Mul on ikka päris põnev see elu viimane aeg
No tundub, et Mosse sõidud on tänavuseks aastaks sõidetud, vähemalt selle mootoriga. Nädal tagasi jäi seisma, sest sain oma igapäevasõidukil ülevaatuse tehtud. Nüüd kus mul terve nädal aega vaba, otsustasin laupäeval Mosse koju sõidutada, et vahepeal sellega ringi kärutada. Enne kojujõudmist oli mootorist kuulda kahtlaseid hääli. Oli aru saada, et üks silinder ei taha üldse tööd teha. Jätsin ta kodus maja ette seisma, et hiljem vaatan, mis tal on.
Täna siis võtsin ette. Küünalde kontroll, need on OK, edasi tuli põnevam osa: kompressiooni kontroll. Seekord mõõtsin oma mõõdikuga, mis suutis ka näitu hoida kui küünla avast ära võtsin ja gaasipedaali vajutasin põhja. Tulemus: esimene 7+, teine 8,5 , kolmas oli peaaegu 8 ja neljas... null
Osuti isegi ei liigatanud kui starterit kerisin. OK, küünlad ette ja proovikäivitus. Olgem ausad, sellist koledat klõbinat pole juba ammu ühestki mootorist kuulnud
klõbises ja sinna vahele oli aeg ajalt kuulda nagu raginat, ning võis ka mõne sekundi nii käia, et midagi polnud kuulda. Õlirõhk originaal kellaga 2, gaasi andes liikus edasi. Järelikult kas kovil polegi enam rõngaid alles ja kolb loksub silindris, loksuv kolvisõrm on kolvi lõhkunud, või klapp ära murdunud. Seda viimast ei usuks, sest viimane kord mootorit üle 4000 pöörde ei ajanud, kuigi mine sa tea seda kaua töödanud Vene tehnikat. Ehk on ka üks saale. Kunagi sain ühele Mosse mootorile kolina sisse, rõhk kadus ära, aga kuid hiljem käivitades näitas originaal kell 2 ühikut külmalt. Kui nüüd laupäeval linnast tulin, siis enne koju jõudmist oli rõhk olemas, numbrid nagu tavaliselt.
Lohistan ta köie otsas linna ära mingiaeg ja peab mõtlema, mida edasi teha. Ei taha tänavu aasta Mossele suuri investeeringuid teha. Jah ja ei, aga mõtleme veel.
Alates eelmise aasta ülevaatusest sõidetud 6000km, minu käes algusest 31 000km.