Esimesed 2140'd
Postitatud: 12 Veebr 2011 06:49
Sirvides Ladafoorumit, leidsin sealt huvitava teema, miles arutatakse kopika erinevusi läbi aegade. Leian et ka siin võiks sarnane teema olla.
Kuna ise oman nii 76 kui ka 85 aasta 2140'neid ja need erinevad ikka suht palju, siis mõtlesingi et võiks siis siia kirja panna need erinevused, mida olete märganud esimeste aastakäikude 2140'del. Enamus asju on küll foorumis siit sealt läbi jooksnud, kuid selle info võiks koguda ühte kohta kokku.
Teeks ise siis alguse..
Salong:
Keskkonsool:
Vastavalt siis 76 maikuu ja 85 oktoobrikuu isendi omad:
Esimese asjana piltidelt jääb silma, et soojakangide arv on erinev. Vanematel isenditel oli võimalik ka soojakraani reguleerida, mille kaudu jahutusvedelik läbi salongiradika tiirlema hakkas. Ülemisel pildil siis kõige ülemine kang. Alumisel ehk uuemal isendil on see luksus välja jäätud. Teine kang liigutab siis õhuklappi, mis asub umbes raadio kõrgusel esiklaasi all ja kõige alumine kang liigutab siis kapoti juures olevat õhuluuki.
Teise asjana, mida ehk nii kergelt ei märka, on need õhuribid, mis vanemal mudelil on viie labaga ja mille hoob ei ole süvistatud. Uuemal on seda muudetud. Labasid on neli ja neid liigutavale hoovale on oma nn pesa tehtud. Hoobade pead on ka muudetud.
Kolmanda asjana vaadake tulede lüliteid. Vanemal on need kandilised, uuemal aga on nurgad ümaraks läinud.
Rool ja näidikud:
Vanemal mossel on ka teine rool, nn kalossiga. Suur kummikauss kirjaga AZLK kaunistas siis helisignaali lülitit. Uuemal on see ära kaotatud ja on pandud kõvemast matejalist trapetsikujuline plaadike, millel pole enam ühtegi kirja, kuid on püütud jätta tikitud muljet. Selline rool võis tulla arvatavasti koos SL'iga.
vanemal mudelil, ei tea kas kõikidel, aga minu isendil on inglisekeelsed kirjad, "FUEL", "AMPS", "OIL" ja "TEMP". Seierid on ilusasti punaseks värvitud. Uuemal aga pole kirjadest haisugi, on vastavad leppemärgid pandud ja seierid on valget värvi. Kokkuhoid või koonerdamine, eks sa mine ja võta kinni.
Esiuksed:
uuemal on Esiustelt eemaldatud need väiksed kolmnurksed aknad ja asendatud siis tekkinud tühi koht ühe suure klaasiga. Ukse nurka on meisterdatud kolmnurk, mis osadel on plekist, osadel plastikust.
Tagumine aknalaud:
Vanemal mudelil on lõigatud papist sama kujuga detail nagu on aknalaud ja kaetud see kunstnahaga. Minu omal siis samat värvi kunstnahaga, nagu on salong. Uuemal on aga valgest plastikust kate, mis kinnitub kruvidega tagaistuja seljatoe alla.
Sellega mu salongimaterjal lõppeb sest pildid puuduvad.
Lähme nüüd siis välimuse kallale.
Esiots:
Vanemal mudelil on tervenisti metallist kroomitud stange. Kroomitud ja metallist on ka puhvrid milledele on plastmassriba külge sulatatud. Uuemal on stange ääred plastikust, puhvrid aga mingist kummitaolisest materjalist.
Iluvõre on vanemal mudelil hõredamate ribidega, st paistab rohkem läbi, uuemal on ribid tihedalt koos. Vanemal on tehaseembleemiks suur punase-valgekirju plastikust märk, ümbritsetud üle kroomitud plastikust võrega. Uuemal on lihtsalt plastikust kiri AZLK.
Iluvõrel on vanemal mudelil ka liisturing. Need pole küll kroomitud aga metallist siiski. Uuemal need puuduvad, kuid on võimalik paigaldada - liistu kõrvade kohad on iluvõrel sees.
Vanemal mudelil on alumiiniumist liisturing ka esi ja tagaklaasi tihendi küljes, uuemal need puuduvad.
Esitiibadel oli vanemal mudelil Moskvich 1500 metallist kroomitud liistud, uuemal neid pole.
Vanemal mudelil on need ribid tagatiiva küljes kandilisemad, uuemal on ovaalikujulised
Tagaots:
(pilt võetud Hr. Edeli fotoalbumist)
Tagaosast oskan niipalju rääkida, et liisturing ümber tulede on vähemalt minu vanemal isendil kinnitatud poltide/mutritega, uuemal aga plasttüüblitega.
Kiri pagasniku luugi peal on vanemal musta põhjaga, metallist ja loetavate tähtedega, uuemal plastikust ja venekeelsete tähtedega.
Vanemal 1500 embleem, uuemal pole midagi.
Velgedel käis vanematel kilbid koos sõõrikutega ning kasutati lahtiseid rattamutreid, uuematele on paigaldatud rummukapslid ja pealt kinnised kroomitud rattamutrid. Teadupärast olid vanematel mudelitel liisturingi seest mustaks värvitud, kuid uuemal on ka see ära jäätud.
Minu arvamus: 9 aastase vahega sai ilusast läikivast kroomiga kaunistatud autost ilmetu, läiketu plasmassiga üle puistatud lihtne ja odav auto. Ja kõike seda ainult kaasajastamisega. Mõni ime et tehas pankrotti läks..
Muudatusi on veel ja veel.. Pean hakkama pilte tegema.
Aga praeguseks kõik. Palun teistel täiendada oma äranägemuse järgi, kus/mis veel teisiti on. Kes oskab/teab, võiks aastaarvud ka lisada, millal mingi asi muutus ja mida enam ei kasutatud..
Kuna ise oman nii 76 kui ka 85 aasta 2140'neid ja need erinevad ikka suht palju, siis mõtlesingi et võiks siis siia kirja panna need erinevused, mida olete märganud esimeste aastakäikude 2140'del. Enamus asju on küll foorumis siit sealt läbi jooksnud, kuid selle info võiks koguda ühte kohta kokku.
Teeks ise siis alguse..
Salong:
Keskkonsool:
Vastavalt siis 76 maikuu ja 85 oktoobrikuu isendi omad:
Esimese asjana piltidelt jääb silma, et soojakangide arv on erinev. Vanematel isenditel oli võimalik ka soojakraani reguleerida, mille kaudu jahutusvedelik läbi salongiradika tiirlema hakkas. Ülemisel pildil siis kõige ülemine kang. Alumisel ehk uuemal isendil on see luksus välja jäätud. Teine kang liigutab siis õhuklappi, mis asub umbes raadio kõrgusel esiklaasi all ja kõige alumine kang liigutab siis kapoti juures olevat õhuluuki.
Teise asjana, mida ehk nii kergelt ei märka, on need õhuribid, mis vanemal mudelil on viie labaga ja mille hoob ei ole süvistatud. Uuemal on seda muudetud. Labasid on neli ja neid liigutavale hoovale on oma nn pesa tehtud. Hoobade pead on ka muudetud.
Kolmanda asjana vaadake tulede lüliteid. Vanemal on need kandilised, uuemal aga on nurgad ümaraks läinud.
Rool ja näidikud:
Vanemal mossel on ka teine rool, nn kalossiga. Suur kummikauss kirjaga AZLK kaunistas siis helisignaali lülitit. Uuemal on see ära kaotatud ja on pandud kõvemast matejalist trapetsikujuline plaadike, millel pole enam ühtegi kirja, kuid on püütud jätta tikitud muljet. Selline rool võis tulla arvatavasti koos SL'iga.
vanemal mudelil, ei tea kas kõikidel, aga minu isendil on inglisekeelsed kirjad, "FUEL", "AMPS", "OIL" ja "TEMP". Seierid on ilusasti punaseks värvitud. Uuemal aga pole kirjadest haisugi, on vastavad leppemärgid pandud ja seierid on valget värvi. Kokkuhoid või koonerdamine, eks sa mine ja võta kinni.
Esiuksed:
uuemal on Esiustelt eemaldatud need väiksed kolmnurksed aknad ja asendatud siis tekkinud tühi koht ühe suure klaasiga. Ukse nurka on meisterdatud kolmnurk, mis osadel on plekist, osadel plastikust.
Tagumine aknalaud:
Vanemal mudelil on lõigatud papist sama kujuga detail nagu on aknalaud ja kaetud see kunstnahaga. Minu omal siis samat värvi kunstnahaga, nagu on salong. Uuemal on aga valgest plastikust kate, mis kinnitub kruvidega tagaistuja seljatoe alla.
Sellega mu salongimaterjal lõppeb sest pildid puuduvad.
Lähme nüüd siis välimuse kallale.
Esiots:
Vanemal mudelil on tervenisti metallist kroomitud stange. Kroomitud ja metallist on ka puhvrid milledele on plastmassriba külge sulatatud. Uuemal on stange ääred plastikust, puhvrid aga mingist kummitaolisest materjalist.
Iluvõre on vanemal mudelil hõredamate ribidega, st paistab rohkem läbi, uuemal on ribid tihedalt koos. Vanemal on tehaseembleemiks suur punase-valgekirju plastikust märk, ümbritsetud üle kroomitud plastikust võrega. Uuemal on lihtsalt plastikust kiri AZLK.
Iluvõrel on vanemal mudelil ka liisturing. Need pole küll kroomitud aga metallist siiski. Uuemal need puuduvad, kuid on võimalik paigaldada - liistu kõrvade kohad on iluvõrel sees.
Vanemal mudelil on alumiiniumist liisturing ka esi ja tagaklaasi tihendi küljes, uuemal need puuduvad.
Esitiibadel oli vanemal mudelil Moskvich 1500 metallist kroomitud liistud, uuemal neid pole.
Vanemal mudelil on need ribid tagatiiva küljes kandilisemad, uuemal on ovaalikujulised
Tagaots:
(pilt võetud Hr. Edeli fotoalbumist)
Tagaosast oskan niipalju rääkida, et liisturing ümber tulede on vähemalt minu vanemal isendil kinnitatud poltide/mutritega, uuemal aga plasttüüblitega.
Kiri pagasniku luugi peal on vanemal musta põhjaga, metallist ja loetavate tähtedega, uuemal plastikust ja venekeelsete tähtedega.
Vanemal 1500 embleem, uuemal pole midagi.
Velgedel käis vanematel kilbid koos sõõrikutega ning kasutati lahtiseid rattamutreid, uuematele on paigaldatud rummukapslid ja pealt kinnised kroomitud rattamutrid. Teadupärast olid vanematel mudelitel liisturingi seest mustaks värvitud, kuid uuemal on ka see ära jäätud.
Minu arvamus: 9 aastase vahega sai ilusast läikivast kroomiga kaunistatud autost ilmetu, läiketu plasmassiga üle puistatud lihtne ja odav auto. Ja kõike seda ainult kaasajastamisega. Mõni ime et tehas pankrotti läks..
Muudatusi on veel ja veel.. Pean hakkama pilte tegema.
Aga praeguseks kõik. Palun teistel täiendada oma äranägemuse järgi, kus/mis veel teisiti on. Kes oskab/teab, võiks aastaarvud ka lisada, millal mingi asi muutus ja mida enam ei kasutatud..