1. leht 2-st

AZLK- 2140, 1984.a. y6x

Postitatud: 08 Apr 2012 23:17
Postitas y6x
Tere, sain siis eile(07.04.12) mosse omanikuks. Tõin masina Luunjast läbi selle foorumi kuulutuse, masin 1984 1 jaan ilmavalgust näinud, sõitnud 98 tuhat km ja 28 aastat olnud ühe omaniku käes.
http://www.upload.ee/image/2242510/P4010542.JPG

Pilt

Re: Minu 2140 84

Postitatud: 08 Apr 2012 23:20
Postitas Kristjan
Pilt
Edu sulle mossega:)
Kristjan

Re: Minu 2140 84

Postitatud: 08 Apr 2012 23:24
Postitas y6x
tänud, ma esimese hooga ei jaganud lahti, kuidas pilte siia panna.

Re: Minu 2140 84

Postitatud: 08 Apr 2012 23:31
Postitas y6x
Nii, kriban siia ka esilagsed plaanid masinaga.
Esiteks kirjutan auto oma nimele. Luunjast põlvasse sõitis auto ilusti omal jalal, kuid tna käima pannes hakkas justkui plötutama, silinder kadus nagu tagant, kuna ilm oli hapu, siis ei hakanud viga otsima, ajasin masina ainult kuuri alla. Esialgne plaan on otsida uued küünlad, uued juhtmed, õlivahetus, karburaator puhastada. Kere tundub autol enamvähem, igal pool ja igas praos mastiksit ja taolist möga piisavalt. Roostet ja mädanikku hakkab silma tagarattakoobaste äärtest. Põhja alla ronin lähipäevadel, seest mattide alt paistab ilus kõva õlilõgane põrand. Kaasa sain autoga ka terve posu juppe, alates uutest poritiibadest kuni tuleklaasideni, sh ka hulk kõikvõimalikke laagreid pukse jne jne. Pluss veel see, et endise pikaajalise mossemehest sugulase garaas veel uusi juppe täis.
Ideaalis oleks ikka masinale anda uus välimus, uus värv ja sile pind, kuid see suvi ilmselt ei jõua, panen rõhku tehnilise poole peale.
Ahjaa, masinal ka aasta aega ülevaatust.

Re: M 2140 84 -y6x-

Postitatud: 10 Apr 2012 18:54
Postitas y6x
Niisiis, tna ajasin mosse kanalile ja uuristasin ja toksisin põhjaalust kruvikaga....enamus põhjast täiesti ok, kuid tagakoobastest taha poole pagassi poole on nats pehmed kohad, täpselt mõlema koopa tagant.....kiskusin pagassi plastikud välja seest ja oligi kohe näha, kus probleem on. Lähipäevadel arutan keevitajaga, et kust ja kui palju välja vahetada.Pagassist avastasin lisaks muule pudipadile ka täiskomplektse võtmekomplekti, oleks justkui originaal mosse komplekt, kuid kindel pole, lisaks leidsin veel selle lambikese, mille saab kapotialla pisikesse tepslisse ühendada...
Lisaks sain kaasa tiivaääri, küljekarpe(pole kindel, kas 2140 ne omad) esitiiva, poolraami....nö uued jupid, eks ma teen vanasse küüni koha, kus juppe hoida. Korraliku tagastange leidmiseks lähen kän mingi päev Pihkvas turul, kuulujärgi pidi seal olema igasugu kraami vene autole, eks selgub.
Hoian kursis, kus ja kuidas mosseke areneb.

Re: M 2140 84 -y6x-

Postitatud: 10 Apr 2012 21:22
Postitas moskiito
no see et sealt läbi roostetab on mossel üks kõige tavalisemaid kohti. Masinat ostes tuleb sinna kohe kiigata. mattid välja ja kohe näha mis toimub.

Re: M 2140 84 -y6x-

Postitatud: 10 Apr 2012 21:57
Postitas y6x
kui keeruline seal see keevitamine on? ise ma eriline keevitaja pole, tuleb ilmselt lasta teha, õnneks häid sõpru keevitajaid kyll...

Re: M 2140 84 -y6x-

Postitatud: 10 Apr 2012 22:09
Postitas stern100
y6x kirjutas:kui keeruline seal see keevitamine on? ise ma eriline keevitaja pole, tuleb ilmselt lasta teha, õnneks häid sõpru keevitajaid kyll...
Kui ikka natukene juba siristatud ning olemas traadikeevitus, on see uue tüki külge asetamine suhteliselt lihtne. Lihtsalt võid ju arutada, kus kuidas teha viitsib, et parem jääks.

Re: AZLK- 2140, 1984.a. y6x

Postitatud: 17 Apr 2012 18:40
Postitas y6x
nii, uus kolle olemas autole, õli ja filter samuti, küünlad vahetatud. Kui homme kolle külge viskan, siis kaen edasi, miks ta kurivaim mul vahepeal ühe silindri tagant tulistab. Vb oleks vaja karpat regullida...seda kahjuks ise ei oska.Nüüdsest olen kirjutanud auto oma nimele, tuleb käia ja kindlustus ka ära teha. Küünlajuhtmed peaks ka ära vahetama, näevad maru vanad välja ja hirmus rabedad. Milliseid küünlaid olete oma mossedele paigaldanud? panin mingid venekad, kas oli halb otsus?
Paari nädala jooksul peaks pagassi saama ka ära keevitada, see õnneks midagi maksma ei lähe. Ühesõnaga võib ilusate ilmadega masinaga juba kerged tiirud teha linnavahel:D
Muidugi üsna suur töö on kere puhastada sellest tõrvast ja mõginast, millega kõik kokku oli määritud.

Re: AZLK- 2140, 1984.a. y6x

Postitatud: 17 Apr 2012 18:49
Postitas stern100
Vene küünlad oli tõesti halb otsus. Heitgaas suurem, oht et mootor hakkab detoneerima ja tühikäik sitt. Räägin enda kogemustest.