Tänan! Hääd isastepäeva!Aspelund kirjutas:Mis ajast pole meil enam riiki nimega W-Germany? Tõenäoliselt on need detailid toodetud enne 3. oktoobrit 1990, kui kaks Saksamaad taas üheks said.
Erinevalt meie ladudest, kus asjad seisid küsitavates oludes aastaid, ei ole see kraam võrreldavgi. See pole vana laojääk vaid NOS ehk New Old Stock.
Muidugi pressrauad kõlbasid ka hiljem kasutada....

Seega ei jagu neid vist enam kauaks,kuna varud saavad otsa ka kunagi.
Võrrelda ei saa neid tõesti,sest need on pakendatud nii,et säiliks seni,kuni päike ja aeg plastmassist konservi ära näbrastab. Vene otsad olid tavaliselt pappkarbikeses ja keeratud õlipaberisse. Mingi konserveerimisvahaga oli üle tehtud ka aga kõige suurem mure oli selles,et paljudel nõelad kinni jäänud. Osadel aga nii kinni või valesti töödeldud,et ei saagi otsa kasutada. Vast viiest üks oli korralik. Viljandi vanas Koondise laos oli neid 05 markeeringuga otsi kõvasti. Neile oli mingi pliiatsiga graveeritud peale,üks vana remondimees ütles,et kui on peale graveeritud siis on taastatud ots. Kas sellel ka tõepõhi all,ei oska mina öelda. Võibolla keegi siin klubilistest loeb ja oskab sellest pajatada?
Näiteks kunagi prooviti panna neid otsi ka minu LT-28D bussile aga sellest ei tulnud midagi välja-tosas jubedalt ja küttekulu suur.
Suure saladuskatte all võin rääkida,et neid BDN12 SD12 otsi pannakse Saksa RS traktoritele ka,seal pidi ka olema 12 kraadised otsad.Too esimene nummer 12 pidi tähistama siis pihustuskraadi nurka. Saksa tähistuses pidi aga olema viimane nummer.... kes teab täpsemalt võiks parandada. Võibolla hoopis luiskan..
