7. leht 100-st

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 18 Apr 2010 10:37
Postitas Varblane
MAZ kirjutas:
via kirjutas: Kere paistab su pirukal ikka "vanaraua" veoga, "postipiduriga", vms. ää tapetud olema, lausa läbivajunud ...
Mida see tähendama peab? :err
Seda tähendab, et iga hetk vajub pooleks. :lol

Eriti selle pildi pealt näha:
Pilt

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 18 Apr 2010 11:21
Postitas saarlane
nad ongi sellised minuarust.

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 29 Sept 2010 21:21
Postitas MAZ
Kuna pole seda teemat enam väga ammu uuendanud teen siis siinkohal lugejate huvides selle paranduse:

Viimanekord kui siin sai aktiivselt postitatud tekkis küsimus,et kas kere siis on kõver või ei
tegelikult ega ikka pole küll. Lihtsalt pilt sattus sellise nurga all tehtud olema,mis tekitab
illusiooni,et kere oleks "banaaniks" vajunud. Ise ka seda fotot vaadates
ja asjast mitte midagi jagades võinuks sama järelduse teha.Seega ei maksa ilmselt kohe esimses foto alusel
teha alati järeldusi.

Aga alustan siis sealt kus viimati pooleli jäin.

Mai 2010
Terve kuu aega kulus kutsekooli lõpetamisele, mossega sai ka aeg ajalt paar tiiru tehtud ja
uuritud siis ,kust või miks tuleb õli kollektorile. Selgus,et ei tule klapikambri kaane juurest mitte tilka ka,
tegelikult on kollektorit spilka ilmselt keeratud mõnda õlikanalisse(õli valgub vaid esimese silindri juurest) ja sealt immitseb õli mootori soojenedes kollektorile. Selle vastu ei oskagi midagi ettevõtta, tuleb lihtsalt leppida sellega esialgu.
Vaikselt hakkasin demontaaziga tegelema ja üleliigseid asju eemaldama nii seest kui väljast.
Pilt
Pilt
Mõned pildid ka põhjast kuudi osa pealt.
Pilt
Pilt
See juures tahaksin mainida,et nii palju kui ma neid pirukamossesid üldse näind olen on
tagaosa kasti põhi ja paak väga mädad olnud sellel autol tundub aga olema selles suhtes ikka väga hea seis.
Paak lausa uus ja põhi ka seest ja väljast üsna roostevaba.
Kolmas asi on need plaadid ,mis käivad kuudi/kasti põhja need on ka tavaliselt olnud
ära tambitud kuna seal veeti igasuguseid asju siis mõnedel autodel olid need plaadid ikka
väga ära defirmeerunud olnud.Ja nagu ikka saada neid uue tagavara osana oli
üsna võimatu, seda oskasid mulle endised varustajad rääkida.


Esimses asjana siis võtsin ette seest korrosiooni tõrje. Kõik pinnad said ära lihvitud kus rooste oli ja kaetud happekrundi ja mastiksiga.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Ära võetud vana esipõll osutus roostest liiga puretud olema, lisaks oli ka kõver. Pildilt
see hästi ei paista aga plekk oli mõnest kohast ikka väga hõredaks roostetanud, päästa polnud midagi seal enam v.a tulekinnituse prillid
Pilt
Palju suurem töö aga oli hoopis näidikuplokki vahetamine( tänud see juures kasutajale Kevin68 inglis keelsete kirjadega näidiku plokki eest).
Aga tehtud see sai ja sai ka tolm ära puhastatud armatuur alt.
Paigaldasin ka sisse Avto Ural-2 aga sealt tuleb vaid rõvedat sääse pininat hoopis, ma ei kujuta ette,mis selle raadiol viga saab olla aga ilmselt on
mõtekam teine raadio panna juba otsida.
Pilt
LIsaks otsustasin tiivapealsete peeglite kasuks, ühe ma sain vanametalli kokkuostust aga siiani pole leidnud sobivad paarilist.
Pilt
Näidikuplokk peale paigaldamist, ainus viga on,et küttenäidik vajaks kalibreerimist.
Pilt
Siin ka siis need plaadid, millest eespool juttu oli.

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 29 Sept 2010 21:28
Postitas MAZ
Juuni 2010
Kuu mille osa oskan vaid öelda,et üle üldine igasuguste sündmuste kiire areng.
Juuni alguseks oli seis selline,et salongist oli tehtud ja kapotialune sai ka üle käidud.
Edasi oli vaja liikuda kuudi poole ja uurida ka põhja all toimuvat.
Juuni alguses oli selline seis
Pilt
Ka üks foto,milline nägi kuudi sisemus välja enne värvimist, muidugi sai seda ka pestud ja natuke ettevalmistatud,et üldse sinna värvida kannataks midagi.
Pilt
Ostsin 25.- kohalikust komisjoni kauplusest sellise toreda asja.
Pilt
Pilt
Ning peale värvimist siis seest ja ka plaadid said uue värvi peale, kõik puhas käsitöö.
Pilt
Sain ka miskid porikummid kuid pole kindel,et need tulevad mosse külge.
Pilt
Natuke kaasavara ka,mis mossega sain.
Pilt
Tegin 200.- investeeringu ja ostsin ühe natuke mitteoriginaalse kuid päris paksust plekist
koperatiivi põlle. Kuna ma esialgu nagu nii originaalsusele ei pretendeeri selle autoga vaid enam tänaval liikumiseks
siis mulle see põll sobis ideaalselt.
Pilt
Kuid külge sobitamine oli paras leiutamine kuid suure hädaga siiski külge ta sain.
Avastasin,et tagumised lehtvedru puksid olid ka ära surnud ja osaliselt puru juba, kuid selle töö otsustasin edasi lükata, kuni tähtsamad asjad tehtud.
Pilt
Iluvõre puhastamine oli üsna huvitav tegevus
Pilt
Pilt
Altpoolt tuli juba roostet läbi vähe haaval,mille üle ma ei imesta.
Kuid hea on see,et märk iluvõrel oli terve, seda saada on ka üsna keeruline.
Enamasti on see paljudel autodel puru olnud.
Pilt
Avastasin,et vanadest lao jääkidest on mul üks tuliuus laterna hoidmise prill olemas
ja ega midagi, läks sisuliselt käiku ka.
Pilt
Armatuuri polstreid ja istmeid sa selle vasakpoolse vahendiga töödeldud.
Dinitrol ML said sisepinnad määritud sealt,kust oli vaja.
Pilt
Iluvõre ja laternahoidmise prillid peale töötlemist.
Kokkuvõtvalt juunikuu oli üsna produktiivne, kuigi enamasti kulus aeg pisitöödele aga ei saaks öelda,et tegu oleks olnud vähem tähtsate asjadega.

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 29 Sept 2010 21:33
Postitas MAZ
Juuli 2010
Kuumalaine oli ikka jube, tööd teha väljas suht võimatu kohati. Maapiirkondades liikus natukegi õhk ringi
samal ajal linnas oli asi ikka väga hull.
Et,mitte öelda,et juulikuu oli üsna aiataha läinud, vähemalt mossega tegelda ei jõudnud kord ilm oli palav siis pidin kusagil tööl veel olema
ja nii see aeg kadus kuhugi.
Pilt
Ostsin 15.- bensiini filtri,et paagist tulevat võimalikku sodi ja vett kinni püüda.
Siiani teeb ta oma tööd üsna edukalt.
Pilt
Tegin ka investeeringuid ja ostsin värve jm kuluvaid asju autole,mida mul polnud.
Pilt
Ühel päeval avastasin,et selline kilometraas on juba täis sõidetud.
Vahepeal olid herilased teinud autoalla pesa, tuli neile mürki lasta ja nad minema ajada,sest
muidu auto juurde minemine oli üsna tülikas,ilma,et oleksid nõelata saanud.
Juuli lõpus vastu augustit käisin seda isendit lammutamas:
Pilt
Siit sain üsna palju häid asju omale, kuigi kere oli parajalt mädanik selle autol.
Nt Moskvich412 kirjaga klapikambri kaane ja palju muud.
Stanged olid ka mädad, neid ma ka võtma ei hakanud, kuigi fotolt tunduvad jube korralikud.
Tegelikkuses olid nad ikka väga kehvas seisus.
Kahju on sellest mossest mul küll kuna tundsin selle auto omanikku ja auto elulugu üsna detailselt.

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 29 Sept 2010 21:40
Postitas MAZ
August 2010
Saabus ükskord see päev,kus tuli võtta vastu otsus,kas kuudiga või ilma.
Paraku langes otsus kuudita mosse kasuks, sest talvekorter kuhu ta läheb on paraku nõnda madala katusega,et sinna koos kuudiga sisse ei mahu.
Lisaks on kuudile vaja ühte uut ust ja seda on suht keeruline leida ning ülevaatluse onudega
hakata roostes uksepärast vaidlema pole vist ka mõtet.
Pilt
Ja nii ta maha tuli, ütlen,et kuuti ma minema ei viskanud panin kuiva kohta seisma ja paremaid aegu ootama.
Mine tea võib olla kui ma kunagi otsustan selle auto originaaliks teha võib seda kuuti veel vaja tulla.
Pilt
Pilt
Originaal poldid said oma karpi ja lähevad kunagi tsinkimisse ilmselt.
Pilt
Avastasin,et olin kunagi saanud VAZ 2101 tarbeks Tsehhi esilaternad kuna mossel olid laternad viletsad
otsuatasin,et proovin need ära, kas või katse mõttes ehk näitavad paremini kui vene omad?
Pilt
Panin väiksema rooli ka, muide tegu täiesti uue rooliga,mis varem autot polnud näinud ka
saadud endistest kolhoosi lao jääkidest.
Pilt
Nostalgline kalender ka autosse 1985.a
Ja nii need keretööd algasid..
Pilt
Pilt
Pilt
Miks vasak tiib nii kirju on seda ma seletada ei oska.
Aga matiks kere katus ja kapott,uksed said ning tuli kätte päev need üle värvida,
selleks pidin tuttavalt vastava töövahendi rentima.
Pilt
Pilt
Ettevalmistused enne värvimist, kõik osad,mida üle värvida ei soovinud said kinni kaetud.
Ning tulemused:
Pilt
Pilt
Pilt
Edasi oli pahteldamise ja lihvimise rõõmud ja mured..
Pilt
Pilt
Mõlemal tagaosal on tiivakaared vahetatud, päris 100% sirgeks neid ei saa,sest
keevitusega on plekk sissepoole kaardu läinud ja ,et saada asja ideaalseks,peaks
vanakeevituse lahti lõikama ja kõik uuesti tegema üles see tähendab korralikult õige keevitusega
asi ära teha.

Vabandan,ette kirjavahe märkida võimalike puudimise ja kirja vigade eest. Jutt sai seekord lühikese võitu aga pildimaterjali on selle eest rohkem. Septembri kuu kokkuvõte tuleb oktoobris ;)
Kui kellegil küsimusi on kuulan ära ja vajadusel kui aega saan seletan mõnda protsessi laiemalt lahti.

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 29 Sept 2010 21:46
Postitas indrek06
Väga tubli töö oled ära teinud! :beer Tahaks enda mosse ka juba valmis saada. :D

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 29 Sept 2010 22:20
Postitas kOll
Tore näha, et asjad arenevad.
Loodetavasti siis järgmisel Mossede Suursõidul üks auto jälle rivis juures ;)

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 01 Okt 2010 09:17
Postitas MAZ
September 2010
Peamine asi,mis muret valmistab on teema,et kas saab nüüd sellel aastal värvitud või ei?
KUna renditud kompressori pidin tagasi andma juba augustis ja vahepeal keretööd käisid täies hoos
ning nüüdseks on asi nii kaugel,et tuleks korra veel üle kruntida ja siis võib sisuliselt üle värvida lõplikult.
Kuid selle viimasega on olnud paras kadalipp, kord ilm siis jälle on kompressori saamine tuttava
käest olnud üsna keeruline.
Jah idee on ise ära värvida see auto, kambri jaoks pole lihtsalt raha. Ning kui lasta
kohaliku teenuse pakkuja juures teha siis tuleb kindlasti 5000.- väljaminekuga arvestada.
Ise enesest pole ka võimatu,et ma võin hoopis selle kasuks otsustada kui nii palju on
juba vaeva nähtud.
Siinkohal räägiks ka mõnedest visioonidest:
Pilt
Proovisin seda esimese põlvkonna ilukilpi ja 2140 kilbivõru ja tundus,et need sobisid autole väga edukalt.
Kuigi selle kilbiga on ka üks mure, neid on 4 tk aga 2 tk on tõsiselt kriimustada
saanud ja see nagu rikuks asja ära. Kuid see on pigem kõrvaline teema millega oma pead vaevata.
Pilt
Sai ka erinevaid istmekatteid proovitud, need praegused on lääneauto omad või miskid universaalsed.
Kuid mul on ka pleekinud rohelised esiistme katted vene ajast. Küsimus on olnud kumma kasuks peaks otsustama
siis?
Vahepeal said uued küünlad ja jagajakaas autole peale ostetud
Pilt
Sain ka tuttavalt tema kombi mossest jäänud uksepolstrid.
Pilt
Tegu omavalmistatud tagaluugiga ühelt teiselt kasti mosselt,mis veel
2.a tagasi liikluses osales. Luuk on sirge ja kõik toimib, see,et tegu pole originaaliga
mind ei häiri üldse. Kasti enda peale tuleb presendist katte,et vihma sisse ei sajaks.
Luuk ja vasakjuhi uks ning paar pisidetaili tuleb veel üle käija.
Vasak uks paraku läheb välja vahetamisse ilmselt, põhjus selles,et ei saa ust lukku panna ja uks on ka
mõnusalt viltu ees lisaks ei töötanud ka aknatõstmise mehhanismid.
Teine vasak uks on momendil tallinnas ja sealt tuleb ta ära tuua ning ettevalmistada.

Rehvid pean ka ostma ilmselt teised,vene omadest on mul vaid üks korralik jooks ja see
ka 408 mõeldud. Seega pean vist 2105 veljele pandud rehvid mosse velgedele laskma ringi tõsta.
Oli ka mõte,et võiks taha panna Luazi rehvi aga kardan,et asfaldil sõites kulub see
rehv väga kiiresti ära ja pidamist märja ja vesiliu korral selle rehviga ei ole,
mitte mingisugust. Samas ma hakkan selle autoga ilmselt enam maapiirkondade kehvadel
teedel sõitma seega ehk polegi see kõige viletsam mõte?

MOmendil pean osadest juurde ostma vaid:
Tiivapeegeli, teise Avto-Ural 2 kui ma ei otsusta just Lääne raadiole üle minna,
üks Izh kirjaga porikummi ning rehvid ka. Istmede osas arvam,et esialgu jäävad need samad
kui paremaid ei saa kusagilt.

Autol endal on veel sellised asjad teha:
- summuti torude liitekohad tihedamaks,et sealt heitgaase välja ei lekiks
- tagumised lehtvedrupuksid vahetada
- esisillal rooliotsad üle kontrollida
- põhja alt puhastada ja mastiksiga katta
- tagasild puhastada ja üle värvida
- uks, tagaluuk jm pisi osasid värvimiseks ettevalmistada
- auto lõppvärvimisse viia ja kokkuladuda
Ning ega ongi kõik siis kui kõik see tehtud võib ülevaatlusele minna.

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 01 Okt 2010 11:15
Postitas stern100
MAZ kirjutas:September 2010

Jah idee on ise ära värvida see auto, kambri jaoks pole lihtsalt raha. Ning kui lasta
kohaliku teenuse pakkuja juures teha siis tuleb kindlasti 5000.- väljaminekuga arvestada.
Ise enesest pole ka võimatu,et ma võin hoopis selle kasuks otsustada kui nii palju on
juba vaeva nähtud.
Minu mosse värvimine läks maksma 1000 krooni. :D Ise tegin eeltööd kõik, kinnikatmised jne. Ei värvitud õues päikese all. Olid ikka normaalsed tingimused ja voolama ei lastud. Värv läigib ühtlaselt.