92. leht 100-st

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 23 Dets 2015 10:52
Postitas MAZ
Edel kirjutas:Osta.ee-s sellist raamatut aeg ajalt ikka pakkumisel olnud.
Hilisemat roheliste kaantega raamatut on tõesti liikunud aga seda varasemat versiooni pole kohanud. Seda müüdi eraldi,mitte koos autoga seega ei usu,et teda väga mass lademetes on.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 21 Jaan 2016 22:33
Postitas MAZ
Vahepeal on tükk aega müüda läinud aga teha ei saanud miskit,kuna garaažis oli liiga külm. Aga ilmade paranedes panin uue hooga edasi.
Suurem osa pisi probleeme on nüüd tehtud. Teha jäävad veel:
- süütenurk ja pöörded paika reguleerida.
- käsipiduri tross peale keerata
- siduri õhutamine
- rattad maha ja pidurid üle käija. Ühtlasi lähevad ka rehvid vahetusse.
- sarniirid määrida.
- õlid ära vahetada.

Moment on veel teha kosmeetilised tööd salongis ja kojamehed tööle meelitada. Muus osas on asi parem. Mootori pesuni pole jõudnud. See tuleb ilmselt koos auto enda välise survepesuga ettevõtta.
Rehvi mure sai ka täna lahenduse ning nüüd on mul ka ette olemas, paar tarbimisväärseid rehve.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 10 Veebr 2016 19:20
Postitas MAZ
Väike teema uuendus.
Juhipoolne polester enne ja pärast pesu.
Pilt
Pilt

Gabariidi klaasid:
Pilt
Pilt

Moosiriiuli tuuning:
Pilt
Leidsin ühe kleepsu ,mis oli akna peal olnud kleepisin tagasi.
Pilt

Kruvisin esiratta maha nagu näha on tehtud Za ruljomi õpetuse eeskujul Mosse rooliotsad ümber Volga roolisõrmedele.
Pilt
Olen sellest kuulnud aga näinud senini oma silmaga polnud.

Mõtlesin,et panen Punast värvi jahutusvedeliku aga paistab,et see sööb alumiinium osasid,seega ohutum on ilmselt roheline.
Rehvidega tuleb ka midagi ettevõtta aga kuhugi kiiret mul pole seega aega on.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 10 Veebr 2016 19:36
Postitas hamada
MAZ kirjutas:Mõtlesin,et panen Punast värvi jahutusvedeliku aga paistab,et see sööb alumiinium osasid,seega ohutum on ilmselt roheline.
Rehvidega tuleb ka midagi ettevõtta aga kuhugi kiiret mul pole seega aega on.
Kas see on kindel, et punane sööb alumiiniumi, olen vastupidist kuulnud?

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 10 Veebr 2016 20:16
Postitas stern100
Jah punane sööb mosu mootoriploki ära, oma silmaga rikutud mootorit näinud.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 10 Veebr 2016 20:21
Postitas hamada
stern100 kirjutas:Jah punane sööb mosu mootoriploki ära, oma silmaga rikutud mootorit näinud.
Ok, siis peab vist vahetama hakkama, endal ühele mossele sai sügisel pandud.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 10 Veebr 2016 21:08
Postitas Edel
Mis te sellest punasest koguaeg sisse panete. Vene autole on kõige sobilikum sinine ja kui see ei meeldi, siis roheline. Punane on rohkem tänapäevastele autodele mõeldud.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 10 Veebr 2016 22:48
Postitas MAZ
Isegi mul Audi 100,millel malm plokk. Selle alumiin detailidel ka kohati kerge hallitus tekkinud. Seega tuleb see jama välja lasta ka tollel autol.
Mossel on süsteem hetkel kuiv ja ostan sinna sinise vedeliku sisse(sama ,mis ennem sees oli). Rohelist ja sinist tohib vanematel autodel kasutada,mis enne 1995.a tehtud.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 13 Veebr 2016 21:07
Postitas tanello2
MAZ kirjutas:Väike teema uuendus.

Kruvisin esiratta maha nagu näha on tehtud Za ruljomi õpetuse eeskujul Mosse rooliotsad ümber Volga roolisõrmedele.
Pilt
Olen sellest kuulnud aga näinud senini oma silmaga polnud.
Mis osa siin täpsemalt ümber on tehtud, mul on sama vaatepilt aga roolisõrmede sisud on mosse asjadel, ei saa nagu väga aru kus siin see volga roolisõrmed mängu tulnud nagu oleks, või saabki mosse jubinaid laduda volga sõrmede sisse?
stern100 kirjutas:Jah punane sööb mosu mootoriploki ära, oma silmaga rikutud mootorit näinud.
mõni tõestusmaterjal ka on esitada w ?

mu masinal on juba 5 aastat "punane" sees olnud, pole seal midagi selle ajaga ära söödud ega muutunud, kõik täpselt nii nagu enne "punast" oli.
Märkuseks veel üks asjaolu- jahtusvedelike ei määrata värvuse järgi vaid selle sisu järgi, iga tootja värvib selle vedeliku just sellist värvi nagu ise tahab, asi on pigem kaubanduslikus mõttes, et tarbijal oleks lihtsam eristada ühte pudelit teisest tootja enda partiide seast. Olemas on veel lillad, kollased, oranz jne, need värvid ei määra mitte mufinitki, kasuta millist tahad, asi on pigem selles, mis on selle vedeliku koostisosad ja kellele/millele suunatud. See värvide jutt on täpselt sama tobe kui mineraalse ja sünt õlide sõda või uute autode puhul siis lausa kelle tootja õli kasutada tohib ja kelle oma ei tohi.

Lõpetuseks- ma ei vaidel vastu, et see kodanik , kellel masin seest peeti oli keeratud "punase" pärast on vale, kui keegi loll tõesti terve süsteemi kallas täis konsentraati siis on see täitsa võimalik, et see "punane" selle ploki seestpoolt õõnsaks sõi.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 13 Veebr 2016 21:14
Postitas wax
tanello2 kirjutas:iga tootja värvib selle vedeliku just sellist värvi nagu ise tahab
No päris nii ka ikka ei ole, et iga tootja värvib oma suva järgi neid vedelikke :) Etüleenglükooli baasil toodetud jahutusvedelikud on rohelised või sinakasrohelised, propüleenglükooli baasil toodetud punased.

Jahutusvedeliku otstarve on soojuse mootorist välja kandmine, samal ajal peab ta ise olema külmumiskindel.
Kuna jahutusvedeliku külmumiskindel baasaine on agressiivne kummi, plasti ja metallide suhtes, on jahutusvedelikku lisatud erinevaid lisaaineid, mis neutraliseerivad baasaine seda omadust.
Sinine ja roheline on tavalised jahutusvedelikud ning nende vahe on ainult värvaines. Kuna baas on sama, siis ongi sisuliselt tegu ühe ja sama asjaga. Neid võib kokku segada ja midagi ei juhtu.
Punane on aga pikaealine jahutusvedelik ning sinise/rohelisega võrreldes on baasaine täiesti erinev. Punast ei tohi teistega segada.

Ajapikku lisaained vananevad ning kaotavad oma mõju. Järgi jääb siis materjalide suhtes agressiivne vedelik. See ongi põhjus, miks plokikaaned jms ära ussitavad, lõdvikud ja plastdetailid purunevad jne. Kui jahutusvedelikku ei vahetata õigeaegselt, saabki agressiivne vedelik rahulikult kummi, plasti ja metalli "süüa".
Millal võiks jahutusvedelikku vahetada? Sinist/rohelist 2, ning punast iga 5 aasta tagant.

Ja siis on veel teadatuntud jahutusvedelik nimega Tosool. Seda ärge oma autodesse valage :) Sellel põhimõtteliselt korrosioonivastane toime puudub.