1. leht 3-st

Arutleks Gaz 24 hülssidest ja kolbidest.

Postitatud: 10 Mär 2011 12:04
Postitas Kombimiis
Tere. Kui teema tundub ebavajalik vms, võib selle vabalt prügikasti visata, sest et nii mõneski foorumis on lahatud seda teemat.
Milleks üldse kasutada sellist s*** (kvaliteediga) asju? Nimelt toopärast et hinna-kvaliteedi suhe on paigas ja kui leida sobivates tolerantsides toorikud, siis ei pea minema kallite läänekate teedpidi. (Leidsin kogu komplekti a la 60 euri eest)

Aga üldiselt on nõndapidi et peale Liidu kokkuvarisemist on kasutusele võetud nii paljugi uusi materiale ja tehnoloogiad.
Ehk siis saaks ju lahendada selle forsseerimise läbinud mootori niivõrd tavalised ülekuumenemisprobleemid, saalede söömise probleemi, jõuetuse.

Üldiselt räägin laialt, mis huvitavad ideed on tekkinud (Ei, seltsimehed,ärge rutake hukkamõistmisega! See teema vajaks sügavamat lahkamist):
1) Nagu olen aru saanud, kummitab suurendatud töömahuga mootorit jahutusprobleemid (a la kaane kanaleid keevitatakse väiksemaks; suurem hülss vähendab jahutussärgi ruumala)-
Enda poolt pakutavad lahendused (lihtsuse järjekorras): veepumba rihmaratas vahetada väiksema vastu (pöörleb kiiremini); panna asisem radiaator ja el. vent; katta pordid,väljalaske kollektor (seest ikka), klapi taldrikud ja kolb keraamilise kattega, mis juhib halvemini soojust kui Al sulam. (Ehk siis kuumust läheb vähem kaande ja rohkem surutakse seda väljalaskesse, Eestis tegija olemas).

2) Saaled kadusid arvatavasti liigraskete ja tasakaalustamata kolbide tõttu või õlirõhu vähesuse tõttu. Lahendus- reduktsioonklapist "peale keerata",kasutada tänapäevast korraliku õli (miks mitte ka XADOt paar tuupi :));töödelda väntvõlli kanaleid või viimases hädas otsida customsaaled (pehmelt öeldes kallis).

4) Jõuetuse vastu aitaks korralik portimine, normaalse toitesüsteemi kasutamine (Korralikud Weberid, tsikli karpad või ITBd), suuremad ja asisemad klapid koos nukaga.

Suurim komistuskivi on vist aga siiski kaanetihend. Ei oska täpselt öelda, aga tundub et Eestimaa ainus tihenditegija on hr Kuul (suht põhjalik googeldus), kuigi ei oska midagi pajatada...
Kõik mis jääb väntvõllist tahapoole on juba teine teema :D
Üldiselt, avaldage arvamust, arutlusi, emotsioone.

Edit: Mul on enda pärast häbi, sarnane (küll aastatetagune) teema on olemas :(

Re: Arutleks Gaz 24 hülssidest ja kolbidest.

Postitatud: 10 Mär 2011 17:06
Postitas Killa
Miks jaurata kui venemaal täiesti 2.0 mosse mootor olemas- oli uuemate 2141tede peale ja nende modifikatsioonide peal. Samuti olemas 1.8 ka. Muidugi ei tea kuidas nende saadavusega lood on..

Re: Arutleks Gaz 24 hülssidest ja kolbidest.

Postitatud: 10 Mär 2011 17:28
Postitas moskiito
Killa kirjutas:Miks jaurata kui venemaal täiesti 2.0 mosse mootor olemas- oli uuemate 2141tede peale ja nende modifikatsioonide peal. Samuti olemas 1.8 ka. Muidugi ei tea kuidas nende saadavusega lood on..
nende kohta lasin juba ühel poel uurida ja ootan praegu tagasi sidet kas on saadaval ja kui palju maksma läheks selline lõbu.

Re: Arutleks Gaz 24 hülssidest ja kolbidest.

Postitatud: 10 Mär 2011 20:45
Postitas Kombimiis
Jah, noormees, ma olen vägagi teadlik uutest Ufaa moototitehase toodangutest! See teema ei ole siin selleks.

Re: Arutleks Gaz 24 hülssidest ja kolbidest.

Postitatud: 10 Mär 2011 20:58
Postitas sass
Kasutusele oleks hea vötta siis juba möne BMW kolvid. Läbimööt neil osadel samuti 92mm - sepistatud ka saada ja päris kerged. Möte iseenesest ei ole halb, aga plokikaas on üks probleem ja kaanetihend teine.

Re: Arutleks Gaz 24 hülssidest ja kolbidest.

Postitatud: 10 Mär 2011 21:51
Postitas Kombimiis
Hmm, mis probleem kaanega peaks tekkima? Teostada oleks ju vaja kõigest (:D) need operatsioonid: põlemiskamber suuremaks, portida, katta (sisse) ja väljalase ning põlemiskamber, asendada nööpnõelasuurused klapid asisemate vastu (vajadusel kohendada ka neid), asendada tavaline nukkvõll effekiivsemaga.

Kaanetihendi saaks ju põletatud vasest, samuti ka hülsialused rõngad?
Paberil on ideel jumet ju.

Re: Arutleks Gaz 24 hülssidest ja kolbidest.

Postitatud: 11 Mär 2011 01:12
Postitas sass
See kogu kaane tegemine olekski probleem. Vähemalt minu jaoks. Kui raha on, siis vöib ju seda ehitada nii... Isiklikult ma vaataksin turbo/kompressori suunas, siis poleks tarvis nukkvölli vaja aretada, klappe välja vahetada, suuremaid hülsse ja kolbe aretada jne. Kanalid tuleb nagunii valujääkidest puhastada ja tihendite/kollektoritega ühte viia ja ega see keraamiline katmine ka halba ei tee. Samamoodi tuleb ka kollektorid ehitada - nii vabalthingava puhul kui ka ülelaadimisega. Igal juhul on ülelaadimine kasulikum.

Teostada saab loomulikult neid kõiki asju, selles suhtes probleeme pole...

Re: Arutleks Gaz 24 hülssidest ja kolbidest.

Postitatud: 11 Mär 2011 14:07
Postitas Kombimiis
Korralik turborakendus vajaks nii ehk naa kolbide vahetust, liita programmeeritav aju ja sada muud pudinat.

Re: Arutleks Gaz 24 hülssidest ja kolbidest.

Postitatud: 11 Mär 2011 15:01
Postitas sass
Kombimiis kirjutas:Korralik turborakendus vajaks nii ehk naa kolbide vahetust, liita programmeeritav aju ja sada muud pudinat.
Kolbide vahetus on töepoolest nii ehk naa vaja ette vötta, kuid programmeeritav aju ei ole alati vajalik. Näiteks tsiklikarpadega saab ilma ajuta ka ilusti hakkama ja on teisigi turbotamist kannatavaid karburaatoreid. Tuleb mitmeid kordi odavam kui vabalthingava "võimsaks" ehitamine. Ja karburaatoritega turbokomplekt on suure tõenäosusega ka parema tulemusega (jõudu kindlasti rohkem).

Re: Arutleks Gaz 24 hülssidest ja kolbidest.

Postitatud: 11 Mär 2011 18:39
Postitas mario
ma tean kohe ühte karburaatorimeest, kes saadaks pritse kukele ja ütleks, et karpast etemat ei ole :D