AZLK 427 IE 1974,AZLK 412 IE 1973 Muhulane
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: AZLK 427 IE 1974,AZLK 412 IE 1973 Muhulane
Väga kenas säilivuses masin! Kuigi veneaja lõpu kvalireedilangust ja minnalaskmist hakkab hulganisti silma, nt. olematu roostekindlus ja katusepleki ning tagapiilari ühendustkoht jne. Aga eks see oli kõigi rahvaautodega nii (mõtlen siksi ja sapakat).
Tekkis kohe küsimus et kas tagaotsa on ise tõstetud või peakski "tutikas" mosse nii kõrgel istuma?
Moootri number on ka aukartustäratav 6 ja pool miljonit 412 mootorit tehtud juba 1989. aastaks. Tõenäoliselt tehase originaalaku ka minu jaoks seninägematu haruldus. Originaalitaastajate jaoks oleks kuldaväärt asi, tänapäevane aku või sisu sisse ja ongi originaal aku olemas.
Edu!
Tekkis kohe küsimus et kas tagaotsa on ise tõstetud või peakski "tutikas" mosse nii kõrgel istuma?
Moootri number on ka aukartustäratav 6 ja pool miljonit 412 mootorit tehtud juba 1989. aastaks. Tõenäoliselt tehase originaalaku ka minu jaoks seninägematu haruldus. Originaalitaastajate jaoks oleks kuldaväärt asi, tänapäevane aku või sisu sisse ja ongi originaal aku olemas.
Edu!
Re: AZLK 427 IE 1974,AZLK 412 IE 1973 Muhulane
Kõik,mis küljes,kõik originaalis jah. Ka tagavedrud originaalses konditsioonis. Auto omanik pmst pole sellega suurt sõitnudki,veelvähem auto kallal miskit ümber teinud.
Praeguseid mõtteid mõlgutades seda isendit ei ole plaanis originaali jätta,kange tahtmine on vana kooli esiotsa selle külge ehitada. Kõik muu jah,jääks samaks.
Praeguseid mõtteid mõlgutades seda isendit ei ole plaanis originaali jätta,kange tahtmine on vana kooli esiotsa selle külge ehitada. Kõik muu jah,jääks samaks.
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane
Mis sest,et muhulane
Re: AZLK 427 IE 1974,AZLK 412 IE 1973 Muhulane
Nii,nüüd siis viimasest isendist mõni rida siia kirja panna.
Esmamõtted olid jah,sellised,et retsin esinina ära ja panen vanakooli nina aga see mõte jääb siiski mõtteks. Jätan auto sellisena nagu ta loodud on. Ning kõigepealt teha masin sõidukõlbulikuks. Alustasin sidurist-piduritest. Originaalis BSK oli sees (vist,sest värvus neil vedelikel ei liigitunud mitte ühegi praegu kaubandusest saadaolevate pidurivedelikega) ja uueks vedelikuks sai DOT 4. Sellega seoses said siis kõik sidurisilindrites ja pidurisilindrites olevad mansetid ära vahetatud,pluss torustiku pesu. Tagumised pidurisilindrid olid lootusetult kinni,nende lahtilõhkumisega vaeva nägema ei hakanud ja sinna said siis uued pandud. Esisupportid olid seest ilusad,ei kulumisjälgi ega korrosioonikahjustusi,ainult uued kummiosad ja kokku tagasi. Mis kõige mõnusam - kõik poldid,mutrid keerasid ilusti lahti. Ei ole kuskilt nurki maha keeranud või puruks keeranud. Eriti pelgasin esimesi piduritorusid,kus toru läheb üle voolikule ja tagumised silindriühendused. Lollimoodi sai neid ühendusi enne ka leotatud.Igatahes süsteemid said lahti,puhastatud,uued detailid ja kokku jälle kõik. Ning asjad toimivad ilusti,ei lekkeid ega muid kõrvalnähtusid.
Järgmisena võtsin ette jahutussüsteemi. Kuna tol ajal kasutati usinalt tosooli ja tosool pika seismise peale hakkab kristalliseeruma,siis tekkisid tõsised kahtlused teatud sõlmede suhtes. Nagu veepump,termostaadipesa,alumine kolmik. Ja kahtlustel oli tõepõhi all. Veepumba kanalid olid tummiselt ära kristalliseerunud,pump ei kõssanudki,kui üritasin teda ringi ajada. Samamoodi alumine kolmik,millel oli ka korralik kristalliseerumine toimunud. Termostaadipesa õnneks oli rahuldavas seisukorras.Kõik need said siis ära puhastatud,kokku pandud,tosool sisse ja järgmiste tööde kallale,milledeks siis õlivahetused. Mootoris,kastis,tagasillas. Need tööd tehtud,kohe poodi uue aku järele. Ja saabus tõehetk Et kas... Esmane käivitus võttis ikka aega küll aga lõpuks sai siis tuli mootorisse. Õlisurve korralik,laadimine toimis,veetemp ka hakkas tasapisi kerkima. Lasin mootoril kuni 90kraadini töötada,seejärel seisma. Järgmisel päeval lambiga kõik mootoriümbrus ja salong üle vaadatud - oli üks leke ja seegi salongiradikal.
Proovisin siis ka pisut sõita. Garaažist välja ja õues pisut sinnatänna ning kohe garaaži tagasi. Sest sidur tegi võõrast häält ja hooratas viskas ülemistest avaustest metallipuru välja. Sidur laiali ja põhjuseks survelaager,mille pesas polnud enam grafiiti. Eks metall metalliga teeb puru Panin kaasaegse laagril surveka sisse. Ja katsetusel tekkisid kohe kõrvalnähud,sidur hakkas koha pealt minekul hullusti vibreerima. Kui sidur lahutatud-pole probleemi. Kui vedu taga - pole probleemi. Just minekul,sidurit päästes hakkab vibra pihta. Nii edaspidiselt,kui ka tagurpidiselt. Vana jäänukiga sellist probleemi ei täheldanud. Vähemalt mälus sellist kohta ei esine Võtsin kasti maha ja sidurikoja august sisse piiludes ei leidnud miskit kriminaalset. Ainuke asi,et survelaagri asukoht ei olnud tsentris. Pisut vasakul pool. Võib see põhjust olla? Teoreetiliselt võib aga kindel pole.
Karbussiga käisin ka ksf Partnermosse juures. Võtsime lahti,kiikasime sisse,ujuki tasapinda sai korrigeeritud,sisemine puhastus ja kokku tagasi. Töötab küll aga mitte hästi. Tühikäigul nati plödiseb ja 50 km/h sõites hakkab katkuma. Tuleb teemaga tegeleda.
Ja siis viimasena salongipesu. Ei olnud seda keegi poest tooduna seest kordagi vist kraaminud. Ja eks seismisega ka tekkinud seda tolmu ning sitikaid. Terve päev läks pesu peale. Juhiistme padjanaha rebendi õmbles ka sadulsepp kinni,seega salong timmis. Seejärel veljed,veljekapslid,iluvõre liivapritsi ja seejärel värvimisse. Tulemus timm,eks kui ilmad ilusamaks lähevad,siis saab auto ka väljas korralikult ära pesta ning pildimaterjali ka teha.
Esmamõtted olid jah,sellised,et retsin esinina ära ja panen vanakooli nina aga see mõte jääb siiski mõtteks. Jätan auto sellisena nagu ta loodud on. Ning kõigepealt teha masin sõidukõlbulikuks. Alustasin sidurist-piduritest. Originaalis BSK oli sees (vist,sest värvus neil vedelikel ei liigitunud mitte ühegi praegu kaubandusest saadaolevate pidurivedelikega) ja uueks vedelikuks sai DOT 4. Sellega seoses said siis kõik sidurisilindrites ja pidurisilindrites olevad mansetid ära vahetatud,pluss torustiku pesu. Tagumised pidurisilindrid olid lootusetult kinni,nende lahtilõhkumisega vaeva nägema ei hakanud ja sinna said siis uued pandud. Esisupportid olid seest ilusad,ei kulumisjälgi ega korrosioonikahjustusi,ainult uued kummiosad ja kokku tagasi. Mis kõige mõnusam - kõik poldid,mutrid keerasid ilusti lahti. Ei ole kuskilt nurki maha keeranud või puruks keeranud. Eriti pelgasin esimesi piduritorusid,kus toru läheb üle voolikule ja tagumised silindriühendused. Lollimoodi sai neid ühendusi enne ka leotatud.Igatahes süsteemid said lahti,puhastatud,uued detailid ja kokku jälle kõik. Ning asjad toimivad ilusti,ei lekkeid ega muid kõrvalnähtusid.
Järgmisena võtsin ette jahutussüsteemi. Kuna tol ajal kasutati usinalt tosooli ja tosool pika seismise peale hakkab kristalliseeruma,siis tekkisid tõsised kahtlused teatud sõlmede suhtes. Nagu veepump,termostaadipesa,alumine kolmik. Ja kahtlustel oli tõepõhi all. Veepumba kanalid olid tummiselt ära kristalliseerunud,pump ei kõssanudki,kui üritasin teda ringi ajada. Samamoodi alumine kolmik,millel oli ka korralik kristalliseerumine toimunud. Termostaadipesa õnneks oli rahuldavas seisukorras.Kõik need said siis ära puhastatud,kokku pandud,tosool sisse ja järgmiste tööde kallale,milledeks siis õlivahetused. Mootoris,kastis,tagasillas. Need tööd tehtud,kohe poodi uue aku järele. Ja saabus tõehetk Et kas... Esmane käivitus võttis ikka aega küll aga lõpuks sai siis tuli mootorisse. Õlisurve korralik,laadimine toimis,veetemp ka hakkas tasapisi kerkima. Lasin mootoril kuni 90kraadini töötada,seejärel seisma. Järgmisel päeval lambiga kõik mootoriümbrus ja salong üle vaadatud - oli üks leke ja seegi salongiradikal.
Proovisin siis ka pisut sõita. Garaažist välja ja õues pisut sinnatänna ning kohe garaaži tagasi. Sest sidur tegi võõrast häält ja hooratas viskas ülemistest avaustest metallipuru välja. Sidur laiali ja põhjuseks survelaager,mille pesas polnud enam grafiiti. Eks metall metalliga teeb puru Panin kaasaegse laagril surveka sisse. Ja katsetusel tekkisid kohe kõrvalnähud,sidur hakkas koha pealt minekul hullusti vibreerima. Kui sidur lahutatud-pole probleemi. Kui vedu taga - pole probleemi. Just minekul,sidurit päästes hakkab vibra pihta. Nii edaspidiselt,kui ka tagurpidiselt. Vana jäänukiga sellist probleemi ei täheldanud. Vähemalt mälus sellist kohta ei esine Võtsin kasti maha ja sidurikoja august sisse piiludes ei leidnud miskit kriminaalset. Ainuke asi,et survelaagri asukoht ei olnud tsentris. Pisut vasakul pool. Võib see põhjust olla? Teoreetiliselt võib aga kindel pole.
Karbussiga käisin ka ksf Partnermosse juures. Võtsime lahti,kiikasime sisse,ujuki tasapinda sai korrigeeritud,sisemine puhastus ja kokku tagasi. Töötab küll aga mitte hästi. Tühikäigul nati plödiseb ja 50 km/h sõites hakkab katkuma. Tuleb teemaga tegeleda.
Ja siis viimasena salongipesu. Ei olnud seda keegi poest tooduna seest kordagi vist kraaminud. Ja eks seismisega ka tekkinud seda tolmu ning sitikaid. Terve päev läks pesu peale. Juhiistme padjanaha rebendi õmbles ka sadulsepp kinni,seega salong timmis. Seejärel veljed,veljekapslid,iluvõre liivapritsi ja seejärel värvimisse. Tulemus timm,eks kui ilmad ilusamaks lähevad,siis saab auto ka väljas korralikult ära pesta ning pildimaterjali ka teha.
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane
Mis sest,et muhulane
Re: AZLK 427 IE 1974,AZLK 412 IE 1973 Muhulane
Siduriprobleemi lahendas kettavahetus. Õigemini leevendas. Õrn vibra nagu oleks veel jäänud.
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane
Mis sest,et muhulane
Re: AZLK 427 IE 1974,AZLK 412 IE 1973 Muhulane
Kuna ilmad veel kinnitasivad,siis sai ette võetud mootori töö. Sõites 50-60km/h polnud sõit ühtlane,tekkis siuke nö."katkumine". Vahetatud sai karpasid,düüse ja lõpuks peale tagasi pandud originaalsüütemäng aga tolku ei miskit. Kui veidi tooreklappi sikutasin,siis läks oluliselt paremaks see asi. No selge,kuskilt tõmbas lisaõhku. Karpatihedid välistasin ja vaatasin üle voolikumajanduse,see oli korras. Siis hakkasin üle pingutama sisselaske kollektori mutreid ja ahhaa - esimese silindri ülemine mutikas täitsa lahti ja põhjuseks pandud vale sammuga mutter,mille keermestust polnud ollagi. Tikkpolt õnneks oli retsimata,muudkui uus mutter otsa ja kinni. Ning sõitma. Ja rõõm,sõit muutus ilusasti ühtlaseks.
Järgmisena juhiukse klaasitõstuki süsteemi lahkama. Klaasi üles tõstes keerab klaasi viltu,esiosa keerab alla,tagumise tõstab üles. Käega uuesti sirgeks,natuke saab tõsta ja siis keerab end jälle viltu.
On kellelgi samad sümptomid olnud? Saab seal miskit regullida?
Järgmisena juhiukse klaasitõstuki süsteemi lahkama. Klaasi üles tõstes keerab klaasi viltu,esiosa keerab alla,tagumise tõstab üles. Käega uuesti sirgeks,natuke saab tõsta ja siis keerab end jälle viltu.
On kellelgi samad sümptomid olnud? Saab seal miskit regullida?
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane
Mis sest,et muhulane
Re: AZLK 427 IE 1974,AZLK 412 IE 1973 Muhulane
Naga mis peaks siinis üles-alla jooksma on ära pudenenud.
Re: AZLK 427 IE 1974,AZLK 412 IE 1973 Muhulane
Ühte siini hoiab üks metalljulla paigal. Kontrolli kas too alles. Kui ei. Saabki siin liikuda ja aken viltu vajuda.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Re: AZLK 427 IE 1974,AZLK 412 IE 1973 Muhulane
Jupid-tükid kõik olid alles. Aitas määrimine. Nüüd käib ilusti.
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane
Mis sest,et muhulane
- partnermosse
- Postitusi: 1583
- Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
- Telefon: 58550555
- Asukoht: Tallinn
Re: AZLK 427 IE 1974,AZLK 412 IE 1973 Muhulane
Ja vaata nüüd eksole, milles võib viga olla katkumisel ! Sõidad ja kirud karbussi ja vahest kirud ka karbussi korrastajat parandajat
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
Re: AZLK 427 IE 1974,AZLK 412 IE 1973 Muhulane
Hee...no ma olin ju ise ninapidi juures,kui asi lahti käis Seega kirumine jääb õigustatult nõuks. Aga üks asi jäi meil küll vaatamata - CO kruvi tihend. Nii,kui lahti selle keerasin,pudisesid tükid välja. Õnneks oli uus karbist kohe võtta.
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane
Mis sest,et muhulane