AZLK 2140 1979 sass
Postitatud: 17 Apr 2009 20:37
Paar aastat tagasi sai omale soetatud üks Moskvich - eelmised kaks olid liiga räbalad, et tänavale ehitada, aga ilma ka ei saa. Algul kohale minnes tundus, et ka müüdav masin päris räbal, aga hind oli hea ja tehnika oli ka korras - sai ära võetud. Masin oli küll seisnud, aga bensiin sisse, rehvid täis ja sõit võis alata. Tee peal oli vaid üks probleem - termostaat oli avatud kogu aeg ja mootor jahtus suuremal kiirusel liigselt (lahendasime probleemi ajutiselt papitükiga, mille paigaldasime radika ette). Auto pidas ilusti üle 30 kilomeetri sõitu vastu, 1/3 sellest kiirus oli üle 110 km/h. Tehniliselt oli enamvähem korralik. Imestama pani pidurite efektiivsus ja korrasolek - ei kiskunud absoluutselt ja polnud vaja palju vajutada, et seisma saaks. Üks viga oli siiski veel lisaks - kolmandalt käigult teisele vahetades tuli kasutada vahegaasi - sünkronisaator läbi ilmselt.
Peale ostmist oli masin selline:
Kauaks ta selliseks ei jäänud - kerge kereremont sai ette võetud. Tegemisest eriti pilte pole kahjuks. Enamasti oli pindmine rooste probleemiks. Masin sai ka uue värvkatte. Tulemus polnud just kõige parem, aga tuli leppida (kerged toonierinevused ja värv veits matt). Vahetatud sai ka käigukast ja lisatud karterikaitse, sai pandud ka korralik termostaat. Kuna tagumisel aknalaual olid "õhuaugud" nagunii suuremaks tehtud kõlarite tarbeks, siis lisasin ka tagasihoidlikud 16,5cm koaksiaalid. Peale seda läksime ülevaatusele, kus pääses auto puhtalt läbi. Ka veljed said uue värvkatte ja ka kaks rehvi sai välja vahetatud. Proovisin ka teist iluvõre, mille naabrimees andis.
Eelmise aasta suvel sai auto uuesti lahti võetud, et teha keretööd korralikult ära, sest tulemus ei olnud minu jaoks piisavalt hea. Paraku ajanappuse tõttu jäi asi veidike seisma ja see aasta tuleb töö lõpule viia. Vahepeal sai Tallinnast toodud hunnik juppe, mis peaks lõpuks autole külge minema, aga ju seda hiljem näeb.
Mõned pildid:
Hetkeseis on selline:
Edasi plaanis kere korda saada, mootor hakkas ka jamama - surve on radiaatoris, sellest tuleb lahti saada, tuleb tegeleda ka veermikuga (amordid, vedrud, igasugused puksid ja rooliotsad kah). Kunagi hiljem plaanis veel muretseda laiad plekkveljed, taha stabikas ja ette teine stabikas lisaks. Originaali sellest ei tule, aga päris "tuuningut" ka ei tule. Suveks (saan load) tahaks suure osa asjadest ära teha, iseasi on see, kui palju jääb kooli kõrvalt aega ja ka rahakott paneb omad piirid. Üks doonorauto on ka silmapiiril - kaks ust tuleb kindlalt välja vahetada, nurgad täitsa roostes. Tööd igatahes jagub.
Peale ostmist oli masin selline:
Kauaks ta selliseks ei jäänud - kerge kereremont sai ette võetud. Tegemisest eriti pilte pole kahjuks. Enamasti oli pindmine rooste probleemiks. Masin sai ka uue värvkatte. Tulemus polnud just kõige parem, aga tuli leppida (kerged toonierinevused ja värv veits matt). Vahetatud sai ka käigukast ja lisatud karterikaitse, sai pandud ka korralik termostaat. Kuna tagumisel aknalaual olid "õhuaugud" nagunii suuremaks tehtud kõlarite tarbeks, siis lisasin ka tagasihoidlikud 16,5cm koaksiaalid. Peale seda läksime ülevaatusele, kus pääses auto puhtalt läbi. Ka veljed said uue värvkatte ja ka kaks rehvi sai välja vahetatud. Proovisin ka teist iluvõre, mille naabrimees andis.
Eelmise aasta suvel sai auto uuesti lahti võetud, et teha keretööd korralikult ära, sest tulemus ei olnud minu jaoks piisavalt hea. Paraku ajanappuse tõttu jäi asi veidike seisma ja see aasta tuleb töö lõpule viia. Vahepeal sai Tallinnast toodud hunnik juppe, mis peaks lõpuks autole külge minema, aga ju seda hiljem näeb.
Mõned pildid:
Hetkeseis on selline:
Edasi plaanis kere korda saada, mootor hakkas ka jamama - surve on radiaatoris, sellest tuleb lahti saada, tuleb tegeleda ka veermikuga (amordid, vedrud, igasugused puksid ja rooliotsad kah). Kunagi hiljem plaanis veel muretseda laiad plekkveljed, taha stabikas ja ette teine stabikas lisaks. Originaali sellest ei tule, aga päris "tuuningut" ka ei tule. Suveks (saan load) tahaks suure osa asjadest ära teha, iseasi on see, kui palju jääb kooli kõrvalt aega ja ka rahakott paneb omad piirid. Üks doonorauto on ka silmapiiril - kaks ust tuleb kindlalt välja vahetada, nurgad täitsa roostes. Tööd igatahes jagub.