kena jutu kirjutada, oli juba peaaegu valmis kui vajutasin mingit vale nuppu ja kõik kadus...ja siis lõin käega
praegusel kellaajal aga muud enam teha ei oska, seega kriitseldaks siia
Igatahes, mosse tundub endiselt töötavad ja käivat päris edukalt.Käivitub ikka ja alati, nii soojalt kui külmalt, tähelepanu pälvin endiselt palju.Vahetamist võiks vajada jagaja, ülevaatusel juba öeldi et võll hirmsasti loperdab.Õnneks kohe uus võtta kah, mingiaeg peab ringi viskama siis teise
MIngiaeg panin üles kuulutuse et otsin esivõre tollele, pakuti igast ulme hinnaga, kõige normaalsem neist oli 20 euri.Osta.ee oli okson kust sain suure auguga iluvõre 3 euri eest, oli teine tutikas ja väidetavalt natuke paindunud, ehhki piltidelt seda ei paistnud.
Muidu mosse liigub suhteliselt igapäevaselt.Kõik kes sõita on saanud on äärmiselt sillas olnud :D

esivedrudega pole endiselt tegelenud
maki vahetasin ära, nüüd saab cd kah kuulata, ja mingi ime läbi tuleb kõlaritest päris korralik bass...ei arvanud et need vanad nässakad veel selleks suuteliseks on.

muud miskit, sõidame ja täiustame kui vaja.
azlk 412 1975, MZMA 408 1966 ja 2140SL 1986

Mosse on nagu Tallinn-ei saa kunagi valmis
randoA
Postitusi: 266
Liitunud: 04 Veebr 2009 19:32
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: AZLK 412 1975 randoA

Postitus Postitas randoA »

Täna polnud nagu eriti targemat teha, siis võtsin kätte ja otsisin oma varudest välja ühe tutika jagaja, panin sinna paar puuduolevat asja külge ning sobitasin mossele peale.Vend pani paika süüte....enam ei tunne mosset ära, arendab enneolematuid pöördeid, edasi astub veel paremini ja mis kõige tähtsam, nüüd on 95km/h täiesti inimlik sõita, enam ei lärise ega lödise.Võrreldav justkui mõne läänekaga.
Tegi tuju täitsa heaks kohe :D

Vennas vahepeal kostis süüdet näppides: kuuled, nüüüd käib nagu mosse ja siis lisas: täpselt nii ta käia ei tohi :D

lähipäevil lisandub ehk katuseraam ja tegelen ka esivedrudega
azlk 412 1975, MZMA 408 1966 ja 2140SL 1986

Mosse on nagu Tallinn-ei saa kunagi valmis
randoA
Postitusi: 266
Liitunud: 04 Veebr 2009 19:32
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: AZLK 412 1975 randoA

Postitus Postitas randoA »

Üsna mitu aega mööda läinud, ent mosse on ikka liikuv.Paar päeva kasutasin ka igapäevasõidukina, kui 26a vana diiselvolvo keeldus koostööd tegemast.
Eelmine nädalavahetus oli ju vaja kohe jääpeale ronida, rada oli soosaarte vahel, ja no juhtuski see mis oleks kunagi nagunii juhtunud.Tuli kurv, aga rool ei teinud koostööd ning tiivaga rabamändi.Polnudki teist nagu õieti olla, aga oksakohaga tiiva nurka ja terve tiiva kõveraks ja suuna klaasi puruks.
Täna tegelesin siis sellega et tiib küljest ja mõlk välja, poleks nagu olnudki.Starteri tõmberelee vahetasin kah ära,homme jälle rajale.
Mingine aeg soetan uued talvekad kah, loodan et miski vähe kabedama naastuga
azlk 412 1975, MZMA 408 1966 ja 2140SL 1986

Mosse on nagu Tallinn-ei saa kunagi valmis
randoA
Postitusi: 266
Liitunud: 04 Veebr 2009 19:32
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: AZLK 412 1975 randoA

Postitus Postitas randoA »

pole ammu miskit kribanud, natuke igav kah ja mõtlesin siis veidi tegemistest kirja panna.
talveralli läbisime suhteliselt edukalt ma arvan, 150st osalejast sõitsime meie end 80ndale kohale ning kiiruskatses 36ndale.oleks vast kiiremini saanud, kuid nii kui start anti, nii kukkus summuti alt.
Põhiprobleemiks oligi pidev summuti lahkumine, kuna all on kellegi kodukootud toodang mis vaevu ulatab ots otsaga kokku.4 korda lahkus ta oma tööpostilt ning sai mingi juhtmejuppide ja kummitrippidega alla tagasi sätitud.Sõitsime edukalt ära.
Tehniline pool oli hea ja seal rikkeid ei esinenud.
Kogukilometraaziks tuli tsirka 600km ja kulus umbes 80l kütet.oli tore üritus.
Hetkel on see mosse garaazis külili, käivad keevitustööd ja põhja uuendamine.Keevitan uued küljekarbid.Tõsi, ikka tunduvalt isasemast materjalist kui orginaalid, nii et kere saab hulka rohkem jäigemaks.
Põhi iseenesest keevitust ei vaja, roostesurmaga on üle käidud ning peagi saab krundi selga.

Pühapäeval käisin mosse eelmise omaniku käest toomas varuosi, mis tal üle olid.Ta teadis rääkida et Vanakülas olevat samasugune mosse nagu mul, ja täpselt sama värvi kah, seisnud aastaid kuuseall.No aega oli ja kütet kah paagis, läksime uurima kas alles ning kas omanikul müügimõtted.
Sihtpunkti jõudes nägime et mosu puhkas endiselt kuuseall, poole rattani maasse ja okastesse vajunud.
Omanik oli ka kohal.Rääkisin talle ostusoovist ning et mis otstarbeks masin läheks.Tegu oli tsirka 45-50 aastase mehega, ütles et jah, kahju oleks teist müüa,kuna nagu reliikvia juba, aga ära pole mõtet lasta ka mädaneda.
Viskasin teisele pilku, hoolimata pikast seismisest oli põhi vägagi korralik, poolraamid all ning karbid täiesti roosteta, mis väga imestas.Ainsaks mädanud kohaks üks esitiiva alumine nurk ning pagasnikutihendi alune.Muu on täiesti olemas ning vähese või pea roosteta.
No hinnaks saime kokkuleppele sümboolsed 100 eurot.Käisin kodus ja võtsin kiirelt peale kolmnurga, kompressori ja 3 varuratast ja suure haamri.Kuusealt väljatõmbamine käis ilma suuremate ponnistusteta, lint külge ja väljas ta oligi, rehvid pidasid õhku ja pidurid polnudki peale jäänud.Kaasa sain veel hulgaliselt uusi juppe, vanatüübi tutikad esitiivad, 2 komplekti uusi kärukonkse, 4 pakki tiiva ja põllevahelist orginaaltihendit oma pakendis, uue 408 väntvõlli, piduriklotse, näidikuid ja paljupalju muud väärtuslikku ja defitsiitset.
kahjuks ei taibanud pilti teha kui ta veel kuuseall puhkas, aga koju jõudes nägi välja selline:
Pilt
Pilt

Loomulikult sai ka proovitud kas mootor pauku teeb.Säde oli olemas, õli kah midagi sees ja radikas kiirelt vett täis.topkat ja näpud ristis proovitud.Nagu juhtmed kokku panin nii käima turtsatas.Pudeliga bensiin kapotialla, kuna paaki ei söendanud kallata.Andsin veel võtit ja veitsa toorest, ja käis nagu ämmasüda.tühikäik ühtlane.Veidike olin hämmeldunud, arvasin et tuleb anomaaliaid siduriga ja et mootor kinni, aga ei.isegi sõitis ja pidurdas...kuidagi.

kiirelt sai survekaga puhtaks lastud:
Pilt
Pilt
selline ta sisi jäi peale pesu.

Sai küll mõeldud et mis sitast ikka, läheb osandamisele.aga mida rohkem ma ümber selle vanni käin, seda rohkem mõistan et sel pole väga mõtet.Uus värv selga tuisata peaks jääma päris kena juba.Siit sealt paar törtsu keevitust ja kere kah korras.

täna puhastasin veidi tolle looma salongi, nagu aamen kirikus, oli ka tagaistme all järjekordselt hiirepesa...seda on olnud päris paljudes mossedes,mis minukäest läbi käinud...

siit näeb ka rohkem pilte:
http://fotoalbum.ee/photos/randoA/105814237/
azlk 412 1975, MZMA 408 1966 ja 2140SL 1986

Mosse on nagu Tallinn-ei saa kunagi valmis
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: AZLK 412 1975 randoA

Postitus Postitas MAZ »

Ai ai see mosse teeb küll kergelt kadedaks mind.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
hannes24
Postitusi: 274
Liitunud: 10 Mär 2009 13:43
Asukoht: Kirepi

Re: AZLK 412 1975 randoA

Postitus Postitas hannes24 »

MAZ kirjutas:Ai ai see mosse teeb küll kergelt kadedaks mind.
sama siin, esimene auto millega üldse sõitsin oli selline
"ONU HEINO RALLITIIM"
21406
Postitusi: 75
Liitunud: 07 Jaan 2013 15:49
Asukoht: Taebla

Re: AZLK 412 1975 randoA

Postitus Postitas 21406 »

Ka mul seisab garaasis selline 408, 73 aastast. Edu selle autoga! :)
Vasta