MZMA 408 1967 Marek
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: MZMA 408 1967 Marek
150 EUR pole üldse paha.Päris palju vidinaid ära tehtud. Küsimus,kus Pärnus see firma asub ,kus sa selle töö teha lasid?
Kui see muidugi pole miski saladus.
Kui see muidugi pole miski saladus.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: MZMA 408 1967 Marek
Koht sama, kus kõik liivapritsitööd olen lasknud teha: http://www.peltoc.com. Töökoda neil tegelikut Kivi-Vigalas, Pärnust 40 km Tlna poole. Töö korralik ja julgen soovitada.MAZ kirjutas:150 EUR pole üldse paha.Päris palju vidinaid ära tehtud. Küsimus,kus Pärnus see firma asub ,kus sa selle töö teha lasid?
Kui see muidugi pole miski saladus.
Tänaseks autol katus, kapott, mootoriruum ja pagassi sisu värvitud. Küljed vajavad veel eeltööd siit-sealt, mis proovin mingiaeg ära teha ning sellel aastal siiski auto üleni värvi alla saada. Kuigi nüüd pean juba Tartus olema, kuid küll Pärnu ka satub ehk.
Enda graafiku järgi peaks värvitöö ammu valmis olema ning aega ülegi jäänud, aga nagu ikka võtavad asjad kauem aega.
Re: MZMA 408 1967 Marek
Autoga ehituse poole pealt pole sel suvel midagi toimunud, juunikuu kulus tööasjade kokkutõmbamiseks ning edasi algas ajateenistus. Küll aga käisid vargad ca. kuu aega tagasi selles garaažis, kus mosse seisab. Ära viidi igasugu raud-kangid, heeblid, mutrivõtmed, pikendusjuhtmed jms. Kõik "normaalse" inimese jaoks väärtusetud mosse/lada/sapaka varuosad ja jupid jäid minu õnneks alles. Ainult värv rikuti mosse kapotil ära kuna igasugu kola sellel peale pandi, aga üsna õnnelikult läks veel võrreldes kaaskannatajatega Pärnu rajoonist viimastel aastatel.
Ja eile kui seal laialitõmmatud garaaži sisu korrastasin tuli üks mustlane kiirelt garaaži üle vaatama ja oma benzopilaad pakkuma. Sõitis rohelise Astraga, millel oli Poola numbrimärk. Nii et Pärnu inimestele hoiatuseks selline auto ja sellised tsurkad liikvel. Ja muidugi enda kapsaaeda ka, et korralik ukse sisene lukk tuleb paigaldada. Seda ikka raskem lahti saada kui mingit mõtetut tabalukku.
Ja eile kui seal laialitõmmatud garaaži sisu korrastasin tuli üks mustlane kiirelt garaaži üle vaatama ja oma benzopilaad pakkuma. Sõitis rohelise Astraga, millel oli Poola numbrimärk. Nii et Pärnu inimestele hoiatuseks selline auto ja sellised tsurkad liikvel. Ja muidugi enda kapsaaeda ka, et korralik ukse sisene lukk tuleb paigaldada. Seda ikka raskem lahti saada kui mingit mõtetut tabalukku.
Re: MZMA 408 1967 Marek
2015. aasta suvi auto seisis jälle lillegi liigutamatta kuna kaitseväest tulles olin suhteliselt vaene (100 euriga kuus ikka eriti ära ei ela. raha kõrvalepanemisest rääkimata).
Küll aga sai nüüd auto jälle ette võetud. Tegelikult puhkus juba pool kuud kestnud ja oli plaan päeva pealt autot tegema hakata, aga eht-eestlaslikult tähendas puhkus ikka kõigepealt kogunenud aiatööde ärategemist mis on nüüd lõpuks valmis.
Täna sai viimati (30.08.2013) autole kantud täitevkrunt ära lihvitud. Kartsin et täitevkrundiga (mille all ka happekrunt) kaetud plekk võib olla rooste läinud 3 aastaga seistes aga see kartus oli asjastu. Kui tolmukiht välja jätta oli tunne nagu polekski keretööd vahepeal pooleli jäänud.
Homme plaanis esitiivad jäädavalt külge sobitada ning esivõre ja kroom prooviks (päris suur töö arvatavasti) ning siis saab veel pahteldada ning ehk järgmine nädal viimase täitevkrundi peale lasta.
Küll aga sai nüüd auto jälle ette võetud. Tegelikult puhkus juba pool kuud kestnud ja oli plaan päeva pealt autot tegema hakata, aga eht-eestlaslikult tähendas puhkus ikka kõigepealt kogunenud aiatööde ärategemist mis on nüüd lõpuks valmis.
Täna sai viimati (30.08.2013) autole kantud täitevkrunt ära lihvitud. Kartsin et täitevkrundiga (mille all ka happekrunt) kaetud plekk võib olla rooste läinud 3 aastaga seistes aga see kartus oli asjastu. Kui tolmukiht välja jätta oli tunne nagu polekski keretööd vahepeal pooleli jäänud.
Homme plaanis esitiivad jäädavalt külge sobitada ning esivõre ja kroom prooviks (päris suur töö arvatavasti) ning siis saab veel pahteldada ning ehk järgmine nädal viimase täitevkrundi peale lasta.
Re: MZMA 408 1967 Marek
Tean seda 100euri kuus tunnet, üritan samuti seda auku täita. Edu mosuga!
Linnuvabriku garaaž
Re: MZMA 408 1967 Marek
Tänan, edu tarvis!
Esialgsest plaanist (nina kokku päevaga) sai antud ajaga teostatud ainult kundepoolse esitiiva sobitamine. Seega ajalist graafikut pole vist eriti mõtet pidada.
Lanžeroon/sisetiib ja poritiiva sisepind sai ka Dinitrol ML-iga kokku tehtud (ka logarid lähevad tulevikus alla). Tean, et igasugu korrosiooni tõrje tehakse pärast värvimist aga tiivad läksid jäädavalt ette nii et oli viimane võimalus osadesse kohtadesse pääseda.
Tiivad soovitaks kindlasti enne värvimist külge ära sättida. 2012 ilusti istunud tiivad tahtsid ikka üsna palju füüsilist (ja ka vaimset) mõjutamist, et rahuldavalt külge saaks. Ideaalist küll asi kaugel aga mina ise olen rahul, osaliselt on selline "nõukogude inimese" auto ja stiil veidi taotuslik (100 % originaali ei tule). Tiiba soovitaks paigaldada sellises järjekorras: esiteks kapoti serva alla jäävad poldid, siis ukse poole jääv külg (ülevalt alla suunas) ning viimaseks esipõlle külge minevad kinnitused. Proovisin mitmeid järjekordi ja nii tehes sain lõpuks parima tulemuse:
Edasi sai ninatükke ette proovitud. Soovitan uute varuosa tiibade kasutamisel ka kindlasti selle etapi läbi teha. Näiteks alguses istus vasak kroomnurk nii "hästi":
Ja ka teisel tiival oli olukord alguses sama hull kui et mitte hullem.
Vahemärkusena talvel vahetasin oma igapäeva autol (2004 Passat) esitiiba ning kõige odavama Taiwanis tehtud TangYang firma esitiiva kohta öeldi et ei saa seda elusees istuma ning mahavisatud aeg ja raha (et võta ikka A-tiib). Üks ühele muidugi kohe ette ei istunud (tuli ka leida õige poltide järjekord ja veidi "kuju" anda) aga võrreldes mosse tiibadega istus kokkuvõttes külge filigraanse ja ideaalse täpsusega.
Sellest tulenevalt kui järgmine kord mosse tiibu vahetaks siis ostaks neid varuosa või ka kasutatud tiibu igaksjuhuks mitmeid paare et kõige paremini sobivad isendid leida. Praeguste korral oli tunne et juhipoolse tiiva stantsija oli mosset ainult kaugelt näinud ja vist ka ainult pildi pealt.
Aga kokkuvõttes sai mosse oma "näo" jälle ette üle 7 aasta:
Suur tänu kasutajale Lepik pildil olevate vajalike juppide (kroomnurgad ja gabariidid) eest mis mul endal üsna närused olid.
Avastasin ka et kapoti pikk kroomliist on vahepealse ladustamise tulemusel kuhugi alla jäänud ja veits ebakaubanduslik mistõttu kui kellegil üle siis võib mulle pakkuda.
Aga edasi, nüüd siis saab viimast pahteldust alustada.
Veel värskemaid pilte:
http://nagi.ee/photos/mossepower/sets/3 ... &start=135
Esialgsest plaanist (nina kokku päevaga) sai antud ajaga teostatud ainult kundepoolse esitiiva sobitamine. Seega ajalist graafikut pole vist eriti mõtet pidada.
Lanžeroon/sisetiib ja poritiiva sisepind sai ka Dinitrol ML-iga kokku tehtud (ka logarid lähevad tulevikus alla). Tean, et igasugu korrosiooni tõrje tehakse pärast värvimist aga tiivad läksid jäädavalt ette nii et oli viimane võimalus osadesse kohtadesse pääseda.
Tiivad soovitaks kindlasti enne värvimist külge ära sättida. 2012 ilusti istunud tiivad tahtsid ikka üsna palju füüsilist (ja ka vaimset) mõjutamist, et rahuldavalt külge saaks. Ideaalist küll asi kaugel aga mina ise olen rahul, osaliselt on selline "nõukogude inimese" auto ja stiil veidi taotuslik (100 % originaali ei tule). Tiiba soovitaks paigaldada sellises järjekorras: esiteks kapoti serva alla jäävad poldid, siis ukse poole jääv külg (ülevalt alla suunas) ning viimaseks esipõlle külge minevad kinnitused. Proovisin mitmeid järjekordi ja nii tehes sain lõpuks parima tulemuse:
Edasi sai ninatükke ette proovitud. Soovitan uute varuosa tiibade kasutamisel ka kindlasti selle etapi läbi teha. Näiteks alguses istus vasak kroomnurk nii "hästi":
Ja ka teisel tiival oli olukord alguses sama hull kui et mitte hullem.
Vahemärkusena talvel vahetasin oma igapäeva autol (2004 Passat) esitiiba ning kõige odavama Taiwanis tehtud TangYang firma esitiiva kohta öeldi et ei saa seda elusees istuma ning mahavisatud aeg ja raha (et võta ikka A-tiib). Üks ühele muidugi kohe ette ei istunud (tuli ka leida õige poltide järjekord ja veidi "kuju" anda) aga võrreldes mosse tiibadega istus kokkuvõttes külge filigraanse ja ideaalse täpsusega.
Sellest tulenevalt kui järgmine kord mosse tiibu vahetaks siis ostaks neid varuosa või ka kasutatud tiibu igaksjuhuks mitmeid paare et kõige paremini sobivad isendid leida. Praeguste korral oli tunne et juhipoolse tiiva stantsija oli mosset ainult kaugelt näinud ja vist ka ainult pildi pealt.
Aga kokkuvõttes sai mosse oma "näo" jälle ette üle 7 aasta:
Suur tänu kasutajale Lepik pildil olevate vajalike juppide (kroomnurgad ja gabariidid) eest mis mul endal üsna närused olid.
Avastasin ka et kapoti pikk kroomliist on vahepealse ladustamise tulemusel kuhugi alla jäänud ja veits ebakaubanduslik mistõttu kui kellegil üle siis võib mulle pakkuda.
Aga edasi, nüüd siis saab viimast pahteldust alustada.
Veel värskemaid pilte:
http://nagi.ee/photos/mossepower/sets/3 ... &start=135
Re: MZMA 408 1967 Marek
Kui korralik see pikk liist peab olema? Ma ehk leian sulle parema olemasoleva asemele aga mitte uut.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: MZMA 408 1967 Marek
Nüüdseks vist ehk 95 % keretöödest lõppenud. Kohtadesse kust plekk lihvimisel välja tuli sai peale kantud happekrunt:
Ning seejärel kokku ca 4 liitrit (koos lahustiga) täitevkrunti mida ehk piisavalt sai et pinnad värvikõlbulikuks lihvida:
Nüüd viimane lihv ning vajadusel viimane pahteldus kus tarvis ning siis saab hakata värvikambrit sebima. Kodus õues ikka lõppvärvi peale ei lase sest mäletamist mööda oli värviliitri hind mingi 60-70 euri 3 aastat tagasi. Nüüd kindlasti veel kallim ning tahaks 1 korraga ja rahuldavalt värvitud saada.
Ning seejärel kokku ca 4 liitrit (koos lahustiga) täitevkrunti mida ehk piisavalt sai et pinnad värvikõlbulikuks lihvida:
Nüüd viimane lihv ning vajadusel viimane pahteldus kus tarvis ning siis saab hakata värvikambrit sebima. Kodus õues ikka lõppvärvi peale ei lase sest mäletamist mööda oli värviliitri hind mingi 60-70 euri 3 aastat tagasi. Nüüd kindlasti veel kallim ning tahaks 1 korraga ja rahuldavalt värvitud saada.
Re: MZMA 408 1967 Marek
"Viimane lihv" nüüd tehtud (2017):
Võrdluseks tulemus nüüd ka pildilt nähtavalt siledam kui pärast esimese täitevkrundi mahalihvimist oli eelmisel aastal (2016):
Silma järgi (peale vaadates) masin nüüd sile, aga käega katsudes vajab veel veidikene siit-sealt pahteldamist ning seejärel tuleb veel viimane krundikiht pärast mida peaks olema tulemus selline millega ka ise enam-vähem rahul oleks.
Et korralikult teha sai ka uksed uuesti eest ära võetud. Hingede juurest lihvimine ja eriti värvimine oleks jäänud veidi porno kui uksed küljes on.
Võrdluseks tulemus nüüd ka pildilt nähtavalt siledam kui pärast esimese täitevkrundi mahalihvimist oli eelmisel aastal (2016):
Silma järgi (peale vaadates) masin nüüd sile, aga käega katsudes vajab veel veidikene siit-sealt pahteldamist ning seejärel tuleb veel viimane krundikiht pärast mida peaks olema tulemus selline millega ka ise enam-vähem rahul oleks.
Et korralikult teha sai ka uksed uuesti eest ära võetud. Hingede juurest lihvimine ja eriti värvimine oleks jäänud veidi porno kui uksed küljes on.
Re: MZMA 408 1967 Marek
No, ka luugid ja esitiivad värvimise ajaks ikka maha
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!