AZLK-2140 1981 Edel

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Homme läheb roolikarp vahetusse. No ei jõua ära vedada niikagele,et saaks ennem VAZ-il tehnoülevaatuse ära tehtud (max. nädala jooksul!) ja siis Mosse laiali võtta. Paras keberniit saab see töö olema aga ära ta tuleb teha. Lootsin küll,et vahetan ta siis ära kui pidurite peasilinder on eest ära (pidurite korrastus on nagunii soolas koos peasilindri mansettide uuendamisega) aga krt ei saa enam asjaga oodata. Korrastatud karp on juba paigaldamise ootel.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Täna läks roolikarp vahetusse. Kohale lonkasin mööda külavaheteid sest rooliratta vabakäik oli üle 90 kraadi :o
Ilmatu jebimine oli aga maha sain ta 2 tunniga. Võtsin koos sambaga ja pendelhoovaga. Peale kinnituste lahtilaskmist pidin eest ära demonteerima siduri töösilindri koos voolikuga,mootoripadja, generaatori, kõige ülemise radikasse mineva lõdviku ning juhtmed ja ahju kraani juhtimise trossi. Salongis jäi ette ka piduripedaal,sellel vabastasin võimendi tõukurvarda küljest ja tõmbasin pedaali ülesse poole. Ka koonusliited tulid juba siis lahti kui rakist vahele suruda üritasin. Samas kasutasin juhust ja vahetasin ühel liigendil puruks läinud kummikatte. Kahel liigendil olid ka juba hakanud mõralisteks minema aga veel puruks ei olnud.
Mahavõttu segasid pidurite pesilinder ja termostaati minev jahutussüsteemi lõdvik. Ka olid segajateks piduritorud,mis läksid võimendi alt üle roolisamba. Sambal on üks voldikoht,mis kipub alul tulemüüris paikneva ava taha ja kohe peale seda piduritorude taha kinni jääma :angry
Uue karbi panin peale ilma samba peal käiva toruta ja pendelhoovata. See läks paika peaaegu muretult (maha võttes on kasulik pendelhoob maha võtta aga mina seda teha ei saanud,tõmmitsat pole) ja sama võib ka teiste liidete koostamise kohta öelda. Igastahes läks rool just eriti keskasendis kuradima kergeks,karbist viimast välja ei regullinud,jätsin väikse lõtku sisse aga ikka on vabakäik väiksem kui eelmise karbiga enne riket.
Samas pidin ka rooliratast sättima,et see ikka rataste otseasendis olles ka rool otse oleks. Peaaegu on otse aga las praegu jääb,hiljem pisut sõitnuna näeb, kui viltu jäi. Vastavalt sellele peaks rooliotsi regullima.
Vana karbi kisun homme laiali. Arvan,et kui lahti võtan siis jookseb ilmselt laager kohe tükkidena välja.
Pildigalerii maha võtmisest ka alates siit http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/85431771

Veidike tembutatud ka :D Lada 2106 rool Mosse 2140-l http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/85431809
Vastupidine varjant :D http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/85431789/
Ütlen veel,et roolid neil vahetatavad ei ole. Mosse varda otsik väiksem ja nuudistik tihedam kui Lada oma.
Kasutaja avatar
mario
Postitusi: 378
Liitunud: 01 Aug 2010 00:02
Asukoht: Tartu-Jõgeva 55608255

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas mario »

päris omapärane :lol
krt, sellise rooliloksuga pole mul kunagi õnnestunud veel roolida.. mul bõmvõ'l oli karp tuksis, siis oli ainult natuke suurem lõtk, kui tavaliselt.. :D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

mario kirjutas:päris omapärane :lol
krt, sellise rooliloksuga pole mul kunagi õnnestunud veel roolida.. mul bõmvõ'l oli karp tuksis, siis oli ainult natuke suurem lõtk, kui tavaliselt.. :D
See pole veel midagi,see 90 kraadi. Mul tuli sõita 5 km. Opel Kapitäniga,millel oli roolikarp lahti ja tiiru jagu oli vähemalt asi metsas....Sain sõbra garaazi ukse taha ja uksest enam sisse ei saanudki. Roolikarp oli raami küljest ära murdunud. Pärast mõtlesin küll,et oleks keegi vastu tulnud. Õnneks siin metsavahel keegi ei kooserda. Asi juhtus 98 aasta oktoobris.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Lahkasin täna seda roolikarpi. Nii kui tagant otsast telglõtku reguleerimise kaane eest keerasin, nii need laagrid välja pudenesid. Paar pilti alates siit http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/85488139 Detaile ligemalt vaadates oli näha,et seal sees laagri lähipiirkonnas oli päris korralik sõda käinud :D Ja eks nii oligi, sõites otseasendis oli enam vähem aga kui vaja natuke rohkem pöörata (näit. ristmikul) siis käisid roolikarbis meeletud raksud ja paugud :lol Pühapäev,kui selle viimase kilomeetri olin sunnitud selle karbiga koju sõitma, siis poe juurest parklast ühe pöördega kohe välja ei keeranud ja pidin tagurpidi käiku kasutama ning uuesti proovima :D Siis alles pööras välja :lol
Nali naljaks, juttu võib rääkida aga praktikas ei soovita seda kellelgi.
Nüüd uue roolikarbiga ühe päeva sõitnud, rool töötab nii kuradi kergelt,et nüüd lausa mõnuga keeran seda :D
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Tunnen huvi,mitu lehte peab olema 2140 tagavedru pakis? Mul 2 kompl. verdusid,mille ühes pakis leht rohkem. Pole oma Mosse all neid lehti lugenud aga on mõte sinna neid juurde panna. Minu soov on tagaosa kõrgeks tõsta (esiosa "langetamise" jutud võite ära jätta, see pole minu teema), ehk ei pea vedrupakke alt ära kiskuma,piisab äkki kummagile pakile ühe lehe lisamisest? Kui pikk leht lisada,et asjal oleks maksimaalne effekt?
Oi kuidas mulle meeldivad kõrge persega ja vähe madalama ninaga Mossed :auto Saaks omalegi sellise :D
Üks hea lahendus oleks ka poeuued vedrud aga 1 pakk vanas rahas 1200 (Volga andmetel isegi 2000) on mulle liiast.
Kere puhastamine kohtadest,mis muidu pilgu all ei ole,on välja toonud, et vähemat esimesed uksed altpoolt on kohati auklikuks roostetanud,eriti uksetihendi alused. Tagauste olukorda veel ei tea,seal pole vanat tihendit veel ära võtnud.
Kasutaja avatar
indrek06
Postitusi: 187
Liitunud: 17 Nov 2009 18:43
Asukoht: Ida-Virumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas indrek06 »

Originaalis on 2140'l vedrupakis 7 lehte.
AZLK 2140, 1978
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3334
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas stern100 »

Lehti saad lisada nii et kisud ära kõik peale pealehe ning paned sinna alla veel ühe pealehe. Natuke pressimist ja saadki kõik kokku tagasi surutud. Idee järgi peaks see taguotsa väheke kergitama küll.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 125 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Pidurid kipuvad ikka peale jääma. Täna oli paar juhust aga tuli veel õigel ajal lahti.
Täna kadus üks silinder ka korraks tagant ära ja seda just ringristmikul ringile sõites , kus jäin sellepärast ringil olijale jalgu :angry Üllatab ikka ebameeldival ajal.
Viimasel paaril nädalal mitmeid kordi nii olnud just kohalt võttes (nagu tänagi), on küll hakanud vaid korraks puterdama aga päris tagant pole ära kadunud.
Vasta