AZLK 21406 1986 smaster
Postitatud: 16 Jaan 2011 13:52
Mötlesin, et teen ka teema oma masinast, mis on olnud meie peres juba aastast 1987, kui isa selle ise Leningradist töi. Möned aastad temaga söideti, aga siis üheksakümnendate keskel kuskil jäi ta kuuri seisma, sest osteti uus auto, mis vähe ökonoomsem. 2001. sai mosu ka Eesti dokumendid, kuna vend sellega sõitma tahtis hakata. Plaanid aga muutusid ja masin lükati jälle sinna samasse kuuri alla tolmuma, kus ta viimased aastad seinud oli. 2009. aasta suvel tekkis auto vastu huvi, kui sõber oma mossega sõitma hakkas. Oli plaan juba jaanipäeva aegu ta kuuri alt välja ajada, aga asi venis, sest puudusid auto võtmed, mis olid teadmata suunas kaduma läinud. Õnneks oli üks aken natuke lahti jäetud,et täitsa hallitama ei läheks ja saime autosse sisse. Vahetasime kõik lukud ja hakkasime vaatama, mis vaja teha, et liikuma saada temaga. Polnudki vaja pikalt oma ajusid vaevata, et häält kuulda, ainult bensiinipump ei ole suutnud enam oma ülesannete kõrgusel olla. Sai siis Lada pump peale pandud. See aga uputas karpat ja ei saandki aru, et milles probleem, kuna pump ja varras olid teise mosse pealt võetud ning seal probleeme ei esinenud. Tahtmine oli ikka ülevaatusele minna ja seepärast sai iga päev asja kallal oldud, peamiselt karpade ja bensiinipumbaga jamades. Klapivahed sai üks öö reguleeritud ja rooliotstele uued kummid peale pandud, muud ei olegi teinud. Seisukord oli niigi suhteliselt hea. Oligi siis käes ülevaatuspäev. Läksime varakult linna, et seal veel viimane vaatlus teha, kuid tuttav jama tabas jälle Moskvichi. Karburaatori ümbert oli köik bensiinine. Istusime ja tegime öhtuni seda ülevaatuspunkti ees korda (vahetasime bensiinipumpasid, karburaatoril nöela jne). 10 minutit enne sulgemist ajasime mosse sisse ning ülevaatusmehed muiates kontrollisid masina üle. Masinal ei leitud ühtegi viga ja läksime linnapeale laiama. Masin oli legaalselt teedel.
Nägi esimest korda päevavalgust
Juba järgmisel päeval oli ees uus vöre
Puhtaks pestud autost kahjuks esialgu pilte ei teinud, kuid söidetud sai temaga üksjagu. Esimene nädalalöpp koolis löppes hästi - klassivend söitis mossele tagant sisse. See käis ka Reporterist mingi aeg läbi. Kindlustus maksis auto eest 5000.- ja auto jätsin omale. Peksin mölgi välja ja hetkel ootab, kuni saab pahteldatud/värvitud. Esialgu värvisin ta lihtsalt sama tooni värviga üle, et takistada roostetamist. Stange vahetasin välja vana tüübi oma vastu, mis on täielikult metallist. Kuna esiots oli ka väga kõrge, siis sai vedrusid natuke lühemaks tehtud. Sõidumugavus paranes.
Plekimõlkimine
Vahepeal muretsesime Mangels 8-spoke terasveljed mossele.
Hetkel seisab garaažis laiadel velgedel - viimasest söitmisest pilt
Talvel see auto seisab ja ootab kuivemat aega. Nii on ka praegu. Kunagi näeb neid ka selle auto all. Kevadel on plaan saata auto värvimisse, et suvel ka mõnest üritusest osa võtta. Hetkel siitpoolt kõik.
Nägi esimest korda päevavalgust
Juba järgmisel päeval oli ees uus vöre
Puhtaks pestud autost kahjuks esialgu pilte ei teinud, kuid söidetud sai temaga üksjagu. Esimene nädalalöpp koolis löppes hästi - klassivend söitis mossele tagant sisse. See käis ka Reporterist mingi aeg läbi. Kindlustus maksis auto eest 5000.- ja auto jätsin omale. Peksin mölgi välja ja hetkel ootab, kuni saab pahteldatud/värvitud. Esialgu värvisin ta lihtsalt sama tooni värviga üle, et takistada roostetamist. Stange vahetasin välja vana tüübi oma vastu, mis on täielikult metallist. Kuna esiots oli ka väga kõrge, siis sai vedrusid natuke lühemaks tehtud. Sõidumugavus paranes.
Plekimõlkimine
Vahepeal muretsesime Mangels 8-spoke terasveljed mossele.
Hetkel seisab garaažis laiadel velgedel - viimasest söitmisest pilt
Talvel see auto seisab ja ootab kuivemat aega. Nii on ka praegu. Kunagi näeb neid ka selle auto all. Kevadel on plaan saata auto värvimisse, et suvel ka mõnest üritusest osa võtta. Hetkel siitpoolt kõik.