IZ 412 1984 MaxL
Postitatud: 07 Mär 2011 20:24
Moskvitsi sain oma vanaisalt. Vanaisa ostis selle uuelt 1984 aastal, praeguseks on spidomeetril 26000km. Peale väikest kokkupõrget betoonpostiga 2004 aastal jäi auto seisma. Vanarauaks viimise asemel võtsin ta endale. 2005 aastal ostsin uue poritiiva ja põlle, korralik kapott on siiani leidmata. Siis jäi asi seisma kuni 2010 kevadel ta kuurist välja ajasin. Auto oli siiani punase originaal värvi all, must termatiin sisu, mis oli kaetud istmekatetega ei olnud veel päikest näinudki. Algne plaan oli nina üle värvida ja auto sõidukorda panna. Mida aeg edasi, seda suuremaks plaanid läksid. Praeguseks ootab sildadel kere värvimist, erineva kuju ja suurusega roosteämblikud olid pugenud kõikjale värvi alla. Põhja puhastamine korrosioonitõrje materjalist on veel pooleli, enamuses tuleb sealt alt ilus hall värv. Kaks väiksemat auku on tekkinud rattakoobastesse, mujalt on auto roostevaba.
Autost hetkel pilte ei ole. Küll on olemas pilt autoga kaasas olnud paberitest.
Autoga oli kaasas auto elektri skeem, raadio elektriskeem, kasutusjuhend, hooldusraamat, ostatsekk kauplusest Volga, punane paber määrdeainetega ja veel erinevaid pabereid kaasasolevate tõõriistade nimekirjaga ja ka lisavarustuse hinnakiri.
Lisavarustuse hinnakiri oli üllatavalt pikk. Kalleim lisaseade oli raadio Ural 186 rubla ja ketaspiduritega esisild 100 rubla.
Minu autol on täisvarustusest puudu ärandamisvastane seade 15 rubla ja üüratult kallis 55 rublane Tripleks esiklaas.
Kuigi auto läbisõit ei ole just üüratu, on aja jooksul vahetust vajanud mitmed detailid. Päris uuena sulasid lühise tagajärjel juhtmed. Põhjuseks oli generaatoris sihitult hulkuv mutter. Hiljem on vahetatud veel sidur ja hambutuks muutunud jagaja hammasratas. Uutega on tulnud asendada ka esimesed kummid, tagumised on veel tehases paigaldatud.
Plaan on taastada auto samasse seisukorda nagu ta tehasest väljudes oli. Üritan lähitulevikus sellest ka natuke pilte lisada.
Autost hetkel pilte ei ole. Küll on olemas pilt autoga kaasas olnud paberitest.
Autoga oli kaasas auto elektri skeem, raadio elektriskeem, kasutusjuhend, hooldusraamat, ostatsekk kauplusest Volga, punane paber määrdeainetega ja veel erinevaid pabereid kaasasolevate tõõriistade nimekirjaga ja ka lisavarustuse hinnakiri.
Lisavarustuse hinnakiri oli üllatavalt pikk. Kalleim lisaseade oli raadio Ural 186 rubla ja ketaspiduritega esisild 100 rubla.
Minu autol on täisvarustusest puudu ärandamisvastane seade 15 rubla ja üüratult kallis 55 rublane Tripleks esiklaas.
Kuigi auto läbisõit ei ole just üüratu, on aja jooksul vahetust vajanud mitmed detailid. Päris uuena sulasid lühise tagajärjel juhtmed. Põhjuseks oli generaatoris sihitult hulkuv mutter. Hiljem on vahetatud veel sidur ja hambutuks muutunud jagaja hammasratas. Uutega on tulnud asendada ka esimesed kummid, tagumised on veel tehases paigaldatud.
Plaan on taastada auto samasse seisukorda nagu ta tehasest väljudes oli. Üritan lähitulevikus sellest ka natuke pilte lisada.