IZ 412IE 1983 irukas

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
irukas
Postitusi: 180
Liitunud: 03 Sept 2013 18:28
Telefon: 55 81 505
Asukoht: Iru küla

Re: IZ 412IE 1983 irukas

Postitus Postitas irukas »

Praeguseks pole midagi uut toimunud, kui ainult sõitnud ning nipet näpet nokitsenud. Üks põhiline viga, mida taga ajasin oli klobin tagasillas. Järjekordselt piduritrumlit maha võttes avastasin poolteljes loksu ning ilmsiks tuli laager, mis oli no nii läbi kui üldse olla saab, Uus laager asemele ning kõik kõrvalised helid kadusid nagu võluväel. Süüte panin ka stroboga paika, nüüd käib mahedalt ja ei detoneeri.
Linnuvabriku garaaž
irukas
Postitusi: 180
Liitunud: 03 Sept 2013 18:28
Telefon: 55 81 505
Asukoht: Iru küla

Re: IZ 412IE 1983 irukas

Postitus Postitas irukas »

See nädalavahetus oli suuremat sorti sõitmine. Kokku sai vuratud üle 500 kilomeetri. Probleeme ei olnud ning pidas ennast kenasti üleval. Paaki täites oli üllatus kui suur kui kuluks sain 6.5l sajale.
Sai üks kohustuslik pilt ka ära tehtud ,nimelt oli porgandi esimeseks omanikus tolle mõisakooli direktor. Vanemad külaelanikud uurisid mosset ikka pikalt, oli ta ju ikkagi legendaarne direktorihärra moskvitš mis alati kõrgläikes säras.

Pilt
Linnuvabriku garaaž
irukas
Postitusi: 180
Liitunud: 03 Sept 2013 18:28
Telefon: 55 81 505
Asukoht: Iru küla

Re: IZ 412IE 1983 irukas

Postitus Postitas irukas »

Vahepeal midagi uut toimunud ei ole ainult kallanud ja tallanud. Kokku vuranud üle 2000 km ning erilisi probleeme ei ole olnud.
Mingihetk sai taga vähe rauda ja mulda veetud ajastukohase käruga. Mossega on vähemalt hea vedada, kuna tal madala pöördega jaksu on.

Pilt

Pilt

Mingihetk on vaja tegeleda tagaosaga. Vahetust vajavad veljed, mis viskavad üles alla (avad lopergused) ning ära võiks vahetada ka tagaamordid. Samuti oleks vaja leida taha porilapakad, ideaalis tahaks leida IŽ kirjaga.
Linnuvabriku garaaž
irukas
Postitusi: 180
Liitunud: 03 Sept 2013 18:28
Telefon: 55 81 505
Asukoht: Iru küla

Re: IZ 412IE 1983 irukas

Postitus Postitas irukas »

Pole ammu kirjutanud, vahelduva eduga sõidan, vahel rohkem, vahel vähem. Maha on vuratud kusagil 4 tuhande ringis. Erilisi probleeme pole olnud. Eile kavatses ainult bensupump alla anda, pagassist uus peale ja sõidab jälle. Üks suurem häda kipub muidugi olema, nimelt hakkab alla andma mootor, sõidab ja käib hästi aga õlisurve kole madal. Külmalt 3-4 soojalt tühikäigul vaevu üle nulli, sõites 1(Peal mehaaniline rõhukell). Pikemalt seisab siis viskab käivitades sinise pahvaka välja aga see pigem vananenud klapisääre tihenditest.
Vanaraua platsilt õnnestus saada selline 74a mootor, mis peaks kunagi mosse aistevahele saama.
Klapikambrikaane alt näeb ta välja selline.
Pilt

Pilt

Pilt
Linnuvabriku garaaž
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: IZ 412IE 1983 irukas

Postitus Postitas SanderV »

kui joppas siis joppas mootoriga... see puhas klapikambri kaas ei näita midagi... läksin minagi kord selle õnge, oli ilus puhas mootor (tundus nagu hästi hooldatud) aga mootor oli kõige nelja kepsuga õhtal, kolvirõngad puru, kolvidest tükid väljas, pikilõtku saaled leidsin üldse 1 kolvi seest :D aga edu masina ja mootoriga, endal ka õlirõhu probleemid :(
Kasutaja avatar
Martpoiss
Postitusi: 475
Liitunud: 29 Mär 2010 12:26

Re: IZ 412IE 1983 irukas

Postitus Postitas Martpoiss »

See sul juba puhastatud või leidsidki nii puhta mootori? :D
Käru vedamise kohta niipalju veel et üli hea on tagurdada, hea nähtavus ja rattad pööravad palju. Ise vean tavalist Respot aegajalt, politsei ei ole veel midagi öelnud praeguseni :P
irukas
Postitusi: 180
Liitunud: 03 Sept 2013 18:28
Telefon: 55 81 505
Asukoht: Iru küla

Re: IZ 412IE 1983 irukas

Postitus Postitas irukas »

Välimisel vaatlusel tundubgi puhas mootor olema kuna kasutusjälgi on vähe. Aga eks täpsema korrasoleku saab teada kui laiali võtab.
Linnuvabriku garaaž
irukas
Postitusi: 180
Liitunud: 03 Sept 2013 18:28
Telefon: 55 81 505
Asukoht: Iru küla

Re: IZ 412IE 1983 irukas

Postitus Postitas irukas »

Tükkaega ei ole midagi kirjutanud.
Vahepeal vahetasin mootori tolle vanaraua oma vastu ning nüüd toimib ja sõidab kenasti, poleks arvanud, et mosse nii vaikseks muutub, võrreldes vana motoga käib uus nagu sahinal.
Enne peale panekut võtsin alt igaksjuhuks ka karteri, olukord tip top, natuke seismisest vett ja mingit pehmet sodi.
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Ja lihtsalt üks pildike, papitükk avastab erinevaid lekkeid, õnneks ei ole veel midagi välja tulnud.
Pilt
Ülevaatus sai ka augustiga läbi, eks tuleb mõningad jubinad välja vahetada ning porgandi uuesti legaalseks tegema.
Linnuvabriku garaaž
irukas
Postitusi: 180
Liitunud: 03 Sept 2013 18:28
Telefon: 55 81 505
Asukoht: Iru küla

Re: IZ 412IE 1983 irukas

Postitus Postitas irukas »

Pühapäevane ilus ilm sai pühendatud porgandi remondile, vahetatud sai tagaamordid ning määritud erinevaid sõlmi, eemaldatud lõtkusi, pidurite puhastus ja reguleerimine jne.
Pilt

Alla sai proovitud ka ühte laia plekki tehtud omalajal tutikatest velgedest ning autoall käinud ei ole, näeb üsna hea välja aga kas need ka alla panen ei oska öelda.

Pilt

Pilt

Pilt

Tänasest siis ülevaatus tehtud ning saab kuni külmadeni veel sõita.
Niipalju kui ÜV andmeid meelde jäi.
Tagapidurite erinevus 14%
Esipidurite erinevus 12%
CO tuli peale tühikäigu mahakeeramist 3.8 peale (lubatud 4.5)
Ainsaks veaks võiks lugeda, et esiamordid tuleks ka vahetada vasakpoolne on suht kutu.
Linnuvabriku garaaž
irukas
Postitusi: 180
Liitunud: 03 Sept 2013 18:28
Telefon: 55 81 505
Asukoht: Iru küla

Re: IZ 412IE ja AZLK 2140 1983 irukas

Postitus Postitas irukas »

Täna sai õuele toodud kollane 1983 aasta 2140 "Sidrun".
Seisnud siis kuskil 20 aastat telliste otsas, mootor käivitus peale kontaktide puhastamist ja kütte andmisest mõnest pöördest ning käib üsna rahulikult, hääl on küll mehine kuna püksid on läbi.
Istmed on musta värvi ning täitsa heas korras, juhiistmel on väikene õmbluse rebenemine.
Kere keevitust praktiliselt ei vaja, kuna eelmine on korralikult kahurimäärdega asja sisse konserveerinud. Läbivat roostet hetkel ei tuvastanud. Tööd vajaks rohkem tehniline pool ning siduri peasilinder on täiesti kinni.

Pilt

Homme valges teen rohkem fotomaterjali.
Linnuvabriku garaaž
Vasta