1. leht 1-st

Õlisurve reguleerimine

Postitatud: 07 Nov 2011 10:45
Postitas stern100
Endiselt oleks hädasti vaja teada, kuidas mossel saab õlisurvet peale keerata? Tean, kust seda teha, aga küsimus on selles, et kuidas? Keerasin selle pika peaga poldi (nr 19) lahti, ning selgus, et seal sees on mingi kolb ja vedru, kuid ma ei osand nendega midagi peale hakata. Panin kupatuse kokku tagasi. Oleksin tänulik kui keegi viitsib asja seletada ning kui võimalik, ka väikse pildi lisada.

:beer

Re: Õlisurve reguleerimine

Postitatud: 07 Nov 2011 12:43
Postitas partnermosse
Kui mina seda tegin, siis tegin samuti nagu sina, ainult väikse erinevusega.Lasin mootori töösoojaks ja siis kui õieti mäletan keerasin veerand pöörde kaupa selle kaane all olevat nii öelda kruvi mille all vedru sisse poole kui õlirõhku vähe ja väljapoole kui rõhku palju. Kuna see oli suht ammu siis ei mäleta kas mul mootor töötas või mitte(ilmselt töötas kuna siis oli hea auto alt välja lipata ja vaadata mida näidik näitab).Töösooja mootoriga oli minu näidik 2 peal.

Re: Õlisurve reguleerimine

Postitatud: 07 Nov 2011 14:52
Postitas Mossematk
Selle klapi nimi on reduktsiooniklapp ja mõeldud mootori säästmiseks liigse õlirõhu tõusu eest (näiteks talvel peale külma mootori käivitamist). Ta peaks avanema alles umbes 5 atm juures, kuid vanemal mootoril võib olla vedru väsinud ja avaneb ka väiksema rõhu juures. Siis tulebki teda reguleerida nii, nagu Partnermosse kirjutas.
Üldiselt ei tasu ka Mosse õlirõhu näiturit eriti uskuda. Tihtipeale näitab ta ikka väga valesti, aga tavaliselt õnneks õigest vähem. Võimalusel oleks mõistlik aeg-ajalt õlirõhu anduri asemele ühendada mehaaniline manomeeter, et saada teada, milline on rõhk tegelikult.

Re: Õlisurve reguleerimine

Postitatud: 07 Nov 2011 15:00
Postitas stern100
Tänud kodanikule Seenior, kes võttis vaevaks mulle helistada ja asi selgeks teha. Eks katsetan ja siis ütlen, kuidas survega lood on. Tänud ka teistele vastajatele.

Re: Õlisurve reguleerimine

Postitatud: 03 Mär 2012 21:55
Postitas saiks
mul kohapeal seistes näitab tsipa üle nulli ja sõites kahe kandis. . . on see okei ?

Re: Õlisurve reguleerimine

Postitatud: 03 Mär 2012 22:00
Postitas stern100
saiks kirjutas:mul kohapeal seistes näitab tsipa üle nulli ja sõites kahe kandis. . . on see okei ?
Elektroonilise või mehhaanilise järgi? Korras mootoriga võiks tühikäigul ikka 1.5-2 olla minu arust(mehhaanilise järgi siis). Aga kui klõbinat sisse ei võta siis seega õlisurve olemas küll :D

Re: Õlisurve reguleerimine

Postitatud: 03 Mär 2012 22:02
Postitas saiks
Kuule ma ei oskagi vastata sellele . Seesama originaal kell armatuuril ( 2140 on )
Kus asub see kruvi mida keerata ?

Re: Õlisurve reguleerimine

Postitatud: 03 Mär 2012 22:19
Postitas SanderV
saiks kirjutas:Kuule ma ei oskagi vastata sellele . Seesama originaal kell armatuuril ( 2140 on )
Kus asub see kruvi mida keerata ?
õlipumbas

Re: Õlisurve reguleerimine

Postitatud: 04 Mär 2012 02:23
Postitas Edel
Näidiku järgi norm õlirõhk keskmistel pööretel on 3-4 vahel, tühikäigul näitab nagunii nulli või vähe üle selle.
Mosse raamatud laulavad, et neljanda käiguga 50km/h ei tohi rõhk alla 2 minna. No tegelt lähevad enamus pisut alla selle näidu küll aga ega see mootorile midagi tee, mõõdik ise nagunii valetab ka pisut.

Re: Õlisurve reguleerimine

Postitatud: 18 Mär 2012 20:28
Postitas Karu2
Mossematk kirjutas:Selle klapi nimi on reduktsiooniklapp ja mõeldud mootori säästmiseks liigse õlirõhu tõusu eest (näiteks talvel peale külma mootori käivitamist). Ta peaks avanema alles umbes 5 atm juures, kuid vanemal mootoril võib olla vedru väsinud ja avaneb ka väiksema rõhu juures. Siis tulebki teda reguleerida nii, nagu Partnermosse kirjutas.
Üldiselt ei tasu ka Mosse õlirõhu näiturit eriti uskuda. Tihtipeale näitab ta ikka väga valesti, aga tavaliselt õnneks õigest vähem. Võimalusel oleks mõistlik aeg-ajalt õlirõhu anduri asemele ühendada mehaaniline manomeeter, et saada teada, milline on rõhk tegelikult.
Nii see on. Reduktsioonklapi kruttimine ei anna midagi. Ta on seadistatud tehases ja teda kasutusaja jooksul ei ole üldse vaja torkida. Vedru peale keeramine tõstab õlirõhku vaid külmal mootoril. OIetame, et enne kruttimist külmalt õlisurve 4, soojalt 1,5-2, siis peale kruttimist võib külmalt surve tõusta näiteks 6-ni aga soojal mootoril ikka endiselt 1,5-2. Kui aga külmalt on ka õlisurve väike, siis esmalt võib olla paks mustus vahetult enne andurit, kui seda ei ole, on andur peetis, alles seejärel võib põhjus olla purnenud või nõrgas reduktsioonklapi vedrus. Üldiselt, kui õlisurve on juba nõrk, vajab mootor tõsisemat remonti.