100. leht 100-st

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 22 Veebr 2018 19:19
Postitas TALUPOEG TALUJA
Peab ütlema,et riisvara on võimas.

Niipalju nendest klapisääretihenditest. Kui vaadata originaalis pandud tihendeid siis nende tihendite ülessane on ainult selline,et lihtsalt vedelevad ühel kohal ja ei lase õlil ülevalt läbi sääre,poolkuude ja taldriku liiga kolinal alla tulla. Kui õli sealt liigub klapi juhtpuksi otsa peale siis määrib nii puksi kui ka klapisäärt. Ainuke häda on see,et kui see õli satub sisselaskeklapi juhtpuksi otsa peale siis neelab selle koheselt kõhtu ja sumbutajast tuleb pahvakas sinist. :D Ma olen seda efekti lausa mootori töötamisel näinud. Vaatad,et tühikäigul tekib must randike juhtpuksi otsa peale ja peale tuuritamist kohe kadunud. Ja huvitav on see,et selline tilgake suudab terve tee sinist täis ajada.
Need moodsamad tihendid on küll head aga enne paigaldamist tasuks neid pisut vana klapisääre peal takseerida. Kui vedrurõngas ikka korralikult peale surub ju siis ka kõlbavad. Kui sääred juba kulunud siis on oht,et hakkab õli limpsima. Ma üldiselt ei laida originaali..... pole häda midagi. Need võiksid panna nagunii,sest paha see ei tee ja kindlam tunne igaljuhul. Peale selle ei maksa need ka eriti miskit.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 22 Veebr 2018 21:27
Postitas MAZ
Need tööriistad maksid ka natuke raha,kuid mul viskas see üle,et minna jälle kerjama kellegi uksetaha.

Ma ei usu,et enam õlilakkuma hakkab, juhtpuksid olid korras, mingeid üleliigseid loksumisi ei olnud. Klapid peavad ja polnud vaja väga meeletult soveldada neid. Originaal sääre tihendid töötavad seni,kuni nad ei muutu kivikõvaks plastmassiks. Enamus praktiseerib juba uuema malli tihendeid. Aga nagu öeldud,maitse asi,mis keegi külge kruttib.

Ootan nüüd soojamaid ilmasid,et laduda kõik kokku. Olgu öeldud,et pappfiltritega mässamine jääb edaspidi ära,kuna tuleb moodne Lada tüüpi õlifilter kasutusse. :auto Eesmärk on saada sõitev asi ja teha natuke mugavamaks elu endale.

Panen mõned stiili näided,mida 30.a teeb tihendite ja kummiga:
Pilt
Pilt
Siin on näha,et moodne pappfilter ei kõlba kuskile, selle võib kohe ahju tule alustuseks visata.
Pilt

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 22 Veebr 2018 21:34
Postitas wax
Lada filtri sees ei ole siis papp? :D

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 22 Veebr 2018 21:54
Postitas stern100
Moodne pappfilter on väga hea kui õiget õli kasutada ja seda õigel ajal vahetada. Kuigi ise kasutan ka lääne filtreid lihtsalt mugavuse huvides.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 22 Veebr 2018 22:18
Postitas MAZ
Esialgu on plaan 500km sõita poolsündiga ära ja siis on vaja nagu nii kaant uuesti pingutada ning klapivahed reguleerida.
Kuna mul riiulis peale ühe uue VAZ 2101 filtri muud polnud,kasutan selle ära ja edaspidi siis juba tuntumad brändid. Seda,kas see Lada filter seest on papp või ei,mina ei tea ja ega väga ausalt huvi ei tunne ka.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 16 Mär 2018 18:50
Postitas MAZ
Väike uuendus: plokikaas on nüüd valmis peale panemiseks aga sellega tuli rohkem tööd ,kui oleksin osanud oodata.
Üritasin katkist nookurit kätte saada proovising igasugu variante aga mis ei tule välja on nookurite võll. Kõige lollem ,tagusin otsa oma tarkusega ka pasunasse ja no see enam sealt pesast välja ei tulnud. Viimases ahastuses läksin siis elukutselise plokikaane lihvija ja mootori remontija juurde. Mees vaatas peale ja võttis kahe käega peast kinni. Esmalt sain noomida,et tagusin võlli pasunasse ja õlikorgid puru. Aga siis selgus veel,et ei pea mul ka väljalaske klappid ja kaas ise ka on kergelt kummis. Lahti võttes nookuri võllid selgus,et 4 nookurit olid juba ise sisse kulunud ja kehvad. Nagu kadunud vanaisa ütles,mis s..tasti see uuesti.
Paraku läks see õppetund 55eur +kütuseraha edasi tagasi sõelumisele maksma. Siinkohal tuleb endale tuhka pähe raputada aga tõdeda fakti,et mõni kehv juhus on teinekord ka hea.

Nüüd jääb üle vaid uus plokikaanetihed osta ja peaks selle mootori kevadeks kenasti laulma saama.

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 16 Mär 2018 22:35
Postitas stern100
Eks iga töö jaoks õiget riista vaja....esimese kaane keerad perse ja teisega juba oled targem :) Vaata et kolvid kepsud õigetpidi plokki saavad. Kodus esimest korda mootoriehitajatel tüüpviga ja pärast halavad et pöördesse ei lähe ja ei käi..

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 16 Mär 2018 22:50
Postitas TALUPOEG TALUJA
stern100 kirjutas:Eks iga töö jaoks õiget riista vaja....esimese kaane keerad perse ja teisega juba oled targem :) Vaata et kolvid kepsud õigetpidi plokki saavad. Kodus esimest korda mootoriehitajatel tüüpviga ja pärast halavad et pöördesse ei lähe ja ei käi..
Tavaliselt ikka öeldi,et: "Esimese auto keerad pe...sse,teist oskad juba hoida."
Eks see alguse asi on kõigil raske olnud. Põhiline õpetus kõigile oleks- kui midagi lahti võtate,pange ka samamoodi tagasi. Olen seda ise teinud ja ka teisi õpetanud. Mis tänapäeval viga,vanasti sai asju pliiatsiga paberi peale joonistatud... nüüd puha telefonid ja digifotokad. Kui midagi ei tea,paned siia küsimused üles ja tarkpead aga õpetavad. Elu nagu lill. :beer

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 02 Jaan 2024 10:11
Postitas MAZ
Head uut kõigile Moskvitši sõpradele ja huvilistele

Pole väga ammu teemat uuendanud, sest elu rada on mujale viinud ja Moskvitchid on täiesti unarusse jäetud. Samas pole nad kuskile kadunud.
Vahepeal tegin vahelduva eduga AZLK 2140 mõned tüütud tööd ära.
Üks neist oli mootori remont. Selgus,et mootor oli korralikult kuuma saanud ja plokikaas oli selletõttu kõver. Kaas koos klappidega sai ära tehtud ja uus tänapäevasem plokikaane tihend sisse. Sellega oli ka alguses omaette ooper veel, sest katsu sa leida tihendit, mis juba pole seismisega ära roostetama hakanud. Mullitanud plokikaane tihendeid pole mõtet kasutada.
Lisaks tegin ka õlifiltri ringi VAZ tüüpi õlifiltrile, et oleks kergem majandada tulevikus. Kuna mul nagu nii oli üleminek olemas siis milleks ta niisama riiulis tolmu kogus.
Peale plokikaane remonti asi töötas kuid polnud päris rahul,sest mootori ajastust ei saanud paika. Lõpuks võtsin ketti maha ja sai selgeks,et vana kett ei kõlbanud ka kuskile enam. Uus kett sai sisse ja ära tuli vahetada ka nukkvõlli hammasratas. Alles siis istusid kõik märgid ilusti kokku.
Millest selline ebakõla? Ma kahtlustan,et tehasest oli pandud vale hammasratas sisse, sest see, mis seal algselt sees oli. Sellel on üks hammas rohkem kui sellel, mis sisse sai. Deforseeritud ja deforseerimata mootoritel võivad erinevad kettid olla aga kui kõrvuti panin oli näha,et vana nukkvõlli hammasrattaga oli asi väga mööda. Igatahes korda sai ja süüde on nüüd kenasti paigas. Samuti uuendasin ka veepumpa ja otsakaane tihendi ringi.

Sterni käest sai ostetud salongi korralik ahi,sest vana ahi oli katki. Salongi ahi oli alt puu punniga kinni pandud,et jahutusvedelik sealt läbi ei käiks.Väga geniaalne lähenemine ütleksin. :lol
Ka ülejäänud mootori plokk oli laeni täis roostet ja mingit lima taolist ollust. Ime siis ka,et plokikaan polnud kõver, kui silindrite vaheline jahutus ei töötanud korralikult. Kõik tuli käsitsi puhtaks rookida, mis oli juba ise suht nüri töö. Ja see polnud kaugeltki kõige hullem mootori plokk. Olen pidanud veel hullemat mootori jahutussärki puhtaks tegema.
Jahutus radiaator sai üle joodetud, tundub,et peab vedelikku. Kuid peale seda nürida võitu jootmise tööd, tundus, et lihtsam oleks olnud uus radiaator osta juba.


Mis siis veel? Auto saaks tüv kõlbulikuks aga vaja on järgmised asjad lahendada:
- pidurisüsteem tuleb üle käija ja kõik, mis vähegi kahtlane ära teha.
- sidur ei tööta ja alumine töösilinder on täiesti kinni
- sidur tuleks maha võtta ja uus sisse panna, samamoodi ka otsatihend, mis lekib korralikult
- käigukast vajaks veidi uuendamist
- tagasilla õli vahetus
- vanaks läinud bensiin paagist välja saada
- elektrisüsteemis valgustus allikad üle vaadata, osad asjad ei taha töötada.
- roolikarp on läbi
- rooliotsad üle vaadata
- igasugu värvi parandused ja pindmine rooste ära kaotada.
- jooks korralikke rehve alla

Kõik tehtavad aga kuidas ma jõuan neid teha seda näitab aeg. Käigukasti ja siduri jaoks tuleb ilmselt tõstuk leida või vähemalt olema võimeline lähima tõstuki juurde ise sõitma. Muude asjade osas ma väga ületamatut raskust ei näe.
Võimalik, et kajastan rohkem auto üles ehitamist läbi Youtubi, sest kirjutamine on kergelt tüütu tegevus. :D

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitatud: 07 Jaan 2024 00:46
Postitas Sten
Näita mõnda värsket pilti ka