91. leht 243-st
Re: 2 x IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 stern100
Postitatud: 05 Nov 2011 17:42
Postitas stern100
Kui ma helerohelist natuke üle aasta aja eest taastama hakkasin, mõtlesin et seekord ei vaheta esisilda ning jätan selle töö tulevikku. Nüüd siis sai see asi tõsiselt ette võetud. Kaks õhtut lammutasin ja nüüd ühe hommiku parandasin. (ehk andestate piltide väga viletsa kvaliteedi)
Nimelt sai siis auto pukkide otsa aetud ning vaikselt terve esisild eemaldatud. Ühtegi asja puruks ei keeranud.
Peale tala eemaldamist selgus karm tõsiasi. Usun, et tegelikult on see viga väga paljudel mossedel, seda lihtsalt ei ole näha
Venelastel on veel hästi tehtud see raam...eest ju on raam lahtine nind seest kenasti paksult kruusa täis.
Juhipoolne raam siis
Kundepoolne raam
Ega siis ei jäänud muud ülegi kui otsida välja ketaslõikur ning keevitusaparaat. Sai mõlemad augud korda tehtud ning mingi väike lapitaoline asi peale suristatud.
Kuna mul tuleb veel niikuinii eemaldada terve varraste süsteem ning ka roolikarp, mõtlesin et võtan ka karteripõhja ära ning teen õlisõela puhtaks, ning samas kontrollin ka 110tuhat sõitnud saalede seisukorda. Õlisõel ei olnud nii puhas kui lootsin, kuid tegin selle puhtaks. Saalede seisukord oli rahuldav.
Homme plaanin siis raamid veel puhtaks ajada, roostesurmaga töödelda ning ka mingi värv selga tõmmata. Uut tala enne alla ei pane kui roolikarp ja vardad on välja vahetatud.
Järgmise korrani.
EDIT:
Paar küsimust.
Kuidas see õlisurve peale keeramine täpselt käiski...?
Ja mismoodi ma praegu selles seisus roolikarbi kõige kergemini kätte saaksin?
Re: 2 x IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 stern100
Postitatud: 06 Nov 2011 14:13
Postitas stern100
Ehk keegi siis viitsib seletada kuidas täpsemalt see õlisurve peale keeramine välja näeb. Tean küll kust seda peale keerata, kuid täna seda seal lahates ei saanud aru kust midagi vähemaks või kuhu midagi juurde tuleb panna
Re: 2 x IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 stern100
Postitatud: 10 Nov 2011 19:28
Postitas stern100
Täna sai siis heleroheliselt eemaldatud roolikarp. Üllatavalt kergelt tuli nuudi otsast ära see roolilatt(?).
Oleks nüüd vaja teadjamate meeste abi.
Nimelt kas panna lahtivõtmata külge mingi 20 tuhat sõitnud roolikarp ja siis see õigesti ja korralikult ära reguleerida, või võtta see sama karp lahti, vaadata sisu üle, vahetada jupid uute vastu ning siis roolikarp külge panna? Vana karpi ilmselt ei viitsi üldse näppida.
Re: 2 x IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 stern100
Postitatud: 10 Nov 2011 20:22
Postitas ABS
20000km roolikarbi jaoks ei ole just palju sõidetud,samas kui ta sul maas on,on ju lihtsam sisu kontrollida...aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida kuna ise sisu ei ole vahetanud sellisel asjal.Tahtsin lihtsalt soovitada roolikarp enne ära reguleerida kruustangide vahel ja siis külge panna.Viimane kord kui oma autol roolikarpi vahetasin tegin nii ja oli palju lihtsam kuna kui roolikarp küljes on,on seda väga halb reguleerida(või ei ole mul lihtsalt võtmeid mis sinna ära mahuks)
Re: 2 x IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 stern100
Postitatud: 10 Nov 2011 20:23
Postitas stern100
Aga kui teha seda kruustangide vahel, siis kui suur lõtk peab jääma, kui näiteks rool on otse...palju seda lõtku näpuga võlli keerates peab olema?
Re: 2 x IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 stern100
Postitatud: 10 Nov 2011 21:06
Postitas ABS
Sellest jätsin kirjutamata jahh...Sellest on küll mitu head aastat möödas ja ma ei tea kui õigesti ma mäletan.Eks ta üks tunde asi ole aga kindel on see et see hoob peab liikuma ühest äärmisest asendist teise vabalt ja minumeelest tegin nii et keerasin roolikarbi äärmisesse asendisse,reguleerisin külglõtku nii et loksu ei oleks(võis ka nii olla et minimaalne loks jäi,mingid kraadid on lubatud,kui mitte PEAVAD olema,kuna kui kinni poob karbi siis on paha-paha.Üks karp mis oli mul valesti reguleeritud läks väga ruttu lõhki).Piki(ehk telg)loksuga tegin vist sama.Ise ma vaatasin raamatust järele kuidas need asjad käivad ja soovitan sullegi et kui on saada kusagilt raamatut siis vaata igaks juhuks üle need kraadid mis lubatud/kohustuslikud on.Kas mu jutust nüüd abi oli aga rääkisin oma kogemusest.
...aga raamatust järele vaadata on kindlasti ühesem sest mina rääkisin praegu nii,võibolla varsti keegi räägib et tee hoopis teisiti jne.Asi läheb sedasi väga segaseks.Kahjuks ei ole mul praegu raamatut lähedal ja enne aastavahetust vast ei teki kah.Muidu edu
Re: 2 x IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 stern100
Postitatud: 10 Nov 2011 22:02
Postitas stern100
Suured tänud. Leidsin isegi oma mosse raamatust õige lehekülje üles telg- ja pikilõtkui reguleerimiseks. Eks üritan siis selle kruustangide vahel ära teha korralikult ning poogin siis karbi külge. Kõige keerulisem saab olema roolikarbi poetamine oma kohta tagasi, kuna mootor ja pidurivõim kõik on peal
Re: 2 x IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 stern100
Postitatud: 10 Nov 2011 22:19
Postitas ABS
Eks ta väga tüütu ole jahh.Kusjuures kui mul õnnestus saada kunagi roolikarp koos roolisambaga komplektis ja panin selle ka nii paika et neid lahti ei ühendanud omavahel(mootor oli peal).Tõesti ei tea kuidas see mul õnnestus sest selle roolikarbi vahetus ilma roolisambata on juba hea jukerdamine.Aga see hea et said raamatu kust vaadata - nii ikkagist kõige kindlam
Tõesti kannatust selle toreda tööga.
Re: 2 x IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 stern100
Postitatud: 11 Nov 2011 19:17
Postitas stern100
Re: 2 x IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 stern100
Postitatud: 12 Nov 2011 19:33
Postitas stern100
Kvaliteet on küll äärmiselt kehv, kuid pilt siis, kui tala sai alla pandud.
Nagu mõeldud, asusin siis täna helerohelisel ja kollasel klappe regullima ning ketti pingutama.
Kes asja teab, leiab pildilt ühe vea.
Viga täpsemalt see
Nimelt siis murdus ära kolmanda silindri sisselaskeklapi nookuri ots. Murdumisjälge vaadates, tundub et see oli viimase aja seal ausõna peal seisnud. Mina rakendasin korraks jõudu ja kõik. Ega nüüd jäägi muud üle kui see nookur välja vahetada. Kui homme mahti, lammutan maas ühe kaane laiali ning uurin, kuidas see nookurite võll sealt eemaldada. Saab jälle kogemust juurde
Kollasel sain klapid ja keti kenasti regullitud ning nüüd ka neid plärinaid ja värinaid mootorist vähem kuulda.