55. leht 67-st
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Postitatud: 05 Jaan 2017 21:21
Postitas MAZ
See meenutab mulle teemat,kapitaalis käinud tagasillad ja mootorid. Mis tihti osutusid,kohaliku külaseppa tehtud s---ta hunnikuks.
Kas sa tahad uuema malli AZLK rooli?
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Postitatud: 05 Jaan 2017 22:41
Postitas TALUPOEG TALUJA
No leidsin roole veel oma varudest. Ei ole tahtnud külmaga väga tegeleda nendega. Eks ma kunagi uurin neid. Siis selgub,et kas läheb veel vaja.
Külaseppade tööd on ikka vahest näha. Mõned asjad on päris põnevad. Tundes ise mõnda külaseppa siis võin kindlalt väita,et eesmärk pühendab abinõu.
Alles eila pidin üle käima ühe starteri puksi pesa mis juba oli puuri ja hõõritsaga kergelt viljastatud..... ja põhjuseks oli pealt jämedam puks mis kunagi vanasti väljamaalt saadud... Peale seda kui oma hõõritsaga toimetasin,ütles sõber,et ta oli ka sama teinud aga mitte päris lõpuni läbi keeranud......
Sõbra meelest oli tark tegu auk suuremaks tõmmata,sest puks ju pealt jämedam. Teguviis õige aga noh,laske ikka nendel teha,kes koguaeg asjaga kursis.
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Postitatud: 17 Jaan 2017 21:03
Postitas TALUPOEG TALUJA
Õhtust!
Täna sain rõõmsa uudise Oisust. Pump mis oli autol,sai kenasti korda ja paremaks kui ennemalt oli.Tänu sellele,et viisin kõik oma kümme küttepumpa sinna siis üle hulga sai ikka paar tükki kenasti käima. Ma muidugi esialgu ei tahtnud kõiki viia aga peremees ütles,et võta kõik oma pumbad kaasa mis mul olemas....
Rahakotile pani see küll kena põntsa- 240€ keskeltläbi lugu...aga hea,et "asjast" ikka asi tehti. Ühe teise pumba seest said paremad plunsrid võetud ja tänu sellele hakkas pump korralikult tööle. Vähemalt jäädi rahule. Kuna osadel pumpadel olid plunsrid teise mõõduga siis oli vaja ka mõni teine lahti võtta. Jutu järgi polnud olukord eriti kiita aga osi saab kindlasti. Seega tasub kõik vanad pumbad kokku korjata,üle hulga midagi ikka saab. Eks aeg on oma töö teinud,kehva kütus,lugematud töötunnid ja lihtsalt aeg mis kõike vaikselt hävitab-need on põhjused,miks asjad nii.
Palusin ka korda teha ühe teist tüüpi kütusepumba mis algselt aeglasemate pööretega töötand. Korda oli saanud see pump mille tuttav oli lasknud vanarauaplatsilt ühelt mootorilt maha arutada. Keegi ei vaevunud isegi pihustitoru mutreid lahti keerama,lihtsalt gaasikeevitusega lõigati torud suvalisest kohast puruks.
Veel arutasime meistriga,et kuidas neid poolepiduseid pumpasid tulevikuks säilitada.Õli ja nafta segu olevat kõige targem pumpa sisse kallata. On lootust,et säilib paremini. Ma ise plaanisin mingit vedelat õli otsida aga noh,teeme siis nii nagu meistrid soovitavad.
T.
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Postitatud: 17 Jaan 2017 21:36
Postitas MAZ
See on tore,et said pumba korda. Jama selles,et need on rotex pumbad,mitte klassikalised ridapumbad. Minu meelest vist ühel Sampo kombaini mootoril olen ka venelase pöörispead peale leiutatuna näinud aga selle töötamise kindlust raske kommenteerida.
Ning rahvas ootab tulevikus enam videosi sellest moskvichist.
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Postitatud: 19 Jaan 2017 20:50
Postitas TALUPOEG TALUJA
Jõulupuhkus läbi!
Auto jälle sõidukorras. Täna sai hulga pusitud aga tulemus on käes. Veidi vaja veel toimetada,sest alles hommikul saan teada kuidas külmastpeast käivitub ja kuidas süütenurga panek õnnestus. Muret teeb must suits tuuritades aga selge on see,et kuna pump on parem ja meister oli küttekoguse maksimaalseks pannud,tuleb võibolla veel kütet vähemaks keerata. Seda aga otsustan alles hiljem. Pihustisurve panin ka tagasi 135 atsi peale, seega on kõik tehtud hetkel.
Kuna üks küttepump on mul karbis osadena ehk hea õppevahend,sai asja uuritud siit ja sealt. No on ikka pea olnud,kes selle leiutas.
Tööpõhimõte on selge ja üldiselt jääb üle öelda,et pole seal keerulist midagi. Olen aru saanud,et põhiline asi,et see küttepump toimiks,on vaja korralikke osi ja head stendi. Põhiline on vast ikka osade hetkeseis,sest tööle hakkab nagunii,iseasi-kuidas.
Suur jama oli täna selles,et algselt oli plaan panna auto köie otsa ja vedada käima. Kahjuks tee nii libe,et selle mõtte matsin maha. Võtsin kätte ja õhutasin pumbapea,lasin kedrata mootorit senikaua,kuni pihustitorudest hakkas küte tulema. Lasin parasjagu kedrata,et saaks kõik õhu kätte. Siis järgmisena panin pihustid plokikaane külge lahtiselt. Torud panin külge ja ka ülevoolu. Siis keerasin kõik torude mutrid kinni välja arvatud esimene. Siis ketrasin veel minuti ja sai ka see kinni keeratud. Siis ketrasin vast kokku 3-4 min. ja lõpuks lõi ka pihustist kütte läbi. Keerasin ka lõpuks pihustid plokikaane külge kinni. Nüüd veel natike ketramist ja saingi käima. Üldiselt on väga raske õhku välja saada süsteemist ja eks sellepärast ongi kõik hädas nende P- ätakatega.
Ja ärge lootkegi,et asi sellega lõppes. Natuke käis ja tõmbas uuesti õhu vahele. Vea leidsin kiiresti. Kuna sai settepotti puhastatud ja üldse kõik üle käidud.. avastasin,et ikkagi olin ühele voolikule liiga teinud klambri juurest. Jupp maha ja kõik võis otsast alata.
No ja siis sain uuesti käima. Nii see käib. Lihtsam on tõesti võtta asi nööriga järgi aga talvel vahest ei tule sellest midagi välja.
Ja homme jälle tore päev tulemas.
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Postitatud: 20 Jaan 2017 15:18
Postitas Martpoiss
Kui mootoril ridapump ei ole siis ei tohiks ju õhk süsteemis probleemiks olla, peaks mõningase käiamisega ilusti tööle minema. Mul oli Villisel eelmine mootor ridapumbaga, kui paagi tühjaks sõitsin vms siis oli tükk jamamist õhu kätte saamisega. Uus on Bosch VE tüüpi pumbaga ja paarikümnesekundilise käiamisega läheb käima kui on õhk vahel.
Foorumlane MAZ võiks teisi ka harida misasi see rotex pump on? Googel väitis selle miskine õhksoojuspump olevat?
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Postitatud: 20 Jaan 2017 16:37
Postitas irukas
Arvan, et ksf MAZ mõtles selle all rootorpumpa nagu on see samune Bosch VE pump.
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Postitatud: 20 Jaan 2017 23:02
Postitas TALUPOEG TALUJA
No aga on probleemid õhu väljasaamisega küttesüsteemist. Sinna pole midagi parata. Häda on selles,et starter ei aja mootorit nii kiiresti ringi,kui vaja oleks. Kui pihustid peal lahti lasta siis jõuab ka starter paremini mootorit ringi uhada ja saab ka kiiremini õhu välja.
Hommikul oli õues -2 ja käivitus nagu naksti. Suitsu oli õu täis ja seda liiga palju. Sõitsin ka pisut ringi,et vaadata kuidas käitub. Niipea kui lapatsit andsin,kohe viskas tagant musta välja. Seega küttekogus liiga suur. Helistasin Oissu meistrile,küsisin veidi üle,et kuidas ja mida teha. Võtsin küttepumbal ühe kaane maha ja sealt augu kaudu keerasin kütet vähemaks. Tulemus hetkeks selline,et see jõle must tahmalont on tagant kadunud. Tuuritades ikka on aga sõites pole enam nii näha. Nüüd vaja katsetada hommikul jahedast peast käivitust. Kui käivitub siis jätangi nii.
Süütenurka sai ka keeratud veidi hilisemaks,kuna pisut nagu hääl käre. Paremaks läks aga mitte nii vaikseks,kui varemalt. Plaan hommikul jälgida,et kuidas asjad ja siis võibolla proovin veel pumpa keerata nii,et tsipa hilisemaks saaks süütenurga. Järsku läheb vaiksemaks. Jõupuudust ka ei tähelda,oleks nagu parem,nigu varem. Aga eks see mootor sihuke tuim tükk on,küttekoguse lisamisel suurt jõudu juurde ei tule ja pole mõtet ilma liialt kütta.
Mõni pisike leke ka vaja peatada. Üks ülevoolutoru seibike on vist ära väsinud,rohkem ei julge peale keerata,pigem uued seibid panna. Homme uued katsed.....
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Postitatud: 24 Jaan 2017 19:12
Postitas MAZ
Irukale minu poolt virtuaalne õlu.
Rotex pump= rootor pump,selline nagu on isand talupoja diiselmosse mootoril. Ma harjunud rootor pumpa teise nimega kutsuma,sest põhimõtteliselt rotex-rootor-pöörlev enam vähem sarnased mõisted. Muidugi mõned ei pruugi aru saada.
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Postitatud: 24 Jaan 2017 22:10
Postitas mario
aitab ka moodsal diislil - paagikorgi asemel rätik, rätiku vahelt suruõhu lont sisse ja natukesehaaval paaki survet tekitada. Teine variant on pihustitorud lahti keerata (kui väiksem töö, siis 2 torust piisab, kui kap.rem, siis kõik pihustitorud..).
kolmas variant - eetriga käima ja kui hele kõlks kadund, siis jääb ka ise käima juba.
erinevate mootorite kulumisastmete tõttu tasuks erinevaid variante kaaluda. kõige ohutum ikkagi ise käima meelitamine.