AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.108
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Paigaldasin sama tootja pihustiotsad diiselvectrale kevadel. Eks ta üks säästuvariant on, Delphi otsasid ei raatsinud osta kuna masina enda turuväärtus 500€ ringis. Tänaseks olen pea 10000km maha sõitnud ja tõrkeid pole täheldanud. Suurim erinevus oli väände mõningane kasv madalatel pööredel.
Eks lõplik tõde selgub nüüd tehnoülevaatusel - eelmine aasta oli tahmasus 0,99.
Eks lõplik tõde selgub nüüd tehnoülevaatusel - eelmine aasta oli tahmasus 0,99.
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977
AZLK 2140 "Rallye" 1977
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
No siis järsku pihustil auk suurem või pihustisurve sai madalam teistest vanadest. Eks seal kõik asjad loevad. Ja kui sõidab siis pole häda.hard0 kirjutas:Paigaldasin sama tootja pihustiotsad diiselvectrale kevadel. Eks ta üks säästuvariant on, Delphi otsasid ei raatsinud osta kuna masina enda turuväärtus 500€ ringis. Tänaseks olen pea 10000km maha sõitnud ja tõrkeid pole täheldanud. Suurim erinevus oli väände mõningane kasv madalatel pööredel.
Eks lõplik tõde selgub nüüd tehnoülevaatusel - eelmine aasta oli tahmasus 0,99.
Algeselt sai ju Mossele paigaldatud Golfi otsad. Käivitus hästi aga küttekulu liiter rohkem sajale. Peale seda sai otsitud teised otsad.
No kui juba 10 tuh. maha aetud ja häda pole siis peaksid kestma küll.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Täna sai siis isand Lepiku käest uued talvepapud ära toodud. Mõõt-175/70. Vallai sprotid. Pisut on madalamad kui praegused aga talveperioodil vast tuleb isegi kasuks. Kahju muidugi,et naklu sees polnud aga pole hullu,järsku korjan teepealt kokku.
Tänud!
Tänud!
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Hääd uut aastat!
Aastavahetuse paiku tuli minu telefonile üks imelik sõnum:
Ära näp moori tisse,roni parem Perkinsisse.
Anna talle nahvtat siis saad sõita vahvalt.
Headuutziiz.
Petka Sidorov
Peeter Kolga-Jaanist tegi siis sellise salmikese. Vahva mees. Tegelt ta juba teadis,et mul auto pea kuu aega seismas ja andis soovitusi..... ma siin tegelen kõrvaliste asjadega....
Nimelt kolmas silinder hetkel jaheda mootoriga vaga. Kui soojeneb,võtab järgi. Klapikambrikaane korki maha keerates on seal mingit sutsumist või kõlli kuulda. Ilmselt lahjemat sorti viga-klapp ära põlenud. Hullemal juhul muud hädad. Seda viga märkasin sügisel ja see suurenes vaikselt. Ilmselt ikka klapp aga peab kaane maha võtma. Pole tahtmist külmaga jännata olnud ja teisi saane ka siin hulgim millega liikuda. Eks vaatan mõne soojema ilma ja siis teen uuringu ära.
Kõigile siis veelkord selleks aastaks kõike paremat!
Toomas
Aastavahetuse paiku tuli minu telefonile üks imelik sõnum:
Ära näp moori tisse,roni parem Perkinsisse.
Anna talle nahvtat siis saad sõita vahvalt.
Headuutziiz.
Petka Sidorov
Peeter Kolga-Jaanist tegi siis sellise salmikese. Vahva mees. Tegelt ta juba teadis,et mul auto pea kuu aega seismas ja andis soovitusi..... ma siin tegelen kõrvaliste asjadega....
Nimelt kolmas silinder hetkel jaheda mootoriga vaga. Kui soojeneb,võtab järgi. Klapikambrikaane korki maha keerates on seal mingit sutsumist või kõlli kuulda. Ilmselt lahjemat sorti viga-klapp ära põlenud. Hullemal juhul muud hädad. Seda viga märkasin sügisel ja see suurenes vaikselt. Ilmselt ikka klapp aga peab kaane maha võtma. Pole tahtmist külmaga jännata olnud ja teisi saane ka siin hulgim millega liikuda. Eks vaatan mõne soojema ilma ja siis teen uuringu ära.
Kõigile siis veelkord selleks aastaks kõike paremat!
Toomas
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Õhtust!
Vahepeal olin pikalt tõbine ja suurt remondiga ei tegelenud. Leidsin ühe ilusa ilma ja lõin potil kaane maha. Nii nagu algul arvasin,nii ka oli. Kolmanda silindri väljalaskeklapp laskis diiselkütet larinal läbi. Samuti ei pidanud esimese ega neljanda silindri väljalase... Kolmanda klapi august jooksis lausa ojana.... võibolla paistab isegi pildilt. Kilomeetreid otseselt kokku ei löönud aga üle 23 tuh. kindlasti. Klapp ise polnud ära põlenud aga kandis terve tööpinnaga ,samuti oli juhtpuks täiesti läbi. Ristipidi kaant oli lausa lohu sisse kulutanud. Oli õige otsus mitte autot ennem kasutada kui alles siis kui viga leitud.
Jääb veel arutada miks nii väikese läbisõidu järel asi remonti vajab. Mõtteid on. Kas tegu meistri veaga,süüde liiga hiline või lihtsalt loomulik asi. Kuna meister vaatas kaane eelmine kord üle,ei mõista midagi kosta. Olen sama meistri abi kasutanud ka ennem ja ei kurda,pealegi oli ju tegu vana asjaga,mitte tuliuuega. Samuti oleme siin sõbraga arutanud,et mine seda kütust tea..... No ei oska mõelda. Igaljuhul sai kaan juba sama meistri juurde viidud. Kahjuks jäime pea samal päeval vist korraga tõbiseks. Hetkel asi seisab ja katsume siin ennast tohterdada.
Kaant maha võttes olin päris hädas. Kaan oli kinni tagantpoolt. Ühe tikkpoldi ja kaane vahele oli miskit tekkinud mis roostetama pani ja tänu sellele ei tahtnud kaan maha tulla. See tikkpolt lausa pildilt näha,vasakul üleval nurgas. Mingi tunni jagu jantisin selle kaane mahasaamisega. Selle kangutamise peale lõhkusin ka tihendi ära aga ausaltöeldes ega kahju polnud,nagunii tuleb jälle uus panna. No eks näis mis edasi.
T.
Vahepeal olin pikalt tõbine ja suurt remondiga ei tegelenud. Leidsin ühe ilusa ilma ja lõin potil kaane maha. Nii nagu algul arvasin,nii ka oli. Kolmanda silindri väljalaskeklapp laskis diiselkütet larinal läbi. Samuti ei pidanud esimese ega neljanda silindri väljalase... Kolmanda klapi august jooksis lausa ojana.... võibolla paistab isegi pildilt. Kilomeetreid otseselt kokku ei löönud aga üle 23 tuh. kindlasti. Klapp ise polnud ära põlenud aga kandis terve tööpinnaga ,samuti oli juhtpuks täiesti läbi. Ristipidi kaant oli lausa lohu sisse kulutanud. Oli õige otsus mitte autot ennem kasutada kui alles siis kui viga leitud.
Jääb veel arutada miks nii väikese läbisõidu järel asi remonti vajab. Mõtteid on. Kas tegu meistri veaga,süüde liiga hiline või lihtsalt loomulik asi. Kuna meister vaatas kaane eelmine kord üle,ei mõista midagi kosta. Olen sama meistri abi kasutanud ka ennem ja ei kurda,pealegi oli ju tegu vana asjaga,mitte tuliuuega. Samuti oleme siin sõbraga arutanud,et mine seda kütust tea..... No ei oska mõelda. Igaljuhul sai kaan juba sama meistri juurde viidud. Kahjuks jäime pea samal päeval vist korraga tõbiseks. Hetkel asi seisab ja katsume siin ennast tohterdada.
Kaant maha võttes olin päris hädas. Kaan oli kinni tagantpoolt. Ühe tikkpoldi ja kaane vahele oli miskit tekkinud mis roostetama pani ja tänu sellele ei tahtnud kaan maha tulla. See tikkpolt lausa pildilt näha,vasakul üleval nurgas. Mingi tunni jagu jantisin selle kaane mahasaamisega. Selle kangutamise peale lõhkusin ka tihendi ära aga ausaltöeldes ega kahju polnud,nagunii tuleb jälle uus panna. No eks näis mis edasi.
T.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Ongi aeg nurgast roheline võtta ja tööle panna. Las see ka vahel nuusutab õhku koduuksest kaugemal
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
No veel vara,veel vara.
Täna klapimeister helistas ja ütles,et kaan pea-aegu valmis aga soovitas siiski lihvija kätte anda. Oma mõõteriistadega kontrollides oli märganud,et kaan keskelt lohkus vähemalt 0.10 mm. jagu. Veel märkis ära,et pesad oleks nagu nihkesse läinud... no ei tea. Igaljuhul mäletan,et eelmine kord kui ta kaant surkis,pealt maha ei lihvinud. Minu käes pole mootor ka kuuma saanud seega asi lihtsalt vanaduses. Oli lihvinud uued klapid sisse,üks juhtpuks ka vahetatud. Mul siin juba ammu paari mootori jagu peenemaid varuosi tagavaraks ostetud,seega remont kaua aega ei võta. Hinnad ka soodsad-näiteks juhtpuks pisut üle euro... klapid seal 6-7-8€ kanti tk. Plokikaanetihend võis olla seal 40 tuuri.
Roheline juba niikaua seisnud,et ühe poole alt ukseääred pehmed ja ülevaataja kurtis,et tagumine poolraam paistab õite õhuke.... Ilmselt peaksin rohelise käimasaamiseks hulga vaeva nägema. Hetkel ikka tõbine ja suurt jõudu midagi teha pole. Lasen vana rada pidi edasi,sinine peab käima saama.
T.
Täna klapimeister helistas ja ütles,et kaan pea-aegu valmis aga soovitas siiski lihvija kätte anda. Oma mõõteriistadega kontrollides oli märganud,et kaan keskelt lohkus vähemalt 0.10 mm. jagu. Veel märkis ära,et pesad oleks nagu nihkesse läinud... no ei tea. Igaljuhul mäletan,et eelmine kord kui ta kaant surkis,pealt maha ei lihvinud. Minu käes pole mootor ka kuuma saanud seega asi lihtsalt vanaduses. Oli lihvinud uued klapid sisse,üks juhtpuks ka vahetatud. Mul siin juba ammu paari mootori jagu peenemaid varuosi tagavaraks ostetud,seega remont kaua aega ei võta. Hinnad ka soodsad-näiteks juhtpuks pisut üle euro... klapid seal 6-7-8€ kanti tk. Plokikaanetihend võis olla seal 40 tuuri.
Roheline juba niikaua seisnud,et ühe poole alt ukseääred pehmed ja ülevaataja kurtis,et tagumine poolraam paistab õite õhuke.... Ilmselt peaksin rohelise käimasaamiseks hulga vaeva nägema. Hetkel ikka tõbine ja suurt jõudu midagi teha pole. Lasen vana rada pidi edasi,sinine peab käima saama.
T.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Vahepeal sain plokikaane lihvija käest kätte. Täitsa õige otsus oli,kaan parasjagu kõver. Viisin kaane klapimeistri juurde tagasi. Nüüd ootan kunas valmis saab.
Väike edasiminek. Põllumehe kaubamajast sai jälle asju tellitud. Klapi juhtpukse hulgim. Kuna tüki hind ainult 0.81 senti siis sai võetud mitu jooksu. Pean mainima,et aastaid tagasi treisin Mosse 412 juhtpukse ümber Perkinsi jaoks... praegu tundub see räige raiskamisena...kuna Mosse juhtpuksid suhteliselt defitsiit. Igaks juhuks sai ka klapilihvimise pastat võetud. Endal siin mingit veneaegset olemas aga liiga peenike. Keegi kuskil kurtis,et osad pastad ei pidanud üldse head olema,endal kokkupuude puudub. Üldse PM. teenindus 5+ võrreldes mõne teise tuntud kauplusega.
Vahepalaks ühes tuntud firma kaupluses kus suur majaesine autodest tühi,peale minu üks klient riiulite vahel ja müüja kiirustab klienti takka,kas võtad või ei võta,temal kiire, vaja kaupa tagaruumi harutama minna..... Hetkeks tekkis mõte,et huvitav,ma esimest korda selles poes ja...... järsku peaksin teine kord tulema,kui müüjal aega on. See,et ma pisut lobisesin pikemalt,see ei lähe arvesse..... Ma ei jõua kahjuks maailma parandada,liigitan selle poeskäigu lihtsalt huumorinurka. Aga käiakse ikka selles poes kus sind oodatakse. Ja võib ju igavene uhke pood olla,reklaamiks kõrge teeninduskultuur.....jne. Aga minu rahakott oli kassa juures pea-aegu lahtiste lõugadega,ei see lugenud...
T.
Väike edasiminek. Põllumehe kaubamajast sai jälle asju tellitud. Klapi juhtpukse hulgim. Kuna tüki hind ainult 0.81 senti siis sai võetud mitu jooksu. Pean mainima,et aastaid tagasi treisin Mosse 412 juhtpukse ümber Perkinsi jaoks... praegu tundub see räige raiskamisena...kuna Mosse juhtpuksid suhteliselt defitsiit. Igaks juhuks sai ka klapilihvimise pastat võetud. Endal siin mingit veneaegset olemas aga liiga peenike. Keegi kuskil kurtis,et osad pastad ei pidanud üldse head olema,endal kokkupuude puudub. Üldse PM. teenindus 5+ võrreldes mõne teise tuntud kauplusega.
Vahepalaks ühes tuntud firma kaupluses kus suur majaesine autodest tühi,peale minu üks klient riiulite vahel ja müüja kiirustab klienti takka,kas võtad või ei võta,temal kiire, vaja kaupa tagaruumi harutama minna..... Hetkeks tekkis mõte,et huvitav,ma esimest korda selles poes ja...... järsku peaksin teine kord tulema,kui müüjal aega on. See,et ma pisut lobisesin pikemalt,see ei lähe arvesse..... Ma ei jõua kahjuks maailma parandada,liigitan selle poeskäigu lihtsalt huumorinurka. Aga käiakse ikka selles poes kus sind oodatakse. Ja võib ju igavene uhke pood olla,reklaamiks kõrge teeninduskultuur.....jne. Aga minu rahakott oli kassa juures pea-aegu lahtiste lõugadega,ei see lugenud...
T.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Õhtust!
Eila sain siis plokikaane meistri käest kätte. Kontrollisin veel üle ja panin sinna külge kõik osad tagasi mis vaja. Nüüd pole muud kui oodata pehmemat ilma. Meister ütles,et ta vaatas alguses kõik klapid üle ja kontrollimise käigus oli pidanud ainult kaks...... Nüüd on siis vahetatud üks juhtpuks,uued sääretihendid ja kõik klapid. Mis põhjusel asi nii kähku riknes,jäigi arusaamatuks.... Eks näeb siis edaspidi palju seekordne remont vastu peab.
T.
Eila sain siis plokikaane meistri käest kätte. Kontrollisin veel üle ja panin sinna külge kõik osad tagasi mis vaja. Nüüd pole muud kui oodata pehmemat ilma. Meister ütles,et ta vaatas alguses kõik klapid üle ja kontrollimise käigus oli pidanud ainult kaks...... Nüüd on siis vahetatud üks juhtpuks,uued sääretihendid ja kõik klapid. Mis põhjusel asi nii kähku riknes,jäigi arusaamatuks.... Eks näeb siis edaspidi palju seekordne remont vastu peab.
T.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Vahepeal siis kuulda olnud,et tulemas uued seadused mis lubavad autodel nii veljesid,rehve kui ka mootoreid vahetada ilma suuremate piiranguteta. Mossemehed võivad siis oma autole toppida igasuguseid võimsamaid mootoreid,laiemaid rehve jne. Minuarust üks mõistlik ja arukas seadus. Lõpeb ära igasugune jama ja kõik aretajad saavad tegeleda oma lemmikteemaga. Jääb ära igasugune kottimine....
No mul näiteks soov oma autole 14 tollised veljed koos rehvidega alla panna. Põhjuseks siis see,et oleks hea mööda auklikke teid kolistada ja kuna olen siiani saanud ka mingi aeg külavahel neid rattaid proovida.... siis auto muutus hulga vaiksemaks. Sõiduomadused ka kehvemaks ei läinud. Seega nüüd pole muud,kui oodata,et kaine mõistus võidaks. Vahepeal lõin juba käega kui keegi head veljematerjali pakkus,nüüd siis ilmselt tuleb hakata jälle otsast pihta kogumisega.
Perkinsi mootorit ma oma autolt minema ei viska kuna jään ikka selle vana hea asja juurde.
No mul näiteks soov oma autole 14 tollised veljed koos rehvidega alla panna. Põhjuseks siis see,et oleks hea mööda auklikke teid kolistada ja kuna olen siiani saanud ka mingi aeg külavahel neid rattaid proovida.... siis auto muutus hulga vaiksemaks. Sõiduomadused ka kehvemaks ei läinud. Seega nüüd pole muud,kui oodata,et kaine mõistus võidaks. Vahepeal lõin juba käega kui keegi head veljematerjali pakkus,nüüd siis ilmselt tuleb hakata jälle otsast pihta kogumisega.
Perkinsi mootorit ma oma autolt minema ei viska kuna jään ikka selle vana hea asja juurde.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....