9. leht 30-st

Re: IZ 412 IE, 1981, risto626

Postitatud: 16 Juul 2009 20:49
Postitas risto626
Tiit, aga kuidas on lood õlisurvega? Kas poolsünt mitte vedelam pole kui mineraal 10W-40 vs 15W-40?

Re: IZ 412 IE, 1981, risto626

Postitatud: 16 Juul 2009 21:41
Postitas Tiit
Õlisurve natuke langes, aga samas jällegi korraliku õli määrimisomadused on nendest vene omadest kordades paremad. Pigem võib probleeme tekkida tihenditega, mis ei suuda vedelamat õli mootoris kinni hoida.

Loomulikult oli selleks hetkeks mootor sõitnud ka ainult 85 000 km, aga klapikambri kaant maha võttes poolkuusid näha ei olnud: umbes sentimeetrise kõntsa kihi all olid. Hetkeks on läbisõit 140 000+ km (täpselt ei tea, kuna odomeeter loeb aiateibaid).

Eks see selline riskantne asi ole. Ning rahaline külg ka, korraliku õli vahetusel peab arvestama umbes 700.- väljaminekuga.

Re: IZ 412 IE, 1981, risto626

Postitatud: 17 Juul 2009 17:46
Postitas Seenior
Kasutan ka poolsüntõli juba 5aastat ,ka surve pole langenud.KAMAZ-i õliga on ka kogemused olemas,poole aastase kasutamise järel oli õlipumba sõel tagi täis ja surve kadunud.Õnneks polnud see minu auto.Mootori loputamiseks vene autode puhul kasutan diiselkütust-õli lasen välja,diisel MIN märgini sisse,mootor tühikäigul minutiks käima,seejärel tuleb karter korralikult tühjaks nõrutada ja uus õli sisse panna(filter muidugi ka vahetada).Seni pole veel probleeme olnud,ka õli püsib kauem puhas.

Re: IZ 412 IE, 1981, risto626

Postitatud: 22 Juul 2009 16:54
Postitas risto626
õlivahetus tehtud 6400 km pealt, mis oli enam kui tagumine aeg. vana filtrit lähemalt uurides selgus, et see oli ikka täis mis täis- pappelement ning sisemine võrk oli peaaegu täielikult kokku kokku imetud :err . veidi veel ja sellest elemendist poleks enam tilkagi õli läbi tulnud. nüüd sai korra pesuõliga läbi loputatud ja hetkel uus õli sees. varsti lasen olemasoleva uuesti välja, õli ja diiselkütte seguga niikaua läbi, kuni välja tuleb sama värvi, mis sisse läks ning siis uus õli sisse. Eks siis paistab.

hetkel jään korraliku mineraali peale, poolsünti panema ei hakka.

Re: IZ 412 IE, 1981, risto626

Postitatud: 22 Juul 2009 19:12
Postitas Tiit
Julged olete, et diislit mootori karterisse kallate. Diisli omadused on ikkagi väheke teised kui õlil. Kui ikkagi kange soov mootor ideaalseslt puhtaks seest saada, siis ei jää muud üle kui pulkadeks võtta ja puhtaks pesta.

Mida rohkem korraga leotada, seda suurem on oht, et sulatab mingi suurema kamaka lahti ning ummistab kanalid ära.

Sellega seoses meenub üks autosaade, oli vist Rooli võim, millesse oli saabunud aastaid tagasi lugejakiri, kus küsiti nõu, et pärast õlivahetust on mootoril mingi kummaline kolks sees. Oli pärast õli välja laskmist korralikult diisliga läbi pestud veel...

Re: IZ 412 IE, 1981, risto626

Postitatud: 22 Juul 2009 20:14
Postitas risto626
krt seda teab, mis see õigem on. lihtsalt idee oli selline. ehk piirdun lihtsalt korduva loputusõli läbipesuga.

Re: IZ 412 IE, 1981, risto626

Postitatud: 24 Juul 2009 23:31
Postitas Seenior
Rääkisin ainult mootori loputamisest,pesta saab ainult lahtivõetud mootorit.Õlivahetamisel pesuainete kasutamisega on kindel risk sodi liikuma saada ja pärast mootor kokku lasta.Sellist loputust olen praktiseerinud probleemideta üle 30 aasta ,kuna vanasti oli loputusõli raske saada.Olen kasutanud ka värtnaõli aga ma ei tea,kas seda praegu kuskil on.

Re: IZ 412 IE, 1981, risto626

Postitatud: 25 Juul 2009 00:04
Postitas marko
Tiit kirjutas:Julged olete, et diislit mootori karterisse kallate. Diisli omadused on ikkagi väheke teised kui õlil. Kui ikkagi kange soov mootor ideaalseslt puhtaks seest saada, siis ei jää muud üle kui pulkadeks võtta ja puhtaks pesta.

Mida rohkem korraga leotada, seda suurem on oht, et sulatab mingi suurema kamaka lahti ning ummistab kanalid ära.

Sellega seoses meenub üks autosaade, oli vist Rooli võim, millesse oli saabunud aastaid tagasi lugejakiri, kus küsiti nõu, et pärast õlivahetust on mootoril mingi kummaline kolks sees. Oli pärast õli välja laskmist korralikult diisliga läbi pestud veel...

Pole see diisliga läbi loputamine nii hull midagi,muidugi oleneb kõik mootori eelnevast kasutamisest ja hooldusest.Ise olen samuti viimased 12 aastat mosse mootorit peale igat õlivahetusvälpa diisliga läbi pesnud.Esimese mootoriga sõitsin läbi ilma remondita 360 000km ja palju uus omanik sellega edasi sõitis pole teada,igatahes mootor veel õli ei söönud.Oht võib tekkida siis kui tegu vana mootoriga millel ennem pole mingit pesu tehtud ja tahma jms sodi täis,siis võib õli kanalid ummistuda.Samas see risk ei ole ju nii suur :)

Re: IZ 412 IE, 1981, risto626

Postitatud: 31 Juul 2009 23:32
Postitas TheoK
Ega Sa juhuslikult neljapäeval Loksa kandis ei liikunud? :)

Re: IZ 412 IE, 1981, risto626

Postitatud: 02 Aug 2009 08:28
Postitas risto626
Ei olnud mina :)

Ühtlasi panen siia enda jaoks kirja, millise läbisõidu juures hooldust tehtud sai. Et ei ununeks :P .

Õhufilter 72000 km; 80300 km
Bensiinifilter 72000 km; 80300 km
Tagasillaõli 72000 km; 75500 km.
Käigukastiõli 72000 km;
Mootoriõli 72000; 78500 km
Jahutusvedelik 72000 km
Homme tarvis üks esipiduritest üle kontrollida, kuna rehvi siseküljele on tekkinud kahtlased õlised jäljed. Pidurivedeliku tase oli ka veidi langenud. Täitsin sis õhtul anuma max normini- ööga aga langenud pole.