Iž 412 IE 1977 vdnx
Postitatud: 26 Aug 2010 18:46
Tere kõigile!
Käesolevas teemas räägin autost IŽ 412 IE aastast 1977. Auto on ostetud 2009. aasta talvel ja selgus, et sellel autol on päris põnev elulugu, mis on seotud moskvich liigaga - täpsemalt saab lugeda siit: http://recce.pri.ee/apelsin/mosse.html
Osta antud autot otsustasin spontaanselt siis, kui mu hea sõber juhuslikult avastas müügikuulutust veebileheküljel auto24.ee, veel üheks põhjuseks oli teatud nostalgiahoog (täpselt samasugune ja sama värvi IŽ on olnud kunagi meie esimeseks pereautoks, kahjuks oleme selle maha müünud 90ndate aastaste alguses seoses kütusehinna tõusuga).
Ja nii otsustasingi mina, vaene tudeng väikelinnast, soetada endale (sõprade soovitusel) Moskvitchi - uue mudeli! Arvasin, et see auto on suurepärane võimalus rakendada praktikas ülikoolist saadud teadmisi ja õppida tundma ahvatlevat autode maailma, kuna minu eriala on otseselt seotud transpordivahenditega. Pealegi kindlus, varuosade kättesaadavus ja remonditööde lihtsus kahtlusi esile ei kutsunud.
Esimene kohtumine selle autoga juhtus tegelikult palju varem, nimelt Motorex 2006 autonäitusel, tol hetkel nägi ta välja nii:
Siin on esimene foto minu autost ostmise hetkest:
Otsustasin panna oma uuele autole nimi ja selleks sai Mandariin, kuna:
- mandariin on magusam, kui apelsin (sellise nime on autole pannud endised omanikud).
- mandariin on üks Hiina Rahvusvabariigi ametlikest keeltest ja selle riigi endise juhi nimi on juhuse sunnil sattunud auto numbrimärgi peale.
Algusel olid mõned kahtlused kere sesundi kohta. Õnneks selgus kontrollimisel, et see ei ole nii, kuigi keevitamist on ikka vaja.
Tehnilistest riketest oli teada ostmise hetkel ainult pidurisüsteemi rikkest: pidurdamisel kaldus auto üsna jõuliselt kõrvale. Selgus, et lekib ülemine vasakpoolne pidurisilinder eespool. Oleme selle ära vahetanud ja pidurisüsteemi läbi pumbanud. Nii sai auto enam-vähem tagasi juhitavuse pidurdamisel.
Vasakpoolne tagumine pidur valmistas paraja peavalu: trummli õnnestus suurte jõupingutustega maha võtta ainult pärast mitmetunnilist töötlemist.
Umbes samal ajal andis tunda ka salongi radiaatori leke, mis oli edukalt kõrvaldatud.
Veebruaris 2009 nägi auto välja sellisena:
Märtsis avastasime, st summuti on täielikult läbi roostetanud, olime sunnitud selle koheselt ära vahetama.
Aprillis oleme teinud mõningaid keretöid läbi roostetanud kohtade kõrvaldamiseks.
Ilm läheb paremaks - Aprill 2009
Käesolevas teemas räägin autost IŽ 412 IE aastast 1977. Auto on ostetud 2009. aasta talvel ja selgus, et sellel autol on päris põnev elulugu, mis on seotud moskvich liigaga - täpsemalt saab lugeda siit: http://recce.pri.ee/apelsin/mosse.html
Osta antud autot otsustasin spontaanselt siis, kui mu hea sõber juhuslikult avastas müügikuulutust veebileheküljel auto24.ee, veel üheks põhjuseks oli teatud nostalgiahoog (täpselt samasugune ja sama värvi IŽ on olnud kunagi meie esimeseks pereautoks, kahjuks oleme selle maha müünud 90ndate aastaste alguses seoses kütusehinna tõusuga).
Ja nii otsustasingi mina, vaene tudeng väikelinnast, soetada endale (sõprade soovitusel) Moskvitchi - uue mudeli! Arvasin, et see auto on suurepärane võimalus rakendada praktikas ülikoolist saadud teadmisi ja õppida tundma ahvatlevat autode maailma, kuna minu eriala on otseselt seotud transpordivahenditega. Pealegi kindlus, varuosade kättesaadavus ja remonditööde lihtsus kahtlusi esile ei kutsunud.
Esimene kohtumine selle autoga juhtus tegelikult palju varem, nimelt Motorex 2006 autonäitusel, tol hetkel nägi ta välja nii:
Siin on esimene foto minu autost ostmise hetkest:
Otsustasin panna oma uuele autole nimi ja selleks sai Mandariin, kuna:
- mandariin on magusam, kui apelsin (sellise nime on autole pannud endised omanikud).
- mandariin on üks Hiina Rahvusvabariigi ametlikest keeltest ja selle riigi endise juhi nimi on juhuse sunnil sattunud auto numbrimärgi peale.
Algusel olid mõned kahtlused kere sesundi kohta. Õnneks selgus kontrollimisel, et see ei ole nii, kuigi keevitamist on ikka vaja.
Tehnilistest riketest oli teada ostmise hetkel ainult pidurisüsteemi rikkest: pidurdamisel kaldus auto üsna jõuliselt kõrvale. Selgus, et lekib ülemine vasakpoolne pidurisilinder eespool. Oleme selle ära vahetanud ja pidurisüsteemi läbi pumbanud. Nii sai auto enam-vähem tagasi juhitavuse pidurdamisel.
Vasakpoolne tagumine pidur valmistas paraja peavalu: trummli õnnestus suurte jõupingutustega maha võtta ainult pärast mitmetunnilist töötlemist.
Umbes samal ajal andis tunda ka salongi radiaatori leke, mis oli edukalt kõrvaldatud.
Veebruaris 2009 nägi auto välja sellisena:
Märtsis avastasime, st summuti on täielikult läbi roostetanud, olime sunnitud selle koheselt ära vahetama.
Aprillis oleme teinud mõningaid keretöid läbi roostetanud kohtade kõrvaldamiseks.
Ilm läheb paremaks - Aprill 2009