MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas SanderV »

my bad jah veidi valed kalkulatsioonid, aga jah...
Kasutaja avatar
fokser
Postitusi: 330
Liitunud: 24 Mai 2013 15:48
Asukoht: Tallinn

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas fokser »

Mutionu kirjutas:Teades, et 4000 pöörde peal on kiirus 100, on kiirus 165 1,65 korda kõrgematel pööretel - ca 6600 pöörde peal. Mõni vähe pädevam mootor vöib selle välja venitada isegi. 9000 pöörde peal oleks kiirus 225.

Et vastata sinu küsimusele, mis auto teeb 9000 pööret 165 km/h juures: iga auto, mis läheb 9000 pööret välja ja antud kiirusel vaba käiguga huugama lastakse. Või siis moskvich, millel selle kiiruse juurest kolmas või teine sisse raiutakse. Küll aga on vaatepilt siis sama, mis kasutaja Sass autol hiljuti näha võis.
Kas see jutt on mingi nali või? :D

Toon välja ühe kõigile arusaadava näite, miks see arvutus ei vasta tõele. Tuuletakistus... 100 km/h sõites on takistus ikka x Njuutonit (tähis N) ja kiirusel 165 hoopis midagi muud. Seega ei saa ka pöördeid nii arvutada.

Kui sa oma mossega juhuslikult vaakumis ei sõida! Teistest muutuvatest jõududest ei hakka isegi rääkima. Marss kooli tagasi!!! :lol
Päävä mõtõh: "Ku üts uss kinni lätt, tulõ tõõnõ koskil vallalõ."
Tiiä külh, mul oll ka kunagi Moskvits...
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Fantaseerimine käib täie auruga. Lõpetage naljad!
Meil pole kohtagi,kus 165 km. h. hoo üles saaks. Vaevalt saad 90- sisse ja kohe pead pidurdama. :D
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas MAZ »

Lõppude lõpuks jääb reaalne kiirus ikkagi 120km/h kanti ja sellega olgu see arutelu lõpetatud!
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas SanderV »

fokser kirjutas:
Mutionu kirjutas:Teades, et 4000 pöörde peal on kiirus 100, on kiirus 165 1,65 korda kõrgematel pööretel - ca 6600 pöörde peal. Mõni vähe pädevam mootor vöib selle välja venitada isegi. 9000 pöörde peal oleks kiirus 225.

Et vastata sinu küsimusele, mis auto teeb 9000 pööret 165 km/h juures: iga auto, mis läheb 9000 pööret välja ja antud kiirusel vaba käiguga huugama lastakse. Või siis moskvich, millel selle kiiruse juurest kolmas või teine sisse raiutakse. Küll aga on vaatepilt siis sama, mis kasutaja Sass autol hiljuti näha võis.
Kas see jutt on mingi nali või? :D

Toon välja ühe kõigile arusaadava näite, miks see arvutus ei vasta tõele. Tuuletakistus... 100 km/h sõites on takistus ikka x Njuutonit (tähis N) ja kiirusel 165 hoopis midagi muud. Seega ei saa ka pöördeid nii arvutada.

Kui sa oma mossega juhuslikult vaakumis ei sõida! Teistest muutuvatest jõududest ei hakka isegi rääkima. Marss kooli tagasi!!! :lol
mm ma ei saa nüüd küll päris täpselt aru kuidas see täpselt peaks toimima see et jõudu läheb rohkem tarvis ei muuda ju mootori pöördeid, otsekäiguga on pöörded otseselt lineaarses võrded kiirusega
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3334
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas stern100 »

Ma siin ennem lihtsalt ütlesin mida mosse suudab 4,55ga kui mootor pöördesse ka käib ja jõudu jagub, sander, sulle oli see jutt. Kui ei usu võta kassi pepust musu.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 125 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas SanderV »

no selle loogika järgi peaks su mosse 3.9 ülekandega 190+ välja jooksma, kui selle linti ka saad teen kasti õlle välja
mul 3.9 ülekandega oli max 138.4km/h ja siis hakkas midagi piirama, ei saanu aru kas kütust ei jagunud enam või jagaja piiras, igatahes lennukihäält hakkas tegema
pigem kütus sest muidu läks mootor rohkem pöördesse
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas Edel »

Need pöörded vs kiirus on teoreetilised numbrid ja need on õiged. Reaalselt ta muidugi nii suurt kiirust kätte ei saaks. Ja kui võtta Mosse mootori võimalikud saavutatavad max pöörded, mis jäävad originaalis sinna 7000 juurde, saaks saba õhku tõstes spidomeetri osuti piirajasse ja ehk enamgi. Spidomeetri piiraja teadupärast kusagil 175 peal. Nagu näha, pole tehase 140km/h kandis mootori pöörded 4. käiguga kaugeltki piiraja läheduses.
Kasutaja avatar
marko
Postitusi: 520
Liitunud: 02 Veebr 2009 20:16
Asukoht: Tartu

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas marko »

Ma pole küll võrdlenud täpselt tahhomeetrit ja GPS aga ma olen kahest tehase mootorist GPS näitude järgi 160 ja natuke peale välja pigistanud ja seda 3.9 ülekandega,veidi aidatud mootoriga tuli ainult jõudlust juurde.Maks kiirus mis olen üldse saavutanud meelitamisega on 167 ja seda TomTom näitude järgi.Katseid on olnud igasuguseid,on ka üle 8000rpm neljanda käiguga saavutatud,aga ilma tõestusmaterjalita,võta või jäta ja usub kes tahab,aga selliseid kiiruseid mossega saavutada ei soovita.
AZLK 2140 78a,AZLK 2140 76a,2xAZLK 2137 84a,izh412
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas MAZ »

Suvi varsti läbi aga teha pole midagi saanud. Ok siiski olen midagi ettevõtma hakanud,sest nüüd on veidi vaba aega tekkinud.
Esmalt tuli palju jamada sellega,et teisele 30.a vanusele uunikum Audile saaks TÜV kätte. Probleem oli osadega,mis olid oma koostöö ammu minetanud ja mida vahetada oli küllaltki tülikas. Aga TÜV onud tunnistasid ta siiski täiesti tänavalegaalseks ja soovisid edu.
Pilt
Aga tulles Moskvitchi juurde siis esimese asjana vahetasin välja vene küünlad ja asendasin NGK omadega. Mõned tühjad augud siiski on töötamisel, kuid ilmselt tuleb karburaator maha võtta ja ära puhastada. Hea on see,et ving ja tossamine kadusid ära ennem oli see lausa hingemattev. Eks vähe haaval hakkan neid vigu likvideerima,mis siin muud üle jääb. Pean ka sügisel ära käima MNTs,et saaks auto oma nimele vormistada, ennem ei tasu temaga midagi ettevõtta.

Tegin n.ö teema sisustamiseks ka video,mis suurem asi pole,kuid ajab asja ära.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Vasta