56. leht 93-st

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 12 Aug 2011 23:23
Postitas Edel
Eile lammutama hakanud peasilnidri sain lahti täna aga heaga ei tulnud sealt välja ükski detail, absull kõik jupid olid sees täitsa kinni. Mitte ühegi valemiga jupid välja ei tulnud ja pidin selle ikka "kirvetööga" lõpetama.
Võtsin siis Mosse pealt maha võetud silindri ette. Lahti tuli kenasti, sättisin jupid üksteise järel lauale vol.1 http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/88837435/ vol.2 http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/88837439/ ja peale mansettide vahetust läksid samamoodi tagasi, kontrollimisel esimene kolb tegi tööd nagu peab aga tagumistest piduritoru aukudest ei tulnud midagi välja (surve puudus). Vaatasin fotokast piltide pealt ja leidsin tagumise kolvi tagurpidi sees olevat. Sai jälle lahti ja kolb ringi keeratud ning kokku aga survet pole ikka. Nii panin viimane kord sisse 1. http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/88837481 2. http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/88837487/ Kahtlustan mansetikomplekti, otsapealsed mansetid said mingid kahtlased aga sellised olid komplektis. Vaatasin piltidelt veel järgi, kõik on nagu peab, mansetid sammuti ilusti õigetpidi peal ja puha aga vat, tagumine kolb survet ei tekita.
Ehk sain ka pihta,miks pidurid peale kippusid jääma. Peasilindris üks kolvi vedru ära väsinud ja ei lükanud alati kolbi algasendisse tagasi ja vedeliku ülevooluava kattis kinni. Panin ka selle vedru uue.

Ausaltöeldes on mul nende peasilindritega nöökimisest ikka täiesti kõrini, jamasin terve päeva ja asja ei saanud ikka. Selle poolelioleva üritan veel valmis teha aga edaspidi olen targem ja neid ei puutu. Edaspidi otsin komplektse peasilindri ja viskan peale. No lihtsalt ei ole vähimatki tuju oma ajusid selliste asjadega enam kärsatada. Hetkel olen laiali lõhkunud 3 peasilnidrit ja kokku pannud ühe ning mis ka ei toimi. Krt, lihtsalt ei jõua enam :angry
Esimesed pidurivoolikud läksid ka vahetusse.
Nüüd võtsin töölt nädala puhkust ja Mosse juurde ei satu. Lootsin küll ennem pidurid käima saada aga vaat kuradit :angry
Sattus kätte ka 2 laiaks keevitatud velge. Mõte on need mingiaeg korrastada ja leida sinna sobivad rehvid. Ette neid ei saa panna, säti kuidas tahad, ikka käivad vastu pidurisubbortit. Et need uuemat tüüpi veljed (ilma kapslikinnitusnagateta), leidsin oma varudest ühe rattanupu sinna keskele nagu uuematel Mossedel aga sellega paremaks ei saanud, lisaks kippus velg viltu alla istuma ja ringi ajades loperdama, kuigi keerasin kõik mutrid kinni, sama ka taga. Krd-i anomaalia, ei taha sellele Mossele ükski detail mitte kuidagi sobida. Eelmisel Mossel mul olid sellised rattanupud ja ka vanemat tüüpi veljed aga seal ei olnud kordagi jama,et ratas jäi viskama. Proovisin seda nuppu ka praegu all käivale rattale, ikka tõmbas ebaühtlaselt kinni.
Heakene küll, see velje proovimine polnud mul just tänane eesmärk ja väga ei süvenenud sellesse aga sellist tulemust ma küll ei oodanud.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 13 Aug 2011 11:42
Postitas TALUPOEG TALUJA
See peasilindri värk on jah juba kõrgem matemaatika ehk jubi palju. Mul on õnnestunud üks laiali lammutada ja lauapeal asjad ritta sättida. Vaatasin asja ja teha polnud midagi. Keegi sepp oli juba ennem mind kallal käinud ja üritanud miskit teha. Selle pumbast väljaulatuva alumiiniumist osa oli keegi siis suutnud ära rikkuda ja tundus veel midagi imelikku. Ei olnud seal midagi enam teha,läks metallihunnikusse....Õnneks oli uus tagavaraks ja see saigi külge pandud. Kõige hullem on see,et kui juba keegi näppinud on,ei ole teinekord ka targal mehel sellega miskit enam teha. Seepärast ongi teinekord lihtsam minna kergema vastapanu teed ehk uus paigaldada. Eks see vanasõna peab ikka ka paika,et ennem pead ühe p...e keerama,järgmise saad juba korda..... :)
Ja mainin veelkord,et tagavaraosad tihtilugu on praak ja kummidetailid vananevad kah.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 13 Aug 2011 22:07
Postitas Edel
Tekkis juba ammu küsimus, kas 2140 esimesed istmed on läbi ajaloo olnud ühesugused (v. a. siis peatoed ja selle kinnitused)? Kas mulle tundub või ongi nii,et praegusel 1981a. isendil on mul isteasend natu liiga kõrgel, näidikuid pole just kõige parem jälgida. See tunne on mind saatnud juba algusest peale kui selle Mosse sain. Eelmise Mossega (1986a.) nagu sellist muret polnud.
Või on asi põrandale keevitatud istmeraamide kõrguses? Ise mõtlen,et kui asi kunagi keevituseni jõuab, "madaldaks" neid raame natuke. Praegu on ka selline "pea laes" tunne.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 13 Aug 2011 22:44
Postitas viirusboy
Edel kirjutas:Tekkis juba ammu küsimus, kas 2140 esimesed istmed on läbi ajaloo olnud ühesugused (v. a. siis peatoed ja selle kinnitused)? Kas mulle tundub või ongi nii,et praegusel 1981a. isendil on mul isteasend natu liiga kõrgel, näidikuid pole just kõige parem jälgida. See tunne on mind saatnud juba algusest peale kui selle Mosse sain. Eelmise Mossega (1986a.) nagu sellist muret polnud.
Või on asi põrandale keevitatud istmeraamide kõrguses? Ise mõtlen,et kui asi kunagi keevituseni jõuab, "madaldaks" neid raame natuke. Praegu on ka selline "pea laes" tunne.
Su eelmisel mossel võis olla iste ära istutud võibolla? Samas ma ei tea, niipalju kui ma oma 76 ja 85 aasta istmeid võrrelnud olen siis kõrgused ja mugavused oleks nagu samad. Muudetud on sassiid. Vanemal saab leenide kallet muuta istme eest kangi tõstes, uuemal aga ketrad külje pealt.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 13 Aug 2011 23:05
Postitas marko
Ma pole ka neid istmeid mõõtnud,aga kui istun oma vanemasse masinasse siis tundub samuti nagu oleksin jupp maad kõrgemal,millest see on ei oskagi öelda,ära vajunud pole kummalgi istmed vaid nagu uued.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 13 Aug 2011 23:35
Postitas Edel
viirusboy kirjutas: Su eelmisel mossel võis olla iste ära istutud võibolla? Samas ma ei tea, niipalju kui ma oma 76 ja 85 aasta istmeid võrrelnud olen siis kõrgused ja mugavused oleks nagu samad. Muudetud on sassiid. Vanemal saab leenide kallet muuta istme eest kangi tõstes, uuemal aga ketrad külje pealt.
Ei olnud ära vajunud, vähemalt märgatavalt küll.
Jah, esimestel 2140-tel oli seljatoe kalde muutmine eest nupuga, analoogselt ZAZ-968M-ga. Mul esimesel, 1980a. 2140-l oli. Praegusel on juba uuema süsteemiga see seljatoe kalde muutmine.

No vat siis ikka on mingi istmete kõrguste erinevus vanemate ja uute isendite vahel. Pole vahepeal olnud juhust uuemat mudelit proovida.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 21 Aug 2011 12:43
Postitas Edel
Eile jooksis peast läbi mõte lammutada laiali varuosadeks saadud remonditud pidurite peasilinder ja selle sisu tõsta täpselt samamoodi ümber teise silindrisse. Seda silindrit ma muidu kasutada ei saa, piduritorude augud on suuremad kui Mosse torude niplid. Nüüd tekkis küsimus, kas mõlemil peasilindril on ava kolbide jaoks ühesuurused?

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 21 Aug 2011 22:38
Postitas viirusboy
Edel kirjutas:Eile jooksis peast läbi mõte lammutada laiali varuosadeks saadud remonditud pidurite peasilinder ja selle sisu tõsta täpselt samamoodi ümber teise silindrisse. Seda silindrit ma muidu kasutada ei saa, piduritorude augud on suuremad kui Mosse torude niplid. Nüüd tekkis küsimus, kas mõlemil peasilindril on ava kolbide jaoks ühesuurused?
See su varuosadeks saadud peasilinder pärineb arvatavasti vanemalt 412-2140 pealt, millel olid ees trummelpidurid ja torud vasest. Raudtorud on 5mm ja vasktorud 6mm. Sisud ja vedelikuanumad on ühesugused ja omavahel vahetatavad.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 22 Aug 2011 22:11
Postitas Edel
viirusboy kirjutas:See su varuosadeks saadud peasilinder pärineb arvatavasti vanemalt 412-2140 pealt, millel olid ees trummelpidurid ja torud vasest. Raudtorud on 5mm ja vasktorud 6mm. Sisud ja vedelikuanumad on ühesugused ja omavahel vahetatavad.
Nii ta on. Lammutasin selle laiali, eelnevalt sai seda roostesurmaga immutatud (detailid kinni nagu tavaliselt), plastseibidele puurisin 2 pisikest auku,et seda ikka kuidagi liigutada saaks, sellise viisiga + suruõhk sain kätte. Roostesegust paska tuli ka välja.
Detailid puhtaks ja kokku aga mida polnud,oli surve. Kui õhutusnippel lahti keerata,hakkas vaikselt tulema aga pumbates ei tahtnud nagu midagi tulla. Õhutasin kuidagi ära aga piduripedaali peal surve all hoida, vajub jala all vaikselt ära. Peasilindri mansetid vist ikka ei pea. Pärast uuesti maha võetuna ja käsitsi pumbates nagu pritsib vedelikku küll avadest aga miks see surve piduri töösilindritesse ei jõua? Homme kisun võimendi otsast ära ja siis näeb, mis seal vahepeal juhtunud on.
Kui saan asja siis saan aga edaspidi ma oma ajusid pidurite peasilindritega enam ei kärsata. Olen niigi ainult selle silindriga mässates juba 2 päeva kulutanud, edaspidi ostan tervikuna kasutatud silindri.

Proovisin seda laiaks keevitatud velge ka paremale poole ette. No problems, täiesti ilusti istus ja ei käinud kuhugi vastu, vasak aga kraapis igale poole kinni. Ilmselt on üks pidurisubbortitest pisut nihkes. Tüüpiline Vene värk, valmistamistäpsus no on vahel ikka nii mööda.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 25 Aug 2011 20:50
Postitas Edel
Moskvits seisab ilma peasilindrita. Mõlemad olemasolevad pumbad ei tööta ja hetkel tuleb palgapäeva oodata,et siis hakata uut otsima. See krd-i pump :angry Tahaks juba sõita :auto
Paari päeva eest otsisin oma päratu suurest vanade küünalde hunnikust 4 ühesugust töötavat küünalt ja panin need peale. Viimastel kordadel oli mootor hakanud väga halvasti käivituma. Küünlad olid jumala suvalised peal. Nüüd peale küünalde vahetust käivitus korralikult.