1. leht 2-st

408 mootori järeleaitamine

Postitatud: 26 Veebr 2012 20:03
Postitas hard0
Tere!
Tundub, et 408 jõuallikast on siin foorumis küllalt vähe juttu. Ilmselgelt ei vasta selle mootori jõudlus kaasaaegsetele ootustele. Siin kohal püstitangi küsimuse, kas on kellelgi kogemusi 1360cc mootori järeleaitamisega?
Eriti huvitab see, kui palju annab kaanest(või polkist, nagu žigulidel) maha võtta et surveaste tänapäevasele bensiinile kohaseks muuta. Originaalis on kirjanduse järgi 408 surveaste 7,0.
Samuti oleks huvitav teada, kui paks on 408 mootori hülss(ehk siis kui palju annaks suuremaks puurida)?.

P.S. 412 mootorit mitte soovitada ja arvamused 408 mootori tuunimise mõttekusest samuti enda teada jätta. Tänan!

Re: 408 mootori järeleaitamine

Postitatud: 26 Veebr 2012 20:51
Postitas moskiito
mõttet on ikka tuunida, kuid see tuunimine on suht paras peavalu. 408 mootoril ei ole hülsse, seal on silindrid ning neid saab ainult sooveldada. kui palju neid annab sedasi "suuremaks" teha ei oska paraku aidata. Kui leiaksid kuskilt raamatu kus juttu 408 mootorist, siis seal peaks olema ka remondi mõõdud. Plokikaane mahavõtmine samuti minu puhul suht olematu, aga kui võtta 412 kaas võrdluseks ei tohiks 1mm probleem olla.

Re: 408 mootori järeleaitamine

Postitatud: 26 Veebr 2012 21:18
Postitas hard0
Hülsid on selles mootoris ikka, lihtsalt nn. kuivad ehk ei käi välja nagu 412-el.

Re: 408 mootori järeleaitamine

Postitatud: 26 Veebr 2012 23:29
Postitas moskiito
hülss on hülss ja silinder on silinder, neid kahte segamini ajada on võimatu. ehk siis sinu keeli "märg hülss" ja "kuiv hülss" kuigi hülss ja silinder on palju mugavam kasutada

Re: 408 mootori järeleaitamine

Postitatud: 27 Veebr 2012 00:30
Postitas hard0
Olgu nii.

Re: 408 mootori järeleaitamine

Postitatud: 27 Veebr 2012 13:58
Postitas marek
Mulle on räägitud, et pidavat olema võimalik panna Lada väljalaskeklappe antud plokikaanele, et kannataks tänapäevast bensiini. Siis tuleb klapipesa ka suuremaks freesida v. Lada oma panna? ning see pidi juba minekule kõvasti juurde andma ülemises otsas.

Uut surveastet saab nii, et täpse kubatuuri ja hetke surveastme järgi saab ju ÜSS-põlemiskambri ruumala ning sellelt silindriläbimõõduga 1 mm vms. soovitud kõrgusega silindreid maha lahutades saab kergelt uue ÜSS põlemiskambri ruumala madalama kaane korral. Iseasi kui klapid tahavad pähe käima hakata, siis vaja pesad kolbidesse freesida ning nende ruumala ka arvestada.

Parimat,
Marek

Re: 408 mootori järeleaitamine

Postitatud: 28 Veebr 2012 09:32
Postitas proktos
enda mootorile on pandud teised klapijuhtpuksid ning volga klapid,pidid paremini vastu pidama tänapäevasele küttele.

Re: 408 mootori järeleaitamine

Postitatud: 28 Veebr 2012 19:08
Postitas TALUPOEG TALUJA
Ei ole vaja plokis klapipesasid suuremaks ajada. Klappe annab treida või käiata. Ka säärt annab edukalt peenemaks treida.

Re: 408 mootori järeleaitamine

Postitatud: 29 Veebr 2012 17:18
Postitas Kombimiis
Katsu kollektor ja sisselasketraktid kohakuti viia ja valujäägid eemaldada. Kui julged, pordi.

Re: 408 mootori järeleaitamine

Postitatud: 02 Apr 2012 12:50
Postitas Lingonkille
Minul on 408 mootoris VAZ2001 klapid. Sobivad hästi.