Nonii, aitab kiusamisest
Faile ei saanud, aga korraliku kodutöö tegi Wax ära ja oh imet hoopis juutuubi pani üles
Alustan siis sellest, et miks ma üldse selle ette võtsin ? Paljude aastate jooksul nii mõnigi klubisõidul astus ligi ja ütles, et sõidu ajal viskab sumpast "sinist" ... kes mäletab see mäletab ja kuna see hinge peal aastaid oli, arvasin, et küll klapisääretihendid läbi, küll plokikaanetihend kuskil jamab jne ... Viimane, mida arvasin koguaeg olevat, et ilmselt kolvirõngad kinni ja sealt see "sinine" ka sumpasse aegajalt tuleb.
Aeg läks ja juutuub vahepeal kaaslane oli pikka aega igast asju mossede, ladade ja üldse tehnika teemadel vaatamiseks kuniks põrkasin kokku teemal (millest ka oli eraldi teema minu poolt algatatud) DIMEKSIID ehk DMSO. Vaatasin neid katsetusi 100+ vähemalt ja nüüd siis otsustasin, et proovin ka järgi, et mis imeaine see siis on, et kolvirõngad ja muud mootoriosad ideaalselt puhtaks teeb ja koksi(põlemisjäägid põlemiskambris) vedeldab ja põhimõtteliselt olematuks teeb.
Tellisin, siis omale ka selle "imerohu" ja nagu mainisin, siis abimeesteks olid Wax, Janekee5, Irukas ja Margus. Ja saabuski see päev kui katsetamise ettevõtsime.
Etteruttavalt oli kompresiooni näit enne kasutamist silindri kohta: 1-11.5 2-10.5 3-11.0 ja 4-11.0 ja peale dimeksiidi kasutamist 1-11.5 2-11.0 3-11.5 ja 4-11.5
Kogu selle protseduuri läbiviimiseks oli oluline, et mootor oleks kuum ehk töösoe, sest dimeksiid kristalliseerub temperatuuril +18 celsiuse järgi ja nii sai siis kõikidesse silindritesse süstlaga aetud 25 ml seda ainet, mis oli ka enne sisse panemist kuumaks aetud- 30 minutit ootamist ja satrteriga korralik tühitöö, et see sodi valgele linale välja ajada, et oleks konkreetselt näha, mis saasta sealt välja lendab( olen proovinud ka vett karburaatorisse ajada, et kolvirõngaid lahti saada, aga tulutult)
Peale seda, siis küünlad tagasi peale käivitus ja õue ajamine pooleks tunniks, et mootor taas kuumaks ajada ja see haisev (kuumalt eriti õudne) sodi sumpast omakorda veel välja ajada. Samas kui mootor tiksus lisasime ka 3x 100ml dimeksiidi ka mootoriõlisse ja 35 minutit tööd tühikäigul ning see sodi siis väljalastud saigi. Kevadel oli jah õlivahetus ja sisse sai valatud 15w-40 ja enne dimeksiidi kasutamist oli oma näolt täitsa uus, aga oh seda saasta milline oli õli pärast 35 minutit . Tume must oli
Kuna see aine võis seal veel kuskil olla, siis läks loputusõli kohe järgi ja 30 min tühikäiku+ natuke tuuritamist ka ja jälle välja.
Toimus nüüd ka õlifiltri vahetus ja uus õli sisse mis sisse ka jääb.
Kokkuvõtteks võin öelda, mis juhtus peale sellist jändamist: 1. kompressioon tõusis 2.mootor töötab nats vaiksemalt 3. tühikäigul võtab oluliselt rohkem aega, et mootor keemistemperatuurini jõuaks 4. kiirendades(normaalselt) oleks justkui särtsu ehk teravust juurde tulnud. Võibolla on midagi veel, aga see selgub alles kevadel, nüüd panin mosse garaasi seisma kuniks kevad tuleb.
NB ! Unustasin mainida DMSO omapärast, värvile sattudes muutub värv korralikuks tatiks ja selle ainega töötades tuleb kasutada kummikindaid kuna nahale sattudes ärritab korralikult nahka. Ohutus eelkõige !
Pika jutu peale siis Waxi tehtud muuvi ka, et text ikka näitlikum oleks
VIDEO ON SIIN
Mootori- ja põlemiskambri pesu