Nii,nüüd siis viimasest isendist mõni rida siia kirja panna.
Esmamõtted olid jah,sellised,et retsin esinina ära ja panen vanakooli nina aga see mõte jääb siiski mõtteks. Jätan auto sellisena nagu ta loodud on. Ning kõigepealt teha masin sõidukõlbulikuks. Alustasin sidurist-piduritest. Originaalis BSK oli sees (vist,sest värvus neil vedelikel ei liigitunud mitte ühegi praegu kaubandusest saadaolevate pidurivedelikega) ja uueks vedelikuks sai DOT 4. Sellega seoses said siis kõik sidurisilindrites ja pidurisilindrites olevad mansetid ära vahetatud,pluss torustiku pesu. Tagumised pidurisilindrid olid lootusetult kinni,nende lahtilõhkumisega vaeva nägema ei hakanud ja sinna said siis uued pandud. Esisupportid olid seest ilusad,ei kulumisjälgi ega korrosioonikahjustusi,ainult uued kummiosad ja kokku tagasi. Mis kõige mõnusam - kõik poldid,mutrid keerasid ilusti lahti. Ei ole kuskilt nurki maha keeranud või puruks keeranud. Eriti pelgasin esimesi piduritorusid,kus toru läheb üle voolikule ja tagumised silindriühendused. Lollimoodi sai neid ühendusi enne ka leotatud.Igatahes süsteemid said lahti,puhastatud,uued detailid ja kokku jälle kõik. Ning asjad toimivad ilusti,ei lekkeid ega muid kõrvalnähtusid.
Järgmisena võtsin ette jahutussüsteemi. Kuna tol ajal kasutati usinalt tosooli ja tosool pika seismise peale hakkab kristalliseeruma,siis tekkisid tõsised kahtlused teatud sõlmede suhtes. Nagu veepump,termostaadipesa,alumine kolmik. Ja kahtlustel oli tõepõhi all. Veepumba kanalid olid tummiselt ära kristalliseerunud,pump ei kõssanudki,kui üritasin teda ringi ajada. Samamoodi alumine kolmik,millel oli ka korralik kristalliseerumine toimunud. Termostaadipesa õnneks oli rahuldavas seisukorras.Kõik need said siis ära puhastatud,kokku pandud,tosool sisse ja järgmiste tööde kallale,milledeks siis õlivahetused. Mootoris,kastis,tagasillas. Need tööd tehtud,kohe poodi uue aku järele. Ja saabus tõehetk
Et kas... Esmane käivitus võttis ikka aega küll aga lõpuks sai siis tuli mootorisse. Õlisurve korralik,laadimine toimis,veetemp ka hakkas tasapisi kerkima. Lasin mootoril kuni 90kraadini töötada,seejärel seisma. Järgmisel päeval lambiga kõik mootoriümbrus ja salong üle vaadatud - oli üks leke ja seegi salongiradikal.
Proovisin siis ka pisut sõita. Garaažist välja ja õues pisut sinnatänna ning kohe garaaži tagasi. Sest sidur tegi võõrast häält ja hooratas viskas ülemistest avaustest metallipuru välja. Sidur laiali ja põhjuseks survelaager,mille pesas polnud enam grafiiti. Eks metall metalliga teeb puru
Panin kaasaegse laagril surveka sisse. Ja katsetusel tekkisid kohe kõrvalnähud,sidur hakkas koha pealt minekul hullusti vibreerima. Kui sidur lahutatud-pole probleemi. Kui vedu taga - pole probleemi. Just minekul,sidurit päästes hakkab vibra pihta. Nii edaspidiselt,kui ka tagurpidiselt. Vana jäänukiga sellist probleemi ei täheldanud. Vähemalt mälus sellist kohta ei esine
Võtsin kasti maha ja sidurikoja august sisse piiludes ei leidnud miskit kriminaalset. Ainuke asi,et survelaagri asukoht ei olnud tsentris. Pisut vasakul pool. Võib see põhjust olla? Teoreetiliselt võib aga kindel pole.
Karbussiga käisin ka ksf Partnermosse juures. Võtsime lahti,kiikasime sisse,ujuki tasapinda sai korrigeeritud,sisemine puhastus ja kokku tagasi. Töötab küll aga mitte hästi. Tühikäigul nati plödiseb ja 50 km/h sõites hakkab katkuma. Tuleb teemaga tegeleda.
Ja siis viimasena salongipesu. Ei olnud seda keegi poest tooduna seest kordagi vist kraaminud. Ja eks seismisega ka tekkinud seda tolmu ning sitikaid. Terve päev läks pesu peale. Juhiistme padjanaha rebendi õmbles ka sadulsepp kinni,seega salong timmis. Seejärel veljed,veljekapslid,iluvõre liivapritsi ja seejärel värvimisse. Tulemus timm,eks kui ilmad ilusamaks lähevad,siis saab auto ka väljas korralikult ära pesta ning pildimaterjali ka teha.