1. leht 1-st

Tahovar-A tahhomeeter

Postitatud: 07 Jaan 2012 01:07
Postitas Edel
Ühes teemas oli hiljuti see aktuaalne ja mõtlen, et jagan siin natuke oma kogemisi nende tahhodest ja kostitan ka piltidega.
Mul vedeleb neid 2 tk., üks ei näita ühtegi elumärki ja teisel on ka midagi viga, tausavalgustuse pirnid on mõlemil läbi.
Otsisin nad välja ja lahkasin pisut. Pildigalerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1244537
Mul oli 1997aastal ZAZ-968M-l üks selline peal aga see läks müüki koos sapperiga. Muu hulgas, neil näidikutel olid korpused kahe erineva pikkusega, Mul Sapakal oli kasutusel lühemaga, mahtus roolisambale ilusti ära aga need piltidel olevad on aga pikad (Mosse sambale ei mahtunud), ühte proovisin Mossele järgi panna, mootori töötamise ajal osuti võbeleb nagu Ziguli 2106 spidomeetri osuti 40km/h ja kui süüte välja keerasin, enam käima ei läinud, käia palju tahad. Võibolla oli tahho vigane või mul endal valesti ühendatud, ei tea.
Leidsin ka ühe lehe, kus sellest tahhokast rohkem juttu ja ka ühendamise skeem on ära toodud http://www.reaa.ru/cgi-bin/yabb/YaBB.pl ... 1255230211
Zigulile ma seda vist proovinud pole. Kui nüüd täpne skeem olemas, võiks selle prooviks ära teostada.
Tunnen huvi, mis ajast ajani Tahovar-A-sid toodeti? Minu käes olevad on 1975 ja 1976a. "mudelid" aga netis tuhlates on ka 1992a. olemas.
Netist leiab muudki infot sellest tahhokast, pane otsingusse "tahovar" ja ülejäänu tuleb juba ise...
Täiendage, täpsustage. Tahovari võib veel tänapäevalgi Vene autodel kohata.

Re: Tahovar-A tahhomeeter

Postitatud: 07 Jaan 2012 10:52
Postitas stern100
Kui mul meelde jääb, otsin enda omagi ülesse ning vaatan tootmisaasta järgi. Oli see mul nimelt mu tumerohelise 2140ne peal, kuni 4tuhandeni näitas isegi õigust vist, aga edasi hakkas segast peksma ning üles alla hüppama.

Re: Tahovar-A tahhomeeter

Postitatud: 07 Jaan 2012 16:01
Postitas Edel
stern100 kirjutas:Kui mul meelde jääb, otsin enda omagi ülesse ning vaatan tootmisaasta järgi. Oli see mul nimelt mu tumerohelise 2140ne peal, kuni 4tuhandeni näitas isegi õigust vist, aga edasi hakkas segast peksma ning üles alla hüppama.
Igaljuhul on sellel tahhokal näit tunduvalt stabiilsem võrreldes VAZ-2106 "kellaga" mis kippus rohkem teekonarusi näitama ja korraks gaasi vajutades pendeldab osuti tükk aega 0 ja 8000 vahel :lol .
Aga pannes kõrvuti VAZ-i ja Tahhovari. ZAZ-i peal sai katsetatud.
Tahovari vs. VAZ:
2000 vs. 2500
2500 vs. 3000
3000 vs. 3500+
Üle selle juba vahe suurenes veelgi. ZAZ-i peal tühikäigul gaaz põhjas Tahhovar vist üle 4500 (kui nii paljugi) ei läinud (VAZ-i tahhol oli see 5200).
Muidugi oli mul kunagi mul Vene spidokate vastu huvi ja olen neid ka lammutanud ja ei pääsenud sellest ka see väike tahhokas :D Näppisin seda ja siis hakkas endise 4000 asemel näitama 6000 :D Nii ta jäigi, muidu ei näitakski Sapaka peal see tahhokas suurt midagi :lol , reaalselt ZAZ-i mootorile üle 4000 pöörde talle anda ei tohtinud.
Oleks huvitatud sellisest võrdlusest mõne teise autoga, mis teeb ikka 6000+ pööret, saab võrrelda. Ega see VAZ-i tahho ka niiväga ei valeta, ülevaatuspunktis Co-d mõõtes näitab seal tablool ka mootori pöördeid, noh minu Ladal oli 3000 peal tahhomeetril küll enam vähem sama näit :)

Re: Tahovar-A tahhomeeter

Postitatud: 22 Jaan 2012 13:02
Postitas mario
ma ühe oma 06'ga sain ülevaatuspunktis selle stendiga 8200 ka kätte ketiga 1.3st...
Seuke väike julk oli mu isa mossel ka kunagi, aga kippus ka vahepeal aiateibaid näitama ja kui õieti mäletan, siis oli seegi ajahambast puretud ja vedru väsinud. Eks nõuka ajal tehti kõike ja katseremonditehases isegi vahetati kõike väikese pudeli eest, kuid kauaks teda ikka polnud. Ühel hetkel lakkas töötamast ja kuna isa oli siis EPA tudeng, tegi lõputööna ise uued näidikud ja skaalad., nii sai Mosse endale Lada elemendid ja custom-paneelid.
Nii, jutt läks lohisema, aga ilmselt selle parandamine on mõttetu. Otsi parem töötav variant.