MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

MAZ kirjutas:Nii palju kui mul neid andureid on olnud mosse paakides, viga on enam vähem +/- 2 liitri piirides. Kehvemini kalibreeritud anduri puhul lausa 5-6 liitrit möödas. Peab ka jälgima,mis on tehasest ettenähtud anduri mark, muidu hakkab seier aiateibaid näitama. Praegu pole küsimus selles,et kui täpne näit on vaid kusagil voolu ahelas on lühis ja näidik läheb aeg ajalt lolliks. Eks üritan uurida,kas juhe on katki või miskit muud häda.
Põhiline viga on olnud selles,et nikeliintraat katki ja siis vahest näitab ja ei näita. Olen lihtsalt ühe keeru vähemaks võtnud ja servast uuesti kokku keeranud. Käib kah.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas MAZ »

Ei ole anduri teemast ei edasi ega tagasi saanud, tundub,et viga on peenem,kui minu mõistus seda ette suudab kujutada. Nüüd siis võtsin raamatu kätte ja uurin,mis marki andurid üldse sellele mudelile käivad. Teinekord on seal väike erinevus sees just elektrilises takistuses ja siis näitab ainult aiateibaid. Praegu ei näita mitte miskit, praktiliselt. Kusagil on lühis sees. Korra vahetasin näidikut plokis aga nüüd asi veel hullem. Ja spidomeetri osuti jäi ka kinni. Tore värk, tuleb uuesti lahti võtta. Üldiselt kasutatud paagi anduritega pole minu meelest muud teha,kui prügikasti visata.

Hommikut alustasin sellega,et jäin peale 990m sõitmist kuivale. Ehk siis paak sai tühjaks. Kutsusin tuttava Niva mehe appi ja lohistasime siis auto tagasi kodu.
Pilt
Üldiselt minu jaoks esimene kord,jääda kütte puuduse tõttu teepeale. Seekord polnud põhjus kaduma läinud bensiinis vaid kuna ma ka ei viitsinud kontrollida palju paagis oli kütet,siis juhtus see,mis juhtuma pidi.
Kahjuks pole Moskvichi paak nagu Volga või vana malli 53A oma. Kus sai mõõtevardaga kontrollitud taset ja see oli ka usutavam,kui elektrilise anduri oma.

Veelgi enam nalja sai köiega,millega autot lohistasin,sest see hakkas juba mitmest kohast pooleks minema.
Pilt
Selle köiega võib edaspidi vaid koera puua.
Siin siis on vanakooli köis,millega võib ka traktorit sikutada ja pooleks ei lähe:
Pilt

Töövahendid ka kõik on valmis pandud,sest aeg jõuab nii kaugele,et teha on vaja ära vigade parandus. Enne kui lumi maha tuleb.
Pilt

Ning lõpetuseks: väike mõrv rahakotile
Pilt
Pilt
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

See kuivale jäämine on siis ikka värskete autoomanike asi. Aga mitte alati. Nimelt seisab asi nende samuste kellade ja andurite taga. Eriti tavaline on see,kui peale uue auto soetamist üritad siis sõita seieri järgi ja arvad,et vast on kütet piisavalt. Tegelikult on paagis vähem,kui arvata. Selle loo lõpuks julgen soovitada järgmist: Tuleb kanistriga sorts bensiini autosse lisaks võtta,et igaks juhuks. Ja kõige selle jampsi taga on ----raha---... Võtaks kohe paagi täis ja laseks veel igaks juhuks sortsu mahagi... :lol Aga pole seda kuramuse raha niipalju,et paak täis ajada. Sellepärast peame vahel trossi otsas lohisema.... ja värisema,et äkki järsku saab otsa.......
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
andiz
Postitusi: 62
Liitunud: 05 Okt 2009 20:50

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas andiz »

Ise hoian ka alati 5 liitrit kanistris, et kui paak kuival siis saab viie liitri ulatuses veel sõita. Teine lugu on see, et kas kastikal on üldse mõistlikku kohta kuhu seda kankut loksuma panna.
Iz 412 1980.a, Audi 100 Avant Q 1990.a, Honda Accord Tourer 2009.a, Audi 100 Avant 1987.a, Audi 100 Avant Q 1991.a, Audi 80 2.8 v6 1993.a,
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas MAZ »

Kanistri jaoks kohta on aga kui see peaks lekkima või bensiini auru välja ajama,siis võid end aurudega ära mürgitada.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
marek
Postitusi: 377
Liitunud: 05 Veebr 2009 12:29
Asukoht: Pärnu/Tartu
Kontakt:

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas marek »

MAZ kirjutas:Kanistri jaoks kohta on aga kui see peaks lekkima või bensiini auru välja ajama,siis võid end aurudega ära mürgitada.
See benalebra täitsa tõsine asi. Sel suvel ise avastasin öösel JJVV-s oma sapakas magades, et bensiini auru lekib salongi (päeval ei saanud aru, aga ööseks kõik aknad kinni) ning ärkasin "surina" peale üles. Kolisin mujale magama, kuid hoolimata sellest oli tulevane pool päeva uimane ja kehv olla. Sapakal ju bensiinipaak salongis tagaistujate seljataga ka.
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas MAZ »

See bensiini ving salongis hea ei ole, suvel sain kas seda maitsta ja see ei olnud meeldiv elamus. Mulle tundub,et mingid moodsad lisandid kütuses on üsna toksilise toimega, kuna isegi pappitükk,mis visatud paagi peale katteks on osaliselt kokku sulanud või ära sõelastunud( nagu oleks hapet saanud).
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas MAZ »

Eile õhtul võis märgata juba,et lörts muutub lumeks ja hommikul avanes mulle selline vaatepilt:
Pilt
Pilt
Pilt
Üldiselt esimese lume kohta üsna ootamatu ja paks ka veel. Raadiost on olnud kuulda nii rohketest avariidest ja teelt välja sõitmistest. Aga see on ka seletatav sellega,et paljudel (kaasa arvatud minul) on vaid suverehvid all ja keegi ei arvanud,et nii vara lund võiks maha tulla.
Ise alustasin selles,et pidin tükk aega võtit keerama,et lukku lahti saada, kinni külmunud oli see.
Siis veel paks külmunud lumi ka veel. Selle vastu aitab leige vesi, tulikuuma veega võib juhtuda,et klaas puruneb. Aga leige veega võib klaasidelt jääd ja lund eemaldada küll. Töötab paremini kui niisama nühkimine.

Otsustav tõehetk oli see,et kas auto käima ka läheb. Ja läks isegi..
Pilt
Sõitmine oli juba omaette teema,sest Luazi kulunud rehvidega sõitmine kiilasjääl on keeruline katsumus. Õnneks polnud vaja kaugele sõita.

Kuna tööriistad olid mujal ja ei tahtnud töökotta ka minna neid võtma,siis tegelesin probleemiga bensiini andurid.
Tundub,et kurja juur on leitud:
Pilt
Vasakul on Moskva tehase näidikuplokki andur paremal Iševski tehase oma. JUba pildile vaadates saab aru,milles erinevus on. Iševski andur on lühises ja näitab ka uue paagi anduriga vaid täispaaki.
Moskva andur aga ei tööta üldse, näitab aiateibaid. Järeldus mõlemad vigased.
Mingeid silmaga nähtavaid vigastusi kummalgi ei ole aga töötada ei taha nad.

Pilt
Taga sillale lähevad uued rattad aga ennem on nad vaja puhtaks teha ja ära värvida.
Üks rehvidest on protitud aga loodame,et ta sõidu ajal puruks ei lenda.
Tagavara rattale üritan ka uue rehvi peale saada ,kuid selleks tuleb oodata õiget momenti.

Kuna see lumi püsib vist kauem maas,kui võiks oodata,siis ongi hea tegeleda remondiga enne,kui püsiv lumikatte maha tuleb.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas MAZ »

Kuna erilist töötuju polnud tegelesin vaid pisi asjadega ning värvisin ära veljed:
Pilt
Pilt
Vähemalt viisakamad näevad välja ja kuna ahju sai ka köetud korralikult kuivas värv ka ära.

Mõte on ka ilmselt teha juba üks jooks talverehve igaks elujuhtumiks. Meenus,et VAZ 21031ga tuli kaasa
jooks talverehve,seega miks mitte lasta need käiku. Aga kuna hetkel on järjekord kummiboksis ikka üüratult pikk,siis ei ole ma kindel üldse kuna ma löögile pääsen.
Kuid esmalt tuleb need talverehvid kolihunnikust välja kaevata.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitus Postitas MAZ »

Vahest tundub,et elu ikka nöögib sind eriliselt. Nimelt jooksis juba pikemat aega läbi siduriajam. Aga vana maha saamine oli juba parajalt tegu,kus põhiline tööriist oli vasar,sest vana töösilinder oli korralikult kokku oksüdeerunud sidurikojaga. Maha ta sain aga,siis selgus ka veidi kurb tõde,silindri kinnitus kohal mõra sees.
Pilt
Võrdluseks vana ja uus töösilinder
Pilt
Pilt
Vedeliku värvi arvestades on ime,et ta nii kaua töötada on saanud.
Pilt
Uus sai külge ja toimib,igatahes lahutab ja läbi ei leki aga nüüd tundub,et ka peapump üleval tahab remondi saada,kuna pedaal vajub ikka väga pikka libistamise peale tagasi. Peale seda tekkis küll tunne,et no mida veel ??? Õnneks on ülemist silindrit kergem vahetada kui alumist.

Ning pidurisüsteem taaskord streigib. Esimene põhjus siis tagumises töösilindris,mis on otsustanud läbi jooksma hakata. See poleks eriline probleem,mille pärast siin kirjutada aga..
Pilt
Pidurisüsteemi regulaator on samuti mõraga ja sealt immitseb ka vedelikku välja. Kahjuks ei olnud mul abi ka kasutaja Jeekimi käest saadud regulaatorist,sest see ei sobi. Minul on 12mm keere ja olemas oleval aga 10mm.
Tuleb välja,et ainus regulaator,mis sinna sobib on vaid Volga oma ja seda tuleb otsima hakata.
Nüüd sai ka selgeks miks ühe poole ratas imelikult kaasa jooksis kogu aeg. Ei imesta ka selle üle,kui pean veel uue peapumba ja vaakumvõimendi ka panema.

Vähemalt mõni tüütu asi sai ka korda:
Nimelt paagi anduri probleem lahenes.Tõin külapealt 1973.a Izh moskvichi näidikuploki,mis on üleminek vanalt tüübilt uuele tüübile. Aga kuna näidiku mark on sama siis ei näinud selles probleemi.
Pilt
Armatuuris selle vahetamine oli paras jama,sest alati kipud sa unustame seda ja teist operatsiooni teha.
Sain siis näidikud paika, spidomeetri osuti ka ilusti oma kohale. Kuna viimane kord jäi see vastu klaasi ja otsustas kiirust mitte näidata. Ja peale tund aega pusimist ja peentööd sai asi korda.

Viimaks sai siis võetud ette projekt porilapatsid. Kuna originaal logari kumme pole saanud ja need moodsad logarid on tehtud nii,et tagant poolt jäävad tungikohad soola ja pori kätte. Siis sai kõige prostamast transportööri lindist tehtud alternatiivsed porilapatsid. Kui efektiivsed nad on seda saab varsti teada.
Pilt
Pilt
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Vasta