Õnneks täna ilusa ilmaga sain veidike pühendada end reaalselt mootori ja karburaatori tööle ehk vigade otsimisega tegeleda ehk defekteerimisega. Nagu ennist mainisin polnud ma karburaatorit puutunud umbes täpselt 4 aastat ja kui täna prooviks käivitasin, siis oh seda imet, mootor lonkas lausa 3 jalga ja puterdas nii mis kole, sellist asja polnud minu silmad näinud vähemalt viimased 14 aastat kui mosse ostsin(siis oli veidike kergem variant).
OK, mõeldud tehtud kiskusin maha karbussi ja vaatasin selle üle ja leidsin alustuseks kohe, et kütusekoguse kruvi ümber olev kummitihend oli nii mõraline, et endalgi läks süda pahaks rääkimata mootori normaalsest tööst.
Aga sellega ei piirdunud mu tegemised, vaatasin ka muud karburaatori millimeetrid üle ja seadistasin külmkäivituseks lahedamad seaded, vaatasin düüsid üle ja kuna keegi siin foorumis kirjutas, et düüsidel pole markeeringuid peal, siis mõtlesin ja proovisin sellise meetodiga kui abiks on nihik ja naaskel
Toppsin aga düüsi naaskli otsa, alumise randi pealt nihik peale ja suhteliselt täpne mõõt oligi käes. proovisin päris mitmed numbritega düüsid nii üle mõõta ja ega see meetod alt ei vedanud, täpsed mõõdud olid kui võluväel olemas.
No nii, mõõdetud ja paika tagasi pandud mis laokil oli, pesin karpa kergelt üle carburator cleaneriga, et värskem välja näeks ja panin kõrvale, et edasi oma uurimisega minna.
Kuna karpa oli pealt ära , siis otsustasin ka klapivahed üle vaadata, ja no hea oli, et vaatasin iga silindri kohta oli 1 kas sisselaske- või väljalaskeklapp paigast ära olematu vahega. Paika panduna kaas peale ja kuna juba tuhin sees, siis kohe ka küünalde kallale
Kõik 4 käisid kontrollis ja avastasin et 4-st 2 olid ikka päris õrna kollase "leegiga" isendid.Peal olid siis vene küünlad А20Д .Otsus tehtud, kõik 4 vahetusse peale 13 aastat tööd selle mootori peal ja peale läksid tutikad samasugused.
Lappasin kõik asjad kokku ning karpa peale/külge ja koheselt ka karburaatori tühikäiku sättima.
Poolest võtmest mootor käima ja oi kus mootor nurrus
Paari kruvi pöördega stabiliseerus ka ilus tühikäik ja kokkuvõttes võiks öelda, et süda rahul ja meel jälle hea, et korda sai