1. leht 2-st

MZMA 402 (1957) ja 407 (1958) Webzter

Postitatud: 26 Aug 2011 22:22
Postitas Webzter
Võtsime tüdrukuga vastu otsuse, et teeme korda tema kadunud vanaisa vana MZMA 402-e. Kunagi on vanaisa tahtnud hakata mootorit remontima, ent samal ajal tekkis võimalus soetada uuem Lada ja 402 jäigi garaaži seisma. Kui auto oli juba 20 aastat garaažis seisnud, endine Lada taaskord uuema vastu vahetatud ning ei olnud ette nähe aega, mil 402 korda teha, värviti too paremaks säilimiseks üle kruntvärviga. Põhi mingisuguse laevamastiksiga (pruun möga, mis pole autole tänasenigi roostet ligi lasknud).

Tänaseks oli auto seisnud garaažis juba enam kui 40 aastat. Sealjuures on ligi 20 aastat tagasi juurde soetatud uus- kasutamata mootor (ilmselt 402), mis jäi ootama vana vastu väljavahetamist.

Projekt on alles planeeringukäigus. St, et tehtud on alles järgmised käigud:

1) Korrastatud kogu küünialune, et tagada juurdepääs 402-le ja üles leida võimalikud 402 jupid.
2) Tungraudade abil maast välja tõstetud ja korralik tellistest toetuspind alla rajatud.
3) Lisaks tellistele pandud auto toetuma neljale pakule, et vedrud puhata saaksid.

4) Ehkki auto kere on väga heas korras (st, et ei tundu mitte kusalgi väiksematki pinnapealset roostet olema (tõsi- auto pole küll pestud ja on tolmu kihi all, ent tundub täiesti roostevaba olema), sai soetatud doonorautoks MZMA 407 (1958) - komplektne- umbes topelt varuosadega.

Doonor 407 on samuti üsna pädevas seisus, ehkki selle kerel esineb mõningasel määral roostet ja kere vajab kohati keevitamist. Et 402 puhul ei ole vaja ühtegi keredetaili vahetada, mootoreid on meil kokku 3 (millest üks seisnud uus mootor), käigukaste 3, autoistmeid 402 - 1 komplekt/ 407 (3 komplekti), iluliiste, esi ja tagatulesid, märke ja muid vidinaid kahe kuni kolme auto jagu, olen võtnud kaugemaks plaaniks peale 402 kordategemist käsile võtta doonoriks ostetud aasta uuem 407.

Esialgsed mõtted: (esmalt 402 kohta)

1) Auto tahame taastada võimalikult originaalilähedase (küll aga ei võta ilmselt ette Musta numbri tagaajamist.
2) Värvivalik tuleb ilmselt klassikaline kreemjas või valge (mõtleme veel)
3) Mõte on teha nö prillikivi musternäidis. (visuaalselt ja tehniliselt väga pädev ja ilus uunikum)

1) Töö järjekorrast - esmalt peame auto Lõuna Eestist pealinna tooma. (doonor 407 ja tagavarajupid on juba linnas)
2) Laseksime teha auto kere ja selle detailidele korraliku ettevalmistuse värvitöödeks + värvimine
2.1) Liivaprits + värvimine plekkvelgedele.
2.2) Kõiksugused ukse ja aknatihendused - peab vaatama, mis seis parasjagu on.
2.3) Paigaldada alla tuttuued originaalrehvid (olemas vanast ajast endiselt sisse määritud ajalehtede sees)
3) Üle vaadata ja töökorda seada originaal uus (ilmselt 402) mootor - 20 aastat seisnud
4) Mootor peale tõsta.
5) Vajadusel vedada uus elektrijuhtmestik (ilmselt on vajalik)
6) Pidurid, sumbutid jms.. (ilmselt järjekorras kusalgi eespool)
7) Puhastada/ poleerida (vajadusel uuesti kroomida kroomdetailid)- paigaldamine.
8) Auto sisustus - uus vaip, lagi, kui originaal 402 istmepolsterdusest asja ei saa/ uus polsterdus/ raamide värvimine. Armatuur ja muud sisustust puudutavad detailid.
9) Auto arvelevõtt ARK'i (hetkel vene dokumendid 402-l, 407-l juba uued), kindlustus, ülevaatus, linnakruiis ja pillerkaar! :)

Oleme mõlemad noored. Pole veel päris veerand sajanditki elanud. Ise sõidan igapäevaselt VAZ 2107 (1985). Autode remondi ja taastamise kohta endal otsesed kogemused puuduvad. Küll aga on huvi olemas. Tean, et ees ootab palju tööd ja kulutusi. Et tahame autot aga tõesti kenasti taastada ja endal põhimõtteliselt puudub koht kus nokitseda ja teha (või kui ka olemas on, siis Tallinnast kaugemal), siis laseme suurema osa tööst ära teha kogenud asjatundjatel. Kõike aga sammhaaval ja võimalikult väikse eelarvega.

Niisiis kallid foorumlased. Teie soovitused ja nõuanded tegemise vallas on väga teretulnud! Kui teate kedagi kes teeb tõesti head ja kvaliteetset tööd (automaaler, elektrik, sisustus jne) ning kelle hinnad väga soodsad/ mõistlikud pakutava kõrgkvaliteedi kohta on,
siis jagage kontakte ja nõuandeid.

Värvimisse annaks auto meelsasti juba sellel septembris.
Kui kellelgi on pakkuda 402 ja 407 originaalpeegleid, siis neist oleksin huvitatud (neid mul ei ole).

Pildid ei jää tulemata kuid võtavad mõnevõrra aega foorumiga tutvumiseks.

Re: MZMA 402 (1957) ja 407 (1958) Webzter

Postitatud: 26 Aug 2011 22:54
Postitas moskiito
teretulemast klubisse. Meeldiv lugeda et eestis on vanade masinate taastamine hoo sisse saanud.
Mina tallinna kandis kahjuks suurt kedagi ei tunne aga on üks meistrimees hüürul. tal on väga palju taastamise ja ümber ehitamise kohapealt palju kogemusi. Mati Leivategia nimeks, siin foorumis keegi tema töölistest pani ka kuulutuse teenusest üles. Siin on link sellele teemale. nad on küll natuke kallid, kuid vähemalt teadjad mehed, võibolla õnnestub ka läbirääkida hindade osas, masu tulekul ikkagi.

Re: MZMA 402 (1957) ja 407 (1958) Webzter

Postitatud: 26 Aug 2011 23:07
Postitas Webzter
Leivategijast olen ennegi kuulnud. Ka selle lingi leidsin eile üles kui pisut tagamaid otsisin. Tänud viitmast!
Pole Matilt küll veel hinnakalkulatsiooni küsinud kuid kipun arvama, et põhjalikult otsides leian väärt kvaliteedi ka pisut soodsamalt. :)

Iseenesest on mul kaks head tuttavat ja üks sõbra tuttav kes kõiksugu töödega tegelevad. Sealjuures ka üsna pädevalt. Võtan neiltki lähiajal pakkumise ja siis otsustab.

Re: MZMA 402 (1957) ja 407 (1958) Webzter

Postitatud: 28 Aug 2011 11:46
Postitas Webzter
Esimene tagasihoidlik katse lisada mingigi pilt meie valduses olevatest Moskvichitest.

Pruuni 407 puhul on näha siis osaliselt lahti komplekteeritud mudelit, mille soetasin sellel kuul doonoriks (oli vaja esilaternat, moskvichi plastikust embleemi raamide sisse kapotile ja võibolla nipet näpet veel)
Et Moskvich aga selle detaile pestes/ puhastades üha armsamaks sai- otsustasin ka selle kordategemise peale 402 valmimist projekti võtta.

Pilt
By webzter at 2011-09-05
407 (1958)


Rohelise puhul on siis näha osaliselt lahti komplekteeritud 402-te, mis kaetud umbes 30-40 aastat tagasi kruntvärviga. Nagu pildilt näha võib siis sai auto ka küüni põrandast välja tõstetud, korralikud alused tellistest- rataste ja pakkudest - raami alla tehtud. Auto ootabn oma järge võimalikeks keretöödeks ja värvimisse minekuks. Loodetavasti juba sellel sepembril 2011! :)
Otsin hetkel pädevaid tegijaid kelle hinnad mõistlikud või vaat, et isegi soodsad :)

Pilt
By webzter at 2011-09-05
402 (1957)

Re: MZMA 402 (1957) ja 407 (1958) Webzter

Postitatud: 05 Sept 2011 14:47
Postitas Webzter
Proovisin reedel MZMA 402 küünist Ladaga välja tõmmata- ei õnnestunud. Peale laupäevast kartulivõttu kasutasin olemasoleva abijõu ära ja tõmbasime selle lõpuks traktoriga välja. Algul oli pisut toimetamist, et osad piduritrummlid olid kinni (ilmselt roostetanud), rehvid ka tühjad ja nii ta kippus mööda mullast küünipinda viltu libisema. Ukseava on aga üsna täpne selle 402 jaoks.

Välja tõmmatud tegime autole lihtsa ja kiire pesu. Välja sai tõstetud ka auto istmed.
Kui algul kirjutasin suure hurraaga, et auto on üsna ideaalses korras, puudub rooste jms- siis eksisin! :)
Peale pesu tuli päevavalges esile ka mõningast pinnapealset roostet (siiski vähesel määral).
Tagaistmesse olid endale peale hiiri ja rotte pesa sisse seadnud metsmesilased. Istme vedrude ja polstri vahel oli lausa mesilaskärg ja kerge mee lõhn olemas. Polstrit välja tõstes selgus, et tagaistme alune põhi oli seest poolt nõnda roostetama hakanud, et kopsisin kühvli ja haambriga sinna väga suure augu.

Ilmselt tekkis säärane rooste rotikuse tõttu, mis 40 aastaga lõpuks läbi roostetas? Muu põhi tundus esmapilgul kobe aga eks peale liivapritsi ole näha.

Keevitustöödest siiski ei pääse!

Tegin kindlaks ka paar järgmist fakti:

1) Auto jäi 1971 aastal küüni seisma kuna saadi luba Lada ostmiseks.
2) Seisma jäädes oli auto sõidukorras- teine mootor on ostetud puhtalt tagavaraks kuna kunagi oli jube keeruline miskit kuskilt saada.
3) Auto sõitis peale 1971. aastat (veel mõned korrad omal jõul küünist sisse välja)
4) Tutikas mootor on MZMA 403 mudeli väljalase - paber oli veel mootori küljes. Kas 403 mootor sobib ilma muudatusteta 402-le?



Pilt
By webzter at 2011-09-05

Pilt
By webzter at 2011-09-05

Pilt
By webzter at 2011-09-05

Pilt
By webzter at 2011-09-05

Pilt
By webzter at 2011-09-05

Pilt
By webzter at 2011-09-05

Pilt
By webzter at 2011-09-05

Pilt
By webzter at 2011-09-05

Pilt
By webzter at 2011-09-05

Pilt
By webzter at 2011-09-05

Pilt
By webzter at 2011-09-05

Pilt
By webzter at 2011-09-05

Pilt
By webzter at 2011-09-05

Pilt
By webzter at 2011-09-05

Pilt
By webzter at 2011-09-05

Sai siis täna ka värvilahusti, traatharja ja liivapaberiga pisut tagumise numbritule hoidjat puhastatud. Paras nokitsemine on aga toimib! :) (ei tea kui haljaks peab lihvima, et sobiks kruntida)?

Pilt
By webzter at 2011-09-05

Re: MZMA 402 (1957) ja 407 (1958) Webzter

Postitatud: 05 Sept 2011 14:54
Postitas moskiito
miks sa pole tulede pesad maha võtnud. kruvi need samuti maha, sest teinekord võib sealt alt päris ebameeldivat huvitavat kraami välja kooruda. vähemalt masinal tundub olevat plekk ilus sirge :)

Re: MZMA 402 (1957) ja 407 (1958) Webzter

Postitatud: 05 Sept 2011 15:23
Postitas Webzter
moskiito kirjutas:miks sa pole tulede pesad maha võtnud. kruvi need samuti maha, sest teinekord võib sealt alt päris ebameeldivat huvitavat kraami välja kooruda. vähemalt masinal tundub olevat plekk ilus sirge :)
Ma pole peale istmete ja tagumise numbritule hoidja ise veel miskit maha võtnud. Kõik on nii kuis tüdruku vanaisa kunagi tegi ja võttis.

Eks leiab varsti ka aja kui kõik maha kruvin, mis kruvida annab, ära kaardistan ja liivapritsist samm-sammu järgi alustan.

Ahjaa.. Kui hullusti see põhi on? On kokkulapitav või vaja teise auto plekkpõhja?

Re: MZMA 402 (1957) ja 407 (1958) Webzter

Postitatud: 05 Sept 2011 16:04
Postitas moskiito
tagumise istmepõhi on vinge, sellist pilti ma polegi veel näinud.
Soovitan teha sedasi et enda aega ja närve vähem kulutada et kui doonoril on sama koht korras, lõika välja ja pane sellele kohale kus läbi ussitanud. Lõiked peavad olema täpsed, siis asi töötab, muidu teed endale lisatööd lihtsalt.

Re: MZMA 402 (1957) ja 407 (1958) Webzter

Postitatud: 05 Sept 2011 18:04
Postitas SanderV
moskiito kirjutas:tagumise istmepõhi on vinge, sellist pilti ma polegi veel näinud.
Soovitan teha sedasi et enda aega ja närve vähem kulutada et kui doonoril on sama koht korras, lõika välja ja pane sellele kohale kus läbi ussitanud. Lõiked peavad olema täpsed, siis asi töötab, muidu teed endale lisatööd lihtsalt.
+1 aga muidu tundub asi fairly good shapes olevat.. soovitan soojalt liivapritsi ja korralikku tööd kuna sellel amsinal restaureeritult väärtust on ja sellises seisus autot on kahju ussitada lasta

Re: MZMA 402 (1957) ja 407 (1958) Webzter

Postitatud: 05 Sept 2011 20:47
Postitas MAZ
See M403 mootor tundub täitsa viisakas olema, muidugi saab seda 407 ja 402 paigaldada. Aga 402 omab püstklappidega mootorit,mis on M401 mootori edasiarendus. Mulle tundub,et selle kere puhul,on keegi seda kunagi väljas hoidnud, muidu pole selle põhja hävimine seletatav. Samuti on näha,et mingi aeg on seda autot üritatud korrastada siis jälle pooleli jäetud. Ma kahtlustan,et enne seismajäämist oli roosteuss põhja kallal ja tagaosa võis kahjustada saada olnud juba ennem. Aga soovin edu tegijale,sest aus olla algmaterjal on hea :auto