1. leht 1-st

Mosse käigukasti remont

Postitatud: 28 Dets 2011 01:10
Postitas stern100
Kuna mul juba rallika alt läbi käinud päris kena kogus kaste ning kõige kauem on kestnud kap.rem kast(võrreldes suvaliste kasutatud kastidega) siis tekkis mõte, et võiks ju uuesti remondi teha(hammakad, sünkronisaatorid välja vahetada?)

Kuid, ise ei jaga seda käigukasti ehitust eriti. Oleks väga tänulik, kui keegi saaks mind aidata/õpetada kasvõi jutu või illustreerivate piltidega, et mis järjekorras ja kuidas kasti lahti võtta.

Kunagi mingi kasti lammutasin, niipalju sain aru et mingid võllid tuleb seest välja lüüa, kuid kõiki võlle ikka kätte ei saanud.

EDIT: Põhilised vahetust vajavad jupid oleksid teise käigu hammasrattad/sükronisaatorid. Samuti kippus praegune kast tagurpidi käiku välja viskama.

Stern

Re: Mosse käigukasti remont

Postitatud: 28 Dets 2011 08:40
Postitas Manks
Siin ei ole midagi õpetada, pead 2 võlli tahes tahtmatta välja võtma. Visuaalselt peaks juba näha olema, mis vajavad vahetust. Ehk on see pilt abiks.
Pilt

Re: Mosse käigukasti remont

Postitatud: 28 Dets 2011 11:44
Postitas 27151
Väike soovitus.
Kui sa võllidelt pulkasi välja lööd siis soovitaks sinna asemele mingi paras pulk panna, et nõellaagrid laiali ei lendaks. Endal oli selleks spets pulk otsitud mis ei olnud liiga pikk, ega peenike.

Re: Mosse käigukasti remont

Postitatud: 28 Dets 2011 21:25
Postitas stern100
Sai siis täna tuugalt kast koos meesperega ette võetud ning ettevaatlikult lahti harutatud. Selgus et vanal kastil alumise võlli pealt(seal kus hammakad kohe võlli küljes) on üks hammas ära murdunud. Samuti olid kahjustatud tagurpidi ja teise käigu hammasratas koos teise käigu sünkronisaatoriga.

Läksin ja tuhnisin varudes, leidsin ühe kasti kus ei tahtnud käik välja tulla. Harutasin selle samamoodi laiali ning asendasin hammakajooksud ning alustasime kasti kokkuladumisega. Kõige keerulisem osa oli nende nõellaagrite kokku saamine :D Selle jaoks kasutasime tavotti ühte võlli mis lõigatud vajalikku pikkusesse et asjad koos ka püsiks.

Aega läks palju kuid nüüd pilt palju selgem. Teinekordi võtame ette ja teeme kasti korda, mitte ei saada teda emexi :) See kast mis kokku sai, kõik käigud käivad ilusti ent vaba käigu ajal tahab kaasa vedada.

Re: Mosse käigukasti remont

Postitatud: 28 Dets 2011 21:28
Postitas moskiito
stern100 kirjutas:vaba käigu ajal tahab kaasa vedada.
see normaalne, isegi korras kastil käib kaasa veetav võll kui vedavat kruttida. aga kui kinni hoida teist võlli, siis pead suutma käega seda ka paigal hoida. kui ei suuda, on midagi mäda.

Re: Mosse käigukasti remont

Postitatud: 28 Dets 2011 21:42
Postitas stern100
moskiito kirjutas:
stern100 kirjutas:vaba käigu ajal tahab kaasa vedada.
see normaalne, isegi korras kastil käib kaasa veetav võll kui vedavat kruttida. aga kui kinni hoida teist võlli, siis pead suutma käega seda ka paigal hoida. kui ei suuda, on midagi mäda.
Esimese korra kohta sai remonditud minu arust küll :D Eks paistab mis saab, kui kast kunagi alla läheb. Aga suutsin käega kinni hoida küll. Oli raske, kui täitsa tehtav.

Re: Mosse käigukasti remont

Postitatud: 28 Dets 2011 21:53
Postitas MAZ
Aga olge mehed ja pange siia siis koos jutu ja piltidega see käigukasti remondi ABC, nagu nii tuleb seda teistel ka vaja. :auto

Re: Mosse käigukasti remont

Postitatud: 28 Dets 2011 21:58
Postitas stern100
MAZ kirjutas:Aga olge mehed ja pange siia siis koos jutu ja piltidega see käigukasti remondi ABC, nagu nii tuleb seda teistel ka vaja. :auto
Oleksid sa naaber. Võiks ju läbi astuda ja näpuga näidata küll. Kuid kahjuks ei tea kas minu tööjärjekord oli õige ning samuti ma ei oska neid kõigi detaile õigeesti nimetada. Ka ei viitsinud õliste näppudega pilte tegema hakata.

Re: Mosse käigukasti remont

Postitatud: 28 Dets 2011 22:16
Postitas MAZ
stern100 kirjutas:
MAZ kirjutas:Aga olge mehed ja pange siia siis koos jutu ja piltidega see käigukasti remondi ABC, nagu nii tuleb seda teistel ka vaja. :auto
Oleksid sa naaber. Võiks ju läbi astuda ja näpuga näidata küll. Kuid kahjuks ei tea kas minu tööjärjekord oli õige ning samuti ma ei oska neid kõigi detaile õigeesti nimetada. Ka ei viitsinud õliste näppudega pilte tegema hakata.
Kindlasti nii oleks asi kõige lihtsam aga mulle tundub,et pean vist enda mosse käigukasti peal selle kõik puust ja punasest teistele ette tegema,siis edaspidi on teistel ka know-how olemas.