AZLK-2140 1981 Edel

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas sass »

Martpoiss kirjutas:HSS= High speed steel= kiirlõiketeras. Praegu googeldasin ja tundus et kõik vasted HHS-ile olid lihtsalt näpuvead kus tegelikult mõeldi HSS-i
Nii ongi.

HSS-i puhul, nojah, läheb küll tähenärimiseks ära, on tegemist siiski materjalitüübiga/grupiga (M42, Hss-Co jne)... Sealt edasi juba kõvasulamid jne. See selleks. Tegelen igapäevaselt selliste asjadega, seepärast uurisingi natuke.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Ma ei tea puuridest mitte midagi :D
Lihtsam on mul võtta Mosse küljest üks subbort maha.
Peasilindri lammutasin laiali, pesin kõik metallist vidinad puhtaks ja ladusin uued mansetid külge ning kokku.
Kruustangide vahel üks pool hakkas tööle, teine (kus tulevad 2 toru) vaatamatta intevsiivsele pumpamisele (veel) mitte. Anumas teeb õli küll pumpamise ajal sellist keeristormi, et seda lekib korgi õhtusaugust kohe hoolega :D
Raamatu järgi ta kokku panin ja lahti enam ei võta. Ehk võin seda Mosse peal proovida, pumbates pika aja peale võib hakata tööle?
Kasutaja avatar
Seenior
Postitusi: 637
Liitunud: 18 Apr 2009 15:20
Asukoht: Lavassaare

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Seenior »

Tegin ka peapumbaga sarnase operatsiooni ja umbes nädala oli ok,siis jäid pidurid peale.Kui üritasin pumpa uuesti laiali võtta,sain suure jamamisega kätte ainult esimese kolvi-ja põhjuseks paar numbrit suuremaks paisunud mansetid.Siit soovitus uusi mansette eelnevalt vähemalt nädalajagu piduriõlis leotada,et nende kvaliteedist aimu saada.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Nüüd on selline olukord, kus Mosse on töökojas, mõlemad subbortid, poolteljed, amordid, vedrud ja alumised šarniirid on küljest. On juba 2 päeva laiali sest avastasin, et alumistel šarniiridel on tolmukatted täitsa ribadeks ja täna Lasnamäe poest uusi küsides laiutati käsi. Katteid seal pole ja terveid šarniire ka ei täinud osta. Lähen nädalavahetus "Volgast" läbi, uurin sealt. Eile tuhlasin oma elamise läbi, no krt, vaid 1 Mosse vana šarniiri leidsin (Lada omi jäi küll mitu tk jalgu!). Kuhu krt need vanad kõik saanud, ei tea. Ega ma alati kõike juppe minema viska aga tundub, et šarniirid on tõesti kõik kaduvat teed läinud.
Mõtlesin, kui palju vedrudel maha võtta. Võtsin lõppkokkuvõttes 2,5 keerdu. Kui on liiga, paneb teised vedrud.
Amordi 4 alumistest kinnituspoltidest keerasin pooleks 3. No seda oligi arvata...
Roolivarraste välimised otsad on ka läbi. Tuleb need ka uued panna.
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas moskiito »

Edel kirjutas:Roolivarraste välimised otsad on ka läbi. Tuleb need ka uued panna.
ennem soovitan ikka rooli otste kausid ära vahetada. Ennem uute panemist lihvi kausside äärtest 1mm maha, kestavad kauem ja pane näppuotsaga määret ka sinna.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Kasutaja avatar
HendrikR
Postitusi: 582
Liitunud: 08 Juul 2013 19:22
Telefon: 56643745
Asukoht: Lasnamäe
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas HendrikR »

Edel kirjutas:Nüüd on selline olukord, kus Mosse on töökojas
Ah sellepärast ei näinud :) Mõtlesin,et miks oli kadunud.Nüüd sain teada :) Muidu edu remondil
Igas korralikus peres peab olema vähemalt üks Moskvitš
Elus on 3 asja,mille nimel elada:seks,raha,Moskvich! :auto
Tegelen autofotograafiaga! Kui soov saada enda autost ilusaid pilte,võta ühendust ja küsi lisainfot! :)
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Mul on ühed komplekteeritud otsad olemas aga ei saanud neid reguleermuhvi otsast kätte, nii kinni roostetanud. Mõtlen, et vahetan mõlemad külgmised vardad täispikkuses komplektselt ära.
Ma võiksin ka kolmanda varraste komplekti valmis teha aga puudu jääb juppidest. Nimelt pole rõngastihendeid enam. Paljud on vanadusest nii pudedad, et jäi üle nad minema visata. Kunagi poest vist küsisin nende tihendite kohta ja vist pole saada. Ei mäleta ka enam, see oli juba mitme aasta eest.
Kausse kui sellised on ja saab poest juurdegi.
Tagasillal ühe poole simmerling kipub peale lühikest aega kasutamist uuesti lekkima. Ilmselt on tagasilla tala läbi paindunud või juba tehase defekt.
Jah, summutajat pole ka. Ainult püksid ja sealt edasi mitte midagi :lol Härma poes 2140 tagumine osa hind oli vist 34EUR.
On olemas VAZ-2106-l kasutatud DAAZ-2107 karba. Viimane kord sain selle Lada peal tööle aga küttekulu oli tavalise 10-11liitri asemel 15,5. Vajaks reguleerimist. Ehk saab seda Mossel kasutada.

Tänavu aasta seda nagunii sõitma ei saa. Keretööd ootavad ka oma järge aga see vist kõige varem järgmine aasta.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Pildurisubbortid näevad välja nüüd nii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/104454031
Piduri peasilinder sai ka punane http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/104455811
Enne oli esivedru selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/104453837
Vedru pärast http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/104453871

Laupäeval oli korraks aega Volga poest läbi minna. Jõudsin uksetaha: Vaheaeg, avame kl 12.40. Et rohkem aega polnud, ei jäänud ootama. Ajutiselt sobitasin sinna mingid suvalised junnid peale http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/104454029

Lõpptulemus on selline (+mitu järgmist pilti) http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/104454045
Esivedru sai natuke liiga palju võetud, ehk 2-3 cm oleks võinud nina kõrgem jääda. Kui enne oli sillatala maast 22cm siis nüüd 14-15cm.
Pidurid on hetkel õhutamata, jätan selle pärastiseks.
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas SanderV »

ai krt moskito võtab sult pea maha et vedrusid lõikasid :D aga muidu... suppordide splinte ei soovita liipalju väänata... murrab lõpuks ära... paar milli väänad välja ja ei jookse need sul kuhugi
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

SanderV kirjutas:ai krt moskito võtab sult pea maha et vedrusid lõikasid :D aga muidu... suppordide splinte ei soovita liipalju väänata... murrab lõpuks ära... paar milli väänad välja ja ei jookse need sul kuhugi
Vot aga enne vahtis nina küll taevasse http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/95387105 :D See pole ka ilus :D Vedrusid saab ka vahetada, ka alumised šarniirid tuleb veel lahti lasta, kui tolmukatete või terve liigendi vahetuseks läheb.
Splinte saab vahetada ja neid on minu praktika jooksul ehk paar tk läinud.
Ja kui nüüd tuleb keegi välja tagaotsa madaldamise ideega siis sellised pakkujad saadan küll sellisesse kohta, kuhu maamees teist vahel ikka saadab :D (mis maamees ma ikka olen aga vahel "saata" ju võib :D ) Mina ei ole lowrider`i fänn ega hakka ka seda kunagi olema :D
Vasta