AZLK 408, AZLK 2140SL ,iz 412. randoA
Postitatud: 06 Mär 2011 12:45
Tervitus!
Kaua aega olen seda foorumit lugenud, nüüd mõtlesin, et teen ka enda masinatest siia teema.Mossesi on mul kokku tegelikult kolm, kahest neist kirjutan.
Esimeseks mosseks on 412, vot nüüd ei oska öelda kas AZLK või MZMA.Igatahes tegu on paaristuledega mossega, st ees on neli tuld.
Auto jõudmise lugu minuni on selline:
Täpselt algust ei oska ma siia nüüd kirjutada aga proovin, lugu juhtus miskit aastaid 3-4 tagasi.Nimelt vend soovis osta mingit vene masinat, millega liikuda.Läänekatest oli tal väidetavalt kõrini.Siis silmas ta soovis müügil olevat 4 tulelist mosset.Hind oli tema jaoks ka küllaltki sobiv, vana raha järgi 5500krooni.
Vend läks autot vaatama, siis oli seal ka mingi teine tüüp, ostja.Siis läks muidugi enampakkumiseks.Vend omandas auto 5000 krooniga, kuna teisel tüübil oli 4000 eeku kaasa.
Mäletan väga hästi kui vend sellega maja ette saabus.Mulle väga meeldis paaristuledega mosse, ja kunagi lootsin ka endale samasuguse saada.
Vend sõitis mossega küllalti harva, igapäeva sõite tegi ta Jeep Grand Cherokeega, kui see aga liialt rahakotile liiga tegi siis pöörduti alati mosse poole, mis iga ilmaga ja igast asendist käivitus.
Talveks viis ta mosse maakoju, mosse seisis kurvalt terve talve seal, kevadel vend küll liikus sellega, need olid mosse viimased sõidud, kuna venna vanatehnika huvi kadus.
Mosse seisis suveni, vahel käisin mina seda ikka imetlemas.Igatahes ühel päeval tuli vennal soov mosse taas elustada.Mina olin sel päeval toas, kui kuulsin kohutavat pauku.
selgus, et mingi ime läbi oli mosse käigukasti korpus järgi andnud.
Samal ajal õnnestus mul lahti saada oma UAZ 452st, raha käes, küsisin vennalt kas too tahaks mosse mulle müüa,vastus oli jaatav, maksin ta ees 2000 kroonni, mis oli minuarust küllaltki palju mittesõitva auto eest.
Aga vähemalt omandasin selle, millest unistasin.
Käigukasti sain naabrimehelt, aga kasti vehatus venis ja venis ja venis.
Ühel päeval saigi see siis tehtud.
Hetkel olen olnud mina auto omanik miskit 2 aastat, kogu selle aja jooksul on mosu toimunud laitmatult.
Sügisese seisuga oli mosse sõitev, aga käivtumine oli kohutavalt halvenenud, käiata tuli meeletult enne kui elumärke näitas, muidu oli ikka poolest pöördest.
Hetkel seisab mosse vanas küünis, talvepuhkusel.Kevadel loodan ta sealt kätte saada ja taas käiituvaks ja sõitvaks teha.
Selline oli siis auto jõudmise lugu minuni.
Nüüd kirjutaks natuke autost.
Tehasest on auto välja tulnud 1969 aastal.Auto on väljast enam vähem orginaal, aga seest mitte, mootor on vahetatud 412 oma vastu, armatuur ja uksepolstrid on pärit iz 412lt, istmed on orginaalid.
Arvasin, et mosse kere on kõva kui kivi.Sel autol nii aga kahjuks polnud.aru sain ma sellest alles siis kui tungraud läbi karbi vajus.
Uksepostide alune koosneb roostest,karbid küllaltki läbi, juhipoolset põrandat on keevitatud,
Vahepeal oli mul mõte et võiks ju hakata teist tegema, aga suurimaks põhjuseks miks seda teha ei saa on korraliku keevituse puudumine.Elektood on muidu olemas aga vaevalt et sellega teha saab.
Ahjaa, auto on beez muidu.
Teisest autost kirjutaks ka siis natuke.
Ma ei tea kuidas, ma ei tea millal, aga isal õnnestus leida selline auto.Isa jutu järgi pidi see olema 407, aga kui mosu toodi, siis selgus et tegu hoopis pesuehtsa 408ga
Ka selle auto toomine on küllaltki hästi meeles.
See oli talveõhtu, kui isa helistas et mosse tuuakse täna ära, kell oli vist mingi 9, kui isa et mosse on juba Kuusalus, et läheks teeäärde vastu.
Vennaga läksime, nägime mosu tuli, oli, läks.Ühesõnaga pani mööda.Helistasin ruttu isale, ütlesin et helistaks mossemehele, et too seisma jääks.
Nägime veel kuidas mosse peatus.Ütlesin vennale et sõidaks sinna, aga too tõrkus kuna oli väikse õlle teinud kodus.
Ei jäänudki mul muud üle kui panin sinnapoole punuma, kus mosse seisis.Ütlesin mossemehele et olen see ja see, et sõitsite teeotsast mööda ja peab tagasipöörde tegema.
Lõpuks õnnestus auto siiski hoovi saada ja kõik paistis lilleline.
Järgmisel päeval õnnestus mosu ka mingil määral käima saada.Jamamist aga jätkus veelgi.Nimelt oli veesärgi külmakork ära roostetanud, nii et midagi polnud alles, oli natuke ainult tunda ääri.Õnneks õige kork oli akualuse sees.Seega kollektor maha, kork peale ja kollektorile uus tihend.
Nüüd ka natuke autost.
Ilmavalgust nägi 1966 aastal, plekist armatuur, ja siis see vahtplast ka seal peal, ma ei tea täpselt kuidas selle nimi on.
Oleks hetkel väga vaja veel armatuuri plastikuid, aga kindlasti pole ma ainus kel neid vaja.
Mosul on roolikäigud, orginaal mootor ja isegi õliradikas, kere on kõva, roostet väga pole, läbivat vähemalt.
Vahelduva eduga isegi sõitis suvel.
Hetkel koos teise mossega varju all.
Ütlen niipalju, et kindel plaan on too masin korda teha, kõik pulkadeks, liivapritsi ja muud vajalikud toimingud.Maksku mis maksab aga korda peab see auto saama!
Ilmselt suvel on plaan vaikselt selle tööga alustada, teen nii kuidas võimalik koolikõrvalt on.
Loodan siit foorumist abi saada, kui miskit ise ei oska.
Ärge pahandage kui mõne lolli küsimuse küsin, olen veel küllaltki noor(15)
Pildid on ka tulekul, aga nett on siinpool aeglane ja üleslaadimine võtab aega.
Pildid üritaks enne õhtut üles saada.
Pildid nüüd täitsa olemas, ei läinudki pool päea aega.
Siin 408st pildid:
http://fotoalbum.ee/photos/randoainlo/sets/1125101
ja siin 412st pildid:
http://fotoalbum.ee/photos/randoainlo/sets/1125085
Avaldage arvamust!
Kaua aega olen seda foorumit lugenud, nüüd mõtlesin, et teen ka enda masinatest siia teema.Mossesi on mul kokku tegelikult kolm, kahest neist kirjutan.
Esimeseks mosseks on 412, vot nüüd ei oska öelda kas AZLK või MZMA.Igatahes tegu on paaristuledega mossega, st ees on neli tuld.
Auto jõudmise lugu minuni on selline:
Täpselt algust ei oska ma siia nüüd kirjutada aga proovin, lugu juhtus miskit aastaid 3-4 tagasi.Nimelt vend soovis osta mingit vene masinat, millega liikuda.Läänekatest oli tal väidetavalt kõrini.Siis silmas ta soovis müügil olevat 4 tulelist mosset.Hind oli tema jaoks ka küllaltki sobiv, vana raha järgi 5500krooni.
Vend läks autot vaatama, siis oli seal ka mingi teine tüüp, ostja.Siis läks muidugi enampakkumiseks.Vend omandas auto 5000 krooniga, kuna teisel tüübil oli 4000 eeku kaasa.
Mäletan väga hästi kui vend sellega maja ette saabus.Mulle väga meeldis paaristuledega mosse, ja kunagi lootsin ka endale samasuguse saada.
Vend sõitis mossega küllalti harva, igapäeva sõite tegi ta Jeep Grand Cherokeega, kui see aga liialt rahakotile liiga tegi siis pöörduti alati mosse poole, mis iga ilmaga ja igast asendist käivitus.
Talveks viis ta mosse maakoju, mosse seisis kurvalt terve talve seal, kevadel vend küll liikus sellega, need olid mosse viimased sõidud, kuna venna vanatehnika huvi kadus.
Mosse seisis suveni, vahel käisin mina seda ikka imetlemas.Igatahes ühel päeval tuli vennal soov mosse taas elustada.Mina olin sel päeval toas, kui kuulsin kohutavat pauku.
selgus, et mingi ime läbi oli mosse käigukasti korpus järgi andnud.
Samal ajal õnnestus mul lahti saada oma UAZ 452st, raha käes, küsisin vennalt kas too tahaks mosse mulle müüa,vastus oli jaatav, maksin ta ees 2000 kroonni, mis oli minuarust küllaltki palju mittesõitva auto eest.
Aga vähemalt omandasin selle, millest unistasin.
Käigukasti sain naabrimehelt, aga kasti vehatus venis ja venis ja venis.
Ühel päeval saigi see siis tehtud.
Hetkel olen olnud mina auto omanik miskit 2 aastat, kogu selle aja jooksul on mosu toimunud laitmatult.
Sügisese seisuga oli mosse sõitev, aga käivtumine oli kohutavalt halvenenud, käiata tuli meeletult enne kui elumärke näitas, muidu oli ikka poolest pöördest.
Hetkel seisab mosse vanas küünis, talvepuhkusel.Kevadel loodan ta sealt kätte saada ja taas käiituvaks ja sõitvaks teha.
Selline oli siis auto jõudmise lugu minuni.
Nüüd kirjutaks natuke autost.
Tehasest on auto välja tulnud 1969 aastal.Auto on väljast enam vähem orginaal, aga seest mitte, mootor on vahetatud 412 oma vastu, armatuur ja uksepolstrid on pärit iz 412lt, istmed on orginaalid.
Arvasin, et mosse kere on kõva kui kivi.Sel autol nii aga kahjuks polnud.aru sain ma sellest alles siis kui tungraud läbi karbi vajus.
Uksepostide alune koosneb roostest,karbid küllaltki läbi, juhipoolset põrandat on keevitatud,
Vahepeal oli mul mõte et võiks ju hakata teist tegema, aga suurimaks põhjuseks miks seda teha ei saa on korraliku keevituse puudumine.Elektood on muidu olemas aga vaevalt et sellega teha saab.
Ahjaa, auto on beez muidu.
Teisest autost kirjutaks ka siis natuke.
Ma ei tea kuidas, ma ei tea millal, aga isal õnnestus leida selline auto.Isa jutu järgi pidi see olema 407, aga kui mosu toodi, siis selgus et tegu hoopis pesuehtsa 408ga
Ka selle auto toomine on küllaltki hästi meeles.
See oli talveõhtu, kui isa helistas et mosse tuuakse täna ära, kell oli vist mingi 9, kui isa et mosse on juba Kuusalus, et läheks teeäärde vastu.
Vennaga läksime, nägime mosu tuli, oli, läks.Ühesõnaga pani mööda.Helistasin ruttu isale, ütlesin et helistaks mossemehele, et too seisma jääks.
Nägime veel kuidas mosse peatus.Ütlesin vennale et sõidaks sinna, aga too tõrkus kuna oli väikse õlle teinud kodus.
Ei jäänudki mul muud üle kui panin sinnapoole punuma, kus mosse seisis.Ütlesin mossemehele et olen see ja see, et sõitsite teeotsast mööda ja peab tagasipöörde tegema.
Lõpuks õnnestus auto siiski hoovi saada ja kõik paistis lilleline.
Järgmisel päeval õnnestus mosu ka mingil määral käima saada.Jamamist aga jätkus veelgi.Nimelt oli veesärgi külmakork ära roostetanud, nii et midagi polnud alles, oli natuke ainult tunda ääri.Õnneks õige kork oli akualuse sees.Seega kollektor maha, kork peale ja kollektorile uus tihend.
Nüüd ka natuke autost.
Ilmavalgust nägi 1966 aastal, plekist armatuur, ja siis see vahtplast ka seal peal, ma ei tea täpselt kuidas selle nimi on.
Oleks hetkel väga vaja veel armatuuri plastikuid, aga kindlasti pole ma ainus kel neid vaja.
Mosul on roolikäigud, orginaal mootor ja isegi õliradikas, kere on kõva, roostet väga pole, läbivat vähemalt.
Vahelduva eduga isegi sõitis suvel.
Hetkel koos teise mossega varju all.
Ütlen niipalju, et kindel plaan on too masin korda teha, kõik pulkadeks, liivapritsi ja muud vajalikud toimingud.Maksku mis maksab aga korda peab see auto saama!
Ilmselt suvel on plaan vaikselt selle tööga alustada, teen nii kuidas võimalik koolikõrvalt on.
Loodan siit foorumist abi saada, kui miskit ise ei oska.
Ärge pahandage kui mõne lolli küsimuse küsin, olen veel küllaltki noor(15)
Pildid on ka tulekul, aga nett on siinpool aeglane ja üleslaadimine võtab aega.
Pildid üritaks enne õhtut üles saada.
Pildid nüüd täitsa olemas, ei läinudki pool päea aega.
Siin 408st pildid:
http://fotoalbum.ee/photos/randoainlo/sets/1125101
ja siin 412st pildid:
http://fotoalbum.ee/photos/randoainlo/sets/1125085
Avaldage arvamust!