82. leht 100-st

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 03 Juun 2015 23:21
Postitas Edel
OK, ma kipun vahel VAZ-i ja Mosset segi ajama :D Ehk tead öelda nende diffrite puhul mootori pöörete erinevus 100km/h pealt?

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 03 Juun 2015 23:24
Postitas stern100
Edel kirjutas:OK, ma kipun vahel VAZ-i ja Mosset segi ajama :D Ehk tead öelda nende diffrite puhul mootori pöörete erinevus 100km/h pealt?
4,55ga oli vist 4000 kanti. 4,22ga pole ise kunagi pikalt sõitnud niiet ei oska öelda.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 04 Juun 2015 08:33
Postitas Mutionu
Arvutus ju lihtne, ülekanded teada - kui 4,55ga on 4000 kanti, siis 4,22 on 3700 kanti ja 3,9 on 3400 kanti. 4,22/4,55*4000 ja ongi tulemus käes.

Kui asjast veel aimu tahta saada, siis on ka selline imelik variant.. http://onlinetonegenerator.com/ siit võid ka kuulata mis vahe on... pööret minutis / 60 annab pööret sekundis, korrutame kahega saame enamvähem mootori hääle (kaks silindrit lõõvad ühe pöörde jooksul)... niiet nt 4000/60 * 2 = 133.3 hz. vastavalt siis veel 123.3 ja 113.3 ja saabki kuulata, mis tooniga mootor maanteel töötaks. :D

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 04 Juun 2015 08:35
Postitas MAZ
Piruka ehk siis 4,55 reduktori eelis on see,et kehval maastikul ja tõusudel on hea sellega sõita, rääkimata koormate vedamisest. Aga ma ei plaani oma 2140ga,mingit kola ega midagi vedama hakata.Samuti tahaks vähemalt 80km/h sõita,mitte vaevu 70km/h ja mootor karjub nagu siga aia vahel.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 04 Juun 2015 21:10
Postitas Edel
See pöörete vahemik (3700 vs. 4000) ei too mingeid olulisi erinevusi, kui just tihti pikki (sadu km) otsi sõita. Igapäevaselt ei anna pea üldse mingit võitu. Aeglasemal ülekandel on jälle kiirendus parem, aga seegi erinevus paistab pikem numbrites, tagumikuga muutust ei tunne.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 04 Juun 2015 22:49
Postitas MAZ
Praktilised kogemused on vähe teised mul. Eelmisel moskvichil oli 4,55 reduktor ja 70m/h oli max kiirus ja siis oli pedaal põhjas ja pöörded ka üsna piiripeal. Ei tea,kas asi oli millegis muus,kuid päris "kilpkonn" ei tahaks ka liikluses olla.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 04 Juun 2015 22:53
Postitas TALUPOEG TALUJA
Niipalju võin väita,et vahetasin 4.22- 3.89 vastu. Vahe kiiruses oli vast 5 km. jagu. Mootori pöördeid võttis maha küll ja auto enam nii äkiline polnud. Tegu muidugi diiselmootoriga... aga vahe on tuntav.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 04 Juun 2015 23:34
Postitas Martpoiss
MAZ kirjutas: Eelmisel moskvichil oli 4,55 reduktor ja 70m/h oli max kiirus ja siis oli pedaal põhjas ja pöörded ka üsna piiripeal.
Siis pidi küll mootor kapitaalselt häälest ära olema, või mille järgi sa hindad et "pöörded üsna piiripeal"? See diffri vahetus on minuarust auto liikuma saamise juures suht ebaoluline asi, tõesti, palju sa ikka selle autoga kilomeetreid läbid, paarkend euri kütteraha siia-sinna suve peale :)

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 04 Juun 2015 23:41
Postitas Urukoer
Martpoiss kirjutas:
MAZ kirjutas: Eelmisel moskvichil oli 4,55 reduktor ja 70m/h oli max kiirus ja siis oli pedaal põhjas ja pöörded ka üsna piiripeal.
Siis pidi küll mootor kapitaalselt häälest ära olema, või mille järgi sa hindad et "pöörded üsna piiripeal"? See diffri vahetus on minuarust auto liikuma saamise juures suht ebaoluline asi, tõesti, palju sa ikka selle autoga kilomeetreid läbid, paarkend euri kütteraha siia-sinna suve peale :)
saad liikuma siis näed kui oluline ta su kõrvatrummlitele on :P

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 05 Juun 2015 10:18
Postitas Muhulane
Urukoeraga päri. Vahetasin oma massinal difri 41 hambalise 39 hambalise vastu ja nüüd saab täitsa moekalt ka 90-ga sõita. Ennem karjus mootor ikka väga hullusti ja nüüd oluliselt leebemalt :)