MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981
Nii tööde nimekiri siis selline,et saaks TÜV läbitud minimaalse programmiga:
- mootor õlist puhtaks pesta
- siduri töösilindrid maha võtta ja mansettid vahetada välja. Kuna sidur käib jube raskelt aga lahutab siis pole ka välistatud,et grafiit survelaager on otsad andnud(kergelt).
- rooliotsad ja sarniirid uued,kuna rool käib ka jube raskelt nagu mõnel GAZ 53le,mille pole määret käändtelje laagritesse eluaeg löödud. Siis tuleb ilmselt sealt viga otsida.
- Piduritorud,klotsid,voolikud jne üle vaadata.
- pleekinud tuleklaasid ära vahetada
- käigukang koos plaadiga ära vahetada,et poleks vaja käike otsida, sõidu ajal.
- salongi ventikas töötab jubeda krigina saatel
- kojamehed on laisad ka ei taha koostööd teha.
- laadimine on ka imelik, ilmselt tuleb ka see osa üle käija.
- Õlid,mahlad vahetada, kuid seda võib ka vabalt peale TÜV teha.
- mootor õlist puhtaks pesta
- siduri töösilindrid maha võtta ja mansettid vahetada välja. Kuna sidur käib jube raskelt aga lahutab siis pole ka välistatud,et grafiit survelaager on otsad andnud(kergelt).
- rooliotsad ja sarniirid uued,kuna rool käib ka jube raskelt nagu mõnel GAZ 53le,mille pole määret käändtelje laagritesse eluaeg löödud. Siis tuleb ilmselt sealt viga otsida.
- Piduritorud,klotsid,voolikud jne üle vaadata.
- pleekinud tuleklaasid ära vahetada
- käigukang koos plaadiga ära vahetada,et poleks vaja käike otsida, sõidu ajal.
- salongi ventikas töötab jubeda krigina saatel
- kojamehed on laisad ka ei taha koostööd teha.
- laadimine on ka imelik, ilmselt tuleb ka see osa üle käija.
- Õlid,mahlad vahetada, kuid seda võib ka vabalt peale TÜV teha.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981
- jahMAZ kirjutas:Nii tööde nimekiri siis selline,et saaks TÜV läbitud minimaalse programmiga:
- mootor õlist puhtaks pesta-pole oluline ÜV jaoks
- siduri töösilindrid maha võtta ja mansettid vahetada välja. Kuna sidur käib jube raskelt aga lahutab siis pole ka välistatud,et grafiit survelaager on otsad andnud(kergelt).-kahtlen et vb pole asu mansettides vaid ummistunud torudes/voolikutes (endal oli voolik umbes, sama jama)
- rooliotsad ja sarniirid uued,kuna rool käib ka jube raskelt nagu mõnel GAZ 53le,mille pole määret käändtelje laagritesse eluaeg löödud. Siis tuleb ilmselt sealt viga otsida. -huvitav
- Piduritorud,klotsid,voolikud jne üle vaadata. -õige
- pleekinud tuleklaasid ära vahetada-pole vaja ÜV-ks
- käigukang koos plaadiga ära vahetada,et poleks vaja käike otsida, sõidu ajal.-vüib viga olla ka kulunud hoovastiku puksides
- salongi ventikas töötab jubeda krigina saatel-pole vajalik ÜV-ks
- kojamehed on laisad ka ei taha koostööd teha.-Pole vaja ÜV-ks
- laadimine on ka imelik, ilmselt tuleb ka see osa üle käija. -pole vajalik üv-ks
- Õlid,mahlad vahetada, kuid seda võib ka vabalt peale TÜV teha.
saaksid poole programmmiga ka ÜV tehtud ju
Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981
See ju paari õhtu nokitsemine
Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981
Kommentaariks SanderVle:
1.Võid minna õlist leemetava mootoriga aga kui loik on all seismisega ja tilgub ka põrandale siis saad kohe väheohtliku vea kirja(seda kõike siis Elva TÜV punkti kontekstis).
2.Pleekinud tuleklaasid, ei tea ,et Elvas kedagi sellepärast tagasi saadetud oleks aga see võib raskendavaks asjaoluks kujuneda mõne mehega.
3.Laadimine võiks korras olla,sest see pole raske ära teha, viga on tihti laadimisrelees või siis kulunud harjades. Muidu sõidad aku pealt ja lased pooli ja mõne muu elektri seadme õhtule.
4. Rool on raske,kuna šarniirid ilmselt kuivad. Mul viimasel Mossel ja 408 on rool kerge nagu oleks võimendi peal. Põhjus lihtne kõik otsad ja liikuvosad määrdega kokku iga aasta ja ei mingit probleemi. Sellel autol on rool aga väga raske, lõtk on aga see ei oleks eriti teemaks. Arvan,et šarniirid on kuival,mis muud. Roolikarbi õlitaset pole kontrollinud.
5.Sidurit on raske alla vajutada ja võtab ka nii,et peale pikka all hoidmist vajub survelaager maha ja auto hakkab ise end edasi vedama. Ilmselt kõik tuleb lahti võtta ja uurida,mis seal viga. Kuna sees on veel NEVA siis võib ka moosi täis olla ja 100 muud häda.
Muud asjad võib häda pärast vahele jätta, kuigi seal pole midagi väga rasket ja raketiteadust,need ära teha.
Nagu Mart ütles, õhtune nokitsemine,kui midagi paremat pole teha. Nii pea kui saan kuuri ehitusmaterjalist ja krt teab,mis puu sodist puhtaks, tuleb mosse remondiga peale hakata. Rendipindasid enam kasutada ei saa ajad on muutunud. Õnneks olemas kallutusrauad,seega ei jää seal põhja all,ka miskit tegemata.
1.Võid minna õlist leemetava mootoriga aga kui loik on all seismisega ja tilgub ka põrandale siis saad kohe väheohtliku vea kirja(seda kõike siis Elva TÜV punkti kontekstis).
2.Pleekinud tuleklaasid, ei tea ,et Elvas kedagi sellepärast tagasi saadetud oleks aga see võib raskendavaks asjaoluks kujuneda mõne mehega.
3.Laadimine võiks korras olla,sest see pole raske ära teha, viga on tihti laadimisrelees või siis kulunud harjades. Muidu sõidad aku pealt ja lased pooli ja mõne muu elektri seadme õhtule.
4. Rool on raske,kuna šarniirid ilmselt kuivad. Mul viimasel Mossel ja 408 on rool kerge nagu oleks võimendi peal. Põhjus lihtne kõik otsad ja liikuvosad määrdega kokku iga aasta ja ei mingit probleemi. Sellel autol on rool aga väga raske, lõtk on aga see ei oleks eriti teemaks. Arvan,et šarniirid on kuival,mis muud. Roolikarbi õlitaset pole kontrollinud.
5.Sidurit on raske alla vajutada ja võtab ka nii,et peale pikka all hoidmist vajub survelaager maha ja auto hakkab ise end edasi vedama. Ilmselt kõik tuleb lahti võtta ja uurida,mis seal viga. Kuna sees on veel NEVA siis võib ka moosi täis olla ja 100 muud häda.
Muud asjad võib häda pärast vahele jätta, kuigi seal pole midagi väga rasket ja raketiteadust,need ära teha.
Nagu Mart ütles, õhtune nokitsemine,kui midagi paremat pole teha. Nii pea kui saan kuuri ehitusmaterjalist ja krt teab,mis puu sodist puhtaks, tuleb mosse remondiga peale hakata. Rendipindasid enam kasutada ei saa ajad on muutunud. Õnneks olemas kallutusrauad,seega ei jää seal põhja all,ka miskit tegemata.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981
Sander võta teadmiseks:SanderV kirjutas:saaksid poole programmmiga ka ÜV tehtud ju
- mootor õlist puhtaks pesta-pole oluline ÜV jaoks- Kui ikka mootor lekib piisavalt, et ülevaatuse põrandale kasvõi üks tilk kukub ja ülevaataja onul paha päev on siis saad kohe korduva- läbi proovitud samas kohas kuhu ilmselt MAZ plaanib ülevaatusele minna, ei soovita. Õli või mõne muu vedeliku leke, nt pidurivedelik, on ohtlik viga ja kohe korduv ülevaatus.
ON ikka küll vaja pleekunud tuleklaasid ära vahetadasest, kui nt suunatuled on oma värvuselt pigem valged kui oranzid, või pidurituled on heleroosad siis saad varsti peale klaaside vahetamist uuesti minna autot ette näitama.
Kojamehed peavad olema töökorras ja kui liiguvad liiga aeglaselt või sootuks mitte siis see on minu mäletamist mööda väheohtlik viga ja piisava arvu väheohtlikega läbi ei saa.
Ei ole mõttet minna ÜV-le tühja kargama, pigem ikka korralikult teha, sest teed ikkagi endale.
Edu masina korda seadmisel MAZ, kui midagi vaja siis number olemas. Kahjuks jah 40-ne juppidega aidata ei saa
Jeekim
Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981
Jeekim teab,kui kurjad onud meil siin väikelinnas on. Üldiselt on nüüd ka paar uut meest sinna tööle võetud ja need katsuvad kõik, viled ja tuled ja lülitid läbi. Nii,et keda sa siis petad?
Ma eelmine aasta sain ka korduva Audiga ja mille pärast, ,et üks uus piduritoru oli veidi viltu sisse keeratud ja tilkus DOT 4 sealt välja. See oli küll kohe kõrvaldatav viga aga korduva sain kirja ja pidin õhtul uuesti minema. Nii,et see ehk annab rahvale aimu,millega tuleb siin linnas silmitsi seista. Asi pole selles,et mehed TÜV punktis oleksid siis alati halvas tujus aga kindlasti see on faktor. Kuid neil on ka käsud,keelud ja reeglid,millest kinni tuleb pidada ja süsteemi ei anna ära lollitada.
Pealegi, kõik sitt,mis teed teed ise endale!
Ma eelmine aasta sain ka korduva Audiga ja mille pärast, ,et üks uus piduritoru oli veidi viltu sisse keeratud ja tilkus DOT 4 sealt välja. See oli küll kohe kõrvaldatav viga aga korduva sain kirja ja pidin õhtul uuesti minema. Nii,et see ehk annab rahvale aimu,millega tuleb siin linnas silmitsi seista. Asi pole selles,et mehed TÜV punktis oleksid siis alati halvas tujus aga kindlasti see on faktor. Kuid neil on ka käsud,keelud ja reeglid,millest kinni tuleb pidada ja süsteemi ei anna ära lollitada.
Pealegi, kõik sitt,mis teed teed ise endale!
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981
kuidas nad seda lahti mulle seletaksid huvitav. Kui nad sellise asja kirja paneksid ja läbi ei laseks, siis võtaksin maanteeametiga ühendust ja esitaksin kaebuse sest see on konkreetne nokkimine.Jeekim kirjutas: Kojamehed peavad olema töökorras ja kui liiguvad liiga aeglaselt
Jeekim
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981
Kui šarniirid oleksid kuivad, siis sõidu ajal nad kogu aeg krigiseksid ebameeldivalt. Omal oli kunagi selline juhus. Rool raskem nüüd küll polnud ja peale tavotipritsiga ülekäimist (olid määritavad šarniirid) lõppes krigisemine. Ei täheldanud, et rool kergemaks oleks läinud. Pikem on kas karbis mõni laager läbi või õli pole üldse sees. Lekkiv roolikarp pole mingi üllatus. Ka tühjavõitu rehvid avaldavad tuntavat takistust rooli pööramisele.MAZ kirjutas: 4. Rool on raske,kuna šarniirid ilmselt kuivad. Mul viimasel Mossel ja 408 on rool kerge nagu oleks võimendi peal. Põhjus lihtne kõik otsad ja liikuvosad määrdega kokku iga aasta ja ei mingit probleemi. Sellel autol on rool aga väga raske, lõtk on aga see ei oleks eriti teemaks. Arvan,et šarniirid on kuival,mis muud. Roolikarbi õlitaset pole kontrollinud.
Vaata, kas määrdenipli jaoks on punn olemas, proovi algatuseks määret sisse lasta.
Parem muidugi kõik šarniirid vahetada, endal ka kindlam.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981
Väga lihtne, võetakse ette MKM määrus 42 lisa 1 ehk iga ülevaataja püha graal ja sealt tsiteerides:moskiito kirjutas:kuidas nad seda lahti mulle seletaksid huvitav. Kui nad sellise asja kirja paneksid ja läbi ei laseks, siis võtaksin maanteeametiga ühendust ja esitaksin kaebuse sest see on konkreetne nokkimine.Jeekim kirjutas: Kojamehed peavad olema töökorras ja kui liiguvad liiga aeglaselt
Jeekim
Ehk siis kui ülevaatajale ikka tundub, et sul klaasipuhastil ei ole vähemalt 2 eri kiirust ja vahepeal isegi kinni kiilub siis vaat, et võtab stopperi välja ja hakkab kordasid lugema. Aga olegem ausad, see on ikka paras aju k*** sellisel juhul juba.Kood 614. Klaasipuhasti
Nõuded: 1) M ja N kategooria sõiduki tuuleklaasipuhasti peab olema töökorras ning selle peab olema vähemalt kaks kiirusastet. Üks on vähemalt 45 edasi-tagasikäiguga minutis ning teine vahemikus 10 kuni 55 edasi-tagasikäiku minutis;
2) suurima kiirusastme erinevus vähemalt ühest aeglasemast kiirusastmest peab olema vähemalt 15 edasi-tagasikäiku minutis;
3) alates 1. jaanuarist 1990. a esmaregistreeritud M1 kategooria sõiduki tuuleklaasipuhasti peab vastama direktiivi 78/318/EMÜ nõuetele;
4) kui M ja N kategooria sõidukile on tagumise aknaklaasipuhasti paigaldatud, siis peab see vastama valmistaja poolt ettenähtule ja olema töökorras.
Kontrollimine: vaatluse ja mõõtevahendiga.
Jeekim
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981
Ma arvan,et ülevaataja on ka inimene. Ja praegusel raskel ajal ei aeta kedagi minema,sest kuskilt peab raha ka tulema. Mingi 2000-ndate algul olid asjad nii hullud,et kui kerel olid roostetäpid värvi all siis saadeti ka tagasi. Praeguseks on asi paranenud. Igat lolli nõuet ei kontrollita. Ja enamus õnnetusi juhtub ikka inimese pärast,mitte auto süül.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....