1. leht 5-st

AZLK 21406 1986 smaster

Postitatud: 16 Jaan 2011 13:52
Postitas smaster
Mötlesin, et teen ka teema oma masinast, mis on olnud meie peres juba aastast 1987, kui isa selle ise Leningradist töi. Möned aastad temaga söideti, aga siis üheksakümnendate keskel kuskil jäi ta kuuri seisma, sest osteti uus auto, mis vähe ökonoomsem. 2001. sai mosu ka Eesti dokumendid, kuna vend sellega sõitma tahtis hakata. Plaanid aga muutusid ja masin lükati jälle sinna samasse kuuri alla tolmuma, kus ta viimased aastad seinud oli. 2009. aasta suvel tekkis auto vastu huvi, kui sõber oma mossega sõitma hakkas. Oli plaan juba jaanipäeva aegu ta kuuri alt välja ajada, aga asi venis, sest puudusid auto võtmed, mis olid teadmata suunas kaduma läinud. Õnneks oli üks aken natuke lahti jäetud,et täitsa hallitama ei läheks ja saime autosse sisse. Vahetasime kõik lukud ja hakkasime vaatama, mis vaja teha, et liikuma saada temaga. Polnudki vaja pikalt oma ajusid vaevata, et häält kuulda, ainult bensiinipump ei ole suutnud enam oma ülesannete kõrgusel olla. Sai siis Lada pump peale pandud. See aga uputas karpat ja ei saandki aru, et milles probleem, kuna pump ja varras olid teise mosse pealt võetud ning seal probleeme ei esinenud. Tahtmine oli ikka ülevaatusele minna ja seepärast sai iga päev asja kallal oldud, peamiselt karpade ja bensiinipumbaga jamades. Klapivahed sai üks öö reguleeritud ja rooliotstele uued kummid peale pandud, muud ei olegi teinud. Seisukord oli niigi suhteliselt hea. Oligi siis käes ülevaatuspäev. Läksime varakult linna, et seal veel viimane vaatlus teha, kuid tuttav jama tabas jälle Moskvichi. Karburaatori ümbert oli köik bensiinine. Istusime ja tegime öhtuni seda ülevaatuspunkti ees korda (vahetasime bensiinipumpasid, karburaatoril nöela jne). 10 minutit enne sulgemist ajasime mosse sisse ning ülevaatusmehed muiates kontrollisid masina üle. Masinal ei leitud ühtegi viga ja läksime linnapeale laiama. Masin oli legaalselt teedel.

Nägi esimest korda päevavalgust
Pilt
Pilt
Pilt

Juba järgmisel päeval oli ees uus vöre
Pilt

Puhtaks pestud autost kahjuks esialgu pilte ei teinud, kuid söidetud sai temaga üksjagu. Esimene nädalalöpp koolis löppes hästi - klassivend söitis mossele tagant sisse. See käis ka Reporterist mingi aeg läbi. Kindlustus maksis auto eest 5000.- ja auto jätsin omale. Peksin mölgi välja ja hetkel ootab, kuni saab pahteldatud/värvitud. Esialgu värvisin ta lihtsalt sama tooni värviga üle, et takistada roostetamist. Stange vahetasin välja vana tüübi oma vastu, mis on täielikult metallist. Kuna esiots oli ka väga kõrge, siis sai vedrusid natuke lühemaks tehtud. Sõidumugavus paranes.

Plekimõlkimine
Pilt
Pilt

Vahepeal muretsesime Mangels 8-spoke terasveljed mossele.
Pilt
Pilt

Hetkel seisab garaažis laiadel velgedel - viimasest söitmisest pilt
Pilt

Talvel see auto seisab ja ootab kuivemat aega. Nii on ka praegu. Kunagi näeb neid ka selle auto all. Kevadel on plaan saata auto värvimisse, et suvel ka mõnest üritusest osa võtta. Hetkel siitpoolt kõik.

Re: AZLK 21406 1986 smaster

Postitatud: 16 Jaan 2011 14:42
Postitas sass
Tegidki teema ära. :D
Relv. Edu ja paksu rahakotti! :beer

Re: AZLK 21406 1986 smaster

Postitatud: 16 Jaan 2011 15:32
Postitas Edel
Taaskord leidis siia foorumisse mees,kel oli tahtmist seisnud Mosse ellu äratada.
Bensiinipumbad kipuvadki pika seismise peale ära surema.
Kusjuures neid Mangelsi velgi on ennemgi korduvalt Mossede all nähtud. Üks isend see http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/69837881 Eelmine talv Tallinnas Kadaka turul pakuti selliseid velgi müüa, 1000EEK/jooks.

Re: AZLK 21406 1986 smaster

Postitatud: 16 Jaan 2011 16:20
Postitas wax
Jep, bensupumbas olevad kummist elemendid annavad otsa juba aastase seismise peale :) Paar nädalat tagasi veendusin selles.

Re: AZLK 21406 1986 smaster

Postitatud: 16 Jaan 2011 19:05
Postitas kOll
Avaldaks kah siinkohal oma poolehoidu. Vägagi sümpaatne lowrider!

Re: AZLK 21406 1986 smaster

Postitatud: 16 Jaan 2011 19:19
Postitas Sten
smaster kirjutas: Masinal ei leitud ühtegi viga ja läksime linnapeale laiama. Masin oli legaalselt teedel.
See oli kindlasti hea tunne, tõmbas suunurgad kõrvuni? :auto :D

Re: AZLK 21406 1986 smaster

Postitatud: 16 Jaan 2011 19:36
Postitas tafi
Väga kena mašina! :) Väga sarnane minu moskvichile,ka mul 21406 , minul numbri tähed APH sul APF ja värv oli mul ka sama :)
Edu! :)

Re: AZLK 21406 1986 smaster

Postitatud: 16 Jaan 2011 22:03
Postitas smaster
Oli muidugi hea tunne, kui ikka päev läbi seda ülevaatuspunkti ees parklas putitada.
Ülevaatusemehed käisid õues suitsu tegemas ja muigamas. :o

Veljed sain siitsamast foorumist ja üsna soodsalt. Tänud siinkohal kasutajale sass, kes sattus kuulutusele õigel ajal peale!

Re: AZLK 21406 1986 smaster

Postitatud: 03 Mär 2011 20:19
Postitas smaster
Kontaktivaba süüde käes, aega saan, peale saab..


Pilt

Re: AZLK 21406 1986 smaster

Postitatud: 03 Mär 2011 20:35
Postitas partnermosse
Igaksjuhuks infot ! Keegi teadis rääkida,et kontaktivaba süütega ei tohi süüdet seadistada nii nagu kontaktsüüte korral , see tähendab ,ei tohtivat pirni ja juhtmega seda teha.Pidi miskit jubina maha kärsatama.
Äkitse on see teadmine abiks süüte reguleerimisel ! :smokin