MZMA 402 (1957) ja 407 (1958) Webzter
Postitatud: 26 Aug 2011 22:22
Võtsime tüdrukuga vastu otsuse, et teeme korda tema kadunud vanaisa vana MZMA 402-e. Kunagi on vanaisa tahtnud hakata mootorit remontima, ent samal ajal tekkis võimalus soetada uuem Lada ja 402 jäigi garaaži seisma. Kui auto oli juba 20 aastat garaažis seisnud, endine Lada taaskord uuema vastu vahetatud ning ei olnud ette nähe aega, mil 402 korda teha, värviti too paremaks säilimiseks üle kruntvärviga. Põhi mingisuguse laevamastiksiga (pruun möga, mis pole autole tänasenigi roostet ligi lasknud).
Tänaseks oli auto seisnud garaažis juba enam kui 40 aastat. Sealjuures on ligi 20 aastat tagasi juurde soetatud uus- kasutamata mootor (ilmselt 402), mis jäi ootama vana vastu väljavahetamist.
Projekt on alles planeeringukäigus. St, et tehtud on alles järgmised käigud:
1) Korrastatud kogu küünialune, et tagada juurdepääs 402-le ja üles leida võimalikud 402 jupid.
2) Tungraudade abil maast välja tõstetud ja korralik tellistest toetuspind alla rajatud.
3) Lisaks tellistele pandud auto toetuma neljale pakule, et vedrud puhata saaksid.
4) Ehkki auto kere on väga heas korras (st, et ei tundu mitte kusalgi väiksematki pinnapealset roostet olema (tõsi- auto pole küll pestud ja on tolmu kihi all, ent tundub täiesti roostevaba olema), sai soetatud doonorautoks MZMA 407 (1958) - komplektne- umbes topelt varuosadega.
Doonor 407 on samuti üsna pädevas seisus, ehkki selle kerel esineb mõningasel määral roostet ja kere vajab kohati keevitamist. Et 402 puhul ei ole vaja ühtegi keredetaili vahetada, mootoreid on meil kokku 3 (millest üks seisnud uus mootor), käigukaste 3, autoistmeid 402 - 1 komplekt/ 407 (3 komplekti), iluliiste, esi ja tagatulesid, märke ja muid vidinaid kahe kuni kolme auto jagu, olen võtnud kaugemaks plaaniks peale 402 kordategemist käsile võtta doonoriks ostetud aasta uuem 407.
Esialgsed mõtted: (esmalt 402 kohta)
1) Auto tahame taastada võimalikult originaalilähedase (küll aga ei võta ilmselt ette Musta numbri tagaajamist.
2) Värvivalik tuleb ilmselt klassikaline kreemjas või valge (mõtleme veel)
3) Mõte on teha nö prillikivi musternäidis. (visuaalselt ja tehniliselt väga pädev ja ilus uunikum)
1) Töö järjekorrast - esmalt peame auto Lõuna Eestist pealinna tooma. (doonor 407 ja tagavarajupid on juba linnas)
2) Laseksime teha auto kere ja selle detailidele korraliku ettevalmistuse värvitöödeks + värvimine
2.1) Liivaprits + värvimine plekkvelgedele.
2.2) Kõiksugused ukse ja aknatihendused - peab vaatama, mis seis parasjagu on.
2.3) Paigaldada alla tuttuued originaalrehvid (olemas vanast ajast endiselt sisse määritud ajalehtede sees)
3) Üle vaadata ja töökorda seada originaal uus (ilmselt 402) mootor - 20 aastat seisnud
4) Mootor peale tõsta.
5) Vajadusel vedada uus elektrijuhtmestik (ilmselt on vajalik)
6) Pidurid, sumbutid jms.. (ilmselt järjekorras kusalgi eespool)
7) Puhastada/ poleerida (vajadusel uuesti kroomida kroomdetailid)- paigaldamine.
Auto sisustus - uus vaip, lagi, kui originaal 402 istmepolsterdusest asja ei saa/ uus polsterdus/ raamide värvimine. Armatuur ja muud sisustust puudutavad detailid.
9) Auto arvelevõtt ARK'i (hetkel vene dokumendid 402-l, 407-l juba uued), kindlustus, ülevaatus, linnakruiis ja pillerkaar!
Oleme mõlemad noored. Pole veel päris veerand sajanditki elanud. Ise sõidan igapäevaselt VAZ 2107 (1985). Autode remondi ja taastamise kohta endal otsesed kogemused puuduvad. Küll aga on huvi olemas. Tean, et ees ootab palju tööd ja kulutusi. Et tahame autot aga tõesti kenasti taastada ja endal põhimõtteliselt puudub koht kus nokitseda ja teha (või kui ka olemas on, siis Tallinnast kaugemal), siis laseme suurema osa tööst ära teha kogenud asjatundjatel. Kõike aga sammhaaval ja võimalikult väikse eelarvega.
Niisiis kallid foorumlased. Teie soovitused ja nõuanded tegemise vallas on väga teretulnud! Kui teate kedagi kes teeb tõesti head ja kvaliteetset tööd (automaaler, elektrik, sisustus jne) ning kelle hinnad väga soodsad/ mõistlikud pakutava kõrgkvaliteedi kohta on,
siis jagage kontakte ja nõuandeid.
Värvimisse annaks auto meelsasti juba sellel septembris.
Kui kellelgi on pakkuda 402 ja 407 originaalpeegleid, siis neist oleksin huvitatud (neid mul ei ole).
Pildid ei jää tulemata kuid võtavad mõnevõrra aega foorumiga tutvumiseks.
Tänaseks oli auto seisnud garaažis juba enam kui 40 aastat. Sealjuures on ligi 20 aastat tagasi juurde soetatud uus- kasutamata mootor (ilmselt 402), mis jäi ootama vana vastu väljavahetamist.
Projekt on alles planeeringukäigus. St, et tehtud on alles järgmised käigud:
1) Korrastatud kogu küünialune, et tagada juurdepääs 402-le ja üles leida võimalikud 402 jupid.
2) Tungraudade abil maast välja tõstetud ja korralik tellistest toetuspind alla rajatud.
3) Lisaks tellistele pandud auto toetuma neljale pakule, et vedrud puhata saaksid.
4) Ehkki auto kere on väga heas korras (st, et ei tundu mitte kusalgi väiksematki pinnapealset roostet olema (tõsi- auto pole küll pestud ja on tolmu kihi all, ent tundub täiesti roostevaba olema), sai soetatud doonorautoks MZMA 407 (1958) - komplektne- umbes topelt varuosadega.
Doonor 407 on samuti üsna pädevas seisus, ehkki selle kerel esineb mõningasel määral roostet ja kere vajab kohati keevitamist. Et 402 puhul ei ole vaja ühtegi keredetaili vahetada, mootoreid on meil kokku 3 (millest üks seisnud uus mootor), käigukaste 3, autoistmeid 402 - 1 komplekt/ 407 (3 komplekti), iluliiste, esi ja tagatulesid, märke ja muid vidinaid kahe kuni kolme auto jagu, olen võtnud kaugemaks plaaniks peale 402 kordategemist käsile võtta doonoriks ostetud aasta uuem 407.
Esialgsed mõtted: (esmalt 402 kohta)
1) Auto tahame taastada võimalikult originaalilähedase (küll aga ei võta ilmselt ette Musta numbri tagaajamist.
2) Värvivalik tuleb ilmselt klassikaline kreemjas või valge (mõtleme veel)
3) Mõte on teha nö prillikivi musternäidis. (visuaalselt ja tehniliselt väga pädev ja ilus uunikum)
1) Töö järjekorrast - esmalt peame auto Lõuna Eestist pealinna tooma. (doonor 407 ja tagavarajupid on juba linnas)
2) Laseksime teha auto kere ja selle detailidele korraliku ettevalmistuse värvitöödeks + värvimine
2.1) Liivaprits + värvimine plekkvelgedele.
2.2) Kõiksugused ukse ja aknatihendused - peab vaatama, mis seis parasjagu on.
2.3) Paigaldada alla tuttuued originaalrehvid (olemas vanast ajast endiselt sisse määritud ajalehtede sees)
3) Üle vaadata ja töökorda seada originaal uus (ilmselt 402) mootor - 20 aastat seisnud
4) Mootor peale tõsta.
5) Vajadusel vedada uus elektrijuhtmestik (ilmselt on vajalik)
6) Pidurid, sumbutid jms.. (ilmselt järjekorras kusalgi eespool)
7) Puhastada/ poleerida (vajadusel uuesti kroomida kroomdetailid)- paigaldamine.
Auto sisustus - uus vaip, lagi, kui originaal 402 istmepolsterdusest asja ei saa/ uus polsterdus/ raamide värvimine. Armatuur ja muud sisustust puudutavad detailid.
9) Auto arvelevõtt ARK'i (hetkel vene dokumendid 402-l, 407-l juba uued), kindlustus, ülevaatus, linnakruiis ja pillerkaar!
Oleme mõlemad noored. Pole veel päris veerand sajanditki elanud. Ise sõidan igapäevaselt VAZ 2107 (1985). Autode remondi ja taastamise kohta endal otsesed kogemused puuduvad. Küll aga on huvi olemas. Tean, et ees ootab palju tööd ja kulutusi. Et tahame autot aga tõesti kenasti taastada ja endal põhimõtteliselt puudub koht kus nokitseda ja teha (või kui ka olemas on, siis Tallinnast kaugemal), siis laseme suurema osa tööst ära teha kogenud asjatundjatel. Kõike aga sammhaaval ja võimalikult väikse eelarvega.
Niisiis kallid foorumlased. Teie soovitused ja nõuanded tegemise vallas on väga teretulnud! Kui teate kedagi kes teeb tõesti head ja kvaliteetset tööd (automaaler, elektrik, sisustus jne) ning kelle hinnad väga soodsad/ mõistlikud pakutava kõrgkvaliteedi kohta on,
siis jagage kontakte ja nõuandeid.
Värvimisse annaks auto meelsasti juba sellel septembris.
Kui kellelgi on pakkuda 402 ja 407 originaalpeegleid, siis neist oleksin huvitatud (neid mul ei ole).
Pildid ei jää tulemata kuid võtavad mõnevõrra aega foorumiga tutvumiseks.