9. leht 12-st

Re: IŽ-412 IE 1989 Partnermosse

Postitatud: 26 Aug 2018 20:28
Postitas Martin2140
Kas see oli sinine ja äkki vene numbritega?

Re: IŽ-412 IE 1989 Partnermosse

Postitatud: 26 Aug 2018 20:32
Postitas partnermosse
Martin2140 kirjutas:Mis filmivõtetele. "Hüvasti NSVL"?
Vaatasin FB , seal jah 1 pilt mosse salongist tehtud kui kapotile kaamerat monteeritakse, ilmselt siis see mosse ongi :)

Re: IŽ-412 IE 1989 Partnermosse

Postitatud: 26 Aug 2018 20:33
Postitas partnermosse
Martin2140 kirjutas:Kas see oli sinine ja äkki vene numbritega?
Sinine kombi on jah

Re: IŽ-412 IE 1989 Partnermosse

Postitatud: 26 Aug 2018 20:39
Postitas Martin2140
Kui keegi soovib oma masinat filmivõtetele saada siis võin teile numbrit jagada kelle poole pöörduda. Juulis veel otsiti masinaid nii et võite proovi teha. Sügisel pidi veel tallinnas vaja olema aga ise ütlesin ära lubade puudumise tõttu. Sobib ka mingi muu vene masin v.a lada kuna neid oli tal küllaga.
Vabandust teema risustamise pärast.

Re: IŽ-412 IE 1989 Partnermosse

Postitatud: 26 Aug 2018 21:21
Postitas partnermosse
Martin2140 kirjutas:Kui keegi soovib oma masinat filmivõtetele saada siis võin teile numbrit jagada kelle poole pöörduda. Juulis veel otsiti masinaid nii et võite proovi teha. Sügisel pidi veel tallinnas vaja olema aga ise ütlesin ära lubade puudumise tõttu. Sobib ka mingi muu vene masin v.a lada kuna neid oli tal küllaga.
Vabandust teema risustamise pärast.
Asjaliku info jagamist ma ei nimetaks teema risustamiseks :) Kõik on ok :)

Re: IŽ-412 IE 1989 Partnermosse

Postitatud: 11 Sept 2018 22:46
Postitas partnermosse
Üle pika aja esimest korda :) mosse sõpradele, kes kasutavad solex tüüpi karpasid, siin on ühe kodaniku kokku kogutud olemasolevate solexite tehase andmed. Selle tabeli abiga on hea paremaks teha nii mõnigi solex :)

Pilt

Pilt

Re: IŽ-412 IE 1989 Partnermosse

Postitatud: 12 Sept 2018 10:46
Postitas Muhulane
Tõsta see Skeemide,Jooniste alla. Vajadusel sealt kohe hea kiire leida,kel vaja.

Re: IŽ-412 IE 1989 Partnermosse

Postitatud: 28 Sept 2018 00:21
Postitas partnermosse
Eile sai 1 väike katsetus mootori kallal läbi viidud. Kuna tunnistajaid ja abimehi oli vaja niikuinii, siis kutsusin Waxi seda toimingut jäädvustama oma fotofilmi tehnikaga ning Irukas oli suureks abiliseks, ahjaa ja moraalse ning tehnilise toega abistas Janekee5 :) ...järgneb siis kui Waxil aega on mulle failid organiseerida, siis saab ehk pikema jutu juurde kirjutada :)

Re: IŽ-412 IE 1989 Partnermosse

Postitatud: 29 Sept 2018 20:17
Postitas partnermosse
Nonii, aitab kiusamisest :D Faile ei saanud, aga korraliku kodutöö tegi Wax ära ja oh imet hoopis juutuubi pani üles :D :rokib
Alustan siis sellest, et miks ma üldse selle ette võtsin ? Paljude aastate jooksul nii mõnigi klubisõidul astus ligi ja ütles, et sõidu ajal viskab sumpast "sinist" ... kes mäletab see mäletab ja kuna see hinge peal aastaid oli, arvasin, et küll klapisääretihendid läbi, küll plokikaanetihend kuskil jamab jne ... Viimane, mida arvasin koguaeg olevat, et ilmselt kolvirõngad kinni ja sealt see "sinine" ka sumpasse aegajalt tuleb.
Aeg läks ja juutuub vahepeal kaaslane oli pikka aega igast asju mossede, ladade ja üldse tehnika teemadel vaatamiseks kuniks põrkasin kokku teemal (millest ka oli eraldi teema minu poolt algatatud) DIMEKSIID ehk DMSO. Vaatasin neid katsetusi 100+ vähemalt ja nüüd siis otsustasin, et proovin ka järgi, et mis imeaine see siis on, et kolvirõngad ja muud mootoriosad ideaalselt puhtaks teeb ja koksi(põlemisjäägid põlemiskambris) vedeldab ja põhimõtteliselt olematuks teeb.
Tellisin, siis omale ka selle "imerohu" ja nagu mainisin, siis abimeesteks olid Wax, Janekee5, Irukas ja Margus. Ja saabuski see päev kui katsetamise ettevõtsime.
Etteruttavalt oli kompresiooni näit enne kasutamist silindri kohta: 1-11.5 2-10.5 3-11.0 ja 4-11.0 ja peale dimeksiidi kasutamist 1-11.5 2-11.0 3-11.5 ja 4-11.5
Kogu selle protseduuri läbiviimiseks oli oluline, et mootor oleks kuum ehk töösoe, sest dimeksiid kristalliseerub temperatuuril +18 celsiuse järgi ja nii sai siis kõikidesse silindritesse süstlaga aetud 25 ml seda ainet, mis oli ka enne sisse panemist kuumaks aetud- 30 minutit ootamist ja satrteriga korralik tühitöö, et see sodi valgele linale välja ajada, et oleks konkreetselt näha, mis saasta sealt välja lendab( olen proovinud ka vett karburaatorisse ajada, et kolvirõngaid lahti saada, aga tulutult)
Peale seda, siis küünlad tagasi peale käivitus ja õue ajamine pooleks tunniks, et mootor taas kuumaks ajada ja see haisev (kuumalt eriti õudne) sodi sumpast omakorda veel välja ajada. Samas kui mootor tiksus lisasime ka 3x 100ml dimeksiidi ka mootoriõlisse ja 35 minutit tööd tühikäigul ning see sodi siis väljalastud saigi. Kevadel oli jah õlivahetus ja sisse sai valatud 15w-40 ja enne dimeksiidi kasutamist oli oma näolt täitsa uus, aga oh seda saasta milline oli õli pärast 35 minutit . Tume must oli :D
Kuna see aine võis seal veel kuskil olla, siis läks loputusõli kohe järgi ja 30 min tühikäiku+ natuke tuuritamist ka ja jälle välja.
Toimus nüüd ka õlifiltri vahetus ja uus õli sisse mis sisse ka jääb.
Kokkuvõtteks võin öelda, mis juhtus peale sellist jändamist: 1. kompressioon tõusis 2.mootor töötab nats vaiksemalt 3. tühikäigul võtab oluliselt rohkem aega, et mootor keemistemperatuurini jõuaks 4. kiirendades(normaalselt) oleks justkui särtsu ehk teravust juurde tulnud. Võibolla on midagi veel, aga see selgub alles kevadel, nüüd panin mosse garaasi seisma kuniks kevad tuleb.
NB ! Unustasin mainida DMSO omapärast, värvile sattudes muutub värv korralikuks tatiks ja selle ainega töötades tuleb kasutada kummikindaid kuna nahale sattudes ärritab korralikult nahka. Ohutus eelkõige !

Pika jutu peale siis Waxi tehtud muuvi ka, et text ikka näitlikum oleks :)

VIDEO ON SIIN Mootori- ja põlemiskambri pesu

Re: IŽ-412 IE 1989 Partnermosse

Postitatud: 03 Jaan 2019 19:37
Postitas partnermosse
Tere ja Head Uut Aastat ka minu poolt kõigile :)
Kuna ammu pole kirjutanud, siis mõtsin, et teen seda praegu ja avan väikse avaliku saladuse :D mida ilmselt paljud karpamehaanikud ei tea lada ja mosse DAAZ karburaatori tühikäigu seadistamisel ning otsimisel... :)

Pilt

...ja nimelt pildil olev "plastik rõngas" ehk teisisõnu võibolla õigem öelda karburaatori tühikäigupool. Sageli ei osata sellele tähelepanu pöörata, kuna tema asukoht on võlli peal ja tema olekut tavaliselt ei näe ning mis põhiline,see kipub olema olema kulunud ja isegi mõranenud ning selle kaudu tuleb/läheb 1-sse lõõri lisakogus õhku ja tühikäiku reguleerida on pea võimatu isegi juhul kui karpa on korralikult läbipestud leotatud ja kütusekoguse nõelal on peal uus kummirõngas.

Lisan niipalju veel juurde, et see kes soovib, et karpa oleks ökonoomne veel lisaks, siis see on see koht millele tuleb tähelepanu pöörata,sest tühikäigu olemasolust sõltub kas "paagis on keeris sees" või mitte ;) :)