92. leht 93-st
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 04 Okt 2022 06:15
Postitas Martin2140
Süütepooli ergutus peab töötama. Muidu külmast peast säde liiga lahja. Soojast peast kontrollida. Võtad süütejuhtme lahti näiteks süütepooli pealt ja käivitades peab korraks käima minema. Või siis eelnev soovitus
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 05 Okt 2022 21:22
Postitas Edel
irukas kirjutas:Edel kirjutas:Viimasel ajal läheb külmalt väga kehvasti käima, aga soojalt piisab ainult võtme näitamisest. Kus otsast viga otsida?
Toores kinni, paar korda ette lüüa ja peab minema pöördest kui ei siis kiirenduspump ei tööta õieti.
See variant ei tööta ammu enam. Külmalt starterit andes kohe alguses korra lubab ja siis peab mõnda aega tühjalt ketrama, kui jälle lubama hakkab. Ja kui lõpuks lähebki käima, ei jõua pöörded üles tõusta, kui käib turtsatus ja mootor seisab jälle. Ja nii korduvalt. Nii pinda käib juba. Nagu aastaid tagasi talvel külmaga käivitades, järjest tagus karbasse tagasi ja pidi uuesti käivitamist alustama. Ja kõik rääkisid, et süüde vale... Ja seda jama on läbi aja minu autodest teinud ainult see Mosse. Ja soojeneva mootoriga väikestel pööretel (1000-1500) pole üldse jõudu. Lisaks (ka sooja mootoriga) lastes natuke tühikäigul töödata ja siis gaasi vajutada, alguses natuke aega lihtsalt puterdab enne kui pöörded tõusma hakkavad. Käiku kõrgemalt madalamale vahetades vahegaasi peab vähemalt 2 korda vajutama, muidu ei ole vahegaasiga käiguvahetusel pointi. Nüüd ilmad jahedaks läinud ja veel rohkem vaja starterit käiata.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 06 Okt 2022 06:22
Postitas Martin2140
Kõlab karba jamaga. Nagu jääks segu lahjaks. Daaz on vast peal. Oli ka ühel enda mossel nii et tagus sisselaskesse aga ma teadsin et see karba seades ei ole ning kuna oli juba algusest peale plaan k126 peale panna siis ei hakkand daaziga isegi mässama. k126-ga lahenes probleem.
Aga alusta parem lihtsamast asjast nagu näiteks kontaktivahe puhastamisest kui veel pole teinud. Sõitval autol pole niiväga vaja aga teisel mokitsal millega käib aind korra kuus sõitmas oli aastaga nii tugev oksiidikiht vahele tekkind et üks hommik lihtsalt paar turtsatust ja kõik. kaks korda tõmbasin liivapaberi vahelt läbi ja käis poolest pöördest. Pärast sai tükkaega puhastatud enne kui oksiidikiht ära sai.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 07 Okt 2022 11:11
Postitas Edel
Kontakte olen viilinud. Karba on K126N, seda pole tänavu suvel puutunud.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 31 Dets 2022 17:22
Postitas Edel
Mosse tegi oma viimased sõidud 9. novembril ja läks garaazi ära. 2022a läbisõiduks tuli 5000km ja natuke üle.
Head vana aasta lõppu.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 19 Mär 2023 11:28
Postitas Edel
Nädala eest panin arvele ja tegin kindlustuse. Kui ilmad paranevad, saab AZLK kohe kasutusele võtta.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 14 Juul 2023 12:35
Postitas Edel
7. aprillil ajasin Mosse välja. Tänaseks sõidetud 3500km. Ega eriti näppima ei ole pidanud, suurematest töödest läks hiljuti sidurikorv vahetusse (jälle). Niiskete ilmadega nagu siin kevadel oli, ega mootor väga hästi käia ei taha, puterdab ja tühikäiku ei taha kaua olla ka jupp aega peale 80-90 kraadini soojenemist. Mul õhuvõtu voolik ka ära väsinud, olen seda ajutiselt mägiaivari teibiga parandatud, aga üldiselt tuleb sinna uus asemele leida. Praeguste ilmadega ajab ilma läbi, aga näiteks augustis nii hea enam pole.
14 aastat ta minu käes olnud, selle ajaga läbisõitu juurde tulnud 59 400km. Viimaste aastatel vaid suveperioodil sõidetud, Põhiliselt aprillist kuni oktoobri keskpaigani käigus hoidnud, läbisõidud on jäänud 4000 ja 9000km vahele.
See kuu saab ka ÜV tähtaeg täis. Peaks taha uued rehvid muretsema ja piduritele pilgu peale viskama. Muud eriti nagu pole ÜV läbimiseks vaja teha.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 11 Veebr 2024 19:53
Postitas Edel
Eelmise aasta juuli lõppemisega sai ÜV läbi ja nii ta paariks kuuks seisma jäi. Polnud aega ega viitsimist ülevaatuseks korda teha.
Oktoobriks tegin siiski korda ja 12. kuupäevast alates ÜV kehtivaks. Nüüd kehtib see 2024 oktoobrini. Mõned sõidud sain veel teha ja siis läks katuse alla kevadet ootama.
Õlivannil peaks tihendi vahetama, muud erilisemat nagu teha polegi. Teha kindlustus ja saab kevadel jälle kilomeetreid mõõtma minna.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 24 Mär 2024 00:19
Postitas Edel
Võtsin Mosse ette 1. märtsil. Õlivanni tihendi vahetusest kujunes suuremat sorti ettevõtmine, kus sai nii esisilda lammutatud kui ka mootor käis aiste vahelt väljas. Käigukastiks panin kunagi varuks ostetud asja, et näha, mida see endast kujutab. Vanal oli õlilekkimine üle "võlli" läinud.
Kui mootor vahelt väljas, nägin head võimalust mootoriruum üle võõbata. Nüüd on ta valge asemel tumesinine. No ei õnnestunud seda õiget sinist saada, Keilas seda ei leidnud ja Lasnamäele sõita ei tahtnud. Koos sellega tuli mõte ka esimesed pidurisadulad ja roolihoovastik üle võõbata punaseks. No siis vaatasin, et kui kapoti all kõik värvi alla läks, siis võõpaks ka kronsteinid seal üle, aga tegin need punaseks. Sillatala tegin sammuti tumesinise, nagu kapotialune, sest musta värvi ma kohe ei leidnud ja järgmisele päevale seda ka lükata ei tahtnud.
Lõppeks läks pagana tükk aega nende värvitöödega, sest ruumis on paar-kolm kraadi sooja ja kuivamine võttis kuramuse kaua.
Eelmine nädala lõpp panin siis ta esimest korda see aasta käima. Täna panin viimased pudinad külge, õli käigukasti, jahutussüsteemi läbipesuaine koos veega ja läksin esimest korda välja sõidule.
Käigukastil teise käigu sünkro on õhtale jõudmas ja hoovastik vajaks reguleerimist. Võtsin küll hoovad teiselt kastilt aga ega vist need üks ühele ikka ei ole. Esialgu jätan selle kasti alla, näeb, kas sellel lekkeid ka on. Tundub, et kasti spido tigu on teise ülekandega kui esimesel kastil. Kui varem lasid spido 100, siis kiirus 90-91, nüüd 86-87km/h.
Väljalaske liited jäid lekkima. No ma ei pannudki pastat vahele, sest tal tuleks resokas uus panna. Üldse peaks hakkama väljalaset uuendama. Mitu aastat kipub koledasti kurdistama, kui gaas põhjas kiirendada. Muidu pole midagi, Moskvitš nagu Moskvitš ikka, aga kui pöörded üle 3500 lähevad kuni 5000-ni, pane kõrvad kinni. Mis asi see on, pole suutnud kindlaks teha.
Eelmine aasta juba on mootoril see häda, et jätab vahele kõigil pööretel. No ikka väga rahutult käib nii väikestel kui suurtel pööretel. Soojalt läheb käima nii et ainult näita võtit. Neljanda silindri küünla keerasin välja. Hallikasvalge oli teine. Tea kas segu lahja.
Jahutussüsteemi läbipesu pärast puhta veega läks kah omajagu. 3 korda vahetasin vett puhta vastu, ikka oli radikast vahtu näha. Ja pagana ebamugav on tal seda vett välja lasta, ainus kõige õigem aga ka kõige haigem koht on väljalaske kollektori taga. Üsna ebamugav koht, kui ei ole tõstukit (või kanalit) ja eriti kuuma kollektori korral. Piirdusin siis radika punni eest keeramisega ja termostaadi ülevalt liite lahtitõmbamisega. Kõike kätte ei saanud, nii umbes 5-6 liitrit tuli välja. Jätkan sellega järgmine kord.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 24 Mär 2024 20:45
Postitas irukas
Vanal käigukastil vaheta küljekaanes olev O-rõngas ära see tavapärane koht kust lekib. Vahelejätmine suure tõenäosusega jagaja probleem.