97. leht 100-st

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 13 Juun 2016 21:50
Postitas marko
Survet sul karteris ei olnud,et katsu õlileke kindlaks teha.Karpad mis proovisid pole ka päris kindel kas töötavad.Vaheta ära ka vanatüübi jagaja mis tundus ka mulle väga kahtlane.Tuleks proovida töötava masina pealt võetud karpat.Kui tulen siis mõõdame surved ka ära.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 14 Sept 2016 18:04
Postitas MAZ
Uskumatu aga sain,selle palju vannutud K-126H karburaatoriga mootori tööle. Ei mingeid tühjasid auke ega puterdamist enam.
Igasugu pisiasju sai ka ära tehtud, tänud HendrikR ja Ineedforspeed(Max),kes varustasid mind paari osaga. Ning Markole tänud pagasniku lukku eest.

Aga uus probleem:
Kuidas saaks selle tahma ja sodi mootorist välja,ilma,et peaks mootori päris molekulideks kiskuma? Hetkel on probleem selles,et õlipõlemise ving on nii krt kõva,et lämbu või ära. Sinist viskab pöördeid andes korralikult. Õlivõtmist ei ole täheldanud,kuid seda tilgub niigi igast võimalikust ja võimatust kohast välja.
Päris aus olla paneksin teise mootori sinna vahele,sest võib olla,et selle mootoril on õlivahetused tegemata või siis nii ammu olnud,et keegi ei tea enam.
Samuti võib olla viga,et kolvirõngad kas ära või kinni! Pigem viimast aga kui YT õpetusi vaadata on igal,meistril omad võtted selle jaoks kuidas põlemiskambrist tahma eemaldada. Mõni kasutab kemikaale,sisepesu õlisid,teine aga vett,98 bensiini ja laseb kõik punaseks!

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 14 Sept 2016 19:44
Postitas partnermosse
MAZ kirjutas:Uskumatu aga sain,selle palju vannutud K-126H karburaatoriga mootori tööle. Ei mingeid tühjasid auke ega puterdamist enam.
Igasugu pisiasju sai ka ära tehtud, tänud HendrikR ja Ineedforspeed(Max),kes varustasid mind paari osaga. Ning Markole tänud pagasniku lukku eest.

Aga uus probleem:
Kuidas saaks selle tahma ja sodi mootorist välja,ilma,et peaks mootori päris molekulideks kiskuma? Hetkel on probleem selles,et õlipõlemise ving on nii krt kõva,et lämbu või ära. Sinist viskab pöördeid andes korralikult. Õlivõtmist ei ole täheldanud,kuid seda tilgub niigi igast võimalikust ja võimatust kohast välja.
Päris aus olla paneksin teise mootori sinna vahele,sest võib olla,et selle mootoril on õlivahetused tegemata või siis nii ammu olnud,et keegi ei tea enam.
Samuti võib olla viga,et kolvirõngad kas ära või kinni! Pigem viimast aga kui YT õpetusi vaadata on igal,meistril omad võtted selle jaoks kuidas põlemiskambrist tahma eemaldada. Mõni kasutab kemikaale,sisepesu õlisid,teine aga vett,98 bensiini ja laseb kõik punaseks!
Võimalik, et klapisääretihendid läbi...

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 14 Sept 2016 22:29
Postitas MAZ
Siiski pole võimatu,et tuleb mootor lahti lammutada.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 14 Sept 2016 22:48
Postitas Edel
Otsa saanud klapisääre tihendite korral peaks õli ka sööma ja mitte vähe. Samas, kui igalt poolt lekib, pole võimalik tuvastada õli söömist. Võimalik, et rõngad on kinni ja/või silindrid kulunud. Kompresiooni mõõtnud oled?

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 15 Sept 2016 07:41
Postitas TALUPOEG TALUJA
Võta kätte ja vaheta klapisääretihendid ära. Siis järgmised otsingud jne.... kuni viga käes.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 15 Sept 2016 10:26
Postitas MAZ
OK hea öelda aga,kas kellegil on :D üleliigset klappide kinnihoidmise rakist? Mul kahjuks seda ei ole õnnestunud siiani leida.
Samas mul on ka teine kaas olemas,selle saaks korda teha ja hoopis peale tõsta,kui üritada kruvikeerajaga neid tihendeid vahetada.
Praegu on pigem probleem,selles,et õlipõletamise ving on üleval ja see rohkem viitab kinni paakunud kolvirõngastele(+ tahm mootoris).
Samas võib olla tuleks mõtekam mul teine mootor tõsta vahele,kuna vaja on siduri alumine töösilinder maha võtta ja ära puhastada. Sidur lahutab aga liiga alt minu maitse jaoks.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 15 Sept 2016 11:21
Postitas TALUPOEG TALUJA
Proovi vabakäik reguleerida parajaks. Teinekord piisab alt töösilindri juurest varda reguleerimisest.
Mis puutub seda abinõud siis selle saad teha ise kohalikust materjalist ja kohapeal. Torujupp,jupp ketti,mõni konksuke ja asi tehtud. Kui juba trell majas siis saab teha.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 15 Sept 2016 14:11
Postitas marek
Õli võtmisest saaks siis aru kui autoga sõita nt. 100 km. Kohapeal töötades v. väikeseid otsi tehes väga raske/võimatu õli võtmist hinnata.
Aga klappide üleval hoidmiseks kas kolb üss-is ei piisa et klapp sisse ei kukuks? Teine asi mis tehakse on see et kompressoriga rõhk silindrisse sellel silindril kus parajasti vahetad.
Mootori vahetus oleks mõtekas kui kindlasti teada et korras mootor läheb peale. Samas üldjuhul korras mootoreid juba algselt niisama kuuri nurka seisma autolt maha ei võeta üldjuhul. Teine asi kui kindla ja usutava ajalooga mootor, neid jutujärgi sõitva auto pealt tulnud mootoreid on ennegi nähtud. Seest täitsa roostes v. saalekolksuga :lol

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 15 Sept 2016 14:33
Postitas Muhulane
Kindlam variant on plokikaan maha võtta ning lisaks klapisääretihendite vahetusele ka järele vaadata klappide juhtpukside korrasolekut ning pole paha ka ka klapipindade soveldamine. Pluss võimalusel kaanelihv. Ning klapivedrude jaoks tellisin mina Fixusest sellise abinõu ja mina olen sellega küll väga rahul. http://pood.fixus.ee/shop/prod/89/10?c=291-0034