59. leht 60-st

Re: AZLK 2140 (11.10.85) ja AZLK 2141 (03.08.1993) viirusboy

Postitatud: 08 Aug 2015 22:58
Postitas Urukoer
kas värvid punaseks?

Re: AZLK 2140 (11.10.85) ja AZLK 2141 (03.08.1993) viirusboy

Postitatud: 23 Aug 2015 16:14
Postitas viirusboy
Urukoer kirjutas:kas värvid punaseks?
Ei. Punaseks ei värvi. Esialgu jääb nii, nagu on. Muidugi häirivad need toonist mööda värviparandused, aga las olla. Sain pilli oma nimele lõpuks. Pärandipaberitega oli omajagu sehkendamist. Kaasa räägiti, kuiväga ikka omanik selle eest hoolitses ja aastas vaevalt 1000 km sõitis. Talviti oli ainult spetsiaalselt selle auto jaoks ehitatud garaasis seisnud ja vastavalt manuaalile paar korda käivitamas käidud. Peast ei mäleta täpselt, aga läbisõit jäi sinna 30 000 lähedale, mis pidigi reaalne esimene ring olema. Kahjuks viimased 2 aastat oli garaasis ruumi vaja uuemale sõidukile ja antud mossele jäi kindlaks kohaks kenake varjualune maja nurgas kirsipuu all. Sealt ma sellega koju sõitsingi.

Re: AZLK 2140 (1986) ja AZLK 2141 (03.08.1993) viirusboy

Postitatud: 27 Aug 2015 23:41
Postitas viirusboy
Vahepeal juhtus selline lugu, et sai ära müüdud punane 2140 ja volvo. Raudseid närve nende uutele omanikele. Peale volvot jäin aga jalameheks, sest tänavalegaalselt ei liigu mul hetkel ükski teine. Sellepärast otsustasin mosse korda teha. Täna kiskusin karpa maha ja puhastasin veits. panin ka tooretrossi liikuma. Tundub, et selle peab partnermosse üle vaatama, ei ole veel päris rahuldav. Gaasihoovastik vajab veidi remonti ja siis pidurid.. Praegu olen saavutanud seisu, kus pidurid võtavad väga põhjast ja seda ka järsult vajutades. Nendega tegeleb.

Sain karpa peale, sõitsin töö juurde ja näitasin survekat ja harja. Umbes tunnike mässamist ja tulemus oli üllatav. Aga ei väsi mainimast, et need värviparandused on jubedad. Tänu nendele kardan, et tulevikus vaja värvima hakata.
Pilt

Pilt

Pilt

Tõsiselt mõnus on sõita. Ei jookse küll nii sujuvalt ja kergelt, kui mu punane oli, aga salongis peaaegu vaikus. Tuult ei puhu, midagi ei vihise, nagise ega mürise. Ainus heli on mossemootorile iseloomulik ulgumine. Ainult seda ei taha aga koguaeg kuulata, seega oskab keegi juhatada mind kuhugi või kellegini, kes suudaks originaalmakile fm laineala ja võibolla ka sisendliini mp3 jaoks.

Sean ka omale eesmärgi jõuda selle autoga selleaastasele nostalgiapäevadele. Eks näis, kas saan hakkama.

Re: AZLK 2140 (1986) ja AZLK 2141 (03.08.1993) viirusboy

Postitatud: 16 Sept 2015 03:00
Postitas viirusboy
viirusboy kirjutas: Sean ka omale eesmärgi jõuda selle autoga selleaastasele nostalgiapäevadele. Eks näis, kas saan hakkama.
Eesmärk täidetud.
Pilt

Re: AZLK 2140 (1986) ja AZLK 2141 (03.08.1993) viirusboy

Postitatud: 01 Mär 2016 14:14
Postitas viirusboy
Jälle vaikus olnud. 2140 mossel tuled kadunud. Pole parke ega midagi. Kaitse põleb kohe läbi, vahet pole, kas tuled on sisse lülitatud või mitte. Ohukad teevad ühe klõpsu ja siis jääb nupp põlema. 2141 ootab omale uusi piduritorusid. Oleks hädasti pikkuseid vaja teada. Oskab keegi juhatada?

Re: AZLK 2140 (1979/1986) ja MZMA 408 elite (1967) viirusboy

Postitatud: 01 Aug 2019 23:54
Postitas viirusboy
No tervist. Pikk vaikus olnud. Ega pole miskit märkimisväärset toimunud ka, millest peaks siin ruumi raiskama. Alles sel aastal sai vähe tõsisemalt jälle mossedega tegelema hakatud.

Kuna see aasta oli suvesõit kodukandis, oli vaja ette võtta beez 2140, et vähemalt 30 päevane korduv saada. Ette said võetud pidurid ja sidur mis said mõlemad dot4 peale. Uus mootoriõli, uued küünlad ja veel ühtteist. Tulemus - 30 päeva korduv. Rooliots ja käsipidur ei toimetanud. Haapsalust turba sõites läks asi korralikult keema ja ellamaa tanklasse ta jäigi. Kruiis sai veedetud sõbra mosse tagaistmel kaarti lugedes ja ülesandeid lahendades. Sealt sai toodud tiimile esikoht. Jee.
Pilt

Mosse läheb keema kiiresti sõites. 70ga kulgedes on kõik korras. Nüüd lähenemas nostalgiapäevad, sai korrastatud käsipidur. Roolikarbis oli kolks, sai sedagi peale krutitud. Lähiajal pesen jahutussärgi läbi, äkki saab paremaks. Rooliots tundub korras, jätan praegu vana. Kui ikkagi ei sobi, vahetan ära. Plaan vahetada ka õlid käigukastis ja tagasillas. Roolikarp oli igatahes täiesti kuiv.

Sügisel pakuti hea hinnaga ühte vanatüübi 2140 aastast 79. Käisin vaatamas, omal jalal ära sõita ei kannatanud, sest karbuss ujutas üle. Tuli sleppis tuua. Kodus panin uue ujukinõela, aga mosse arvas, et ta siis enam ei käi. Nii jäigi. Kevadel oli aga poolepöörde pill. Sai maal kenad tiirud tehtud, asi tundus tahe.
Pilt

Nüüd siis, teades, et asi sõidab, võtsin aku näppu ja läksin maale plaaniga mosse hoovi vedada. Sittagi see enam käis. Turtsus ja plärtus kuis jaksas. Ükshetk kütet enam ei tule. Arvasin et otsas, valasin juurde, ikka ei tule. Voolik, mis enne pumpa, täiesti sült ja kokku sulanud. Pika ke*i peale sai asi kahe püta peal podisema ja sõit võis alata.
Pilt

Pilt

Edasistest plaanidest pikalt ei pajata. Pildid räägivad enda eest. Mainimist väärt on vist asjaolu, et lihtsam on vanu plekke kasutada kui uusi. No nii mööda asju pole ma varem näinud. Terve päev läks selliste lihtsate asjade, nagu poritiibade ja põlle paika sättimiseks. Vaja ju kapoti jaoks vahed õigeks saada. Uut ust ei hakanudki külge proovima, sai vastu võetud otsus kasutada vanu uksi ja teha neile kerge muudatus.
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Hetkel olen kahevahel. Kas jätta tagatiibade õhurestid alles või mitte. Mis te arvate?
Pilt

Re: AZLK 2140 (1979/1986) ja MZMA 408 elite (1967) viirusboy

Postitatud: 02 Aug 2019 06:26
Postitas Martin2140
Õhurestid võiks siiski alles jätta. Minu arvates silma ei riiva ja tuul puhub vähemalt autost läbi kui vaja.

Re: AZLK 2140 (1979/1986) ja MZMA 408 elite (1967) viirusboy

Postitatud: 02 Aug 2019 17:17
Postitas marek
Peavalu mosse varuosaplekkidega on täitsa tuttav teema.
Tuli kohe meelde kui hästi endal nina kroomnurk varuosa tiiva külge algselt istus:
Pilt

Nüüd olen vaadanud, et nii mõnelgi autol on selline sobitamine enne värvimist vahele jäetud ning tulemus hiljem päris õudne.

Mina jätaks ka restid tagatiibadel alles. Neid reste on kahte sorti, vanematel masinatel kandilisemad ja uuematel ümaramad, et saab ka valida kumb rohkem meeldib.

Edu masinaga!

Re: AZLK 2140 (1979/1986) ja MZMA 408 elite (1967) viirusboy

Postitatud: 02 Aug 2019 19:32
Postitas Urukoer
See rest restiks aga ma jätaks pigem mõlemad lingid :)

Re: AZLK 2140 (1979/1986) ja MZMA 408 elite (1967) viirusboy

Postitatud: 03 Aug 2019 06:11
Postitas Martin2140
Kui sul seal rohelise peal on vene küünlad siis need viska kohe võimalikult kaugele. Endal ka hiljuti kogemus kus üks päev paned masima käima ja käib täitsa normaalselt, nädala pärast tahad autot garaasist välja ajada, ja 4 küünlast 1 veel on mis töötab. Sai ajutiselt kasutatud ngk-d peale pandud ja poole pöörde pill.