AZLK 2140 1986. MaMagy
Postitatud: 27 Mär 2012 20:15
Kuna nüüdseks on plaanid sirged, ajada aastaid seisnud ema viimane masin tagasi tänavale, julgen ka teema ära teha. Tegemist pealkirjas nimetatud kena tumerohelist värvi Moskvitšiga. Sisu on punane kunstnahk. Ütlen kohe ära, pilte kohe üles ei jõua lasta, aga tulevad kindlasti needki.
Mosse ajaloost- ema sõitnud temaga kokku veidi üle 47000 km, talviti auto garaazist välja saanud pole. Isegi talverehve pole ostetud sellele masinale. Kunagi
Väike õnnetus juhtus teisel aastal, kui mosse seisma jäi (aasta võis olla siis 2005.) Mina noore 16-17-aastasena hakkasin mosse vastu huvi tundma ja lükkasin teise garaazist päikesevalgust maitsma, kus lasin ka mootori käima. Pumbast bena üles, pudelikorgitäis karpa lõõri ja masin käivitus pöördest. Õnnetus tuli aga siis, kui auto tagasi garaazi oli vaja ajada. Ema sõitis parema koopaserva vastu puidust garaaziukse alumist põõna. Mitte küll väga kõvasti, aga senini kriimuta-täkketta autole tuli esimene terav mõlk.
Suurem õnnetus juhtus ülemöödunud talvel suure lumega. Vana garaaz oli ehitatud maja küljele, väikese kaldega katus oli suure maja katuse serva all. Igal talvel sai sealt lund maha ajada, probleeme polnud. Kui aga maja uue eterniitkatte sai, lendas eelmisel talvel esimese sulaga kogu katuse lumi hooga garaazikatusele, mis otsustas, et tema sellist jõudu välja ei kavatse kannatada. Ei saa ka teda süüdistada Kaks päeva sai lund välja kühveldatud õemehega, et üldse garaazi sisu nägema hakata. Jah, auto oli seal garaazis. Kahjustused olid aga täiesti erakordselt väikesed- piilarid, uksed, pagassiluuk, aknad- kõik täiesti terved. Katusest tekkis küll täielik bassein ja kapotile tekkis väike lauge mõlk, aga midagi pöördumatut ei juhtunud. Väikest viisi ime.
Nüüd on kaks autot ära sõidetud- Volvo 460 ja Mazda 323, uue auto otsingud on aga liiva jooksnud. Abikaasaga praegu minu ema juures metsatöid tegemas- otsustasime, et ajame hoopis mossele eluvaimu sisse. Ilus auto ikkagi, minu kriteeriumid- neli ust, manuaalkast, bensumootor ja TAGAVEDU on olemas- miks mitte.
Mosse praegusest seisukorrast: Täna võtsin esimesed suuremad tegemised ette, kuna kerge palavik ja metsa ei kippunud. Õemees oli natuke põrandamatte üles tõstnud juba, autos vesi sees ja põrand kergelt roostetama kippunud. Täna paar tundi nokitsesin, ametlik algus seega tehtud. Auto seisab praegu õue peal, kuna uus garaaz ootab põranda betoneerimist. Siiski tegin sinna kiiresti midagi riiulitaolist ja hakkasin mossest asju välja katkuma. Äärmise hoolikusega sai eemaldatud laepolster, pagassi katted, turvavööd, usteservadest iluliistud, kummid, tagumine aknalauakate ja tagumine iste. Esiukse polstri võtsin ka huvi pärast lahti ära. Ehk siis- ettevalmistustöid silmas pidades- on plaan autot värvima hakata.
Roostet tegelikult nii palju pole, et üleni teha oleks vaja, aga kuna katus on vaja ära korrastada ja seest põrand roostest puhtaks teha ja autol siin-seal veel roostetäppe, siis teen juba nii, et mõnda aega midagi rohkem teha pole vaja.
Tehnilisest poolest peaks mosse suhtkoht korras olema. Mootorist on mõned lõdvikud puudu, mis õemees olude sunnil traktori remondi jaoks välja kiskus. Esimesed pidurid, pidurivoolikud ja -torud näevad head välja. Sidur-käigukast töötasid viimati ka suurepäraselt. Põhja alla palju piiluda pole saanud, aga eest tundub, et puksid on küll veidi mõrased, kuid veermikus hädapärast midagi teha vaja polekski. Tagumine ots oli veidi madalaks vajunud, aga nüüd kui rehvidesse õhku sisse sai lasta natu, ei tundugi nii hull enam.
Edasised plaanid: Kui soojemaks läheb, ostan kompressori, liivapritsi ja värvipüstolid ja tuld. Metsatööd hakkavad läbi saama, palgimüügist raha tuleb, niiet mõnisada eurot korralikkudele tööriistadele pole palju raisata. Samamoodi katsun auto pealt mitte väga kokku hoida, kuna auto ikkagi tasuta käes.
To do listi koostama veel ei hakka, kuna nii detailselt midagi ei tea, kuid esialgu plaan kere korda teha- õnneks siiani keevitust vajavaid kohti leidnud pole (peale katuse- ilmselt tuleb see siiski vahetada, muidu pahteldaks segaseks ennast). Siis veermik kriitilise pilguga üle vaadata, ilmselt paneb ikkagi uue puksiringi ja vb ka amordid ja vaatab mis tagumiste vedrupakkidega teha annab. Kerega paralleelselt kavatsen ka mootori niivõrd-kuivõrd laiali võtta. Täpselt ei tea, kas üldine hooldus või siis täitsa pilbasteks ja kapremont. Seda sellepärast, et päris paika pole seedinud mootorivaliku mõte. Kui suudan valmis mõelda karpavahetuse, niiet kütusekulu ja CO vähe paremini kontrolli alla saada, siis jätaks ilmselt originaali. Loodan, et foorumlased suudavad niipalju kaasa mõelda ja kaudselt aidata, et saaks selle toitesüsteemi variandi kuidagi paremaks teha
Hakkan siia siis kirjutama, mis (lähi)tulevikus tarvis:
*tagumisi tuleklaase, kindlasti vähemalt vasakut- kuna ilmselt jääks märgatavalt eri värvi või läikega (uus-vana), siis mõlemat;
*uut katust? (katsun kiirelt pildid teha, siis vast saab soovitusi jagada);
*jahutuse-soojenduse lõdvikuid;
*sobivat karpat või paremat ideed toite jaoks, 06 karburaator?;
*jagaja, juhtmed, küünlad;
*aku (lähen ostan varsti poest, luban )
*ühte koma teisi tihendeid ilmselt- kuna värvimiseks klaasid võtan ilmselt kõik eest ära, millele annab lisakaalu ka eeldatav katusekeevitus pluss tagumise klaasi tihend laseb juba praegu kergelt läbi, siis ilmselt uued tarvilikud, vb ka uksetihendid;
*otsin 14" velgi- plekk,valu- vahet pole. Garaazis korralikud suverehvid ootavad, aga 14" teised. (tegelikult on küll vahet, kui ikka kenad valud leiaks, ei mõtlekski plekkvelje peale enam, vähemalt suverehvile küll);
*parem küljepeegel, kui on praegusest erinev, siis mõlemad;
*mossega kokku sobiva tahhomeetri tahaks sisse panna;
*turvavööd- ees on olemas (just võtsin välja muidugi ), kuid taha tahan kindlasti ka panna. Ema sõnul on üks paar kusagil aidakapis olemas, kuid ette tahaks võimalusel rullidel vööd panna... siis taha jätaks need käsitsi reguleeritavad.
*Uus raadio- vana väljanägemise huvides välja ei lõika, tänapäevasema panen kas kesktunneli kohale armatuuri alla või kindalaekasse;
Eks mootori ja veermiku juppide nimekirja teen, kui õue pealt lumi ära kaob ja maa vähe kuivada jõuab. Ilmselt tulevad värvitööd ja kogu remont õue peal. Loodan, et ilma tuleb ja jätkub veidikeseks.
Eks näis, mis välja tuleb,aga tahaks mai alguseks mossega kruiisama saada
Esimene auto, millega nii suured plaanid ette võtan, niiet värvitööde ajaks vabandan keelekasutuse pärast juba ette ära Aga ikka tasa ja targu, tehnilise poolega peaks hästi hakkama saama. Koukisin juba veneaegsed mosse raamatud ka riiulist välja, kõik mõõdud, reguleerimised ja töö juhendid on seal hästi kirjas. Värvimistöödega... niikaua teen, kui rahule jään Ükskord on ikka esimene kord.
Aga mis seal ikka, tänaseks õhtule, loodan homme õhtuks salongi tühjaks ära visata ja siis ka vähe pilte jagada. Remondiga ilmselt enne paari nädalat pihta ei hakka, kuna rahasid enne lihtsalt ei saa. Aga kui kellegi on ülalnimetatud juppe või midagi muud huvitavat, mida arvate, et ma peaks autol ära vahetama ja müügiga kiire pole, siis võite minu tarvis kõrvale panna
Mosse ajaloost- ema sõitnud temaga kokku veidi üle 47000 km, talviti auto garaazist välja saanud pole. Isegi talverehve pole ostetud sellele masinale. Kunagi
Väike õnnetus juhtus teisel aastal, kui mosse seisma jäi (aasta võis olla siis 2005.) Mina noore 16-17-aastasena hakkasin mosse vastu huvi tundma ja lükkasin teise garaazist päikesevalgust maitsma, kus lasin ka mootori käima. Pumbast bena üles, pudelikorgitäis karpa lõõri ja masin käivitus pöördest. Õnnetus tuli aga siis, kui auto tagasi garaazi oli vaja ajada. Ema sõitis parema koopaserva vastu puidust garaaziukse alumist põõna. Mitte küll väga kõvasti, aga senini kriimuta-täkketta autole tuli esimene terav mõlk.
Suurem õnnetus juhtus ülemöödunud talvel suure lumega. Vana garaaz oli ehitatud maja küljele, väikese kaldega katus oli suure maja katuse serva all. Igal talvel sai sealt lund maha ajada, probleeme polnud. Kui aga maja uue eterniitkatte sai, lendas eelmisel talvel esimese sulaga kogu katuse lumi hooga garaazikatusele, mis otsustas, et tema sellist jõudu välja ei kavatse kannatada. Ei saa ka teda süüdistada Kaks päeva sai lund välja kühveldatud õemehega, et üldse garaazi sisu nägema hakata. Jah, auto oli seal garaazis. Kahjustused olid aga täiesti erakordselt väikesed- piilarid, uksed, pagassiluuk, aknad- kõik täiesti terved. Katusest tekkis küll täielik bassein ja kapotile tekkis väike lauge mõlk, aga midagi pöördumatut ei juhtunud. Väikest viisi ime.
Nüüd on kaks autot ära sõidetud- Volvo 460 ja Mazda 323, uue auto otsingud on aga liiva jooksnud. Abikaasaga praegu minu ema juures metsatöid tegemas- otsustasime, et ajame hoopis mossele eluvaimu sisse. Ilus auto ikkagi, minu kriteeriumid- neli ust, manuaalkast, bensumootor ja TAGAVEDU on olemas- miks mitte.
Mosse praegusest seisukorrast: Täna võtsin esimesed suuremad tegemised ette, kuna kerge palavik ja metsa ei kippunud. Õemees oli natuke põrandamatte üles tõstnud juba, autos vesi sees ja põrand kergelt roostetama kippunud. Täna paar tundi nokitsesin, ametlik algus seega tehtud. Auto seisab praegu õue peal, kuna uus garaaz ootab põranda betoneerimist. Siiski tegin sinna kiiresti midagi riiulitaolist ja hakkasin mossest asju välja katkuma. Äärmise hoolikusega sai eemaldatud laepolster, pagassi katted, turvavööd, usteservadest iluliistud, kummid, tagumine aknalauakate ja tagumine iste. Esiukse polstri võtsin ka huvi pärast lahti ära. Ehk siis- ettevalmistustöid silmas pidades- on plaan autot värvima hakata.
Roostet tegelikult nii palju pole, et üleni teha oleks vaja, aga kuna katus on vaja ära korrastada ja seest põrand roostest puhtaks teha ja autol siin-seal veel roostetäppe, siis teen juba nii, et mõnda aega midagi rohkem teha pole vaja.
Tehnilisest poolest peaks mosse suhtkoht korras olema. Mootorist on mõned lõdvikud puudu, mis õemees olude sunnil traktori remondi jaoks välja kiskus. Esimesed pidurid, pidurivoolikud ja -torud näevad head välja. Sidur-käigukast töötasid viimati ka suurepäraselt. Põhja alla palju piiluda pole saanud, aga eest tundub, et puksid on küll veidi mõrased, kuid veermikus hädapärast midagi teha vaja polekski. Tagumine ots oli veidi madalaks vajunud, aga nüüd kui rehvidesse õhku sisse sai lasta natu, ei tundugi nii hull enam.
Edasised plaanid: Kui soojemaks läheb, ostan kompressori, liivapritsi ja värvipüstolid ja tuld. Metsatööd hakkavad läbi saama, palgimüügist raha tuleb, niiet mõnisada eurot korralikkudele tööriistadele pole palju raisata. Samamoodi katsun auto pealt mitte väga kokku hoida, kuna auto ikkagi tasuta käes.
To do listi koostama veel ei hakka, kuna nii detailselt midagi ei tea, kuid esialgu plaan kere korda teha- õnneks siiani keevitust vajavaid kohti leidnud pole (peale katuse- ilmselt tuleb see siiski vahetada, muidu pahteldaks segaseks ennast). Siis veermik kriitilise pilguga üle vaadata, ilmselt paneb ikkagi uue puksiringi ja vb ka amordid ja vaatab mis tagumiste vedrupakkidega teha annab. Kerega paralleelselt kavatsen ka mootori niivõrd-kuivõrd laiali võtta. Täpselt ei tea, kas üldine hooldus või siis täitsa pilbasteks ja kapremont. Seda sellepärast, et päris paika pole seedinud mootorivaliku mõte. Kui suudan valmis mõelda karpavahetuse, niiet kütusekulu ja CO vähe paremini kontrolli alla saada, siis jätaks ilmselt originaali. Loodan, et foorumlased suudavad niipalju kaasa mõelda ja kaudselt aidata, et saaks selle toitesüsteemi variandi kuidagi paremaks teha
Hakkan siia siis kirjutama, mis (lähi)tulevikus tarvis:
*tagumisi tuleklaase, kindlasti vähemalt vasakut- kuna ilmselt jääks märgatavalt eri värvi või läikega (uus-vana), siis mõlemat;
*uut katust? (katsun kiirelt pildid teha, siis vast saab soovitusi jagada);
*jahutuse-soojenduse lõdvikuid;
*sobivat karpat või paremat ideed toite jaoks, 06 karburaator?;
*jagaja, juhtmed, küünlad;
*aku (lähen ostan varsti poest, luban )
*ühte koma teisi tihendeid ilmselt- kuna värvimiseks klaasid võtan ilmselt kõik eest ära, millele annab lisakaalu ka eeldatav katusekeevitus pluss tagumise klaasi tihend laseb juba praegu kergelt läbi, siis ilmselt uued tarvilikud, vb ka uksetihendid;
*otsin 14" velgi- plekk,valu- vahet pole. Garaazis korralikud suverehvid ootavad, aga 14" teised. (tegelikult on küll vahet, kui ikka kenad valud leiaks, ei mõtlekski plekkvelje peale enam, vähemalt suverehvile küll);
*parem küljepeegel, kui on praegusest erinev, siis mõlemad;
*mossega kokku sobiva tahhomeetri tahaks sisse panna;
*turvavööd- ees on olemas (just võtsin välja muidugi ), kuid taha tahan kindlasti ka panna. Ema sõnul on üks paar kusagil aidakapis olemas, kuid ette tahaks võimalusel rullidel vööd panna... siis taha jätaks need käsitsi reguleeritavad.
*Uus raadio- vana väljanägemise huvides välja ei lõika, tänapäevasema panen kas kesktunneli kohale armatuuri alla või kindalaekasse;
Eks mootori ja veermiku juppide nimekirja teen, kui õue pealt lumi ära kaob ja maa vähe kuivada jõuab. Ilmselt tulevad värvitööd ja kogu remont õue peal. Loodan, et ilma tuleb ja jätkub veidikeseks.
Eks näis, mis välja tuleb,aga tahaks mai alguseks mossega kruiisama saada
Esimene auto, millega nii suured plaanid ette võtan, niiet värvitööde ajaks vabandan keelekasutuse pärast juba ette ära Aga ikka tasa ja targu, tehnilise poolega peaks hästi hakkama saama. Koukisin juba veneaegsed mosse raamatud ka riiulist välja, kõik mõõdud, reguleerimised ja töö juhendid on seal hästi kirjas. Värvimistöödega... niikaua teen, kui rahule jään Ükskord on ikka esimene kord.
Aga mis seal ikka, tänaseks õhtule, loodan homme õhtuks salongi tühjaks ära visata ja siis ka vähe pilte jagada. Remondiga ilmselt enne paari nädalat pihta ei hakka, kuna rahasid enne lihtsalt ei saa. Aga kui kellegi on ülalnimetatud juppe või midagi muud huvitavat, mida arvate, et ma peaks autol ära vahetama ja müügiga kiire pole, siis võite minu tarvis kõrvale panna