Re: Moskvich 400 Hot Rod, fokser
Postitatud: 18 Okt 2014 12:40
Mosse ehitusest:
Kuna suutsin neti avarustest originaalse foorumi arhiivi leida, siis kasutan suuremal määral just Smartclub`is kunagi kirjutatud tekste. Vabandan kohe alguses kehvade piltide pärast. Ehituse algusaastatel olin vaene üliõpilane ja ei olnud võimalust paremat seebikarpi osta. Seda enam, et kogu vaba raha läks auto ehitusse! Edasi kommenteerin piltide alusel, kuna neid on alati huvitavam vaadata, kui kuiva teksti lugeda.
Auto ehitamine algas 07. oktoober 2006 doonori lammutamisega. Esimese tööna oli vaja eemaldada kõik mittevajalikud osad BMW`lt. Lammutustööde alguseks jõudsin arusaamale, et kõige parem lahendus on jätte BMW põhi originaalseks. Kuna sildade ja mootori ümbertõstmine ühelt autolt teisele tekitab kohutava peavalu ja paberimajanduse, et oleks mõtekam autoehituse plaanid kohe unustada. Bemari põhja tõstsin pakkudele, et ei toimuks põhja läbivajumist kere lahti lõikamisel. Samuti oli auto põhi põranda suhtes täiesti loodis, et saaks hiljem erinevaid kõrgusi otse põranda tasapinnast mõõta. Esimene ülesanne oli Moskvich 400 originaalse põhja kaotamine ja BMW põhja ettevalmistamine Mosse kere jaoks. Pildid ajavahemikus: oktoober 2006.
Esimesel pildil vaadasin, et kuidas Mosse väline koorik bemari põhjale sobib... veidike lühike, kuid tagumine osa justkui loodud selle jaoks Samuti on pildil näha et Moskvichi ehitus on üksühele plekkpurgiga. Üks väline plekikiht ja see on kõik! Loomulikult niimodi asja jätta ei saanud. BMW sisemised küljepaneelid tuli lahti lõigata, et need 15 cm kere sisse viia. Järgnevad 8 kuud kulusid BMW karpide, uksepiitade, rattakoobaste, turvatalade, sisemiste külgede ehitusele ja tugevdamisele. Lisaks kasutasin ära BMW uksepiidad ja uksed. Piltidel on näha, et ukse sisemine osa pärineb bemarilt ja Mosse ukse väline plekk kinnitub otse selle külge. Nii jäid alles ka kõik ustes asuvad turvatalad, hinged ja kinnitused. Sellega tekitasin uue nn "luustiku" Mosse välispleki tarbeks, kuna puhtalt Moskvichi plekk ei kannaks mitte kui midagi ja sõita sellise masinaga oleks lausa eluohtlik. Seega on tegemist mosse plekkide jaoks sobivaks kohandatud BMW kerega. Pildid ajavahemikus 10.2006 - 08.2007
Järgmisel pildil näeb Mosse esimest korda ilmavalgust. Kere on pakkude pealt maha tõstetud ja toimuvad esimesed testsõidud külavahe teedel, et kontrollida kere jäikust. Erinevad kiirendamised ja pidurdamised, külg ees kurvis sõitmised ja vanade rehvide põletamine... kõik see oli väga tähtis teaduslik protsess. Kui auto kere oleks sellisele valule järgi andnud ja nihkesse läinud, siis oleks projekti koheselt oma lõpu leidnud ning kogu kupatus Emeksis oma päevad lõpetanud. Õnneks seda ei juhtunud! Kere läbivajumist ei toimunud ja kõik mõõdud jäid samaks. Pildid ajavahemikus 04.2007 - 03.2008.
2008 a keskpaigaks olid suured ehitustööd lõppenud, mis tõi kaasa endaga mustmiljon väikest tööd: vana värvi eemaldamine, mõlkide ja lohkude väljalöömine / tõmbamine, tulede asukohad ja kinnitused, kõik mis seotud akende liikumise, kinnituse ja asukohaga jne jne. Pidevalt oli selline tunne, et astud 1 sammu edasi ja samas 10 sammu tagasi, lõppu lihtsalt ei näinud. Sellel ajal tekkis lugematu hulk hetki, kus mõtlesin antud masina kraavi lükata ning sellega kogu asja unustada.
Vaatamata kõigele 2010 a keskpaigaks oli enamus töödest tehtud, auto jäi ootama värvimist. Motivatsioon 0, raha kulunud rohkem kui vaja... aitab! Projekt jäi seisma!
17.05.2010 pildid:
Terve aasta seisis mosse garaažis, millest ma suure kaarega pidevalt mööda käisin. Kord kuus küll piilusin uksevahelt sisse, et uuesti aru saada kui palju seal tööd veel teha on. Nii kestis see 2011 aasta suveni. Otsustasin, kui juba olen kord selle projekti käsile võtnud, siis peab selle ka lõpule viima. Seda enam, et nii mõnigi uus projekt ammu peas mõlkumas...
12.08.2011 võtsid autokliinik.ee tublid meistrimehed auto enda hoole alla. 1. septembril 2011 oli auto proovivärvi kihi all. Sellel lasti pea kuu aega kuivada ja kivistuda, et tuleks välja kõik ebatasasused, kriimud ja "saared". Kõik vead parandatud... läks selga lõplik värvikiht (viimane pilt).
Järgmine kord jätkan auto kokkupaneku piltidega.
Kuna suutsin neti avarustest originaalse foorumi arhiivi leida, siis kasutan suuremal määral just Smartclub`is kunagi kirjutatud tekste. Vabandan kohe alguses kehvade piltide pärast. Ehituse algusaastatel olin vaene üliõpilane ja ei olnud võimalust paremat seebikarpi osta. Seda enam, et kogu vaba raha läks auto ehitusse! Edasi kommenteerin piltide alusel, kuna neid on alati huvitavam vaadata, kui kuiva teksti lugeda.
Auto ehitamine algas 07. oktoober 2006 doonori lammutamisega. Esimese tööna oli vaja eemaldada kõik mittevajalikud osad BMW`lt. Lammutustööde alguseks jõudsin arusaamale, et kõige parem lahendus on jätte BMW põhi originaalseks. Kuna sildade ja mootori ümbertõstmine ühelt autolt teisele tekitab kohutava peavalu ja paberimajanduse, et oleks mõtekam autoehituse plaanid kohe unustada. Bemari põhja tõstsin pakkudele, et ei toimuks põhja läbivajumist kere lahti lõikamisel. Samuti oli auto põhi põranda suhtes täiesti loodis, et saaks hiljem erinevaid kõrgusi otse põranda tasapinnast mõõta. Esimene ülesanne oli Moskvich 400 originaalse põhja kaotamine ja BMW põhja ettevalmistamine Mosse kere jaoks. Pildid ajavahemikus: oktoober 2006.
Esimesel pildil vaadasin, et kuidas Mosse väline koorik bemari põhjale sobib... veidike lühike, kuid tagumine osa justkui loodud selle jaoks Samuti on pildil näha et Moskvichi ehitus on üksühele plekkpurgiga. Üks väline plekikiht ja see on kõik! Loomulikult niimodi asja jätta ei saanud. BMW sisemised küljepaneelid tuli lahti lõigata, et need 15 cm kere sisse viia. Järgnevad 8 kuud kulusid BMW karpide, uksepiitade, rattakoobaste, turvatalade, sisemiste külgede ehitusele ja tugevdamisele. Lisaks kasutasin ära BMW uksepiidad ja uksed. Piltidel on näha, et ukse sisemine osa pärineb bemarilt ja Mosse ukse väline plekk kinnitub otse selle külge. Nii jäid alles ka kõik ustes asuvad turvatalad, hinged ja kinnitused. Sellega tekitasin uue nn "luustiku" Mosse välispleki tarbeks, kuna puhtalt Moskvichi plekk ei kannaks mitte kui midagi ja sõita sellise masinaga oleks lausa eluohtlik. Seega on tegemist mosse plekkide jaoks sobivaks kohandatud BMW kerega. Pildid ajavahemikus 10.2006 - 08.2007
Järgmisel pildil näeb Mosse esimest korda ilmavalgust. Kere on pakkude pealt maha tõstetud ja toimuvad esimesed testsõidud külavahe teedel, et kontrollida kere jäikust. Erinevad kiirendamised ja pidurdamised, külg ees kurvis sõitmised ja vanade rehvide põletamine... kõik see oli väga tähtis teaduslik protsess. Kui auto kere oleks sellisele valule järgi andnud ja nihkesse läinud, siis oleks projekti koheselt oma lõpu leidnud ning kogu kupatus Emeksis oma päevad lõpetanud. Õnneks seda ei juhtunud! Kere läbivajumist ei toimunud ja kõik mõõdud jäid samaks. Pildid ajavahemikus 04.2007 - 03.2008.
2008 a keskpaigaks olid suured ehitustööd lõppenud, mis tõi kaasa endaga mustmiljon väikest tööd: vana värvi eemaldamine, mõlkide ja lohkude väljalöömine / tõmbamine, tulede asukohad ja kinnitused, kõik mis seotud akende liikumise, kinnituse ja asukohaga jne jne. Pidevalt oli selline tunne, et astud 1 sammu edasi ja samas 10 sammu tagasi, lõppu lihtsalt ei näinud. Sellel ajal tekkis lugematu hulk hetki, kus mõtlesin antud masina kraavi lükata ning sellega kogu asja unustada.
Vaatamata kõigele 2010 a keskpaigaks oli enamus töödest tehtud, auto jäi ootama värvimist. Motivatsioon 0, raha kulunud rohkem kui vaja... aitab! Projekt jäi seisma!
17.05.2010 pildid:
Terve aasta seisis mosse garaažis, millest ma suure kaarega pidevalt mööda käisin. Kord kuus küll piilusin uksevahelt sisse, et uuesti aru saada kui palju seal tööd veel teha on. Nii kestis see 2011 aasta suveni. Otsustasin, kui juba olen kord selle projekti käsile võtnud, siis peab selle ka lõpule viima. Seda enam, et nii mõnigi uus projekt ammu peas mõlkumas...
12.08.2011 võtsid autokliinik.ee tublid meistrimehed auto enda hoole alla. 1. septembril 2011 oli auto proovivärvi kihi all. Sellel lasti pea kuu aega kuivada ja kivistuda, et tuleks välja kõik ebatasasused, kriimud ja "saared". Kõik vead parandatud... läks selga lõplik värvikiht (viimane pilt).
Järgmine kord jätkan auto kokkupaneku piltidega.