AZLK-2140 1981 Edel

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

marko kirjutas:Kusjuures blokeerubki ehk siis nagu mõnes mõttes toimib,mul töötas seni kuni vahetasin esimesi pidurivoolikuid ja peale seda enam rõhku üles ei saanud.Eks muidugi pump ise ka selline sitanikerdus tõesti ja paras peavalu sellega.Teistel kordadel pole mul kuiva süsteemi ülesäratamine enam probleemiks olnud ja laiskusest ööseks niplid lahti jätnud kuniks süsteemist õhk ise välja läinud.Üldiselt ongi mosse piduritega jamamisel vaja tugevat närvi ja kõiksugu koledaid sõnu...
Mul ei ole kaua seisnud, enne peasilindri mahakiskumist kuu aega aga iga nädal seda käivitasin ja sõitsin territooriumil,sammuti sai pidureid vajutatud. Toimisid nagu alati.
Kui homme aega, vaatan, mis veel teha annab.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

tarmo400 kirjutas: Aitab kui õhutusseadmega õhutada alt üles

Tarmo
Täna proovitud, ei aidanud.
Kiskusin lahti peasilindri,millel olin pannud uue masetikomplekti sisse. Surkisin ja sudisin, ei hakka korralikult tööle. Otsisin välja vanad mansetid, mis sellel enne sees olid ja kombineerisin neist ja uutest midagi kokku. Kruustangide vahel hakkas pump nüüd küll tööle aga autopeal surve all mitte, ainult kiirel pedaalivajutusel. Selge diagnoos, manset (id) ei pea.

Muu hulgas lõpetasin taga poolraamide mäkerdamise ära. Saaks nüüd need krd-i pidurid ka tööle...
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas moskiito »

Edel kirjutas:
tarmo400 kirjutas: Aitab kui õhutusseadmega õhutada alt üles

Tarmo
Täna proovitud, ei aidanud.
Kiskusin lahti peasilindri,millel olin pannud uue masetikomplekti sisse. Surkisin ja sudisin, ei hakka korralikult tööle. Otsisin välja vanad mansetid, mis sellel enne sees olid ja kombineerisin neist ja uutest midagi kokku. Kruustangide vahel hakkas pump nüüd küll tööle aga autopeal surve all mitte, ainult kiirel pedaalivajutusel. Selge diagnoos, manset (id) ei pea.

Muu hulgas lõpetasin taga poolraamide mäkerdamise ära. Saaks nüüd need krd-i pidurid ka tööle...
jama et ma homsest lõunas, tuleks kaeks seda "pidurit"
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

moskiito kirjutas: jama et ma homsest lõunas, tuleks kaeks seda "pidurit"
Jama ta on jah. Oli mõte sõitma saada, et kulgeda Mossega kuni septembri lõpuni,ka kindlustus on odavam kui Ladal ja et see viimane lõpeb 27.septembril aga palgapäev alles oktoobris,oleks hädasti "pikendust" vaja. Mida aeg edasi,seda tõenäolisem,et ei tule sellest midagi välja. Tehniline ülevaatus kehtib ka septembri lõpuni. Oktoobri väljaminekuid pole veel otsustanud aga oleks küll hea,kui oktoobris ülevaatust pikendada saaks. Kuigi talvel pole plaanis Mossega liikuda,tahan võimalusel teha nii,et vajadusel saab kohe sõita.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Ma ei jäta jonni. Täna käisin taaskord poes ja tõin sellise asja http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/90134715 Maksis 1.60. Võtsin ka raamatu ette ja panin selle järgi kokku http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/90134759 No ei saa valesti kuidagi minna. Peale kokkuladumist ei tahtnud ka alul toimida, panin õhupumbaga ülevalt, kuidagi hakkas funkama aga ka kuidagi uimaselt. Jätsin ta kruustangide vahele seisma järgmise päevani http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/90134789/ Homme hommik vaatan veel ja ilmselt tuleks ta siis peale panna...
Hädasti oleks mõneks ajaks asendusautot vaja ja selleks tuleb AZLK liikuma saada kuniks ülevaatus kestab. VAZ tahaks väiksemat remonti saada, ära tuleb likvideerida mootori meeletu õlikulu, mida kulub 400km peale terve liiter....
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1581
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas partnermosse »

Kas sa mansetid tegid piduriõliga kokku kui silindrisse tagasi surusid ?
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

partnermosse kirjutas:Kas sa mansetid tegid piduriõliga kokku kui silindrisse tagasi surusid ?
Jah, kõik detailid said "niisutatud".
Ei pannud täna silindrit Mossele peale. Kahtlaselt töötab ikka, pumbates esimene kolb tekitab anumas miskipärast "keeristormi" (peaaegu kõikidel hiljuti minul läbi proovitud peasilindritel on teinud nii), pumpab hädiselt, tagumine kolb survet ei tekita. Ei hakanud seda Mossele peale panema ja ausaltöeldes ei olnud täna aega ka just oma tööd teha.
Sisimas ei taha ka enam väga "katsetada", juba ammu on see mul töö juures naljanumbriks saanud. Nokitsed ja vahetad aga ikka asja ei saa. Vist mingi 4 korda seda peasilindrit juba vahetatud. Kahtlustan,et midagi on ikka valesti.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Vahepeal midagi erilist teinud pole, ainult peasilindri võtsin maha ja poest tõin uue mansetikomplekti aga pole aega olnud ning ka viitsimist neid vahetada. Näeb, mis järgmine nädal saab, ka ülevaatus saab nädala lõpus läbi.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Eile taaskord ladusin raamatu järgi uue mansetikomplekti peasilindrisse ja täna monteerisin selle asjanduse külge. Eelnevalt proovisin töövõimet aga võrreldes eelmise silindriga nagu muutusi ei näinud.
Õhutama ei hakanud, jätan selle hiljemaks. Kui asja ei saa siis lähiajal rohkem sellega jurada ei viitsi, talv tuleb ka nagunii peale.
Muu hulgas vaatasin, miks originaalraadio pilti ette võtta ei taha. Vahetasin selle mingiaeg välja oma varudes olnud ja kunagi maha keeratud 1979a. 2140 pealt kuid too oli veidi teissuguse välimusega kui praeguse Mosse originaal ja mõtlesin selle peale tagasi panna. Tuli välja,et juhtme vahel olev kaitse oli lihtsalt läbi.
Viskasin pilgu ka juhi jalgade all olevale põhjale. 2 aastat tagasi suvel sai see puhtaks tõmmatud,roostesurmaga töödeldud ja üle värvitud kuid täna kipub värv kooruma sinna alla taastekkinud rooste tõttu. Istmeraam oli ühest servast 10 cm ulatuses põhja küljest "lahti roostetanud".
Tegelt uurisin istet ja kinnitust, peas küsimus, miks sellel Mossel on kuidagi kõrgevõitu isteasend. 1986a. isendil ei olnud kunagi seda probleemi, istusid roolitaha ja kõik "kellad" paistsid roolitagant ilusti silma, praegusel aga kipub rooliratta ülemine serv näidikuid osaliselt varjama.
Kas 2140 esimesed istmed on läbi aastate kõik ühekõrgused olnud?
Lappasin raamatut ja silma hakkas joonis, mis näitas esisilla tala keskpaiga kõrgust maapinnast 166mm. Võtsin siis ka joonlaua välja ning läksin mõõtma. Oli 220mm nii et oma 5cm on minu Mosse nina kõrgem kui originaalis peaks olema. Siis on selge, kui vahendid olemas, lähen teisi esivedrusid otsima.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Pidurisüsteemist "peletasn" täna õhu välja. Paistab, et nüüd hakkas pidurdama kuigi, kas mulle tundub (pole mitu kuud juba sõitnud) või tõesti võtavadki pidurid kehvemini kui VAZ-2106-l? Pidurivõim läks väljavahetamisele, äkki see töötab puudulikult, ei tea.
No on kuidas on, nüüd pidurdab vähemalt kuigi vist kisub natuke aga tuleks vist süsteem veel korra õhutada.
Nikerdasin taaskord originaalraadio kallal. Tuli välja, et pildi võttis ette(tausavalgus süttis) aga kõlarist ei tulnud isegi mitte kahinat. Ei midagi, võtsin siis teise raadio ette ja vahetasin esipaneelid ära ja kuni teisel raadiol uurisin, kuidas see küljest käib, oskasin selle ikkagi enne ära lõhkuda kui matsu jagasin. Õnneks jäi Mosse enda raadio paneel terveks ja läks külge.
Kõrvutasin raadioid ja eri aastate mudelid olid mitte ainult paneeli vaid ka sisu poolt pisut erinevad http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/90498167 Igastahes hakkas see kompott tööle.
Tööd tehtud ja pidurite proovisõit. Käivitus ja aku kooles. OK, Lada ligemale, sealt aku ja täkku. Läks tööle, aku tagasi Lada juurde, suri Moskvitš välja. Lõpuks ometi lõppes augusti alul täitsa tühja paaki valatud 4 liitrit bensiini! Sai selle koguse peal väga palju tühikaigul tööd teha, tiirutatud maailm kordi territooriumil ja alles täna lõppes otsa!
Ei midagi, Lada pagassist bensiinikanku ja 2 liitrit sisse, peale seda uus käivitus. No vot, mootor lubas ja pikalt nagu hakkas käima minema kuid ikkagi kustus ja aku koos sellega. Viimasel ajal läheb kuidagi sitasti käima, ilmselt uusi küünlaid vaja.
Rabasin jälle Lada juurest aku ja käima. Alles nüüd sain proovisõidule minna. Miks krt halvad asjad kõik korraga juhtuma peavad :D :lol
Viimati muutis Edel, 28 Sept 2011 23:50, muudetud 1 kord kokku.
Vasta