1. leht 13-st

IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 04 Apr 2012 21:09
Postitas Madys
Peale seda kui sai sõbrale öeldud, et tahaks nostalgiapilli, võttis tema kohe sõnasabast kinni ja pakkus välja kastiga mosset. Nagu eelnevalt oli teada, et pika kastiga varianti on raske leida, asusime otsingutele. Mõninga aja uurimise tulemuseks oli see, et siit klubist teadis keegi kedagi meie läheduses kellel seisab õuel pika kastiga IZ. Mõtlematagi võtsime liikme peale ja läksime koheselt asja uurima. Esmamulje oli ülihea. Kere oli ilus, oli välja paista et masinat hooldatud ja tahetud veel paremakski muuta. Kasti peal omaniku meisterdatud prisentkate. Nädalapäevad hiljem sai asjad kokku pakitud ja masinale järgi minudud. Auto oli korralikult garaaši aetud, et saaks kogu kaasatuleva kraami peale laadida. Kraami tuli niipalju, et kogu kast sai täis, asjade hulgas on palju uusi juppe. Mootor töötab soojana väga ühtlaselt, külmana on tühikäik probleemne. Peale on pandud žiguli karburaator.
Dokumendid korda aetud, kütus paaki kallatud ja sai asutud 40km rännakule mööda väiksemaid teid, et mitte ette jääda seadusesilmadele. Õnneks seda ei juhtunud.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Plaanideks auto teha pühapäevasõidukiks, kere korda, ülevärv, arvatavasti laiad plekid ka.

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 04 Apr 2012 21:34
Postitas partnermosse
Lahe. Jõudu ja jaksu toimetamisel ! :beer Kuna auto numbri viimane nummer on 1, siis peab liigud tegema ja kindlasti 1 liitri viinaga auto ülekäima, et masin ilus ja terve kogu oma elu kestaks :smokin

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 04 Apr 2012 21:43
Postitas Madys
Edu läheb ikka vaja ja liiter märjukest on ka soetatud:)

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 04 Apr 2012 22:17
Postitas SanderV
partnermosse kirjutas:Lahe. Jõudu ja jaksu toimetamisel ! :beer Kuna auto numbri viimane nummer on 1, siis peab liigud tegema ja kindlasti 1 liitri viinaga auto ülekäima, et masin ilus ja terve kogu oma elu kestaks :smokin
selle loogika järgi peaks mina 6 liitrit viina maha kallama mida ma kohe kindlasti ei teeks :D

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 04 Apr 2012 22:30
Postitas stern100
SanderV kirjutas:
partnermosse kirjutas:Lahe. Jõudu ja jaksu toimetamisel ! :beer Kuna auto numbri viimane nummer on 1, siis peab liigud tegema ja kindlasti 1 liitri viinaga auto ülekäima, et masin ilus ja terve kogu oma elu kestaks :smokin
selle loogika järgi peaks mina 6 liitrit viina maha kallama mida ma kohe kindlasti ei teeks :D
"facepalm". Kurat Sander sult mingit mõtekat juttu ka tuleb või...? Igatahes teema algatajale juba teises foorumis edu soovitud. Tore et pika kastiga mossesi ikka tehakse.

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 04 Apr 2012 23:23
Postitas partnermosse
SanderV kirjutas:
partnermosse kirjutas:Lahe. Jõudu ja jaksu toimetamisel ! :beer Kuna auto numbri viimane nummer on 1, siis peab liigud tegema ja kindlasti 1 liitri viinaga auto ülekäima, et masin ilus ja terve kogu oma elu kestaks :smokin
selle loogika järgi peaks mina 6 liitrit viina maha kallama mida ma kohe kindlasti ei teeks :D
Alati ei pea loogikaga tegelema, võta asja pisut leebemalt ja pits viina sinna peale ,usu mind peale seda valad ka 6 liitrit piki mosse külge maha :beer :D :smokin

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 05 Apr 2012 12:56
Postitas Talts
Mina pesen autot survepesuriga, tõsi, vee asemel on puhas viin. Loomulikult edu Sulle masinaga!

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 06 Apr 2012 21:04
Postitas Madys
Enne autoliikude tegemist sai natuke nokitsetud mosse kallal, et saaks välja tuua relaka ja hakata roostet eemaldama. Kastinurkadesse oli lisatud natuke makrot(et vesi sisse ei jookseks äkki) mis sai eemaldatud. Tuled küljest ära, ninaga samamoodi. Pakuti teistsugust nina, mingipäev peaks vaatama minema.
Pilt
Pilt
Pilt

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 19 Apr 2012 21:29
Postitas Madys
Eelmise nädalavahetusel sai mootor maha ja kõva survepesu. Tänaseks on mosse kapotialune puhastatud, matistatud, krundi ja värvi all. Samuti on sisu tühjaks tehtud ja originaalne pigimatt maha koogitud.
Pilt
Pilt

Re: IZ 27151 '91 Madys

Postitatud: 28 Apr 2012 23:10
Postitas canyondrift
Kuna Madys ise täna Kati kallal tööd ei teinud, siis panen ise kirja mis täna ära tehtud sai. Algas päev sellega, et tõukasime auto garaaži ette ja hakkasime aga järjest juppe küljest ära kakkuma. Põhigoal oli tänase päeva sisse - saada auto külje peale ja sisu krunditud ning esisild alt ära.
Esisilla eemaldamine on väga lihtsal põhjusel, kuna meil on siiski soov see auto parajalt lamama panna,tuli lõigata poolraame. Ilma nende lõikamiseta oleks sillatala jäänud päris maadligi ja päris tikutoosijagu me saavutada ei taha, seega tuleb mingeid muid võimalusi välja mõelda, kust mujalt lisa võtta. Üks suur, suur ooper oli poltide lahti saamine, no moskvich mis moskvich, polti keerad ja lõpuots, enam lahti ei tule, pikk toru võtmele külge ja jupp-jupp haaval lahti keerata, poldid olid isegi nii vinged, et ei läinud isegi mitte puruks. Suure jebimise peale saime ka silla alt ära, mis esialgu tundus väga kergelt alt tulevat, aga ülemised õõtsad hoidsid seda siiski kere küljes kõige oma kümne küünega kuniks ühe õõtsa eemaldasime.
Egas midagi, külili ja käi poolraamidesse. Madalamaks saime ligi 4,5cm jagu, rohkem ei hakanud võtma, lihtsal tugevuse põhimõttel. Äkki oleks liiga sült jäänud kui oleks lihtsalt mingisuguse paksema metalli ülespoole keevitanud ja poolraami üldse vahelt ära likvideerinud.
Põhjaga oli selline lugu, et kui teine kaasosaline seda parasjagu traatharja ja rellakaga puhastas, siis tuli välja kurb tõsiasi, et 91' vene auto on ikka vene auto. Sisu on eelnevalt sellest pigimatist või ma ei tea mis mudrust puhastatud ja kui nüüd rellaka sisse lõime, siis oli näha tõelist tõde. Kui varem oli põhjas vaid üks auk, siis nüüd oli neid koguni kuus. Kui juba keevitus soe oli parasjagu ja põhja lappimine ei ole keeruline töö, siis sai ka see kiirelt ette võetud.
Nüüd on põhi seestpoolt epokrunditud, keevitatud, põhja alt ka keevitatud ja krunditud, poolraamid valmis ja kui hästi läheb siis saab homme auto põhja põhjalikult ära pesta, eemaldada lahtine masteks ja uus alla tõmmata.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt