6. leht 12-st

Re: AZLK 21406, 1986 ja AZLK 2140, 1979. Martpoiss

Postitatud: 04 Apr 2015 14:52
Postitas moskiito
kettaste puhul on reeglina kaks probleemi, kas lekkivad või jäävad kinni.. Rohkem viimane varjant ning kui on kinni, siis ega midagi muud aita kui laiali kiskuda ettevaatlikult, et mansette ära ei lõhu, ära puhastada ilusti saastast, roostest jms. ning siis uuesti kokku. Talupoja kirjeldatud probleemi olen ma leevendanud sedasi et käinud 2500-se liivapaberiga need roostetanud kohad üle, sama paberiga ka silindri sisepinnad, et eemaldada saast. Kui seda jama on liiga palju siis võid ennem 1500-se paberiga üle käia ja siis 2500-ne. PS! kindlasti kasuta vesipaberit! mitte mingil juhul tavalist. Vesipaber ei võtta nii julmalt ja ei kriimusta pindasi liialt. Järgmiseks, kontrolli ketaste seis üle et ei oleks visuaalseid defekte, nagu mõrad, tumedad laigud jne. tumedad laigud võivad viidata sellele et kettad on kõverad, mõra on sees, siis võimalusel see ka välja vahetada aga muidu pole suurt vajadust. Olen näinud masinaid mis mõrase kettaga sõitnud paar ringi maha. kuid olen näinud masinaid mis pole garaašist kaugemale jõudnud :D Kokkupanekul kindlasti määri O rõngad õliga ennem kokku ning sama tee ka kolvidega. Ning suru siis ettevaatlikult sisse, olen ise ka mitu korda lohakalt sisse surudes O rõngad puruks "hammustanud". Kui ei lähe, ära suru, vaid nikerda ettevaatlikult, see on tunde küsimus, sama keiss nagu naisega voodis ;) ole hell ja õrn, siis on sujuv sõit.

Re: AZLK 21406, 1986 ja AZLK 2140, 1979. Martpoiss

Postitatud: 04 Apr 2015 17:04
Postitas TALUPOEG TALUJA
moskiito kirjutas:kettaste puhul on reeglina kaks probleemi, kas lekkivad või jäävad kinni.. Rohkem viimane varjant ning kui on kinni, siis ega midagi muud aita kui laiali kiskuda ettevaatlikult, et mansette ära ei lõhu, ära puhastada ilusti saastast, roostest jms. ning siis uuesti kokku. Talupoja kirjeldatud probleemi olen ma leevendanud sedasi et käinud 2500-se liivapaberiga need roostetanud kohad üle, sama paberiga ka silindri sisepinnad, et eemaldada saast. Kui seda jama on liiga palju siis võid ennem 1500-se paberiga üle käia ja siis 2500-ne. PS! kindlasti kasuta vesipaberit! mitte mingil juhul tavalist. Vesipaber ei võtta nii julmalt ja ei kriimusta pindasi liialt. Järgmiseks, kontrolli ketaste seis üle et ei oleks visuaalseid defekte, nagu mõrad, tumedad laigud jne. tumedad laigud võivad viidata sellele et kettad on kõverad, mõra on sees, siis võimalusel see ka välja vahetada aga muidu pole suurt vajadust. Olen näinud masinaid mis mõrase kettaga sõitnud paar ringi maha. kuid olen näinud masinaid mis pole garaašist kaugemale jõudnud :D Kokkupanekul kindlasti määri O rõngad õliga ennem kokku ning sama tee ka kolvidega. Ning suru siis ettevaatlikult sisse, olen ise ka mitu korda lohakalt sisse surudes O rõngad puruks "hammustanud". Kui ei lähe, ära suru, vaid nikerda ettevaatlikult, see on tunde küsimus, sama keiss nagu naisega voodis ;) ole hell ja õrn, siis on sujuv sõit.
See on õige jutt Sul.
Täpsustuseks,et neid kolbe ei saa heasti pärast sisse. Võib raudselt uued tihendid ära rikkuda esimese laksuga. Nipp on selles,et tuleb kolvid ja tihendid algul tavalise õliga kokku teha ja kolbi sisse pannes tuleb seda keerata ja suruda samaaegselt! Sadul tuleb kindlasti ka pooleks võtta. muidu ei tule asjast head nahka. Ehk siis keerake,suruge ja keerake! :D Nende võtete puhul õnnestub asi kindlasti. Kui aga hakkate jõuga suruma siis lõppeb asi tihendite hävitamisega.....

Re: AZLK 21406, 1986 ja AZLK 2140, 1979. Martpoiss

Postitatud: 04 Apr 2015 19:31
Postitas moskiito
TALUPOEG TALUJA kirjutas:See on õige jutt Sul.
Täpsustuseks,et neid kolbe ei saa heasti pärast sisse. Võib raudselt uued tihendid ära rikkuda esimese laksuga. Nipp on selles,et tuleb kolvid ja tihendid algul tavalise õliga kokku teha ja kolbi sisse pannes tuleb seda keerata ja suruda samaaegselt! Sadul tuleb kindlasti ka pooleks võtta. muidu ei tule asjast head nahka. Ehk siis keerake,suruge ja keerake! :D Nende võtete puhul õnnestub asi kindlasti. Kui aga hakkate jõuga suruma siis lõppeb asi tihendite hävitamisega.....
no saab ka ilma poolitamata teha, kuid asi keerulisem siis lihtsalt. Neid kolbe on lihtne kätte saada kus vastaspoolel on voolikute kinnituskohad, sealt peen metalljupp läbi panna ja siis haamriga takka anda hellalt, probleemiks on teine pool kuid reeglina seal abiks suruõhk.

Re: AZLK 21406, 1986 ja AZLK 2140, 1979. Martpoiss

Postitatud: 06 Apr 2015 19:38
Postitas Martpoiss
Kolbide välja saamiseks mõtlesin oma lolli peaga välja sellise süsteemi, et pressisin pedaali kuni mõni kolb liikuma hakkas. Tavaliselt hakkasid ühe pole omad enne liikuma. pressisin niipalju välja et tundus et vabatahtlikult välja tuleksid. Siis panin ühe klotsi sisse ja keerasin pitskruvi peale et sealt poolt rohkem kolvid välja ei saaks tulla ja pressisin teise poole omad välja. Algul ei tahtnud supportit pooleks võtta aga otsustasin silindrite puhastamiseks ikka lahti võtta. Ilma lahti võtmata oleks mansette vahetada ja kolbe sisse panna vist päris keeruline.

Uurisin siis autot muidu ka lähemalt.
Salongi on esimene omanik vist lisa märgutulesid pannud, tulede märgutuli on nii millegipärast jurde pandud:
Pilt
Pildilt on näha ka raadio kohal oleva "pilu" puuduv kate. Mille jaoks see pilu on üldse?

Pagassis on huvitavad heledad plastid, tagumine külg oli kahjuks puudu, Koll andis kaasa musta tagumise poole. Kui kellelgi on halli pakkuda, andke teada.
Pilt

Kapoti all on ka midagi huvitavat toimunud. Soojenduskraanil ei ole trossi küljes ja see jookseb hoopis teisele poole, hetkel on klaasipesuvedeliku paagi vahele tsusatud. "Tulemüüril" on ka imelikud mõlgid ja kraapsud nagu oleks mootoriga vastu pekstud sinna. Võibolla on kunagi olnud peal 408 mootor? Passis peaks kirjas olema 49 kW. Kas sellist klapikambrikaant kasutati üldse 2140-l? Tavaliselt olen ma nendel "siledaid" näinud. Karpadest ma ka ei tea üldiselt midagi, kui keegi seda identifitseerida oskab ja mingeid näpunäiteid jagada, oleks väga hea.
Pilt

Kõige suurem üllatus ootas mind ikkagi põhja all. Juba esiratast alt võttes üllatas mind sealt tagant vastu vaatav paks rooste. Põhjaall juhi jalgade juures leidus aga teibiga kinni pandud auk. Üks esimene poolraam oli ka peaaegu läbi roostetanud. Korralik üllatus tabas kui tagaotsani jõudsin:
Pilt
Summuti pükstel oli ka auk sisse roostetanud aga summuti vahetusega arvestasin juba pärast esimest käivitust.

Tuleb välja siis et tööd on autoga palju rohkem kui arvasin, ostuga olen millegipärast endiselt rahul ja ei kahetse :) Plaan oli osta see auto, ülevaatus kähku ära teha ja alustada projektiga Kuldne Mosse, nüüd tuleb ette võtta projekt Rohelise Mosse põhja keevitamine ja siis jõuab järg Kuldse Mosseni. Mai lõpus saab Kuldse ÜV läbi ja selleks ajaks peab Roheline valmis olema :auto

Re: AZLK 21406, 1986 ja AZLK 2140, 1979. Martpoiss

Postitatud: 06 Apr 2015 19:42
Postitas stern100
Kui saladus pole palju siis sellises seisukorras auto maksis

EDIT. juba nägin kuulutust..1500 eurot??? Ise arvan küll et ikka ropult palju, arvestades auke mis raamis vastu vaatavad. + Kui sealt edasi hakkad minema tuleb tõenäoliselt veel suuremad tükid välja vahetada.

Re: AZLK 21406, 1986 ja AZLK 2140, 1979. Martpoiss

Postitatud: 06 Apr 2015 20:21
Postitas Urukoer
selline klapikambri kaas 2140 täiesti kasutusel.
hilisematel oli nn sile .

Re: AZLK 21406, 1986 ja AZLK 2140, 1979. Martpoiss

Postitatud: 06 Apr 2015 20:31
Postitas Edel
Moskvits-412 kirjaga klapikambrikaaned kadusid vist 1981a. kandis.
Olen kunagi kuulnud, et selles pilus armatuuris raadio kohal käis turvavööde märgutuli, aga neid vähesed said, nagu ka tulede pesurid ja puhastid. Vaata, kas neid ka sellel isendil kasvõi kunagi küljes on olnud.

Re: AZLK 21406, 1986 ja AZLK 2140, 1979. Martpoiss

Postitatud: 06 Apr 2015 20:45
Postitas Seenior
Pilu raadio kohal on turvavööde signaaltulele.Jäljed tulemüüril viitavad agarale mootori mahavõtule-pealepanekule,49Kw viitab deforsmootorile,(408 on sõltuvalt Arki-vormistajast 35-38Kw).Soojenduskraani tross on õigel kohal,sest algselt oli kraan sisselaskekollektoril(auk tulemüüril trossi kõrval on soojenduse vooliku tarbeks).

Re: AZLK 21406, 1986 ja AZLK 2140, 1979. Martpoiss

Postitatud: 06 Apr 2015 20:52
Postitas Urukoer
karpa sul Daaz tüüpi.
aga fotol kehvas asendis,täpsemalt ei saa aru.
vaata teisel pool peaks karpal olama kiri kus täpsem kood ka peal. (muidugi kui see plaadike säilinud on )
kui teise kambri avamine on mehaaniline siis alguse otsa Daazi mudel.
kui aga vaakumiga avanemine siis juba uuem.
võid minu auto teemas ka vaadata ,seal mul enam levinud Daazid koos koodidega olemas,saad pildi järgi tuvastada.

pakuksin ,et alguseotsa mehaaniline Daaz.

Re: AZLK 21406, 1986 ja AZLK 2140, 1979. Martpoiss

Postitatud: 06 Apr 2015 20:53
Postitas stern100
Edel kirjutas:Moskvits-412 kirjaga klapikambrikaaned kadusid vist 1981a. kandis.
Olen kunagi kuulnud, et selles pilus armatuuris raadio kohal käis turvavööde märgutuli, aga neid vähesed said, nagu ka tulede pesurid ja puhastid. Vaata, kas neid ka sellel isendil kasvõi kunagi küljes on olnud.
vähemalt 412 mudelil tulid veel 83 ja 84aastal Moskvich 412 kirjaga kaaned.